Permalänk

Kan Ram-Minnena förstöra?

Hej! Jag har köpt 1x2GB ram-minnes kort och jag vet inte om min dator kan ha det ? Om det skulle vara så att datorn inte kan ta 2GB's kort och jag sätter i en.
Vad händer ? Slutar ram-minnet att fungera helt eller kan datorn skadas ??
Hjälp snälla?

Klicka in här så kan kanske du kolla om min dator kan ta 1x2Gb kort
Min dators information: http://bizsupport1.austin.hp.com/bizsupport/TechSupport/Docum...
?? Snäälla svara?;(

Permalänk
Medlem

Din dator kommer inte starta. I grunden så ska den inte ta skade av det. Men, passa på att jorda dig före du installerar ram.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Är du 100% ? Isåfall hur fick du reda på det ??:“(

Permalänk
Medlem

Erfarenhet ? Gjort det för

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Din dator kommer inte starta. I grunden så ska den inte ta skade av det. Men, passa på att jorda dig före du installerar ram.

Vad baserar du det här på?

Skrivet av zeleni:

Erfarenhet ? Gjort det för

Vad är det du har gjort förr?

Det borde inte vara nått problem att klämma i den där 2gb stickan. Se till så att det är DDR2 bara.

Edit: Ta ur de 2x512mb stickorna först. Och sätt i den 2gb stickan. Vill minnas att du kan få problem med 3 stickor.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blesk:

Vad baserar du det här på?

Vad är det du har gjort förr?

Det borde inte vara nått problem att klämma i den där 2gb stickan. Se till så att det är DDR2 bara.

Edit: Ta ur de 2x512mb stickorna först. Och sätt i den 2gb stickan. Vill minnas att du kan få problem med 3 stickor.

Jag har donerat runt 10 datorer som är lika gamla eller äldre än den här i topicen. Tyvärr så brukar någon ha problem med större ram brickor.
Minnes brickan kommer inte visas i minnes uppräkningen om han kör 1x2gb + 2x512mb t.eks.
Bios uppdatering brukar fixa det, men på äldre datorer så måste du ha boot diskett, och what not.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk

Återkommer kl16:00

Permalänk
Medlem

Jag köpte denna produkten: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=524812

och om jag öppnar den så kan jag inte lämna tillbaka den det är därför jag vill veta om jag kan sätta in den??

Tack för svaren

//FrozzCreep

Permalänk
Medlem

Finns det någon anledning till varför den inte skulle funka?
Vad skulle det då vara som gör att det inte funkar?

Mvh Aleij

Permalänk

Var nyfiken och testade och det funkade

Permalänk

Funkade till och med med alla 3 i
2x512MB = 1 GB 533hz
1x2GB = 2 GB 800hz
3GB