iPhone 4S vs. Samsung Galaxy SII

Permalänk
Medlem

iPhone 4S vs. Samsung Galaxy SII

Jag är kluven, riktigt kluven.
Går i banorna att köpa en ny telefon och dessa är dem jag tittat på mest.

Galaxy har större skärm, OLED, har mycket längre passningstid och är inte bunden till iTunes.

Iphone har högre upplösning på skärmen, är inte för stor som S2, samt att jag kan den, då jag har en 3GS nu.

Vad tycker ni? Jag skulle helst vilja se konstruktiva argument och inte bara "du ska köpa den, för den är bäst".
Andra telefoner kan såklart också vara intressanta.

Mest största sannolikhet köper jag den här....
http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/Fast-pris/

Permalänk

Tycker att iPhone har bäst användar vänlighet and är bäst anpassad för alla års grupper Men det kanske bara är jag

Visa signatur

01010100 01101000 01100101 00100000 01100111 01100001 01101101 01100101

Permalänk
Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Känns som att vad man än säger startar man ett flamewar.
Min röst ligger i varje fall självklart på SGS2.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Nexusen om den får va med i urvalet

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

båda har för och nackdelar. Vilken du än tar blir du inte besviken. gå till affären och testa SII

Permalänk
Medlem

Skulle tro att storleken kan vara bra att ta hänsyn till, annars tror jag inte att du som vanlig användare märker annat än grafiska skillnader.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Ja fuinderar på exakt samma sak som dig ja har jämt använt android men blivit mer sugen på en iphone för jämfört med mina androids så verkar jämt iphone ha bättre flyt m.m Ska iaf följa denna tråd så ja kan lista ut hur ja ska göra:P

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

SII om du vill kunna konfigurera någonting annat än bakgrundsbilden.

Permalänk
Medlem

Hade en iPhone 4 innan min nuvarande Galaxy SII men måste säga att jag är grymt nöjd med Galaxyn.
Jag lägger min röst på Galaxy SII, lätt. Varje gång jag tar upp min gamla iPhone så längtar jag tillbaka till Galaxyn. Detta beror mycket på skärmen då Galaxyns skärm är riktigt bra och lagom stor men jag tycker även allt flyter bättre och jag trivs väldigt bra med Android.

Några nackdelar med Galaxyn som jag ser är bland annat:
Kan kännas plastig.
Kameraglaset har inget skydd.
Ingen LED som indikerar missade samtal/sms. Inget ljud heller. ( Finns dock en app för detta men den fungerar sådär )

Visa signatur

| i7 920 | UD5 | 6GB | 3TB | Intel SSD 80GB | Antec P182 |
http://webbutveckla.nu - Blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

Jag har en SII, jag tycker den är helt kanon! Lätt att använda, bra passningstid, Snabb respons när man laddar internet os.v.
Jag har även en Ipad, så jag kan tala för båda systemen... Jag HATAR Itunes, krångliga skitprogram! , Därför får Apple stryka på foten!

Visa signatur

| Fractal Design R | Corsairs 850W | Gigabyte Z270-P | i7 7700K OC 4.6GHz| Noctua NH-15D | Corsair Vengeance 16GB (2 x 8GB) DDR4 3000MHz | 750 GB SSD, 2 TB HDD| ASUS GTX 1080 Ti |

Permalänk

Tänk på att du blir Itunes och apples slav om du väljer iphone.
Nexus! Plus att om du använder Chrome och Gmail så blir ditt liv himmelriket med en android

Permalänk

Eftersom du hänger på Sweclockers så utgår jag från att du är en nörd. Och då ska du ju givetvis ha SGS2 och Android.

Permalänk
Medlem

Tänkte samma sak. Finns väl ett 20-tal såna här trådar, minst här inne. Sök!

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Förstår inte ens hur man kan överväga att vilja köpa sgs2 nu??
Den är 1 år gammal och är plastig.

Iphone 4s är ju telefonen du verkligen ska välja över dom 2.

Annars finns ju
Note
Galaxy Nexus
Razr
Sony Xperia S

Och SGS3 kommer också om du kan vänta.

Permalänk
Medlem

Varför inte testa något nytt om du haft Iphone innan? Jag har gillat Iphone ett bra tag nu, men har också blivit imponerad av SII an som min polare har. Kanske är den lite för stor. Beror på ditt fickutrymme.

Permalänk
Medlem

Det beror mycket på hur du använder telefonen. Vill du hålla på att pilla med telefonen, lägga in nya ROMar och lägga ner timmar på att få den precis som du vill så ska du ha en Android.

Om du vill ha någonting som fungerar stabilt och bra från början så rekommenderar jag Nokia Lumia eller iPhone.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har just gått från Nokia E52 till Galaxy SII och är mycket missbelåten med den totala bristen på kontroll av hur mina persondata används. Även de mest fundamentala apparna kräver tillgång till kontakter, mailkonton etc för att funka.

Men jag är färsk Android:are, kanske det finns metoder att undgå Googles invasion av mitt privatliv...

Visa signatur

Z87-PRO|4770K/NH-D14|24GB DDR3|EVGA780ti|120GB Samsung840|W7x64
P6X58D-P|I7-950/NH-U12P|24GB DDR3|HD5870|128GB Samsung830|W10x64
Clevo W110ER|i7-3632QM|16GB DDR3|GT650M|250GB Samsung840Pro|W7HPx64
M4A79XTD EVO|Phenom X4 965/Thermalright HR-01 Plus|12GB DDR3|HD5450|60GB Vertex2|W7Pro x64

Permalänk

Gick från iPhone 3GS till 4 och bytte förra veckan till Samsung Galaxy SII. Jag fick nog och tröttnade helt enkelt på iTunes. Det bästa vore om du kunde testa båda.

Jag valde bort iPhone 4 eftersom jag upplevde att batteritiden var otillräcklig, hade ständiga problem med att telefonsamtal kopplades ned, kontakt med 3G-nätet (ej operatörsrelaterat) och iTunes är irriterande om du försöker flytta musik kontaktlistor etc. från telefon till en ny dator.

Samsung Galaxy SII har säkerligen en massa begränsningar men det enda som jag upptäckt är att det är mycket smidigare att skicka SMS ifrån en iPhone. Touchpaden är mer ackurat på en iPhone känns det som.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17 | RTX 2070 Max-Q

Permalänk

Om du är tekniskt okunning eller typ 80+ år så iPhone, annars S2

Permalänk
Medlem

Jag är trogen iPhone användare och har haft alla sedan 3Gn och jag är väldigt nöjd. Ännu nöjdare blev jag när jag började Jailbreaka den, då det öppnar mycket fler möjligheter för att göra telefonen så personlig som möjligt. Men SII är en mycket vass telefon den också, det går inte att säga att en är bäst (som vi ovan har sett). Själv anser jag att Android är överlägset bäst om du vill kunna ändra utseende,"customisa" telefonen jättemycket eller om du vill kunna browsa filer som du gör i en dator t.ex. SII är helt enkelt lite mer lämpad för den avancerade användaren skulle jag säga, I alla fall om man vill använda den till sin fulla potencial. iPhone 4S är mycket enklare att använda, smidigare menyer osv. Om du jailbreakar har du många fler möjligheter med den, men det är inte alla som vill.
Så MIN slutsats är att iPhone 4S utan JB är bra, SII bättre och iPhone 4S med JB bäst. Men det är för att jag gillar det enkla med apples produkter, men vill ha möjligheten att fixa och dona som jag vill.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Jag är kluven, riktigt kluven.
Går i banorna att köpa en ny telefon och dessa är dem jag tittat på mest.

Hur bråttom har du? Om du kan vänta ett par veckor, så kommer Android 4.0 ha släppts till S2. Då kan du vänta in lite rapporter på hur den kommer prestera i sitt "framtida skick".

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Jag är på g att köpa ny, men jag tänker vänta på S3an som kommer nästa månad!

Visa signatur

| XFX 5850 | i5 750 2,67GHz | 4gig 1333Mhz | Antec Three Hundred | Corsair 550w | Gigabyte GA-P55A-UD4, Socket-1156 |

Permalänk
Entusiast
Skrivet av orrwin:

Jag är på g att köpa ny, men jag tänker vänta på S3an som kommer nästa månad!

Källa på det tack ?

Förövrigt tycker jag android är riktigt bra, gillar inte alls Ios.
Iphone 4S har ju dock starkare hårdvara än en SGSII, dessutom angående skärmen är det svårt, då färger och svärta är bättre på SGSII, men den är väldigt pixlig om man jämför med en Iphone 4S.

Gick i samma banor som dig, men efter alla rykten om SGSIII, samt allt fint som utannonserades på MWC, så bestämde jag mig för att köpa en ZTE blade så jag överlever tills hösten

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

Har en 4a och Jailbreakat den, klart mycket bättre än "original" som man flippar ur på iTunes och sånt... Så enligt mig IPhone då den är mindre och smidigare, då jag tycker SII är för stor enligt mig. Men känns som det är 50/50 vad du tar. Men iPhone skulle jag inte klara av utan JB:)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jag har en 4s i nuläget som jag har funderat på att sälja av flera gånger. Visst är den okej med jailbreak men 3g problem, halvdan wifi och usel batteritid är riktigt irriterande.

Skulle nog satsat på SGS2 eller inväntat årets nyheter.

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk

Har SGS2 å före det Iphone 4.. Visst båda är riktigt bra telefoner men ska jag vara ärlig tycker jag iphonen känns gammal (liten skärm, tung och hur tjock den är) men de e ju en smaksak! Och tänk på... iPhone = Itunes som är rent skräp, mycket pga det som jag byta telefon.

Visa signatur

MSI RTX 2070 Gaming z, Ryzen 5 2600x @4.2ghz 16gb LPX 3400mhz. osv | Plex, ubuntu, Transmission, pfsense, Nas-server virtualiserat på en G3220 m,m. Under Proxmox. https://www.skattbergdesign.se/

Permalänk
Medlem

Anledning att köra iPhone: Galet synkat. Allting fungerar out of the box och Apples (måhända storebrorsfasoner) kontroll över app-store gör den till en fantastisk marknad för applikationer. Jag kör själv min iPhone i kombo med Os X och då är valet givet. Allt synkar så fint och allt bara, är bra!

Anledning att köra Android: Om man vill pilla massa, med massa, och har koll på det man gör så skulle jag tycka det var jätteroligt. Bekvämligheten med iPhone gör dock att mitt val faller på den, alla gånger!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av baxee:

Förstår inte ens hur man kan överväga att vilja köpa sgs2 nu??
Den är 1 år gammal och är plastig.

Iphone 4s är ju telefonen du verkligen ska välja över dom 2.

Annars finns ju
Note
Galaxy Nexus
Razr
Sony Xperia S

Och SGS3 kommer också om du kan vänta.

Apple är ju synonym med plast
alla deras grejer ser ju plastiga ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Noobenu:

Apple är ju synonym med plast
alla deras grejer ser ju plastiga ut.

Skulle aldrig ens tänka på att ta en gammal SGS2 istället.

Läste någonstans att 4s har väl bästa grafikkretsen också?
Eller stämmer inte det?