Tera: The Exiled Realm of Arborea

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kunzite:

Man kommer ju in i betan om man förbokar också. Fast om man nu bara är sugen på att testa och inte vill dra en fuling och beställa/avbeställa så är det väl bra med beta key giveaways. Jag och en polare tog iaf ett buddy pack från Webhallen, 364kr inkl. frakt vardera, Spelbutiken är 34kr billigare men då kan man få vänta länge på att få spelet.

Eller så kan man köpa spelet för 5euro på Tera-Europes hemsida och få tillgång till alla beta event innan release..

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

Grymt negativt http://mushroom-mayhem.com/index.php/component/k2/item/12-ter...

Så jag tror inte man skall ha för höga förhoppningar.

Förhoppningsvis har de lyckats förbättra spelet en del men det ser ju inte så lovande ut. Kundsiffror är det som alltid berättar om ett spel går bra eller ej och misslyckas man i Korea där de nöter vad som helst hur länge som helst, ja då är det illa.

Jag gissar ändå att eftersom det är nytt och lite annorlunda för flera personer så kommer det nog hålla en sysselsatt ett par månader om man har tur. Inget jag har sett om spelet är revolutionerande och nytt, allt detta finns i andra spel men för att vara ett mmo är det lite annorlunda.

Jag hoppas att liret kommer gå bra, det vore sköj, men ser negativt ut.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Grymt negativt http://mushroom-mayhem.com/index.php/component/k2/item/12-ter...

Så jag tror inte man skall ha för höga förhoppningar.

Förhoppningsvis har de lyckats förbättra spelet en del men det ser ju inte så lovande ut. Kundsiffror är det som alltid berättar om ett spel går bra eller ej och misslyckas man i Korea där de nöter vad som helst hur länge som helst, ja då är det illa.

Jag gissar ändå att eftersom det är nytt och lite annorlunda för flera personer så kommer det nog hålla en sysselsatt ett par månader om man har tur. Inget jag har sett om spelet är revolutionerande och nytt, allt detta finns i andra spel men för att vara ett mmo är det lite annorlunda.

Jag hoppas att liret kommer gå bra, det vore sköj, men ser negativt ut.

Dock så har man hört mycket om att dom dissade spelet för att det inte var tillräckligt med grind.
Vilket troligtvis kan stämma. Spelet liknar andra mmos och går ganska fort att levela.
Kan hända att de hellre sitter och farmar 1000000000000000000000 av samma mobs för att få en level

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Dock så har man hört mycket om att dom dissade spelet för att det inte var tillräckligt med grind.
Vilket troligtvis kan stämma. Spelet liknar andra mmos och går ganska fort att levela.
Kan hända att de hellre sitter och farmar 1000000000000000000000 av samma mobs för att få en level

De dissade det med att de flesta var 50 redan efter 1-2 veckor efter release, då fanns det enbart en instans att köra du ser ena av dem i mina videos några sidor tillbaka. Sedan klagade andra att det var svårt att levla upp då efter lv 30 var det mer eller mindre krav för party hela tiden o.s.v.

Allt detta är fixat, posten nissen skrev kanske stämde några veckor in efter release, men den stämmer inte alls just nu. T.ex. nämnde han att det inte kommit en enda content patch... Tja på torsdag kommer den 4de stora i Korea....

Så mycket han skriver är tagna upp i luften, vissa saker stämmer förvisso många andra är fixade sedan länge. Sist men inte minst, nämn att nämna att den reviewn tagen rakt från en GW2 fanboy sida.

---

Vill ni läsa en review från en som faktiskt spelade från start ( gjorde det själv förvisso men vart tvungen att lägga ner på grund att jag pluggade 2 högskola kurser samtidigt ) så rekommenderar jag http://steparu.com/reviews/mmo-rpg-reviews/594-tera-online-re... värt att nämna att han spelar fortfarande. Samt i skrivande stund streamar han http://www.twitch.tv/steparu

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Samt i skrivande stund streamar han http://www.twitch.tv/steparu

Galet vad han gör skada iallafall Såg en 159k crit. Cool boss de precis körde! Såg ut som att de fick ca 150k XP för en boss.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Grymt negativt http://mushroom-mayhem.com/index.php/component/k2/item/12-ter...

Så jag tror inte man skall ha för höga förhoppningar.

Förhoppningsvis har de lyckats förbättra spelet en del men det ser ju inte så lovande ut. Kundsiffror är det som alltid berättar om ett spel går bra eller ej och misslyckas man i Korea där de nöter vad som helst hur länge som helst, ja då är det illa.

Jag gissar ändå att eftersom det är nytt och lite annorlunda för flera personer så kommer det nog hålla en sysselsatt ett par månader om man har tur. Inget jag har sett om spelet är revolutionerande och nytt, allt detta finns i andra spel men för att vara ett mmo är det lite annorlunda.

Jag hoppas att liret kommer gå bra, det vore sköj, men ser negativt ut.

Den som har skrivit allt det där är förmodligen betald av NCsoft som fortfarande är väldigt upprörda över detta spel. Finns en stor MMO sida som är kända för detta och de har bashat Tera från start. Spelet har fått enormt mycket mer content nu sen releasen i Korea och flera av de andra grejerna är tweakade vid det här laget. Det är dock sant att spelet har haft stora problem i Korea och Japan. Men såvitt jag vet så kan det lika gärna betyda att det blir en succé här i väst, för oftast så gillar vi som bekant ganska olika typer av spel.
Det största hotet som jag ser det mot Tera är fuskare/bottare samt att BHS kanske inte är så villiga att utveckla när det går så dåligt i deras hemland. Allt jag vet är att rent spelmässigt upp till lvl27 som jag hann på Japanska betan så är spelet enormt underhållande och högklassigt.

Som en kul jämförelse så kan man titta på Aion. Det spelet led och lider av enorma buggar, taskig utveckling, uselt management och har efter bara 2 år floppat till den grad att dom måste göra det gratis för att någon ska spela det i EU och NA. Däremot har det gått väldigt bra för Aion i asien och det gör det fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adfi:

Dock så har man hört mycket om att dom dissade spelet för att det inte var tillräckligt med grind.
Vilket troligtvis kan stämma. Spelet liknar andra mmos och går ganska fort att levela.
Kan hända att de hellre sitter och farmar 1000000000000000000000 av samma mobs för att få en level

Hehe man vet aldrig med koreaner.

Skrivet av MugiMugi:

De dissade det med att de flesta var 50 redan efter 1-2 veckor efter release, då fanns det enbart en instans att köra du ser ena av dem i mina videos några sidor tillbaka. Sedan klagade andra att det var svårt att levla upp då efter lv 30 var det mer eller mindre krav för party hela tiden o.s.v.

Allt detta är fixat, posten nissen skrev kanske stämde några veckor in efter release, men den stämmer inte alls just nu. T.ex. nämnde han att det inte kommit en enda content patch... Tja på torsdag kommer den 4de stora i Korea....

Så mycket han skriver är tagna upp i luften, vissa saker stämmer förvisso många andra är fixade sedan länge. Sist men inte minst, nämn att nämna att den reviewn tagen rakt från en GW2 fanboy sida.

---

Vill ni läsa en review från en som faktiskt spelade från start ( gjorde det själv förvisso men vart tvungen att lägga ner på grund att jag pluggade 2 högskola kurser samtidigt ) så rekommenderar jag http://steparu.com/reviews/mmo-rpg-reviews/594-tera-online-re... värt att nämna att han spelar fortfarande. Samt i skrivande stund streamar han http://www.twitch.tv/steparu

Skrivet av Kunzite:

Den som har skrivit allt det där är förmodligen betald av NCsoft som fortfarande är väldigt upprörda över detta spel. Finns en stor MMO sida som är kända för detta och de har bashat Tera från start. Spelet har fått enormt mycket mer content nu sen releasen i Korea och flera av de andra grejerna är tweakade vid det här laget. Det är dock sant att spelet har haft stora problem i Korea och Japan. Men såvitt jag vet så kan det lika gärna betyda att det blir en succé här i väst, för oftast så gillar vi som bekant ganska olika typer av spel.
Det största hotet som jag ser det mot Tera är fuskare/bottare samt att BHS kanske inte är så villiga att utveckla när det går så dåligt i deras hemland. Allt jag vet är att rent spelmässigt upp till lvl27 som jag hann på Japanska betan så är spelet enormt underhållande och högklassigt.

Som en kul jämförelse så kan man titta på Aion. Det spelet led och lider av enorma buggar, taskig utveckling, uselt management och har efter bara 2 år floppat till den grad att dom måste göra det gratis för att någon ska spela det i EU och NA. Däremot har det gått väldigt bra för Aion i asien och det gör det fortfarande.

Mycket möjligt att det är någon med agg mot Tera, men det låter som på er att flera delar dock stämmer.
Om det är server konsolidering som pågår i asien så är det inte possitivt.. och då kan man räkna med att de vill tjäna så mycket penar som möjligt och investera så lite som möjligt. Förhoppningsvis har jag fel här, men jag tror inte det.

Jag ställde en fråga förut här hur många attacker någon använder i en cykel och fick inget svar vilket får mig att tro att det är ganska enahanda. Hur många attacker gör ni på 8-15 sekunder och hur många olika attacker ingår där?

Aion blev obalanserat mellan fraktionerna vilket ledde till att många slutade och andra slutade pga grinden och enformigheten. Buggarna var inte direkt i fokus när jag lirade det, då var det andra saker man hängde upp sig på när spelet var nytt tyckte jag.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Citat:

Functional test on Thursday


http://community.tera-europe.com/home/news/article/functional...

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Ja, för att lira 2h och sen whipe. Nej tack Har ställt upp på tillräckligt många tester nu så håller mig till helgen.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Ja, för att lira 2h och sen whipe. Nej tack Har ställt upp på tillräckligt många tester nu så håller mig till helgen.

Mhmm nej, ganska meningslöst egentligen men för dem som har svår abstinens eller inte prövade pvp under förra betan så kanske det är värt att testa. Inte för man hinner med så mycket på 2 timmar men :p.

Visa signatur

Chassi HAF 922 | Mobo P67 Sabertooth | CPU i5 2500k | GPU Gainward GTX 970 | PSU Corsair HX 750 | RAM 2x8GB Corsair Vengeance 1600mhz | HDD 1TB + 2TB + 3TB | SSD Samsung 830 128gb | Cooler Zalman CNPS 9900 Max | Bildskärm 2x Dell U2312HM | Tangentbord G510 | Mus Corsair Ironclaw | Ljudkort ASUS Xonar D2X/XDT

Permalänk
Medlem

Nu har jag fixat en betakey till Tera och undrar nu vilken tid imorgon (fredag 2/3) betan "öppnar".

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseboy:

Nu har jag fixat en betakey till Tera och undrar nu vilken tid imorgon (fredag 2/3) betan "öppnar".

15:00 om jag inte minns fel. Annars kan du alltid kika på deras forum

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Någon som vet om någon key giveaway?
Letat runt lite på google men ser än så länge bara nollor överallt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flygaresset:

Någon som vet om någon key giveaway?
Letat runt lite på google men ser än så länge bara nollor överallt.

Letar oxå efter en, har hört om folk som pre-ordrat och sedan avbrytit ordern. ngn som vet vart man kan görat ? Självklart finns inte SpendOn kort på min pressbyrå när jag vill köpa 5€ dealen....

Permalänk
Medlem

Har förhandsbokat Tera nu (på Webhallen) och fick min kod bara några sekunder efter beställningen, så jag håller just nu på att ladda ner spelet. Det ska bli väldigt kul att äntligen få testa det imorrn när andra beta-perioden startar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZeroNova:

Har förhandsbokat Tera nu och fick min kod bara några sekunder efter beställningen. Håller just nu på och laddar ner/patchar spelet. Ska hursomhelst bli väldigt kul att äntligen få testa det imorrn när andra beta-perioden startar.

Varifrån pre-orderade du ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jacob14:

Varifrån pre-orderade du ?

Ändrade just mitt inlägg och la till det, men det var hursomhelst från Webhallen.

Permalänk
Medlem

Om man preorderat och fått en key, gäller den keyn för alla beta-tester eller får man en ny key för varje test? Anledningen till att jag undrar är för att jag har preorderat och spelade förra beta-testet, och uptäckte nu att jag hade en beta-key för helgens beta-test i mailen. Någon som vet?

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZZo:

Om man preorderat och fått en key, gäller den keyn för alla beta-tester eller får man en ny key för varje test? Anledningen till att jag undrar är för att jag har preorderat och spelade förra beta-testet, och uptäckte nu att jag hade en beta-key för helgens beta-test i mailen. Någon som vet?

Om du har fått en ny beta key så behöver man antagligen en ny kod för varje test. Innan jag bokade spelet så letade jag beta keys på annan väg och läste att koderna som vissa hemsidor gav ut bara gällde för första testrundan. Jag vet dock inte om det stämmer.

Permalänk
Skrivet av RaZZo:

Om man preorderat och fått en key, gäller den keyn för alla beta-tester eller får man en ny key för varje test? Anledningen till att jag undrar är för att jag har preorderat och spelade förra beta-testet, och uptäckte nu att jag hade en beta-key för helgens beta-test i mailen. Någon som vet?

http://community.tera-europe.com/preorder.html

"Take part in all the tests Invitation to all closed beta weekends"
Tror nog det är vad som gäller

Tar gärna nyckeln som blir över om du tänkt ge bort den!

Edit: Vet dock inte om de skickar ut en ny nyckel för varje beta eller om den första gäller till alla, läste inte så noggrant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av RaZZo:

Om man preorderat och fått en key, gäller den keyn för alla beta-tester eller får man en ny key för varje test? Anledningen till att jag undrar är för att jag har preorderat och spelade förra beta-testet, och uptäckte nu att jag hade en beta-key för helgens beta-test i mailen. Någon som vet?

Skrivet av flygaresset:

Edit: Vet dock inte om de skickar ut en ny nyckel för varje beta eller om den första gäller till alla, läste inte så noggrant.

En nyckel för alla :)! Förbokade själv Digital CE och den gäller för allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweFox*:

En nyckel för alla :)! Förbokade själv Digital CE och den gäller för allt.

Mkay, tackar för svar. Blev lite orolig att Man skulle behöva en ny key för varje beta, Men då kan jag ge den till min bror utan att vara orolig för att bli utan beta den här helgen då

Skrivet av flygaresset:

http://community.tera-europe.com/preorder.html

"Take part in all the tests Invitation to all closed beta weekends"
Tror nog det är vad som gäller

Tar gärna nyckeln som blir över om du tänkt ge bort den!

Edit: Vet dock inte om de skickar ut en ny nyckel för varje beta eller om den första gäller till alla, läste inte så noggrant.

Min bror har förtur på keyn, men om jag mot all förmodan skulle råka få en till skickas den åt ditt håll

Visa signatur

Dator: [i5 750 @ 3.6 GHz] [Asus P7P55D Pro] [2x2 GB Corsair Dominator] [Evga GTX 460 SC SLI] [WD Caviar Black 640 GB + 2.5 TB Lagring] [Corsair TX750W] [Corsair Obsidian 800D] [3x Benq 2420HDBE]
Vattenkylning: [EK Supreme HF] [2x EK VGA Supreme HF] [EK DCP 4.0] [EK 250ml Res] [XSPC RX360]

Permalänk
Medlem

Förköpte alternativet för 5 euro, kan man ju testa liret själv och se om man tror på det nu till helgen och senare.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Förköpte alternativet för 5 euro, kan man ju testa liret själv och se om man tror på det nu till helgen och senare.

De är bra att du tar dina egna ögon istället för den där skitartikeln som helt klart var full med ljug. Slutade ta den på allvar när de skrev att det inte patchats. Det kommer en stor end-game patch snart, det patchades under betan i flera saker jag märkte. PvPn är så fri som det går i Betan, du kan pvpa från lvl 11 redan. Några BG's är inte aktiverade i Betan, men kommer sen. Sen är asiatiska MMO's mainstreams preferences inte ett dugg lik Väst.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk

Omformaterade och updaterade nyligen min dator från windows vista till windows 7 och sparade då över min tera mapp till en extern hårdisk och förde över den igen till mitt nya OS och nu när jag kör launchern och försöker logga in och trycker på Login så försvinner bara informationen och jag får upp samma ruta som när jag startat programmet, nån som känner igen problemet?

Kan inte logga in på account management för att ladda ner spelet igen men bad en kompis skicka installationsfelet men när jag installerar så patchar den bara ett par snabba gånger innan login rutan kommer upp igen och samma problem som ovan återkommer.

Mottager tacksamt all hjälp ni kan erbjuda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hairymale:

Omformaterade och updaterade nyligen min dator från windows vista till windows 7 och sparade då över min tera mapp till en extern hårdisk och förde över den igen till mitt nya OS och nu när jag kör launchern och försöker logga in och trycker på Login så försvinner bara informationen och jag får upp samma ruta som när jag startat programmet, nån som känner igen problemet?

Kan inte logga in på account management för att ladda ner spelet igen men bad en kompis skicka installationsfelet men när jag installerar så patchar den bara ett par snabba gånger innan login rutan kommer upp igen och samma problem som ovan återkommer.

Mottager tacksamt all hjälp ni kan erbjuda.

Det låter som bs. Om du har rätt till ditt acc så kan du logga in på det. Du kan också leta efter tera's support och kontakta dem.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av IceDread:

Det låter som bs. Om du har rätt till ditt acc så kan du logga in på det. Du kan också leta efter tera's support och kontakta dem.

Kan garantera dig att det inte är skitsnack överhuvudtaget. Provade att komma åt account management från brorsans dator och då gick det felfritt.
Har kommit upp en tråd med flera som upplever samma problem på tera forumet och det verkar som om alla har nyligen införskaffat nya moderkort och processorer,kanske även andra delar till sina datorer.
Har redan skickat ett medelande till Tera supporten men det lär ju vara ungefär lika effektivt som att skrika på burken för att den inte gör som jag vill......

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hairymale:

Kan garantera dig att det inte är skitsnack överhuvudtaget. Provade att komma åt account management från brorsans dator och då gick det felfritt.
Har kommit upp en tråd med flera som upplever samma problem på tera forumet och det verkar som om alla har nyligen införskaffat nya moderkort och processorer,kanske även andra delar till sina datorer.
Har redan skickat ett medelande till Tera supporten men det lär ju vara ungefär lika effektivt som att skrika på burken för att den inte gör som jag vill......

I så fall låter det som DRM problem. Sök på hur man fixar det, värt att testa. Har för mig att det bara var att döda allt innehåll i en mapp någonstans. Fast att tera skulle köra drm låter skumt.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Till er som spelar i KTERA.
Hur är warrior i PvP nu efter lite patchar, alla sa att dom var rätt värdelösa innan, blivit bättre?

Känner lite mer för warrior / rogue stilen än slayer.

Men om slayer är så pass mycket bättre får man väll ta en sådan

Permalänk
Medlem

om de är nån som sitter på en CBT2 key så kan jag gärna ta den vill prova Tera!