BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:
Spelar 2-10 minuter, sen hänger spelet och jag skickas till skrivbordet utan felmeddelande. Får stänga av processen manuellt och sedan starta om BF3.

Speciell hårdvara:
Gigabyte GTX580 (Kört på stock 795Mhz, 774Mhz-det som referenskorten går på, 830 Mhz men samma problem hur jag än gör)

Mjukvara:
Driver 285.62

Försökt utan framgång:
Uppdatera Drivrutiner

Lösning:
Höjde spänningen till kortet från 1.025V till 1.100V (853Mhz)
Nu har jag kört i flera timmar utan att något hänt på ca en vecka. Temperaturen toppar på 62 grader, vet ej vad det var innan jag höjde tyvärr.

Visa signatur

Intel i7 2700k@4.3 | Gigabyte Z68X-UD3H-B3 | Gigabyte R9 280X | Fractal Design Define R3 |
Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Corsair SSD 120GB Force GT | Templarius Imperator 850W | Corsair Hydro H60 |
BenQ XL2410T | BenQ GL2450 | SteelSeries Siberia v2 | Razer BlackWidow | Zowie EC1

Permalänk

Ja har ett problem med mitt bf3 ja kan spela nån runda sen efter ett tag så frys det bara och ja lär använda ctr+alt+del för att stäna ner det. En kompis sa att mitt GTX 560 ti var "under klockat" på volten. Skulle vara tacksamma om nån kunde förklara för mig hur ja ska gå till väga med deta problem.

Permalänk
Medlem

Kraschar eller fryser spelet så har det till 90% att göra med överklock/spännin till processorn eller grafikkortet. Oavsätt hur bra andra spel fungerar.
Det har jag lärt mig den svåra vägen.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Hej har ett lite irriterande problem, varje gång jag "stänger av" bf3 så blir skärmen helt svart och fryser runt 30-60 sekunder för att sedan återgå till skrivbordet riktigt segt, sedan får man vänta nån halvminut till innan man kan göra något och även då är datorn lite seg ett tag till.

För polare så avslutas spelet smärtfritt på någon sekund så man blir ju lite trött..

Dator i signatur.

Idéer?

EDIT, systemet använder ca 3.9 gig utav de 4 jag har i datorn, kan det ha med saken att göra?
Borde jag testa att slänga i 4 gig till?

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:
Efter att jag installerade den nya uppdateringen till bf3, blir jag kickad hela tiden från servrar
Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'RgOlsson' (for 0 minutes) ...

Speciell hårdvara:
Står i signaturen

Mjukvara:
senate uppdaterade punkbuster
Senaste uppdateringen av BF3

Försökt utan framgång:
uppdaterat punkbuster
reparerat bf3

Lösning:
???

Visa signatur

Moderkort: Asus P8Z68-V GEN3 Processor: Intel Core i7 3770K @ 4,3GHz Kylning: Corsair H60 Minne: Corsair 16GB 1600Mhz VENGEANCE Grafik: MSI GeForce GTX 970 Hårddiskar: Corsair SSD Force GT 120GB Nätagg: Fractal Design Newton R2, 1000W Chassie: NZXT Phantom Röd Os: Windows 7 Home Premium 64-bit

Permalänk
Medlem

Verkar som det blir problem vid varje uppgradering...att de inte lär sig :/

Visa signatur

Fractal Design Define 7 | Seasonic Prime PX 750W | MSI MEG Z490 UNIFY | Intel Core i7-10700K | Noctua NH-D15 chromax.black | Corsair Vengeance LPX Black 32GB | MSI GeForce RTX 3080 VENTUS 3X OC 10GB | ASUS Essence STX II | Triangle AIO Twin | Beyerdynamic DT 1990 Pro

Permalänk
Skrivet av JsoooN:

Hej har ett lite irriterande problem, varje gång jag "stänger av" bf3 så blir skärmen helt svart och fryser runt 30-60 sekunder för att sedan återgå till skrivbordet riktigt segt, sedan får man vänta nån halvminut till innan man kan göra något och även då är datorn lite seg ett tag till.

För polare så avslutas spelet smärtfritt på någon sekund så man blir ju lite trött..

Dator i signatur.

Idéer?

EDIT, systemet använder ca 3.9 gig utav de 4 jag har i datorn, kan det ha med saken att göra?
Borde jag testa att slänga i 4 gig till?

Det kan nog vara en mycket bra idé skulle jag tro. Ram är billigt och du ligger verkligen på gränsen verkar det som.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem

har inte spelat på ett tag och tänkte lira lite, tar hem den nya uppdateringen. Startar upp det och får "origin har avslutats efter ett okänt fel". någon som har fått liknande?

Visa signatur

Corsair Carbide 500r | Intel i7 2600k 3,8 Ghz | Asus P8P67 Pro | Corsair Vengeance CL9 1600Mhz 16 GB|Asus GeForce GTX 580 DirectCU II 1,5 Gb | Corsair Gameing 800 W |

Permalänk
Medlem

Vill bara meddela att gå från 4 till 8 gig minne gjorde en jävla skillnad i laddtider och problemet med att spelet tog skitlång tid på sig att avslutas är borta!

Kan nu till och med tabba ut utan att det kraschar.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Testpilot

Försöker starta kampanjen men spelet crashar helt efter att laddningen är klar, laddningen inne i själva spelet efter man tryckt på "continue campaign". Man får inget meddelande om att "BF3 har slutat fungera, bla bla" utan spelet bara stängs ner och så säger game manager i webläsaren "Game disconnected: something went wrong.". Har kunnat spela spelet tidigare, körde det bland annat på Dreamhack i november men nu verkar det liksom inte funka längre. Har testat med att klocka ner kortet till standard 560-nivåer då BF3 enligt alla verkar vara känsligt för (hur ni Dice lyckas med nått sånt).

Har installerat om drivrutinerna för grafikkortet, gett punkbuster adminrättigheter, stängt av in game overlay och cloud storage men har slut på idéer att testa med.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av folkeryd:

Okej. 3 av 3 vänner har hafft random dissconnects och problem att joina servrar.

Jag ahr gått igenom listan som löste allt för mig och det har även funkat för dem.
JAG REKOMMENDERAR ALLA ATT GÖRA DETTA OM DOM UPPLEVER PROBLEM.

1: Stäng av UPnP i routern
2: Stäng av UAC i Windows
3: Stäng av Windows Firewall
4: Uppdatera Origin Manuellt (detta kan behöva repeteras om problemen kommer tillbaka senare
5:Reparera BF3 (kan också behöva repeteras senare)
6: Uppdatera PunkBuster Manuellt via PBsetup (ska också behöva repeteras senare om problem återkommer)
7: Stäng MSI Afterburner (Fungerar inte att ha igång för alla oss 4 personer som sitter på GTX 570-580 från ASUS)
8: 4 av 4 Använder realtek ljudkort, uppdaterar AC97 och HD audio drivrutinerna (gammla drivisar får BF3 att frysa för 4 av 4 vänner)
9: Följ denna CRASH FIX och starta om datorn. http://www.gamemunition.com/guides/battlefield-3-crash-fix/

Nu spelat vi alla BF3 utan random kicks, freeses eller problem att connecta.
(notera att samtliga kamrater har Intel 2500k och ett GTX 570, 2x GTX570 eller ett GTX580 med liknande hårdvara runt om. Nybyggda och felfria för övrigt.=

igen, testa detta, funkar det inte så posta i tråden.

Nu uppe i 8 personer som detta fungerat för.
13 personer har nu upplevt problem med BF3 och samtliga spelar utan problem efter att ha följt min sammling av "fixar"

Visa signatur

Jag har en Dator, och den är snabb!

Permalänk

Beskrivning av problem:
"Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'FriedCurryPowder' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Corrupted File/Memory [98080696]"

Speciell hårdvara: Vanligt Fabriksöverklockat Msi 560Ti.

Mjukvara: Win7 64. Senaste Nvidia. Sensate PB.

Försökt utan framgång: Uppdaterat allting, ominstallerat, uppdaterat punkbuster.

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:
spelar 15-20 minuter, sen faller jag genom mappen och crashar till skrivbordet. Händer endast på multiplayer. Får inget felmeddelande, utan det står bara på battlelog att jag blivit disconnectad. Händer varje kvart typ.

Speciell hårdvara:
XFX 6970 referens

Mjukvara:
Win 7 ultimate 64, senaste drivrutiner,

Försökt utan framgång:
Uppdaterat drivrutiner, satt fläkthastigheten på kortet till 100%, ominstallerat bf3

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:

Jag har problem med att ansluta till servrarna/starta BF3, Detta började någon gång efter senaste patchen strax innan jul.

Problemet jag har är att när jag försöker ansluta till en server så står det i rutan nere till vänster att den först "Joining Server","Initializing" "logging in","Connecting", "loading level" och sedan står det "Playing!". när den visar "Playing!" öppnas spelet och en svart skärm där det står "Loading" visas i ca 5 sekunder sedan stängs spelet ned och det står "Game disconnected: could not join server"

Speciell hårdvara:

Sitter på 5850 och 5870 i CF, men tror inte att detta är något problem då spelet funkade felfritt tidigare. Jag har även uppdaterat drivrutinerna för dem.

Mjukvara:

Senaste

Försökt utan framgång:

- Uppdatera Punkbuster manuellt med hjälp av PBSetup
- öppna portar i Routern
- stänga av UPnP i routern
- Installera om Origins
- Installera om BF3
- Stänga av antivirus program och brandvägg
- Uppdatera Drivrutiner
- Skrivit Mail till EA - Inget svar än
- lägga till origin i windows brandväggen och tillåta allt.

Lösning:

Efter en ganska lång mailväxling med EA-support så föreslog de att jag skulle gå in och stänga av "Allow other network users to connect throgh this computer's internet connection"

Gå till
- Controll Panel -> Network and Internet -> View networ status and tasks

- sedan till vänster klicka på "Change adapter settings"

- högerklicka på den anslutning du använder och välj "properties"

- klicka på fliken "Sharing" och avmarkera boxen "Allow other network users to connect throgh this computer's internet connection"

klart!

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk
Medlem

Ganska ofta när jag är mitt inne i en match så kraschar datorn helt plötsligt och det kmr upp ett felmeddelande som ni kan se på URL'n..
Någon som har nån aning om vad problemet kan vara? Nästan 100% säker på att det hände när jag hade mitt gamla graffekort också(Radeon 5770)
Inte spelat mycket BF3, men har blivit sugen på det och trist när det blir så här!

Radeon 6950 2GB
12GB RAM
i5 760 @ 2.8ghz

http://imageshack.us/photo/my-images/820/bluescreenbf3.jpg/

Tack.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X - RTX 3070 Phantom GS - Corsair TX650M, 650W - DDR4 16GB 2933MHz - TUF GAMING B550-Pro, DDR4

Permalänk
Medlem

Har fått detta error sedan jag köpte battlefield för 3 dagar sen: http://cdn.imghack.se/images/9f01d71eeb84d5b585a33dcae8b9a735...

Spelet fungerar i en 20-25 minuter som max sedan kraschar det

Har amd ahtlon 64 x2 dual core 6000 + 3ghz, 4gb ram, geforce 8800 gts

So far har jag testat att:
Installera om bf3
Installera om drivers
Testat gamla drivers
Testade avaktivera ljud
testat bcdedit /set increaseuserva 2500

Visa signatur

hej

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Kickad utav punkbuster efter några minuters spelande.

Speciell hårdvara: Crossfire med Gigabyte 6950 1gb

Mjukvara: Senaste drivisar från AMD. Win7 64-bit

Lösning: Otroliga lösningen var att ta bort drivrutinerna för min webcam som jag hade installerat precis innan. Satt först och spelade, tog en paus och installerade camen. Sen när jag skulle spela igen så började jag bli kickad. Tänkte till vad jag hade gjort med datorn sedan jag spelade innan och jag kunde inte tänkte mig att camen kunde ha någon inverkan på bf3 men se på fan, det hade den

Visa signatur

Mainburken: P67A-GD55 - Intel 2500k kyls med Corsair A50 - 2xGigabyte HD 6950 1GB OC - Corsair XMS3 8GB 1333MHz - Corsair GS800 - Corsair R500

"HTPC" ASRock 970 extreme4 - 1090T BE kyls med CM 212+ PnP - Asus HD 6870 DirectCU - Corsair Vengeance LP 8GB 1600MHz - Corsair TX 650 - CM 690

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Spelet fryser helt random och det blir som pixlar sen black screen.

Speciell hårdvara: GSX 580 , MSI P67A-GD55 REV B3

Mjukvara: Senaste till grafikkortet. Windows 7 64 bit

Försökt utan framgång: Laddat ner de senaste drivisarna till grafikkortet. Satt windows på Windows Basic

Lösning: Nej =(

Är i stort sett helt okunnig i dator världen så har inte kunnat fixa något i BIOS eller liknande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Beskrivning av problem: BLUESCREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN! Argh!
Det har hänt två gånger - första gången var för en vecka sedan - spelet krashade och det BSOD:ade - misstänkte att det va överklockningen på GPU:erna så jag klockade ner dom igen, och sen har det flytit på i en vecka...fram tills nu precis, då det hände igen. Det händer när det har laddat klart en bana och bf3 ska "starta" - spelet hänger sig, kraschar, och sen blir det BSOD, som försvinner så pass snabbt igen att man inte hinner läsa något. Kan det vara SSDn? Isåfall är det första gången som en Samsung 830 djävlas jag tivlar dock då det bara är i bf3 som det händer. Temperaturerna är bra (>70*c).
Vill minnas att jag snabbt såg något om "grafikdrivrutinerna har krashat" nu precis, men det verkar skummt då jag körde oklockat denna gången, och det har inte hänt förr / i några andra spel.
Kunde hoppa in i bf3 på samma server/map igen när datorn hade startat upp igen, så det händer bara ibland.

Hårdvara: I7 2600 @ 3,9 Ghz - XFX 6870 Crossfire, både klockat och oklockat.

Mjukvara: Windows 7 Home Premium.

Problemhändelsens namn: BlueScreen
OS-version: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Språkvariant-ID: 1053

BCCode: 116
BCP1: FFFFFA800C3E3010
BCP2: FFFFF880040A48F0
BCP3: 0000000000000000
BCP4: 0000000000000002
OS Version: 6_1_7601
Service Pack: 1_0
Product: 768_1

Filer som hjälper till att beskriva problemet:
C:\Windows\Minidump\020612-8860-01.dmp
C:\Users\Minsc\AppData\Local\Temp\WER-11341-0.sysdata.xml

Kör på CCC 12.1

Jag får ungefär samma problem som du. Det som händer är att det blir bluescreen, ELLER att det blir som att grafikdrivrutinen pajar och så blir det flimmer i övre delen av skärmen. Därefter bootar datorn om automatiskt oavsett bluescreen eller grafikartefakten.
Det är inte grafikkortet det är fel på då andra spel fungerar, kan det vara drivrutinen? Kör med C 12.1.
Någon mer med samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilracerbil:

Beskrivning av problem: Spelet slutar svara slumpvis runt 1 gång i timmen.

Speciell hårdvara: GTX 580

Mjukvara: Senaste drivrutinerna? Ja, beta nvidia 290.53

Vilket OS? Windows 7 64-bit

Lösning: Mina Corsair Vengeance CL8 ska klara 1600 MHz och så även mitt moderkort.. provade att sänka till 1333 MHz och nu är mitt system mer stabilt än någonsin Ingen aning om det är något fel på minnena men funkar gör det

Ska testa det du skriver för upplever ungefär samma sak!
Jag har dock inte samma minnen, men kör mina XMS3 i 1600MHz som de är specade för i XMP-profilen. Kan vara värt att testa "stock" i 1333MHz och se om det hjälper.

Uppdatering!:
Fungerar klockrent för mig efter att jag stängde av XMP-profilen och alltså kör minnena i 1333MHz istället. Fasen vad glad jag blev nu

Permalänk
Avstängd

BF3 Fryser Måste manuellt Stänga av datorn

Permalänk

Hej!

Problem: Co-op

BF3:s Co-Op går igång, banan laddas, det kopplar upp. Precis när banan ska starta står det ju "SAVING" uppe i högra hörnet. När detta händer stängs BF3 ner och man får meddelandet "You we're disconnected by EA" eller "lost connection".

Ingen speciell hårdvara. Färdigköpt dator (kompisens).
Windows 7 Home Premium, allt uppdaterat!

NEJ, det funkade inte med att varken avaktivera Avast! eller ta bort det helt.

Fråga: Är det helt 100% tvunget att öppna massa portar för att få spelet att fungera??

PS, Det är endast EN av mina kompisar det inte funkar med, så jag undrar vad man kan göra från hans håll!

Tack på förhand!

Visa signatur

ASUS P6X58D Premium, i7 930, Corsair XMS3 6GB RAM @ 1600MHz, ASUS GTX480, Intel X-25M G2 160GB, 4TB WD HDDs :D - Allt i ett fint HAF X!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av SolidGamer92:

Hej!

Problem: Co-op

BF3:s Co-Op går igång, banan laddas, det kopplar upp. Precis när banan ska starta står det ju "SAVING" uppe i högra hörnet. När detta händer stängs BF3 ner och man får meddelandet "You we're disconnected by EA" eller "lost connection".

Ingen speciell hårdvara. Färdigköpt dator (kompisens).
Windows 7 Home Premium, allt uppdaterat!

NEJ, det funkade inte med att varken avaktivera Avast! eller ta bort det helt.

Fråga: Är det helt 100% tvunget att öppna massa portar för att få spelet att fungera??

PS, Det är endast EN av mina kompisar det inte funkar med, så jag undrar vad man kan göra från hans håll!

Tack på förhand!

Låter precis som mitt problem, det bara stängs ner precis vid "saving". Lösningen finns här: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1089733-losn...
Kolla även mitt inlägg om att man kan kopiera tillbaka vissa filer efteråt för att inte förlora sina inställningar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:
Efter att ha spelat ett tag, allt från 10 min till 40 min så börjar min FPS att sjunka.
Från ca 80FPS till 20-25FPS..
Alla settings på ultra.
Temps är normala, MAX uppnådda temp på GPU är 80grader, max uppnådda på CPU är 65grader

Speciell hårdvara: i7 950, 8gb ddr3 1866mhz, ocz ssd, asus gtx590

Mjukvara: Win7 Ulrimate 64. Senaste Nvidia. Sensate PB.

Försökt utan framgång: testat allt med drivers osv, ingen bätring.

EDIT: Hittade felet... ganska klantigt av mig Hade ju såklart glömt att avaktivera speedstepp.... Bort med det, och nu flyter det på hur bra som helst

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem:
Efter byte av minne från 4gb corsair dominator till 8gb Vengence så fryser spelet sig och skärmen blir helt vit.

Speciell hårdvara: 955be@4ghz, 8gb ddr3, radeon 5770

Mjukvara: Win7 Ulrimate 64. Senaste drivarna för både MB/gpu

Försökt utan framgång: kört memtest, visar inga fel alls.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk

Beskrivning av problem:
När jag kör BF3 så, inte laggar det men det tar tid för allt att inträffa.
Skjuter man ett skott så avlossas det förns 2 sekunder efter att man egentligen tryckte.

Hårdvara: Intel Core i3 540 3.06GHz, 4GB RAM, GeForce 315.

Mjukvara: Win 7 Home Premium 64 bitar.

Det jag egentligen undrar är vad det är som tar stopp.

Jag själv misstänker att det är grafikkortet som ligger bakom detta, men jag tycker då at det borde hacka då också...det flyter på bra annars, bara fördröjningen som är jobbig.

Jag undrar isf om det är grafikkortet som är för dåligt eller om det är processorn som helt enkelt inte klarar av spelet. Kanske RAM-minnet som är för dåligt?

Vorre riktigt schysst om någon kunde tala om vad ni tror ligger bakom detta.
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Är lite kul att man idag måste felsöka spel själv. och försöka åtgärda det.
Synd att det inte fungerar problemfritt direkt

Permalänk

BF3 trasslar, kan inte logga in :(

När jag ska logga in på battlelog så säger den att det är fel lösen eller email men det är det inte?
Men jag kan logga in på origin, Men den skickar mig sedan till battlelog.

Permalänk
Medlem

o=

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweet_Shadow:

Beskrivning av problem:
När jag kör BF3 så, inte laggar det men det tar tid för allt att inträffa.
Skjuter man ett skott så avlossas det förns 2 sekunder efter att man egentligen tryckte.

Hårdvara: Intel Core i3 540 3.06GHz, 4GB RAM, GeForce 315.

Mjukvara: Win 7 Home Premium 64 bitar.

Det jag egentligen undrar är vad det är som tar stopp.

Jag själv misstänker att det är grafikkortet som ligger bakom detta, men jag tycker då at det borde hacka då också...det flyter på bra annars, bara fördröjningen som är jobbig.

Jag undrar isf om det är grafikkortet som är för dåligt eller om det är processorn som helt enkelt inte klarar av spelet. Kanske RAM-minnet som är för dåligt?

Vorre riktigt schysst om någon kunde tala om vad ni tror ligger bakom detta.
Tack på förhand!

Skulle säga att din dator överlag är lite klen för BF3..
Och grafikkortet ska vi inte tala om.. Alldeles för dåligt för att få bf3 att flyta på bra.
BF3 använder mycket processorkraft och grafik tillsammans..

Visa signatur

[Nanoxia Deep Silence 1][Intel i5 2550K] [ASUS P8Z77-V [16Gb DDR3 G.Skill Ripjaws X] [OCZ Agillity 3 90GB] [WD Black 1.0TB] [XFX HD7970 DD GHZ-Edition] [LG 27" IPS] [BOSE 2.1 system] [BeQuiet Straight Power 680W 80+ Gold Modular] [Qpad QH-90 Headset]