Permalänk
Medlem
Skrivet av blagi:

men 3100kr är ju billigare än det så fortfarande är det ju rekordbilligt...

Tur eller otur men hade man fått köpa två så hade jag slagit till men nu har köplusten avtagit en del och jag orkar vänta på något annat roligt...

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av FireFox:

Nu är jag mer än någonsin sugen på att köpa ett nytt grafikkort, 3100 för 580 måste väl ändå vara rekordbilligt?

annars säljer jag mitt som är 1½ månad gammal för 3k.. xD

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Beställde Rage (PS3), vilket var i lager
Den 27 februari 2012 00:21:52

Fick sms från posten att det postats
Den 28 februari 2012 16:08:18
Fick mail från cdon att det postats
Den 28 februari 2012 23:03:37

Två dagar för att packa en vara som var i lager är ju inte direkt jätte bra.
Dock är jag ändå nöjd då jag räknade med det och antar att jag får spelet innan helgen ändå.

Edit: Levererad idag 29 februari. Tackar

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

annars säljer jag mitt som är 1½ månad gammal för 3k.. xD

Måste ju vara en helt kass deal om cdon säljer nytt för 3100:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Måste ju vara en helt kass deal om cdon säljer nytt för 3100:-

Med bättre kylning dessutom...

Visa signatur
Permalänk

Fult av CDON angående Gigabyte GTX 580

Man kan idag köpa det kortet UTAN SWECFEB för 3499, där har CDON dragit 10% på priset.
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_gtx580_1536mb_pci-e-17447227

Det kort man kan köpa MED SWECFEB rabbaten har ett pris på 3690, CDON har "bara" dragit 5% på det.
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_gtx580_1536mb_pci-e-14187674

Visst är 3150 RIKTIGT billigt för ett 580, men fortfarande lite fult av CDON.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem

Kundservice? Behöver snabbhjälp med ett ärende, och då ska man behöva skicka ett mail, och vänta hela dagen på svar? Ingen telefonsupport? Värdelöst...

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Defecto:

Beställde lite fläktar i mitten av januari som jag inte sett röken av än.
När får ni in Scythe Slip Stream 120mm fläkt (1200rpm)?

Tja

PM:a mig ditt Ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Skrivet av Gyroshrimp:

Orkade inte krångla och drog beställningen utan rabattkoden, funkade finfint.
29kr är ju inget och gråta över.

Tja

Låter märkligt PM:a mig ditt Ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Skrivet av Mocka:

Hur få Gigabyte Radeon HD7970 OC 3GB DDR5 PCIe (Elektronik) får ni in åt gången egentligen? Det kan ju inte vara värst många om de tar slut på någon timme. Detta är andra gången i rad jag missar att köpa ett.
Edit - Det går att trycka på köp-knappen men sen får man ett felmeddelande om att produkten tagits bort ur varukorgen för att det är slut i lager.
Edit2 - "Får"

Skrivet av daolo:

Jag tror inte det handlar om att "ta" in, snarare "få" in...!
Edit: Samtidigt undrar jag om ni har något datum på nästa leverans, Edin & co...?!

Tja

Det är tyvärr lite som daolo säger, hur många får och inte tar, för vi försöker ta allt som kommer till Sverige, dock funkar det inte riktigt så.
Vi har lite andra HD7970 kort på lager, så är det nått som är av intresse så PM:a mig så kikar jag.

MVH Edin

Skrivet av Leovinus:

CDON suger pung!
Beställer en liten jävla datorfläkt, efter över en månads krångel så får jag den. (fick fel fläkt, tog tid innan den kom in och en massa turer fram och tillbaka) Nu ytterligare en månad senare så drygar dem sig och skickar förseningsavgift, för då har de inte dragit pengarna på kortet och jag har därmed inte bara fått betala 50 spänn returfrakt efter att de skickat fel utan nu debiterar dem mig med ytterligare 50 spänn förseningsavgift. Där fick jag för att jag försökte spara 20 kr mot webhallen som hade fläkten i lager vid beställningsdatumet. (noctua f12)
Jag har betalat nu, men jag hoppas att ni skärper till er. Skicka rätt varor och se till att inte kunden ska belastas för era misstag.

Hej

Det låter som ett misstag ifrån vår sida, har du varit i kontakt med kundtjänst? PM:a mig ditt ordernr så kikar jag på det.

MVH Edin

Skrivet av zelxi:

Nejnej, 29kr som de hade förut har jag betalat många gånger. Men det är mest när CDON har konkurrenskraftig pris på en vara men som sedan vägs upp pga. frakten, t.ex. ett chassi. Klart kan man tjäna in detta genom att beställa fler grejor samtidigt, men inte ofta man köper en ny HDD bara för att man behöver en ny cdläsare ;). Om jag nämner komplett, förstår du vad jag menar?

Hej

Vi ska fortfarande har konkurrenskraftiga priser även med frakten, så skillnaden för komponentvaror ska inte vara där så att säga.

MVH Edin

Skrivet av WolfOfVengeance:

Börjar nästan undra om det låg något i det där, fick ett paket idag som var väldigt överdimensionerat till innehållet men var så välpackat att man nästan blev tårögd. Snabb leverans med
Måste säga att cdon har stigit väldigt mycket i graderna hos mig på senare tid

Skrivet av Attraktiv:

http://cdon.se/hemelektronik/fractal_design_define_r3_usb_3.0...
Hej, ni ligger cirka 200kr lägre än alla andra R3 med USB 3.0, och prisjakt hittar inte att ni har R3 i Titanium med USB 3. Helt säkert att det inte är USB 2.0 på det här chassit? Det svarta ni har tar ni 899 kr för, det verkar stämma bättre med priset.

Tja

Det ska vara 3.0, men jag ber lagret kika på det.

MVH Edin

Skrivet av Dogmata:

Har ni någon ide om när ni får in asus 7950 korten?
Robin
Skickades från m.sweclockers.com

Tja

Just nu har vi inget datum tyvärr....

MVH Edin

Skrivet av m4rc0:

Samma här, hoppas på ett Antec P280 men tror tyvärr att detta är den slutgiltiga listan.

Tja

Vi får hålla tummarna till nästa gång

MVH Edin

Skrivet av Mikael R:

Sist var det mycket fler produkter, men det kanske bara var då Men jag väntar och ser i alla fall, det skadar ju inte!

Tja

Jo vi har haft lite större listor de senaste 2-3 gångerna, men valde på en mer koncentrerad lista den här gången då vi fick mycket feedback ifrån
folk som inte hittade och inte kunde välja bland många produkter.

MVH Edin

Skrivet av SvEngland:

Jag hade 7500kr i kundvagn när jag fårstöd att det gällde bara de få produktor----you know what I mean......last time you could put together a good PC with the items that were on offer but not this time......I'll just have to wait

Hi

Keep your eyes open!

BR Edin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av stoffeboffe:

Man kan idag köpa det kortet UTAN SWECFEB för 3499, där har CDON dragit 10% på priset.
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_gtx580_1536mb_pci-e-17447227

Det kort man kan köpa MED SWECFEB rabbaten har ett pris på 3690, CDON har "bara" dragit 5% på det.
http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_gtx580_1536mb_pci-e-14187674

Visst är 3150 RIKTIGT billigt för ett 580, men fortfarande lite fult av CDON.

Tja

Ser jäkligt konstigt ut, då EAN koden inte är samma så tror jag inte att det är samma kort men jag ber lagret kika på det.

MVH Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

...men valde på en mer koncentrerad lista den här gången då vi fick mycket feedback ifrån folk som inte hittade och inte kunde välja bland många produkter.

Mindre produkter för att en del hade svårt att välja Helt klart dagens bästa...

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Tja

Jag tror tyvärr att det snarare beror på vår sida - navigation än att folk inte vill ha produkter att välja emellan, dock har vi ingen bra lösning just
nu så då är det bättre att trycka in ett mindre antal produkter, som vi naturligtvis tycker är bra istället för att ha ett 50 tal där folk inte hittar det
bästa erbjudandet.

MVH Edin

Skrivet av mp5sd:

Mindre produkter för att en del hade svårt att välja Helt klart dagens bästa...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tja

Jag tror tyvärr att det snarare beror på vår sida - navigation än att folk inte vill ha produkter att välja emellan, dock har vi ingen bra lösning just
nu så då är det bättre att trycka in ett mindre antal produkter, som vi naturligtvis tycker är bra istället för att ha ett 50 tal där folk inte hittar det
bästa erbjudandet.

MVH Edin

Jag som trodde att man ville ha variation? Mer produkter åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tja

Det är tyvärr lite som daolo säger, hur många får och inte tar, för vi försöker ta allt som kommer till Sverige, dock funkar det inte riktigt så.
Vi har lite andra HD7970 kort på lager, så är det nått som är av intresse så PM:a mig så kikar jag.

MVH Edin

Tack för svaret Är dock bara intresserad av just Gigabyte Windforce kortet (pga fläkten) så jag får vänta och se om det dyker upp någon gång

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Måste ju vara en helt kass deal om cdon säljer nytt för 3100:-

mitt kort är inte gammalt.. men begagnat är den.. och självklart ska man försöka sälja den så mycket som möjligt och jag vet mycket väl att jag också skulle köpa ett helt nytt kort för 100 kr mer.. MEN du fattade tydligen inte ironin med (xD) gubben

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Varorna packas

Står varorna packas på en av mina beställningar medan den andra har kommit fram. Även då jag beställt båda samtidigt. Fick även ej swec rabatt på en av varorna.

DDR3-DIMM1600 Corsair Vengence Quad 16GB DDR3 PC3-12800 1600MHz (4x4GB) (CMZ16GX3M4X1600C9) med artikel nummer 304463433.
observera att det ej är den som ni säljer som fyndvara, med öppnad kartong som jag valt för samma pris...

Inte mycket pengar men, men.

Det är även tråkigt att man måste göra två ordrar med två olika rabatt koder för att beställa olika varor. swecfeb borde ge 5% på de varor som ej är 15%. Men antar att det är för att vi ska betala dubbel frakt.

För övrigt har ni riktigt fina priser och jag beställde hela min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Tja

Vi får hålla tummarna till nästa gång

MVH Edin

Haha det gör inte jag för nu har jag redan köpt det Ni var fortfarande billigast och blev ännu billigare med 5% off. Skickades dagen efter beställning och verkar som att jag har det imorgon. Än så länge har det gått problemfritt, tack för era priser och det ni gör för Sweclockers :=)

Permalänk

Hur kan ni försvara att lägga ett enkelt so dimm minne i fraktklass B (49kr) när ni har tex en hel dvd box i fraktklass A (29kr) ?? och varför har ni så otroligt dålig information om era produkter på sidan?

Visa signatur

//Totte

Permalänk
Medlem

köpte gigabyte gtx 580 för 3185 kr nyss, hoppas det var värt det! Ganska stor uppgradering, 550 ti till 580

Permalänk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SvEngland

Jag hade 7500kr i kundvagn när jag fårstöd att det gällde bara de få produktor----you know what I mean......last time you could put together a good PC with the items that were on offer but not this time......I'll just have to wait
Hi

Keep your eyes open!

BR Edin
_______________________________________________________________________________________________________
Keep your eyes open!

MEN då kan jag inte sova alls MOT

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

mitt kort är inte gammalt.. men begagnat är den.. och självklart ska man försöka sälja den så mycket som möjligt och jag vet mycket väl att jag också skulle köpa ett helt nytt kort för 100 kr mer.. MEN du fattade tydligen inte ironin med (xD) gubben

Med tanke på de flesta priser på swec marknad så är det inte lätta att veta om du försöker vara rolig eller inte. <-

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Med tanke på de flesta priser på swec marknad så är det inte lätta att veta om du försöker vara rolig eller inte. <-

njaa.. finns inte så många på marknaden.. finns en och den har de budat för 2500.. och med tanke på att mitt kort är snart 2 månader gammal så tycker jag att 3k skulle vara ett rimligt pris.. IOFS är det vad jag tycker

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk

får inte SWEC1202 eller 03 att funka la till en samsung ssd på 64 gb och en Intel 320 Series 80GB SSD R:270/W:90 SATA-2 OEM
Men får felmedelandet "ogiltlig rabattkod"

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DragonRapide:

får inte SWEC1202 eller 03 att funka la till en samsung ssd på 64 gb och en Intel 320 Series 80GB SSD R:270/W:90 SATA-2 OEM
Men får felmedelandet "ogiltlig rabattkod"

OBS! Erbjudandet gäller de 1000 första beställningarna, max 5 olika produkt per kund/order rabatteras. Rabattkoden kan endast användas en gång per medlem.

Erbjudandet gäller endast tom 2012-03-02

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

OBS! Erbjudandet gäller de 1000 första beställningarna, max 5 olika produkt per kund/order rabatteras. Rabattkoden kan endast användas en gång per medlem.

Erbjudandet gäller endast tom 2012-03-02

Nu tänkte du nog lite fel..

Citat:

5% rabatt på datorkomponenter
Just nu får du som är medlem på Sweclockers rabatt på alla komponenter på CDON.COM.
Priset på produkten sänks automatiskt med 5% när du anger följande rabattkod i kassan: SWEC1203
OBS! Rabattkoden kan endast användas en gång per månad, en gång per medlem!

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd

ah, my nad

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

ah, my nad

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=nad

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Avstängd

HAHAHHAHA, så jävla epic XD...

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Råkade köpa en Intel 520 120gb SSD för det väldigt förmånliga priset 1323 med frakt. Mitt slutgiltliga ssd köp blev dyrare än jag hade trott, och jag behöver egentligen inte ssdn. Men har ju tjatat så om ssd på senaste tiden så kan bara köpte den. Tack cdon för ytterligare en gång gjort min plånbok lite lättare.

Hoppas på en inte allt för brutal frakt.

Edit: Så fick man 50kr rabattkoden och så blev det 5st spel också... Helvete jag som skulle bjuda tjejen på fin restaurang...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd

haha, så det kan gå när man kommer åt fel bokstav.

Permalänk
Medlem

Hej allihopa!

Här för att "raga" av mig lite. Beställde varor för 12 000kr ungefär, betalar 79kr frakt. Tänkte inte mer på det. Fick igår bekräftelse på att det inte fanns på mitt postombud utan istället på ett annat postombud en bit bort, pga av vikten(27kg,) som jag senare får veta. Men vid tillfälle så jag tänkte okej det blivit fel, men NEJ. Posten kan inte göra något pga vikten. Så jag pratar med CDON...

Jag säger vad som gått fel osv. Han förklarar jaa posten gör så ibland när det är förstora paket. Varför inte skicka två då? frågar jag. Det blir dubbel kostnad för kund blablablablablabla... Det skiter väl fan jag i! Jag vill ha grejerna HEM TILL MIG! När man ändå betalar 12k kr, kan väl de bjuda lite på sig själva eller bara ta dubbel frakt. Att inte informera om det hela är det som stör mig mest. Om man som CDON använder posten varje dag, måste man fan vara medveten om hur det ligger till och att inte informera detta till kund...suck...

Han avslutar, innan jag stänger ner, för jag blir bara så irriterad över vad han säger och tydligen inte kommer göra något åt det hela. Klistrar han in(antar jag) något om att CDON inte har med posten policy och göra blablabla. Har självklart inget emot killen utan det är CDON jag är irriterad på. Nu blir det inge mer köp på CDON. YaY! ^^

Tänkte också nämna att jag tidigare beställt lika många varor från andra internetbutiker utan problem.

/Mvh Göran