Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Skrivet av Devildoll:

är det den klassiska "ljudet hakar upp sig och datorn låser sig" hängningen du får, eller en får du bara en bluescreen direkt?

finns tydligen ett par anledningar till att ljudet kan hänga sig så i bc2, en av de större är att användaren har ett program som heter RemoveWAT på datorn.

Det är konstigt, ibland bara hänger sig bilden och ljudet loopar sig. Har en film http://www.youtube.com/watch?v=FrDNrKI937w&feature=channel_video_title , ursäkta för dålig film xD
Men oftast så bara får jag bluescreen direkt..

Har laddat ner Windows på tpb men har använt en betald kod jag köpt. Så det ska inte vara RemoveWAT?

Edit:
Gick in i BIOS men hittade inte realtek? xd
Hjälp

Och sen en till sak jag undrar, varje uppstart innan windows flaggan kommer, så står det "Loading Operating System" väldigt länge. Vet nån hur man kan ta bort det?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av juniorjesper:

Det är konstigt, ibland bara hänger sig bilden och ljudet loopar sig. Har en film http://www.youtube.com/watch?v=FrDNrKI937w&feature=channel_video_title , ursäkta för dålig film xD
Men oftast så bara får jag bluescreen direkt..

Har laddat ner Windows på tpb men har använt en betald kod jag köpt. Så det ska inte vara RemoveWAT?

Edit:
Gick in i BIOS men hittade inte realtek? xd
Hjälp

Och sen en till sak jag undrar, varje uppstart innan windows flaggan kommer, så står det "Loading Operating System" väldigt länge. Vet nån hur man kan ta bort det?

http://www.youtube.com/watch?v=OSZzBz0E6g0&feature=channel_vi...

Integrated peripherals --> azalia codec --> disable

skulle jag tro men är inte säker.

Permalänk
Administrativ avgift

Annars kanske du bara hade en kompis som hade ett siberia eller 5hv2 headset med externt ljudkort? varför gav ingen han det förslaget bästa sättet att titta om ljudkortet fungerar eller ej.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Skrivet av 1ghz:

Integrated peripherals --> azalia codec --> disable

skulle jag tro men är inte säker.

Ska pröva, googlade lite och det verkar vara realtek

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Battlefield 3 fungerar som en klocka!
Tack för alla era svar
Med Realtek, Med Msi och allt

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av juniorjesper:

Battlefield 3 fungerar som en klocka!
Tack för alla era svar
Med Realtek, Med Msi och allt

Bc2 då? :/

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

har inte orkat läsa allt här men om någon har skrivit samma sak som mig så e de ju skit samma =P. Iallafall min polare hade samma fel på BC2 det visade sig att hans ddr3 minnen var skit och inte fungerade så bra i hans låda. när vi stack o köppte nya minnen gick allt bra igen. kolla på moderkorts tillverkarens hemsida och kolla om de ram stickorna du använder är "supported" annars kanske det är samma skit för dig sen det med att headset kan klydda till det har också hänt men när du får bsod kolla 0x0000000000 koden och sen googla den och se vad det står om det. men som sagt har någon sagt detta innan så är det bara att ignorera detta lycka till och hoppas det har löst sig med bc2 med

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Bc2 då? :/

Det avinstallerade jag då jag inte fick det att fungera.

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile