Letar efter ett unikt F2P MMORPG

Permalänk
Medlem

Letar efter ett unikt F2P MMORPG

Hejsan, det finns säkert ett par trådar om detta redan men har inte kunnat hitta några så jag ursäktar mig för det, men jag letar efter ett lite "unikt" f2p moorpg jag kan spela medans jag inväntar spel som Tera och Guild wars 2! Med unikt menar jag att de har något som man kan spendera fleeeera timmar i som inte finns i andra MMORPG's, samt vill jag inte att lvl:ingen ska kännas allt för grindy, det är det största problemet jag har haft när jag testat mmo's från mmohut.com på måfå. Jag vill också att man ska kunna ha tillgång till ganska mycket av spelet utan att betala något för det, helst allt. Så att man inte kommer till lvl 30 sedan vill de att du ska betala för att kunna levla 10 till lvlar......... Men jag är tacksam för alla svar jag får och jag skulle föredra att ni skriver vad som är så bra med spelet när ni rekommenderar det!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Steam "Free to play" ?

Visa signatur

www.TWITCH.tv/WOLFBANE/
🗄️Corsair Carbide Air 540 🔲Ryzen 7 7800X3D 🏬Gigabyte X670 Gaming X AX 💾 M2 2TB Samsung 980 Pro 🎞️G.Skill Z5 Neo 64GB, 6000MHz, CL30🔌FD R2 1000W 📺GTX 1080 🖱️Mionix Naos 8200 ⌨️Ducky Shine 4 🎧Sennheiser 595 🎤EV RE20 🎤Shure SM7B 🎤AT 2035 🎤Blue Yeti 📹Logitech c922 c920, c910 +mer

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheWolfbane:

Steam "Free to play" ?

Testat allt där, även de som kom förra och denna veckan, var inget som föll mig i smaken : p

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Runescape?

Visa signatur

Maskinen:
[ASUS Maximus Ranger VII][Intel I5 4690K @ 4.6Ghz 24/7 med Noctua NH-U14S]
[16Gb Gskill 2400Mhz 2x8Gb][MSI GTX 770 Gaming i SLI][XFX PRO 850w PSU]
[Kingston HyperX 240Gb SSD + 2Tb HDD]
[Windows 7 Ultimate][CoolerMaster Silencio 650 PURE][+ massa noctua fläktar]

Permalänk
Medlem

Legue of Legends

DCUO

Vindictus

Och om du bara vill ha en WOW klon: Allods online

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

Har inte spelat Aion tillräckligt mycket för att veta om det är unikt nog att spendera mååååånga timmar i men det blev i alla fall F2P nyligen, har startat en char och än så länge känns spelet ganska kul

Permalänk
Medlem

Fallen Earth är ju F2P nu

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Fallen Earth är ju F2P nu

Mycket unikt och uppskattat spel.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av saabcool:

Runescape?

Nej.

Skrivet av sj6:

Legue of Legends

DCUO

Vindictus

Och om du bara vill ha en WOW klon: Allods online

League of legends har jag redan spenderat mååååååååååååååååååååååååååååånga timmar i, och det är inte vad jag kallar ett MMORPG : p
DCUO, tycker inte att temat är mitt slags spel
Vindictus känns grindigt då man bara går igenom en massa dungeons hela tiden, det har ett par grymma funktioner fast dungeonsen... ja...
Vill helst undvika wow kloner....

Skrivet av python_ormen:

Har inte spelat Aion tillräckligt mycket för att veta om det är unikt nog att spendera mååååånga timmar i men det blev i alla fall F2P nyligen, har startat en char och än så länge känns spelet ganska kul

Har tänkt på det, men läste någonstans att de hade tatt väck viktiga delar av end game content för f2ps spelarna, ska titta upp det, för har de tagit bort raids och sådant ja.....

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Nej.

League of legends har jag redan spenderat mååååååååååååååååååååååååååååånga timmar i, och det är inte vad jag kallar ett MMORPG : p
DCUO, tycker inte att temat är mitt slags spel
Vindictus känns grindigt då man bara går igenom en massa dungeons hela tiden, det har ett par grymma funktioner fast dungeonsen... ja...
Vill helst undvika wow kloner....

Har tänkt på det, men läste någonstans att de hade tatt väck viktiga delar av end game content för f2ps spelarna, ska titta upp det, för har de tagit bort raids och sådant ja.....

Du är OMÖJLIG!

Nä men Fallen Earth som nämnts innan. Titta på det!

Vad har vi mer... LOCO, deathmatch i samma ändå som savage men mycket bättre. Hmmm... Black Prophecy! Finns inget som är likt det!

Sen kan du finna väldigt mycket matnyttigt på MMOhut.com

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Du är OMÖJLIG!

Nä men Fallen Earth som nämnts innan. Titta på det!

Vad har vi mer... LOCO, deathmatch i samma ändå som savage men mycket bättre. Hmmm... Black Prophecy! Finns inget som är likt det!

Sen kan du finna väldigt mycket matnyttigt på MMOhut.com

Ja såg att han nämnde fallen earth och vad jag har läst verkar det faktiskt ganska intresant, började precis nedladdningen på det, men tack för rekommendationerna ändå!

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Ragnarok Online tänkte jag på tills jag såg at levling inte ska vara för "grindy". Sen så finns det ingen bra server heller, de officiella som finns kvar är f2p, men inte speciellt bra.

Permalänk
Medlem

Det finns egentligen bara två spel jag återvänder till.. Fallen Earth och Neocron. Tyvärr har jag inte orkat spela nåt av dem på länge pga att kompisarna migrerat till TOR

Men är ni sugna på att spela i Fallen Earth so hojta till

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Det finns ju All Points Bulletin som, enligt mig, inte är likt mycket annat.

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ieex:

Det finns ju All Points Bulletin som, enligt mig, inte är likt mycket annat.

Antar att det fortfarande domineras av aimboters, var iaf sanslös när det blev f2p,. Synd att det sket sig med pay to play varianten som jag faktist spelade så gott som varenda vakna minut.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Testat Anarchy Online?

Permalänk
Medlem
Skrivet av knaz:

Antar att det fortfarande domineras av aimboters, var iaf sanslös när det blev f2p,. Synd att det sket sig med pay to play varianten som jag faktist spelade så gott som varenda vakna minut.

Har inte spelat det sedan det kom till Steam, men innan det så var det riktigt roligt att spela med polarna. Dock resulterade samma uppdrag och objectives i att vi alla tröttnade.

Visa signatur

- You are now breathing manually -

CPU: 2500k@4.2GHz, 1.320V with Noctua DH-14 | GFX: XFX 6950 2GB@950/1400, 1,2V | RAM: Corsair 8GB 1600MHz, 1.5V | Motherboard: MSI P67A-C45 REV B3 | HDD1: Western Digital 7200RPM 1TB | HDD2: Samsung 7200RPM 700GB | OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Age of Conan?

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Skrivet av Fenix:

Fallen Earth är ju F2P nu

Mer unikt kan det inte bli. Fallen Earth är ensamt om sin post apokalyptiska miljö.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av wargreymon:

Testat Anarchy Online?

Precis vad jag tänkte skriva.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

The realm of the mad god. Ett bullet hell/mmoprg som är i 2.5d. Har spelat det i ca 15 timmar den här veckan. Kan verka trist i början...som alla mmos

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

The realm of the mad god. Ett bullet hell/mmoprg som är i 2.5d. Har spelat det i ca 15 timmar den här veckan. Kan verka trist i början...som alla mmos

Spenderat extremt mycket tid på det redan, spelade det innan det kom till steam, är ett sådant spel jag spelar när jag inte har något annat för mig Men jag har hittat ett f2p spel nu så, blev Fallen earth

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Spenderat extremt mycket tid på det redan, spelade det innan det kom till steam, är ett sådant spel jag spelar när jag inte har något annat för mig Men jag har hittat ett f2p spel nu så, blev Fallen earth

Fallen earth är en personlig favorit. När du spenderar AP, var väldigt nogrann med vad du gör. Du kan tex inte vara rifle-build tillsammans med pistol-build utan att vara väldigt gimpad.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Avstängd

Kolla in ether saga gulligaste spelet iaf

http://eso.perfectworld.com/
det är inte så grindigt, då man knappt får exp av själva dödandet av mobs.

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Spelade ett väldigt trevlig MMO vid namn dragonica för rätt längesen, ett hyffsat udda spel som faktiskt var riktigt kul när man spelade med en eller fler kompisar.
Nackdelen med det spelet är dock att det har en tendens att bli VÄLDIGT enformigt då det innehåller en hel del farmande av samma instance för att gå upp i nivå, finns säkert massa quests att göra men även dessa känns rätt enformiga efter ett tag.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1