Trådlös ljudöverföring

Permalänk
Medlem

Trådlös ljudöverföring

Hejsan!

Undrar om man på något sätt kan ha någon sändare som man kopplar in i Tv:n som skickar ljudet till en mottagare som man kan
ha bredvid sig och koppla in hörlurar med 3.5 mm jack?
Något liknande denna, men till Tv.

http://www.conrad.se/TR%c5DL%d6ST-USB-LJUD%d6VERF%d6RINGSSYST...

Det är nämligen så att om jag och min flickvän vill se på tv på kvällen så får vi sitta med hörlurar, men sladdarna når inte ända fram till Tv:n.
Har USB i min tv, men den kommer ju inte skicka ljudet via den bara för att jag kopplar in den mannicken, väll?

Mvh Aleij

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleij:

Hejsan!

Undrar om man på något sätt kan ha någon sändare som man kopplar in i Tv:n som skickar ljudet till en mottagare som man kan
ha bredvid sig och koppla in hörlurar med 3.5 mm jack?
Något liknande denna, men till Tv.

http://www.conrad.se/TR%c5DL%d6ST-USB-LJUD%d6VERF%d6RINGSSYST...

Det är nämligen så att om jag och min flickvän vill se på tv på kvällen så får vi sitta med hörlurar, men sladdarna når inte ända fram till Tv:n.
Har USB i min tv, men den kommer ju inte skicka ljudet via den bara för att jag kopplar in den mannicken, väll?

Mvh Aleij

Nej det gör den inte,usb-kontakten är nog bara för typ usb-minne.

Permalänk
Medlem

Tack för infon, men dock inte så uttömmande svar.

Permalänk
Medlem

Ni skulle ju kunna köpa en 3.5mm splitter och sätta i hörlursuttaget i tv'n, och sedan koppla två stycken trådlösa hörlurar till dessa. Eller så kanske det finns trådlösa hörlurar som stödjer 2 par lurar per basenhet (har inte sett det förut, men det borde ju finnas!).

Permalänk

Finns mycket riktigt trådlösa hörlurar som stöder 2+ hörlurar per basenhet.
Hade sånna för en halv evighet sedan...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |