Köpte SSD av en på Sweclockers

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Fast Corsair TX750w kanske inte är värt 400kr? eller vad tycker ni?

Saksamma vad det är värt. Nu är det ju så att försäljaren vill visa att han faktiskt varit ärlig och skickar med en sak till för att bevisa för dig att han inte är bluff. Även fast fotona kan vara fake så märker du att detta är läget. Då ska man göra en anmälan.

Men nu har han ju skickat med fler saker än vad ni egentligen kommit överens om. Du kommer med största sannolikhet att få din ssd plus ett nätagg. Ett nytt nätagg på 700+w går nästan aldrig för under 400 kr.

Permalänk
Skrivet av Sammyc51:

Detta rekommenderar jag starkt:

Få mina pengar tillbaka.

Jag skulle ALDRIG lita på en person som först säljer en SSD som sedan helt plötsligt bara försvinner med posten.

Vem vet hur Corsair nätaggen funkar? Den lär innehålla något fel, vara defekt osv, eftersom säljaren verkar otroligt skum.

Sant men är den sönder då hör jag bara av mig till han igen. som sagt han är en pajk på 17år hans mors nummer finns.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Känns mest som en flykt från sitt första trollande. Hoppas verkligen du får någon av sakerna hem iallafall.

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

Saksamma vad det är värt. Nu är det ju så att försäljaren vill visa att han faktiskt varit ärlig och skickar med en sak till för att bevisa för dig att han inte är bluff. Även fast fotona kan vara fake så märker du att detta är läget. Då ska man göra en anmälan.

Men nu har han ju skickat med fler saker än vad ni egentligen kommit överens om. Du kommer med största sannolikhet att få din ssd plus ett nätagg. Ett nytt nätagg på 700+w går nästan aldrig för under 400 kr.

Nee. men får jag båda så skickar jag ju givetvis tillbaks en av sakerna. eller betalar för den andra. Vi får helt se efter helgen Blir roligt att se hur detta ska sluta.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Tycker jag med. Men det är första versionen. Men endå låter det skumt för han säger att det är modulärt? det är väll inte corsair TX 750W?

http://www.corsair.com/enthusiast-series-modular-tx850m-80-pl...

Finns som TX750M också vilket är modulärt, 149$ från corsair så har nog kostat 1200+ i Sverige i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Precis. men han fick ett koll id :S Säger han. och dagen efter han skicka det :S

Det är ren o skär lögn,han har tänkt o blåsa dig efter som han ljuger.
jag har skickat 100tals om inte tusentals med paket o brev, kollinummer får man direkt vid inlämningen av Paktet eller Rekomenderat, inte vanligt brev.
vad säger han att frakten kostade?

Permalänk

Såg även nu att en ny kostar 100kr mer på inet

http://www.inet.se/produkt/5315105/ocz-ssd-agility-3-60gb-max...

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Det är ren o skär lögn,han har tänkt o blåsa dig efter som han ljuger.
jag har skickat 100tals om inte tusentals med paket o brev, kollinummer får man direkt vid inlämningen av Paktet eller Rekomenderat, inte vanligt brev.
vad säger han att frakten kostade?

du måste nog läsa allt vi skrivit nu

69kr

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

du måste nog läsa allt vi skrivit nu

69kr

Jag har läst allt men missade 69:-.

69:- får man inte kolli för, han tänkte helt enkelt blåsa dig, har själv blivit drabbad 2gånger, jag köper enbart av folk genom Swec/Tradera som varit medlem en längre tid, blocket med avhämtning, att han sen erbjuder dig ett nätagg redan är helt sjukt då det kan ta ett flertal dagar innan paket blir reggade på posten, det har jag själv upplevt, om han hade skickat ssdn så hade han självklart velat vänta o se, minst en vecka.

Nu vågar han inget annat än o ge dig en annan vara pga allt som skrivit då han vet att han är påkommen..

var försiktig när du köper genom förskottsbetalning.

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Jag har läst allt men missade 69:-.

69:- får man inte kolli för, han tänkte helt enkelt blåsa dig, har själv blivit drabbad 2gånger, jag köper enbart av folk genom Swec/Tradera som varit medlem en längre tid, blocket med avhämtning, att han sen erbjuder dig ett nätagg redan är helt sjukt då det kan ta ett flertal dagar innan paket blir reggade på posten, det har jag själv upplevt, om han hade skickat ssdn så hade han självklart velat vänta o se, minst en vecka.

Nu vågar han inget annat än o ge dig en annan vara pga allt som skrivit då han vet att han är påkommen..

var försiktig när du köper genom förskottsbetalning.

Jo han blev nog rätt busted. jo vet att man ska vara försiktig. Vet ju själv att det kan hända. jag är bara glad att det inte hände då jag köpte en HTC XL för 3000kr på blocket med förskottsbetalning.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Jag har läst allt men missade 69:-.

69:- får man inte kolli för, han tänkte helt enkelt blåsa dig, har själv blivit drabbad 2gånger, jag köper enbart av folk genom Swec/Tradera som varit medlem en längre tid, blocket med avhämtning, att han sen erbjuder dig ett nätagg redan är helt sjukt då det kan ta ett flertal dagar innan paket blir reggade på posten, det har jag själv upplevt, om han hade skickat ssdn så hade han självklart velat vänta o se, minst en vecka.

Nu vågar han inget annat än o ge dig en annan vara pga allt som skrivit då han vet att han är påkommen..

var försiktig när du köper genom förskottsbetalning.

Du får kolli-id från 39kr med skicka lätt. Vet dock inte om det finns något prissteg på 69kr då postens skickaguide inte fungerar för mig för tillfället. Dock är en ssd så pass liten att den skulle gå att skicka för 39kr utan problem. Sen att killen säger att han skicka den som ett brev gör det inte bättre...

Permalänk
Medlem

Igen, det bästa är att du tar pengarna tillbaka.

Tänk om nätagget har fel. Då måste du också köra en lång process att bevisa, skicka tillbaka den och då säljaren kan säga "den funkade klockrent innan jag skickade den".

Fixa pengarna tillbaka, du kanske hitta något annat kap och av en trustworthy medlem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av racefactory:

Jo han blev nog rätt busted. jo vet att man ska vara försiktig. Vet ju själv att det kan hända. jag är bara glad att det inte hände då jag köpte en HTC XL för 3000kr på blocket med förskottsbetalning.

Jag hade nog bett om pengarna tillbaka, man får hoppas att agget är ok.

Offfff fy f%n vilken tur du hade, blocket är översvämat med bedragare

Skrivet av lanbonden:

Du får kolli-id från 39kr med skicka lätt. Vet dock inte om det finns något prissteg på 69kr då postens skickaguide inte fungerar för mig för tillfället. Dock är en ssd så pass liten att den skulle gå att skicka för 39kr utan problem. Sen att killen säger att han skicka den som ett brev gör det inte bättre...

Skicka lätt, det har jag aldrig använt, något nytt eller? och hur ser då kollinummret ut då? som vanligt med 10siffror och SE eller med någon bokstav innan som tex RR (rekat)

Varför blir man inte informerad om det när man skickar, jag har skickat ett 20tal spel dom senaste veckorna i med olika vikt,blev brev på dom flesta men någon som rek, konstigt.

måste jag börja använda.

Permalänk
Medlem

ta pengarna tillbaka lägg till hundra kr och köp en helt ny

Permalänk
Medlem

Du ska ha din SSD du köpt. Polisanmäl. Jag hade inte gjort något annat.

Permalänk
Skrivet av larsolof:

ta pengarna tillbaka lägg till hundra kr och köp en helt ny

ja jag skulle kunna ta tillbak pengarna och köpa en ny SSD från inet sant sant.

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Skicka lätt, det har jag aldrig använt, något nytt eller? och hur ser då kollinummret ut då? som vanligt med 10siffror och SE eller med någon bokstav innan som tex RR (rekat)

Varför blir man inte informerad om det när man skickar, jag har skickat ett 20tal spel dom senaste veckorna i med olika vikt,blev brev på dom flesta men någon som rek, konstigt.

måste jag börja använda.

Rätt ny tjänst tror jag då de på coop ser ut som frågetecken varje gång jag kommer med ett skicka lätt paket. Går inte att köpa i butik utan måste köpas via internet och ja, du får ett helt vanligt kolli-nr samt att paketet har kommit fram dagen efter samtliga gånger jag skickat än så länge. Tror det kostar 39kr upp till 500g, sen 49kr till ett kilo, men citera mig inte på priserna

Vågar inte skicka något av värde utan kolli-id, känns som risken att det "försvinner" är mindre då.

Permalänk
Skrivet av larsolof:

ta pengarna tillbaka lägg till hundra kr och köp en helt ny

Skrivet av Agile:

Du ska ha din SSD du köpt. Polisanmäl. Jag hade inte gjort något annat.

jo jag ska göra det. han skulle skicka dom på måndag så får se hur det blir med den saken !

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur du tänker när du tackar ja till nätagget istället. Du ber ju om problem.

Visa signatur

"Tråden får vara öppen så länge diskussionen hålls saklig och civiliserad. "
"... och där låser vi tråden. Tramspellar.
*Låst* "
Andreas D. ^^,
Citera för svar. =3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

Skicka lätt, det har jag aldrig använt, något nytt eller? och hur ser då kollinummret ut då? som vanligt med 10siffror och SE eller med någon bokstav innan som tex RR (rekat)

Varför blir man inte informerad om det när man skickar, jag har skickat ett 20tal spel dom senaste veckorna i med olika vikt,blev brev på dom flesta men någon som rek, konstigt.

måste jag börja använda.

De har kolli AP<-siffror->SE. (Max L+B+H är 90cm, max 60cm långt)
39 -> 500gram
59 -> 1kg
89 -> 2kg

http://www.posten.se/c/brev_skicka_latt

95% av de "breven" kommer fram på en dag. Har skickat ett stort antal sådana de senaste tre veckorna via Tradera.

OnT: Nån tjänst för 69:- tror jag inte Posten har. Däremot tror jag att DHL eller Schenker har något som kostar runt den summan och de kan även ha lite klurigheter runt kollinr osv.

Permalänk
Medlem

får man skriva vem som du köpte av här?
Användarnamn är väl inte något som berör av PUL?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av ODDNAME:

får man skriva vem som du köpte av här?
Användarnamn är väl inte något som berör av PUL?

Se mitt inlägg på sida två.

Huruvida det berörs av PUL eller inte är oväsentligt eftersom det är så lätt att bilda lynchmobb. Vart är bevisen? Det är ju ensidiga påståenden och därmed påhopp om namn utlämnas innan bedrägeriet är fakta, det är därför vi vill ha anmälningar om misstänkta bedragare då vi kan bistå med bevis via loggar i polisärenden. Vi stänger också självklart ner användare, en del på misstanke under utredning och samtliga som vi bedömt skyldiga förstås.

Nu anklagar jag ingalunda TS och beklagar att hans tråd blivit föremål för diskussioner av denna typen. Vill någon diskutera kring namn och att offentliggöra misstänkta bedragare så är ni varmt välkomna till Feedback delen av forumet. Det finns redan flera förslag om marknadsdelen och cred ratings på säljare. Nu låter vi bli mer OT diskussioner om principer i denna tråden, ok?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Hur har det gått i detta?
Försökt läsa lite men mycket prat om vad dom olika sakerna är värda osv.

Har du TS fått något på posten/schenker alt. hört något mer från säljaren?

Visa signatur

//Wopido

Permalänk
Skrivet av patrikbrann:

Hur har det gått i detta?
Försökt läsa lite men mycket prat om vad dom olika sakerna är värda osv.

Har du TS fått något på posten/schenker alt. hört något mer från säljaren?

Japp jag skulle få pengarna tillbaka på måndag :s han hade. Visst inget bank konto. Så han måste sätta över till en polares konto ! Han mamma och pappa hade seb.men vi får se hur de blir men den saken annars ring ja ba hand mor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Japp jag skulle få pengarna tillbaka på måndag :s han hade. Visst inget bank konto. Så han måste sätta över till en polares konto ! Han mamma och pappa hade seb.men vi får se hur de blir men den saken annars ring ja ba hand mor

Skickades från m.sweclockers.com

Då får vi hoppas att han är ärlig nu och du får pengarna utan strul

Permalänk
Skrivet av Quadpants:

Då får vi hoppas att han är ärlig nu och du får pengarna utan strul

Joo de hoppas jag me

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk

Får du inte pengarna ring till mor och far så kommer det nog lösa sig om inte dvs de är Whiskey Tangos eller nått liknande är det bara polis anmäla så blir de jobbigt för han sen att fixa lån etc.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

EDIT:

never mind
måste komma ihåg att läsa datum på posterna ibland
får skylla på brist på kaffe igen då hehe

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Hur gick det ?

Permalänk
Medlem

Frågar samma, kul att se hur detta dumma försök att lura dig slutade

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz