Apple söker butikspersonal i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaWi:

Synd bara att dom troligtvis kommer öppna i Stockholm. Hade hellre sett att de öppnade i Malmö.

Varför då? Du bor där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det är precis det som är problemet.... De s.k 1337 kidsen på forumet inbillar sig att man i tex det privata arbetslivet spenderar tid med att bygga egna datorer och letar efter överklockningspotential. I verkligheten handlar det om att hitta driftsäkra system med så låga driftkostnader som möjligt. Ju snabbare de kommer över sin vanföreställningar ju bättre.

Mycket riktigt, håller helt med. Idag är det dessutom så att prestandan är så pass hög att den verkligen räcker och blir över vid de flesta kontorsapplikatoerna, detta gäller också för väldigt många hemanvändare. Därför är några tusenlappar extra i prestanda knappt märkbar. Men hållbarhet, det märks och värderas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av star-affinity:

Det stämmer nog bra. För de flesta så är inte hårdvaran i sig och prestanda ”på pappret” ett självändamål. Folk generellt har varken tid eller intresse av att trimma eller mecka med hårdvaran. Betänk att all den tid du lägger ned på att exempelvis överklocka din dator skulle du kunna lägga ned på att faktiskt använda den. Då kanske den där prestandavinsten man får inte är värt det.

Sen om man gillar själva pillandet och micklandet i sig – att det är ett självändamål – ja, då är det en annan sak.
Men man måste fatta man tillhör en minoritet.

Men detta är ju Sweclockers!! En sida som vänder sig till personer med hobby att "leka" med sin hårdvara och överklocka den, detta är trots allt (Sweclockers) så nej man är inte i minoritet här. I övriga världen är man det men det är ju en helt annan sak för nu är vi på Sweclockers forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Mycket riktigt, håller helt med. Idag är det dessutom så att prestandan är så pass hög att den verkligen räcker och blir över vid de flesta kontorsapplikatoerna, detta gäller också för väldigt många hemanvändare. Därför är några tusenlappar extra i prestanda knappt märkbar. Men hållbarhet, det märks och värderas.

Vi befinner oss på sweclockers, ta en titt i forumet på antal trådar i olika kategorier så får du snabbt en uppfattning på var intresset ligger för medlemmarna här.

Prestandan är långt ifrån så pass hög så att man inte behöver bry sig om den längre, särskilt inte om man spelar spel. Håller man på med lite word och enklare kontorsprogram så ja, då kan man gå in o köpa vilket färdig bygge som helst och få det att köra fint.

Jag hoppas verkligen inte ansvariga inköpare sitter och letar i sweclockers forum om vad de borde köpa in till sina anställda, det hade känts aningen oprofessionellt.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Vi befinner oss på sweclockers, ta en titt i forumet på antal trådar i olika kategorier så får du snabbt en uppfattning på var intresset ligger för medlemmarna här.

Prestandan är långt ifrån så pass hög så att man inte behöver bry sig om den längre, särskilt inte om man spelar spel. Håller man på med lite word och enklare kontorsprogram så ja, då kan man gå in o köpa vilket färdig bygge som helst och få det att köra fint.

Jag hoppas verkligen inte ansvariga inköpare sitter och letar i sweclockers forum om vad de borde köpa in till sina anställda, det hade känts aningen oprofessionellt.

Ibland måste man se utanför sin egna bubbla ifall man vill analysera. Sweclockersmedlemmar är knappast representativt för alla som köper datorer.

Väldigt få spelar spel, gissar att det mest använda programmet är en webläsare, och det krävs ingen särskild hårdvara för facebook, mail och youtube.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ibland måste man se utanför sin egna bubbla ifall man vill analysera. Sweclockersmedlemmar är knappast representativt för alla som köper datorer.

Väldigt få spelar spel, gissar att det mest använda programmet är en webläsare, och det krävs ingen särskild hårdvara för facebook, mail och youtube.

Lägg sen till de av oss som använder datorn för programmering, processhantering eller annat arbetsrelaterat. Min dator från 2007-2008 duger utan problem till detta ändamål. Enda komponent som har köpts de sista åren är grafikkort... Mest för att jag inte kan leva utan SC2

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Ibland måste man se utanför sin egna bubbla ifall man vill analysera. Sweclockersmedlemmar är knappast representativt för alla som köper datorer.

Väldigt få spelar spel, gissar att det mest använda programmet är en webläsare, och det krävs ingen särskild hårdvara för facebook, mail och youtube.

Jag pratar endast om sweclockers, ska vi titta utanför sweclockers på den allmänna dator användaren så är det självklart en annan historia men de e väll självklart? sweclockers och troligen störredelen av dess medlemmar är nischade.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Man vill ju få för sig att om man väljer Apple så är man generellt inte så intresserad av själva hårdvaran och då framförallt att få ut så mycket prestanda det går. Självklart finns det undantag och det är då högst troligt den lilla skara som håller till här på Sweclockers. Tittar man på ett Apple forum så tror jag man pratar bra mycket mindre om att pressa hårdvaran men jag kan ha fel.

Förstår inte att det skall vara så svårt att förstå att det ena inte utesluter det andra. Jag är högst intresserad av teknik, både mjuk och hårdvara, framförallt GPU:er i alla dess slag. Det var därför jag började besöka Sweclockers till att börja med, för att diskutera dessa saker med likasinnade. Jag har dock aldrig varit intresserad av "klockning" av hårdvara.

Nu har intresset mer glidit över åt det mobila hållet men fortfarande intresserad dess teknik. Och det går alldeles utmärkt av vara det och gilla/använda Apples produkter samt vara intresserad av att läsa nyheter om dem. Och jag vet att jag inte är ensam. Så gott som alla mina bekanta som är tekniskt intresserade har Mac:ar, till skillnad från de som jag umgås med som fullkomligt skiter i datorer för de köper vilken PC som helst, bara de kan surfa på Facebook...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Förstår inte att det skall vara så svårt att förstå att det ena inte utesluter det andra. Jag är högst intresserad av teknik, både mjuk och hårdvara, framförallt GPU:er i alla dess slag. Det var därför jag började besöka Sweclockers till att börja med, för att diskutera dessa saker med likasinnade. Jag har dock aldrig varit intresserad av "klockning" av hårdvara.

Nu har intresset mer glidit över åt det mobila hållet men fortfarande intresserad dess teknik. Och det går alldeles utmärkt av vara det och gilla/använda Apples produkter samt vara intresserad av att läsa nyheter om dem. Och jag vet att jag inte är ensam. Så gott som alla mina bekanta som är tekniskt intresserade har Mac:ar, till skillnad från de som jag umgås med som fullkomligt skiter i datorer för de köper vilken PC som helst, bara de kan surfa på Facebook...

Det är inte svårt att förstå, precis som en teknik intresserad kan vara intresserad av motorer eller konsoler eller vad som. Det som är problemet är att blanda Apple och PC folk, thats it, det är inget specifikt för sweclockers. Inte mycket att göra åt det, bara till att konstatera. Självklart finns det de som står med en fot på var sida, de e inte dåligt men tyvärr finns det många andra som inte göra det och de fungerar dåligt ihop.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

När det gäller Apple börjar det mest likna invasion, nåja kommer inte sätta min fot där, någonsin.. än mindre jobba
Huuuu ryser och gör korstecken.

Men dom har ganska snygg design och passar säkert en viss typ av folk, typ som vill mest använda dessa, utan några större anpassningar och stylande, kanske ej teknik och mjukvaruintresserade eller liknade, själv ser jag deras produkter som grymt ej användarvänliga då man just inte kan förändra dom så mycket efter egen huvud.
I andra änden finns hardcore linux folket, och windows/PC mitt i mellan, så bra att det finns don efter person, och kul att dom intresserade av Apples filosofi får egna butiker.

Lol, OS X är UNIX, skulle man inte kunna ändra på det som man kan med Linux (UNIX-like) eller Windows? Kom igen för fan, släpp sargkanten och kom in i matchen. Jag använder UNIX för att jag är teknikintresserad och kan få det i en sjukt snygg design. För närvarande i en iMac.

Permalänk
Medlem

Denna diskussion om anti-apple påminner om religions-diskussioner.
"Nej du MÅSTE tycka såhär, annars är du dum i huvudet och ska brännas i helvetet".

Kom igen förfan. Så SweC skrev en nyhet om Apple. What's the big deal? Om ni inte gillar det, varför tar ni er tid att kommentera och tjafsa om det? Inte fan tjafsar de som gillar Apple i alla Windows-trådar på samma sätt som ni Anti-Apple människor tjafsar i Apple-trådar. Jag tycker det säger en del om mognadsgraden på detta forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Det från deras Grand Central Station butik i NYC. Se: http://www.apple.com/retail/grandcentral/

Andra bilden funkar hur bra som helst.

Om du nu tycker produkterna är meningslösa undrar jag varför du överhuvudtaget intresserar dig.

Har jag ens sagt att jag är intresserad?

Permalänk
Skrivet av jioop:

Vägen till hat kan se olika ut, för mig va det enkelt - jag gillar inte deras stil, allt ser plastigt ut, samt vitt = no thanks.

Det är ju en intressant åsikt då alla deras datorer i huvudsak är gjorda i aluminium…

Skrivet av Morkul:

Men detta är ju Sweclockers!! En sida som vänder sig till personer med hobby att "leka" med sin hårdvara och överklocka den, detta är trots allt (Sweclockers) så nej man är inte i minoritet här. I övriga världen är man det men det är ju en helt annan sak för nu är vi på Sweclockers forum.

Ja, men jag snackade ju inte heller om SweClockers!

Skrivet av xain:

Avsaknad av den tekniska kompetensen riktade jag till iphone användarna, sånt janne-långben os fyfan. Sen om man hänger med i technyheterna så ser man ganska tydligt att apple är ett girigt företag och mer eller mindre spottar sina användare i ansiktet. Kommer med minimala upgrades så alla ska byta, försöker skapa hype runt småuppdateringar. Men man skall inte vara arg på Apple, mer på användarna som går på det.

Ett bra exempel på hur apple fungerar är antennagate. De visste om problemet redan innan telefonen släpptes, de tillverkar och försöker kränga fodral istället. Sedan ändrade de mjukvaran så mottagningen skulle se bättre ut än vad den var. Sen nu får de skicka ut bumpers till alla iaf. Sen att problemet inte var så tydligt i Sverige är ju för att vi har så bra nät här men problemet fanns. Annat var det hos Microsoft som hade rrod problemen, de förlängde garantin 3år utan att någon behövde stämma dem. Finns hur många exempel som helst, blir ganska tydligt när man läser uttalanden som Steve gjorde hur han ville driva företaget. Hur var det, han var beredd att lägga alla pengar apple har bara Android förintas, visar ganska tydligt hur förvirrad den mannen verkligen var.

Håller med dig om att Apple skötte ”antennagate” dåligt.
Resten är FUD.
Basera inte dina åsikter enbart på artiklar du läser på internet, det blir lätt lite för förenklat då.

Vilka uppdateringar är det som är små? Menar du Iphone?

”Apple has somehow managed to get a lot of the mainstream press to believe it doesn't care about specs and that it competes entirely based on user experience. Simply looking at the facts tell us a different story entirely:”

http://www.anandtech.com/show/4971/apple-iphone-4s-review-att...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
På många många offt och meningslösa inlägg.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Skrivet av xain:

Kan inte förstå att någon som bara är lite teknikintresserad och hänger med i tekniknyheterna och ser vad Apple håller på med ens nästan kan tänka sig att köpa produkter från Apple. Att varenda 10åring och äldre teknikhandikappade springer runt med iphones är en sak, de förstår inte bättre. Men ni andra får skämmas. Min personliga åsikt, trevlig helg hejdå.

Alltså ni som skriver dessa kommentarer, hur gamla är ni egentligen? Ni sitter på forum och snackar skit om personer för att de använder en annan mobiltelefon än er? Förstår inte ni hur patetiskt det är?

Var själv inte ett dugg intresserad av Apples produkter förrän jag fick min första Iphone(3G) och har sedan dess både köpt 4an och Ipad2. De är mycket bra produkter och passar perfekt till MITT ändamål, vilket är det viktiga.

Att det finns personer här som öppet säger att de hellre är arbetslösa än arbetar på Apple, tillåt mig skratta!!! Du kommer säkert komma långt i livet med den inställningen, tragiskt.

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Har jag ens sagt att jag är intresserad?

Varför i hela världen skriver du i tråden då människa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av xain:

Kan inte förstå att någon som bara är lite teknikintresserad och hänger med i tekniknyheterna och ser vad Apple håller på med ens nästan kan tänka sig att köpa produkter från Apple. Att varenda 10åring och äldre teknikhandikappade springer runt med iphones är en sak, de förstår inte bättre. Men ni andra får skämmas. Min personliga åsikt, trevlig helg hejdå.

Skrivet av Morkul:

Men detta är ju Sweclockers!! En sida som vänder sig till personer med hobby att "leka" med sin hårdvara och överklocka den, detta är trots allt (Sweclockers) så nej man är inte i minoritet här. I övriga världen är man det men det är ju en helt annan sak för nu är vi på Sweclockers forum.

Undrar hur ni känner inför att Sweclockers personal har Apple datorer (iMac, tror jag) på skrivbordet, eller om ni ens visste det!!

Som någon annan skrev: Det ena utesluter inte det andra

Skrivet av DAoG:

Har jag ens sagt att jag är intresserad?

Skrivet av m0rk:

Varför i hela världen skriver du i tråden då människa?

Ja det kan man ju fråga sig varför! Men kul var det

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Varför i hela världen skriver du i tråden då människa?

Nyheten är intressant, men knappast apples butiker och produkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Nyheten är intressant, men knappast apples butiker och produkter.

Nyheten handlade om Apple's butiker.
Just sayin'..

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*
Nu ska vi inte börja igen...

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.