Permalänk
Medlem
Skrivet av Dannne11:

Riktigt snyggt måste jag säga!
Men vad är det för kablar som går ut ifrån chassit där bak och in i moderkortet?

usb 3.0, förr kom chassin med sladdar man drog bakom istället för intern koppling eftersom den inte var standardiserad.

Permalänk
Medlem

Snygg burk! Men.. Varför bar du ut den i skogen?

Permalänk

5p! Snyggt bygge! Älskar att du tog bilderna utomhus.

Visa signatur

Mister Potato Head! Mister Potato Head! Back doors are not secrets!

Permalänk

Hur är nätagget? Annars galet snyggt!:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Ja, du får 5 stjärnor bara för du orkat släpa ut den besten till skogen.
Har du målat grafikkorten eller är det photoshopat eller något special kort?

Permalänk
Skrivet av Dannne11:

Riktigt snyggt måste jag säga!
Men vad är det för kablar som går ut ifrån chassit där bak och in i moderkortet?

Det är USB 3.0 som går till frontpanelen.

Skrivet av fagballs:

Snygg burk! Men.. Varför bar du ut den i skogen?

Tråkigt att ta det innomhus. Trevligare med lite kontraster mellan de hårda metallkanterna och den mjuka mossan.

Skrivet av Failbygge:

Hur är nätagget? Annars galet snyggt!:)

Mycket nöjd med de. Gillar att alla kablarna är av tejpvarianten och att de är helt svarta. Också ett plus att hela nätaggets kraft är på en enda rail.

Skrivet av YeZirko:

Ja, du får 5 stjärnor bara för du orkat släpa ut den besten till skogen.
Har du målat grafikkorten eller är det photoshopat eller något special kort?

Nä det är ingen illusion, jag har faktiskt målat korten. Var lite pilligt med helt klart vart de.

Permalänk
Medlem

Vad använde du dig av för färg när du målade korten?
Riktigt snyggt bygge, gillar det starkt.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Vad använde du dig av för färg när du målade korten?
Riktigt snyggt bygge, gillar det starkt.

Warhammerfärg står det väll?;)

Sen OT, jäkligt snygga orginalkablar såfall!:o

Sen hur är tempen på dina gkort?
Blir mer och mer sugen på ett 650D...
(fast för 2x 7970)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

Vad använde du dig av för färg när du målade korten?
Riktigt snyggt bygge, gillar det starkt.

Precis som Failbygge sa så är det citadel färg som vanligtvis används för att måla warhammer miniatyrer. Blir en fin yta och fäster bra på plast.

Skrivet av Failbygge:

Warhammerfärg står det väll?;)

Sen OT, jäkligt snygga orginalkablar såfall!:o

Sen hur är tempen på dina gkort?
Blir mer och mer sugen på ett 650D...
(fast för 2x 7970)

Jo orginal kablarna till den PSUn är mycket snygga med undantaget av 8-pin och 24-pin till MB. Därför jag skaffat den sleevade förlängningen.

Tempraturerna är väll inget att skryta om precis men det är inget som jag skulle säga är farligt högt heller. Ligger just nu i idle med en tempratur på ~62C, i load så ligger den 80+ men går sällan över 90. 7970 kommer nog prestera bättre eftersom den inte blåser in den varma luften i chassit så som 6990 gör.

Kan säga att jag verkligen gillar 650D. Gillar att man kan ta bort sidpanelen helt utan skruvar, och den är riktigt trevlig att bygga i. Sedan gillar jag HDD dockan i toppen av den, men det är väll inget som alla använder dagligen kanske. Dock har den lite små saker som förstör, t.ex. USB 3.0 kablarna, men det går att fixa med en intern adapter som man kan köpa numera.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt med det svarta och blåa

Permalänk

Varför har du datorn i skogen? Snyggt bygge iaf.

Permalänk
Medlem

Lite skevt att dra ut med datorn i skogen för att fota kan jag tycka men snyggt var det hur som helst.

Permalänk
Medlem

Snyggt bygge, en självklar 5:a!
Bara roligt med att få till foton på den i skogen, gör sig bra till bilderna sen
är det alltid roligt med mera "outside the box"-tänkande

Visa signatur

I7 9900K | Gigabyte Z390 Aorus Elite | Corsair 16GB @ 3000mhz | ASUS GTX 1070 Dual | Seasonic FOCUS Plus 750W Gold| FD Defince C | Benq 23,5" + Asus 24" 144hz

Permalänk
Medlem

Hittade du inspiration från mitt bygge?

Fräsch dator!

Permalänk
Skrivet av monicabeth:

Varför har du datorn i skogen? Snyggt bygge iaf.

Kände nu när snön precis försvunnit och solen skiner lite att man fick passa på att fånga den fina naturen.
Sedan gillar jag kontrasten mellan mjuk och oregelbunden natur till hård och strikt dator.

Permalänk

Snyggt

Visa signatur

;)

Permalänk
Medlem

Fint bygge Thorell! Hälsningar E-Type

Permalänk
Medlem

Vansinnigt snyggt!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Riktigt snyggt med omväxling från dom vanliga svart/röda. Gillar starkt kontrasten(heter det så?) som blir mellan datorn och naturen när du fotar i naturen. 5p!

Visa signatur

HAF 922 | Phenom II X6 1055T @ 3.3GHz | Gigabyte GTX 680 WF | Gigabyte 870A-UD3 | Seagate Barracuda 1TB | Crucial RealSSD 64GB | Corsair Vengance 16GB 1600Mhz | 2xBenQ GL2440 | Razer Blackwidow | Steelseries Guild Wars 2 Mouse

Permalänk
Skrivet av locktail:

Fint bygge Thorell! Hälsningar E-Type

Kul att se dig här inne.

Skrivet av biorrith:

Jo jag har tänkt skaffa en sådan för de förstör lite med de kablarna där bak.

Skrivet av Arvidsson11:

Riktigt snyggt med omväxling från dom vanliga svart/röda. Gillar starkt kontrasten(heter det så?) som blir mellan datorn och naturen när du fotar i naturen. 5p!

Jo röd svart har nog gjort sitt för stunden. Jo det blir lite trevligare med en anorlunda bakgrund.

Permalänk
Medlem

de såhär man får en groda i grafik kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av jsf:

de såhär man får en groda i grafik kortet

Eller bug i systemet...

Dold text
Permalänk
Medlem

ofta du släpat ut datorn i skogen! Men tydligen var det ett bra val då bilderna blev grymt bra

helt klart ***** för min del

Visa signatur

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Permalänk

Skaffa nånting sådant: http://www.webhallen.com/hardvara/140504-fractal_design_defin... och göm inuti, så slipper du dra ut USB-kablarna på baksidan.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottn:

Eller bug i systemet...

Dold text

hehe jag syftade mer på det här
http://www.sweclockers.com/galleri/7923-gtx-460-vs-groda

Permalänk

VAACKRA BILDER

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

s*tan vad snyggt!

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem

Moder natur!

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Så grymt snyggt! Älskar att du fotat den ute i naturen, starkt plus! 5/5