Samsung klämmer in 1080p i Galaxy S III

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Är total overkill för att locka nördar som behöver mer pixlar för att imponera på sina skolkompisar. Ögat ser ju inte pixlarna ändå, hade varit bättre att lägga utvecklingsmiljarderna på andra saker än att klämma in fler pixlar som ändå inte kan ses...

Spelar väl ingen roll om det är overkill eller onödigt, all utveckling som för tekniken framåt är välkommet i mina ögon, sen kommer jag av samma skäl som dig också tycka att det är praktiskt onödigt, men det är fortfarande utvecklingen som är viktig

Permalänk
Medlem

mycket trevlig upplösning, MEN äre bara jag som tycker telefonerna börjar bli lite väl stora sett till storlek, bara för att få plats med stor display?

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Skrivet av shaglord:

Jag har varit förespråkare för tunna kanter i evigheter och NU kommer äntligen det första svaret på mina önskemål. Får bara hoppas att bilden stämmer. Den får gärna komma med mindre skärm då 4,5" är lite väl stort för en byxficka. Man kan ju inte sätta sig utan att riskera att knäcka telefonen.

Bra initiativ Samsung. Håller tummarna att bilden stämmer. Då blir det köp! Vi har för länge behövt stå ut med alldeles för tjocka kanter.

/s

Tycker själv inte om tunna kanter och tunna telefoner alls. Det är snyggt och så men det går inte och hålla telefonerna på något vettigt sätt. Telefonen jag har för tillfället är för mig helt obrukbar utan fodral till eftersom jag får total kramp i hela handen.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Vill ha?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Den bör ha dubbla batteri.
Kan tänka mig att den skärmen drar ut ett 1300mA batteri på några timmar.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Skrivet av Limo:

Den bör ha dubbla batteri.
Kan tänka mig att den skärmen drar ut ett 1300mA batteri på några timmar.

säkert sant om den skulle ha ett sådant batteri...

jag har en gammal gen 1 galaxy s, och den har ett 1500mAh, galaxy s II har väl 1650, så jag antar att den nyaste kommer att ha ett ännu starkare batteri. sedan hoppas vi att TROTS att den har en quad och super-duper grafik under huven, så har de optimerat skiten såpass att den inte drar batteri i onödan.

Visa signatur

PC: GeForce GTX 1080 Ti / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 32GB / 1TB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop A: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 960GB SSD / Bluray. // Laptop B: Dell XPS 13 (9380) / i7 8565U / 16 GB / 256GB M.2.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 28,5TB.

Permalänk
Medlem

Jaha, då blev valet direkt svårare. Får bli någon form av prestanda test mellan GS3 och ONE X 3dmark?

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk
Medlem

Precis som många har nämnt är detta bara rykten. Har ryktats om en massa olika specifikationer, bara kolla inne på swedroid, där uppdateras med nya rykten varje dag i princip.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Haha, ganska lustigt tycker jag att det är. Apple släpper TYP en telefon per år medans Samsung bara manglar ut mer och mer telefoner, men ändå toppar Apple försäljnings-topplistan.

Samsung släpper bara en flaggskeppsmobil per år, det är Galaxy S -serien.
Sen säljer Samsung en massa budgetlurar också, men de konkurrerar ju inte med iPhone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Jag tror på 1280x720 oled utan pentile. 4 kärnor kommer antagligen men jag förstår inte varför, men det skiljer nog inte så mycket på batteritiden då de kärnor som inte används stängs av. Jag kommer nog gå ifrån min kära iphone i år, men jag vet inte om jag är beredd att skaffa en större telefon, jag hoppas att man inte glömmer bort ~3.5" segmentet.

Skickades från m.sweclockers.com

Om processorn bygger på ARM A9 referensdesign så kan kärnorna inte regleras oberoende av varandra, om en kärna kör för fullt så får de andra lika mycket ström. Vet inte om A15 har adresserat detta, men Qualcom har det med Snapdragon S4 (Krait) där kärnorna är individuellt reglerbara. Förmodligen är det därför NVIDIA kör med sin "companion core" som används vid låg belastning, för då kan alla vanliga kärnor stängas av (Tegra 3 är A9)

Att det skulle vara A15 låter lite långsökt eftersom de roadmaps jag sett visar på att det först kommer att komma dual cores och sen quad.

Men man får hursomhelst hoppas att Samsung verkligen har verifierat att batteriet åtminstone räcker en dag, annars siter de nog med en hel del missnöjda kunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Tycker själv inte om tunna kanter och tunna telefoner alls. Det är snyggt och så men det går inte och hålla telefonerna på något vettigt sätt. Telefonen jag har för tillfället är för mig helt obrukbar utan fodral till eftersom jag får total kramp i hela handen.

Jag förstår det du menar. Har man enorma händer eller känner att telefonen kan fara iväg om man bara håller den i sidorna så finns det ju trots allt ett stort utbud varav denna sorten som vi ser på bilden har nästan inget utbud.

Ännu viktigare att påpeka är att det finns egentligen inget rent tekniskt som skulle hindra utvecklarna att helt enkelt använda en mindre del av skärmen för andra som tycker som dig. Dvs förminska menyn och ha en svart ram kring den precis så stor som du behöver. Fördelen är ju då att man tillfredsställer en större folkgrupp och även du kan dra fördelar av den större skärmen då du kan köra med fullskärm så länge du inte behöver hålla fingrarna över sidorna.

Så jag tror inte att detta är en negativ utveckling alls. Det är lite som kriget mot upplösning. "texten blir för liten". Ja men förstora den då. En högupplöst skärm har flera användningsområden än en lågupplöst precis som en större skärm med tunnare kanter har. Hellre en yta man kan påverka i mjukvara än ett dött kantutrymme eller begränsad upplösning, eller hur?

/s

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av iasion:

Om processorn bygger på ARM A9 referensdesign så kan kärnorna inte regleras oberoende av varandra, om en kärna kör för fullt så får de andra lika mycket ström. Vet inte om A15 har adresserat detta, men Qualcom har det med Snapdragon S4 (Krait) där kärnorna är individuellt reglerbara. Förmodligen är det därför NVIDIA kör med sin "companion core" som används vid låg belastning, för då kan alla vanliga kärnor stängas av (Tegra 3 är A9)

Att det skulle vara A15 låter lite långsökt eftersom de roadmaps jag sett visar på att det först kommer att komma dual cores och sen quad.

Men man får hursomhelst hoppas att Samsung verkligen har verifierat att batteriet åtminstone räcker en dag, annars siter de nog med en hel del missnöjda kunder.

Enligt denna artikel kan Exynos quad stänga av inaktiva kärnor, så Samsung verkar ha tagit hand om det hela: http://androidcommunity.com/samsung-flaunts-exynos-quad-core-...

Permalänk
Medlem

Verkar verkligen till att bli en riktigt bra mobil! 4 kärnor! Nu börjar det.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Torkar dräggel! Har varit stolt ägare till både SGS2 och nu en Galaxy NOTE. Detta får bli nästa lur om den ser ut som på bilden och har de specarna som anges... Enda tråkiga med denna mobilen är nog att den kommer döda konkurrensen...
Noten är lite för stor i fickan men älskar skärmen... både Noten och SGS2:an känns en aning plastiga (med baksidan i plast) Denna mobilen verkar ju ha allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Haha, ganska lustigt tycker jag att det är. Apple släpper TYP en telefon per år medans Samsung bara manglar ut mer och mer telefoner, men ändå toppar Apple försäljnings-topplistan.

Skillnaden är att iPhone säljer för att den heter iPhone och Samsung säljer utifrån vad den presterar.
Samsung säljer olika telefoner i olika prisklasser och olika behov vilket också är en skillnad.

Permalänk
Medlem

gött att det äntligen börjar komma lite större telefoner!:D

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk

För stor för min del men älskar högre upplösning (även om 720 hade varit mer än lagom). Synd bara att Samsungs telefoner är så plastiga..

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | i5-3570K | Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz | Asus P8Z77-V LE Plus | Intel 520 180GB SSD | Antec TruePower NS 650W | HD7950 Windforce 3X OC | ESI ESP1010e

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut !! blir köp direkt !!

Visa signatur

5820k 4.6ghz (1.26v) // 980TI // 16GB DDR4 // 500 SSD SAMSUNG // CHASSI FD R5 // 850 W CORSAIR RMX

Permalänk
Medlem

Så fort det finns någon tillverkare som vill släppa en mobil med design som på bilden där..... shut up and take my money! Som sagt. Hatar mobiler med sjukligt mycket dö-yta.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

gött att det äntligen börjar komma lite större telefoner!:D

Du har tur. Det finns redan!

Visa signatur

2500k H2O, HD6950@6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Explorer45:

För stor för min del men älskar högre upplösning (även om 720 hade varit mer än lagom). Synd bara att Samsungs telefoner är så plastiga..

"keramiskt skal" verkar som dom har lyssnat på kunderna gällande plastigheten på denna om ryktena stämmer.

Permalänk
Medlem

Ifall telefonen såg ut som på bilden och var inom rimlig forfaktor så skulle jag nog köpt den direkt

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av skewgen:

Trist om de överger amoled för att få hög pixeltäthet...

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med, blir inget byte från SGS2an om det inte är SAMOLED+..

Visa signatur

Intel core i5-3570k - Asrock z67 Extreme7 - 2x4gb Corsair low profile ddr3 - Samsung EVO 250GB - Intel 520 240gb ssd - GTX970 4GB - Define R4 Black - WD Black 1.5TB

Permalänk
Medlem

Vad menas med "keramiskt skal"?

Visa signatur

Specs: ASRock Z87 Extreme3, Intel Core i7 4770k 4.4Ghz, Corsair Vengeance 16GB DDR3, Corsair Hydro H70 PNP

Permalänk
Discokungen
Skrivet av tunling:

Vad menas med "keramiskt skal"?

Att telefonens chassi är gjort i ett keramiskt material, förhoppningsvis inte lika plastigt i praktiken alltså!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

finns ingen chans i världen att de överger AMOLED skärmar, det är framtiden och därför man köper sig en Samsung telefon, hoppas på en SAMOLED+ 720p

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt sugen på den! Hoppas den ser ut som på bilden bara (eller att den överträffar det).

Visa signatur

För mycket prylar.

Permalänk
Medlem

Kanten på sidorna är för små, vill inte täcka bilden eller ge kommandon oavsiktligt.

Permalänk
Skrivet av white_rabbit_:

Kanten på sidorna är för små, vill inte täcka bilden eller ge kommandon oavsiktligt.

Hur håller du i en mobil egentligen?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11
Skärm: Acer 27" Nitro XV272UP QHD IPS 144 Hz

Permalänk
Skäggig legend

Jag hoppas det stämmer, jag älskar när tekniken går framåt!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 