Samsung klämmer in 1080p i Galaxy S III

Permalänk
Melding Plague

Samsung klämmer in 1080p i Galaxy S III

Trenden går mot allt fler bildpunkter på mindre yta. Samsung kan vara på väg att slå något slags rekord med den kommande mobiltelefonen Galaxy S III, som sägs klara av 1080p.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Det vattnas i munnen

Permalänk
Medlem

allt över 4tum är lite väl stort tbh, men grymt ändå

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Alltid trevligt med högre upplösningar, men på den lilla ytan så känns det som att det kommer bli kompromisser.

Visa signatur

Tänker inte skryta om alla mina prylar, så det får bli att framföra faktan att jag lagar godare köttbullar än dig.

Permalänk
Medlem

Najs! Hoppas på bra batteritid också då.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Jag har varit förespråkare för tunna kanter i evigheter och NU kommer äntligen det första svaret på mina önskemål. Får bara hoppas att bilden stämmer. Den får gärna komma med mindre skärm då 4,5" är lite väl stort för en byxficka. Man kan ju inte sätta sig utan att riskera att knäcka telefonen.

Bra initiativ Samsung. Håller tummarna att bilden stämmer. Då blir det köp! Vi har för länge behövt stå ut med alldeles för tjocka kanter.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Avstängd

äkta pixlar eller Pen Tile?

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Hoppas trenden smittar sig på Tv-paneler. 1080p på en 50" skärm är inte högupplöst, oavsett hur flashiga full-hd klistermärken det sitter på ramen.

Visa signatur

CITERA OM DU VILL HA SVAR! :)

Permalänk
Medlem

Droool* Take my money!!

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk

Kanske är dags för datorskärmarna att hoppa några steg också?

Är rätt sugen på Asus Transformer Infinity

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Avstängd
Skrivet av shaglord:

Den får gärna komma med mindre skärm då 4,5" är lite väl stort för en byxficka. Man kan ju inte sätta sig utan att riskera att knäcka telefonen.
/s

tippar på att yttermåtten är ungefär samma som S2an bara att själva skärmdelen är större
kolla på S2an så ser du att det är mycket yta som inte är skärm.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Vad är meningen med så hög upplösning på en så pass liten skärm?

Permalänk

Om detta faktiskt händer kanske jag faktiskt dumpar min iphone.
Det är ju sjukt! Undrar var vi är om 10 år?

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Vad är meningen med så hög upplösning på en så pass liten skärm?

mer detaljer,fler färger och större djup i bilden.
ju fler pixlar ju fler olika färger kan användas samtidigt och då ökar detaljerna direkt.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Vad är meningen med så hög upplösning på en så pass liten skärm?

Penisförlängare Nä men det är väl trevligt, antagligen riktigt crisp bild.

Permalänk

Hoppas den kommer snart!! blir att uppgradera från sg2an utan tvekan!

Permalänk
Medlem

Ska man byta från iOS till android snart kanske?

Permalänk
Medlem

Detta är bara lösa rykten än så länge.
Samsung ar inte presenterat något rörande Galaxy III på MWC såvitt jag vet.
Har jag fel så kan någon vara snäll att länka till presentationen.

Permalänk
Medlem

Ojojoj, detta ser bra ut, dessutom 4.5"! Har man inte provat större telefon så ska man inte säga något förens man gjort det. Jag var själv skeptisk men nu kör jag på en 4.7" har kommer inte gå under 4" igen.

Har dock inte mycket över för Samsungs support i Sverige! verkligen extremt dålig i jämförelse med ex HTC. Det kommer bli svårt att tacka nej till denna telefonen.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha, ganska lustigt tycker jag att det är. Apple släpper TYP en telefon per år medans Samsung bara manglar ut mer och mer telefoner, men ändå toppar Apple försäljnings-topplistan.

Permalänk

Det kanske blir en Android telefon igen

Permalänk
Medlem

Om detta stämmer, är det lite absurt även om bilden lär bli som att glo på ett foto.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Galaxy SIII är inte släppt än så det här är mest spekulationer, men den kommer snart. Jag tror dock mer på samma skärm som i Galaxy Nexus dvs 720p upplösning eller möjligen lite annan skärmstorlek än 4.65".

Sjukt om det stämmer
Horizontal resolution: 1920 pixels
Vertical resolution: 1080 pixels
Diagonal: 4.5 inches (11.43cm)
Display size: 3.92" × 2.21" (9.96cm × 5.6cm) = 489.53 PPI, 0.0519mm dot pitch, 239644 PPI²

Nästan 500dpi. Vilket är lite skadat då ögat har svårt att utskilja mer än 300 dpi på kort avstånd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

tippar på att yttermåtten är ungefär samma som S2an bara att själva skärmdelen är större
kolla på S2an så ser du att det är mycket yta som inte är skärm.

Jo telefonen kan ha mindre yttermått än S2 även fast den har större skärm. Det har inte kommit en riktigt tunnkantstelefon ännu. Det jag menade var att även 4,5" utan kanter alls (omöjligt) är lite på gränsen för vad som är smidigt att bära med sig.

Jag kan dock kåta upp folk här genom att skriva att en 4,5"-skärm har måtten 99,7 x 56,0 mm och att om telefonen har utseendet som på bilden så kan vi se yttermått på ~110x60mm för en 4,5"-mobil. Väldigt nära sweet spot.

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

äkta pixlar eller Pen Tile?

Är själv inget fan av pen tile men undrar om det verkligen kommer vara synbart i denna upplösning.

Ser trevlig ut kanske dags för android igen. Men jag är lite kluven till att man tagit bort de fysiska knapparna på de flesta androider nu. Undrar hur sg3 kommer klara grafikprestandan i mer avancerade spel. Förra versionen hade väl inte så kraftig grafikdel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av pg_ice:

mer detaljer,fler färger och större djup i bilden.
ju fler pixlar ju fler olika färger kan användas samtidigt och då ökar detaljerna direkt.

Känns fortfarande onödigt på en så pass liten skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silldro:

Galaxy SIII är inte släppt än så det här är mest spekulationer, men den kommer snart. Jag tror dock mer på samma skärm som i Galaxy Nexus dvs 720p upplösning eller möjligen lite annan skärmstorlek än 4.65".

Sjukt om det stämmer
Horizontal resolution: 1920 pixels
Vertical resolution: 1080 pixels
Diagonal: 4.5 inches (11.43cm)
Display size: 3.92" × 2.21" (9.96cm × 5.6cm) = 489.53 PPI, 0.0519mm dot pitch, 239644 PPI²

Nästan 500dpi. Vilket är lite skadat då ögat har svårt att utskilja mer än 300 dpi på kort avstånd.

Just det jag tänkte skriva, inget är hugget i sten fören Samsungs går ut med det officiellt och att Sweclockers dessutom spär på dessa rykten finner jag smått roande.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Dragzone:

Haha, ganska lustigt tycker jag att det är. Apple släpper TYP en telefon per år medans Samsung bara manglar ut mer och mer telefoner, men ändå toppar Apple försäljnings-topplistan.

Med tanke på att Samsung är det företag som säljer flest telefoner i dagsläget, efter Nokia, så är det inte så konstigt. Men visst, Apple säljer många smartphones!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld