Intel ssd 520 serien stabil?

Permalänk
Medlem

Intel ssd 520 serien stabil?

Sitter här och funderar på vilken ssd man ska ha och kollar på intels 520 serie men hittar inte så många recensioner om den och hur stabil den är för vad jag har förstått så är den sandforce baserad så jag funderar hur stabil den är någon som har den och kan berätta lite?

Permalänk
Medlem

En kompis har en som han har haft i alla fall en veckas tid nu och det är inga problem hittills.

Visa signatur

Dator || H440 Black Edition || Asus ROG MaximusVII || i7 4790K @ 4.5GHz, Noctua NH-D15 Kylare || MSI GTX 980ti Gaming 6GB || 16GB G-Skill 1866 1.5v || Corsair RM 850W || Samsung EVO 256GB, Crucial M4 256GB ||

Permalänk
Medlem

Du kanske skulle kolla på Samsung 830 serie. Jag tycker att de är både snabba och stabila.
Ett test http://www.nordichardware.se/lagring/44273-samsung-ssd-830-ex...

Visa signatur

| ASRock Fatal1ty X370 Professional Gaming | Ryzen 1800X | Sapphire RX Vega 64 | Kingston 4st KVR21E15D8/16 2133MHz ECC, ej buffrad | Seasonic Prime 850w | Xonar STX II 7.1 |

Permalänk

Jag har satt in en Intel 520 240gb i min Macbook Pro och den fungerar precis som den ska. Snabb som satan är den också
Valde mellan denna och Samsung men föll på att Intel har gott rykte, även om 520 serien delvis använder sandforce som jag förstod det som och även där läste jag nånstans att dom hittade hur mycket fel som helst i sandforce programvara som dom fixat till. Samsung är fortfarande ny, säkert en kanonserie med egen styrkrets. Intel är lite dyrare men känns bättre i magen

Hade tidigare haft Corsair P3 serie som strulade och nu sist Corsair GT som fungerade utan problem, detta i min PC.

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murphy214:

Jag har satt in en Intel 520 240gb i min Macbook Pro och den fungerar precis som den ska. Snabb som satan är den också
Valde mellan denna och Samsung men föll på att Intel har gott rykte, även om 520 serien delvis använder sandforce som jag förstod det som och även där läste jag nånstans att dom hittade hur mycket fel som helst i sandforce programvara som dom fixat till. Samsung är fortfarande ny, säkert en kanonserie med egen styrkrets. Intel är lite dyrare men känns bättre i magen

Hade tidigare haft Corsair P3 serie som strulade och nu sist Corsair GT som fungerade utan problem, detta i min PC.

Vad menade du med att Samsung är ny?
Om du menade om SSD eller 830 serie, så är 830 serie rätt så nya ja men det gäller även om Intels 520 serie.
Samsung är inte så rätt nya på SSD marknaden, de gör massor av OEM SSD:er t.ex. Apple dator kör med SAMSUNG OEM SSD:er.

Visa signatur

| ASRock Fatal1ty X370 Professional Gaming | Ryzen 1800X | Sapphire RX Vega 64 | Kingston 4st KVR21E15D8/16 2133MHz ECC, ej buffrad | Seasonic Prime 850w | Xonar STX II 7.1 |

Permalänk
Medlem

Eftersom det inte verkar vara något annat bakom prissänkningen på intel 520 serien än att dom vill sälja fler, så är ju dom ett riktigt bra köp just nu. Stabliare än andra Sandforce diskar pga deras utökade testning (dom har ju tydligen lyckats få bort en BSOD som andra fortfarande lider av) och nu kostar dom i princip lika som resten.

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk

Ja jag menade 830 serien Lite otydligt kanske...

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket får se ifall det blir intels 520 serie då elr samsungs 830 serie kanske är nåt bra pris på ssd på komplett nu om man har tur