Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Butik att kolla på skärmar i?

Hej,

Ska köpa ny monitor idag eller imorgon och funderar på ifall ni känner till någon bra butik där man kan kolla på skärmar?
Främst inresserad av Eizo Foris FS2332 och Dell UltraSharp U2412M, men även chansen att jämföra mot en 120 Hz TN panel skulle vara bra.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

Inet, Webhallen, Alina, osv osv. allt beror ju på vad som finns nära dig.

av dom har väll alla dell skärmen, bara webhallen som har eizo.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk
Medlem

Stad? Eller har detta ingen betydelse?

Permalänk

Stockholm innerstad gärna.
Jag har nära till både Webhallen och Inet i centrum, menar du att de har dessa skärma uppställda så att man bara kan svänga förbi och kika?

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Skrivet av djlasseman:

Hej,

Ska köpa ny monitor idag eller imorgon och funderar på ifall ni känner till någon bra butik där man kan kolla på skärmar?
Främst inresserad av Eizo Foris FS2332 och Dell UltraSharp U2412M, men även chansen att jämföra mot en 120 Hz TN panel skulle vara bra.

MediaMark brukar ju vara rätt bra att titta på sen finns ju som inet och sånna bror ju allt på var du bor !

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av djlasseman:

Stockholm innerstad gärna.
Jag har nära till både Webhallen och Inet i centrum, menar du att de har dessa skärma uppställda så att man bara kan svänga förbi och kika?

Inet säljer dell skärmen och webhallen båda skärmarna. bara ringa och kolla med dom. Inet brukar inte vara omöjliga om du skulle vilja se en produkt som dom inte har uppställd i butiken.
jag köpte min skärm hos dom. fanns inte uppställd men frågade om dom hade några på lager i butiken. mkt riktigt hade dom det och packade upp 1 åt mig för att få kolla på. köpte skärmen och gick hem o njöt.

Visa signatur

Dator: Chassie: Phanteks Enthoo Evolv X Moderkort: Asus Rog Dark Hero Cpu: AMD Ryzen 5900x Gpu: Rtx 4090 Minne: 32gb Gskill Tridentz NeoKylning:Custom loop, Ekwb med 2x 360 radiator Lagring:För mycket ssd´s PSU: Corsair hx 1200

Permalänk

Ok, cool.
Jag drar och kollar på inet och webhallen om dom kan hjälpa till.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m