Bästa hörlurar, 350-400kr?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GA-P55A-UD3P, i5 750 OC 3.6ghz turbo 4.1ghz, G.skill OC 1720mhz, Hd6970

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Superlux plus en bordsmikrofon. Du får INGET headset för samma pris som presterar ens i närheten av dessa.

http://www.thomann.de/se/superlux_hd668_b.htm

wow, vad sugen jag blev på dom! Verkade va riktigt nice!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Funkish:

hmm, om vi säger såhär, hur mäter den sig med ett Siberia V2 t.ex?

Siberia V2 har väl lite mer bas, men jag tycker 668B är lite mer exakt. Allt annat är 668B bättre på. Gillar man typ techno, dubstep mv. ska man nog satsa på nåt annat än 668B.
Faktisk länge sedan jag har testat ett par V2, kan dra till MM imorgon och jämföra lite....

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingheadset/creativelabs-hs-980fatal1tymkii/125221.5627/

Har ett par själv, köpte dom visserligen för 200kr men dom är ändå värda nuvarande priset, IMO.

Visa signatur

Fractal Design Arc | MSI Z87-G43 Gaming | Intel Core i5-4670K | AMD Powercolor R9 280X | Kingston HyperX 4x2 GB|Kingston SSDNow V300 120GB + 2 X 500GB HDD | Phanteks PH-TC14PE | Fractal Design Newton R2 650W

Permalänk
Medlem

Inget jag själv testat, sitter just själv och letar efter ett par hörlurar runt 500 lappen och dom här föll i ögonen.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=979504

Är dock en hundring över din budget.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Corsair HS1!

Har själv Corsair HS1A, fick dom kanske för 150 kr billigare än vad HS1 kostar (konstigt nog), men nu verkar dom inte finnas hos alina längre... dom var riktigt bra för 400kr! fick med som tyg på öronkuddarna samt fejk läder så att man kunde byta om man vill... riktit bra ljud osv!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Primary:

Corsair HS1!

Har själv Corsair HS1A, fick dom kanske för 150 kr billigare än vad HS1 kostar (konstigt nog), men nu verkar dom inte finnas hos alina längre... dom var riktigt bra för 400kr! fick med som tyg på öronkuddarna samt fejk läder så att man kunde byta om man vill... riktit bra ljud osv!

Vad har du jämfört med?

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Smått relaterat.
Märkte idag att min mick var riktigt låg och brusade som attans. Hittade inget fel men bestämde mig för att hitta en ersättare tills vidare. Hittar mitt gamla rock band kit och kolla om micken använder USB porten. Javisst gör den det. Har inget brus och ljudet är mer än ok. Har du en liggande kan du använda den och köpa ett par hörlurar

Permalänk
Permalänk

Håller med om att det är det bästa för priset. Sitter med ett par sådana just nu och kan inte vara annat än nöjd. Letar dock efter ett nytt headset

Permalänk
Skrivet av Kent:

Siberia V2 har väl lite mer bas, men jag tycker 668B är lite mer exakt. Allt annat är 668B bättre på. Gillar man typ techno, dubstep mv. ska man nog satsa på nåt annat än 668B.
Faktisk länge sedan jag har testat ett par V2, kan dra till MM imorgon och jämföra lite....

Om man främst kommer lyssna på hårdrock, dubstep och spela (mao behöver bra bas ), finns det då någon lämplig superlux lur för under 500kr? Gillar nämligen designen på dem, ser stora och bekväma ut!

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gammarayburst:

Om man främst kommer lyssna på hårdrock, dubstep och spela (mao behöver bra bas ), finns det då någon lämplig superlux lur för under 500kr? Gillar nämligen designen på dem, ser stora och bekväma ut!

http://www.thomann.de/se/superlux_hd660.htm
Helt klart.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Vad har du jämfört med?

Steelseries Neckband!

det är riktigt skönt ljud i HS1A, dock någon klen bas under musik men riktigt skön spelupplevelse med dem!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Hörlur eller headset? AKG K518 är nog rätt svårslagna runt det priset.

Fast inte så mysigt att ha på sig flera timmar i sträck framför datorn :/

Sonys xb serie är däremot helt underbara att ha på sig! xb-500 kostar runt 400 kr nu.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Inget jag själv testat, sitter just själv och letar efter ett par hörlurar runt 500 lappen och dom här föll i ögonen.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=979504

Är dock en hundring över din budget.

Undrar vilka lurar som är bättre utav de där och Tactic3D Sigma. Vengance-lurarna ser ju iaf mkt skönare ut att ha på sig.

Måste bara säga att det var grymt snygga lurar! Så där ska ett par lurar se ut

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Sluta lägga upp hörlurar som är över hans budget och sluta jämför budget-hörlurar med andra som kostar det dubbla.

Permalänk
Skrivet av phreec:

Inget jag själv testat, sitter just själv och letar efter ett par hörlurar runt 500 lappen och dom här föll i ögonen.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=979504

Är dock en hundring över din budget.

Recommenderar dessa också men som sagt lite över din budjet men grymt så bra dom är skönna att ha på sig bra ljud(allaround) och bra mic

Permalänk

Jag säger lägg till 200 och få ett Siberia V2 ! Det är så värt pengarna!

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag köpte dessa hörlurar igår https://www.inet.se/produkt/6606194/razer-orca-gaming-headpho... inte fått hem dem ännu, men vad jag uppfattat som ska dem funka bra, kan skriva om de lever upp till min standard, om jag kommer ihåg!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Har faktisk inte testat dessa, jag har endast testat 681 och 668B.

Hur är dessa två jämförda med varandra?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Edwaard:

Hur är dessa två jämförda med varandra?

668B är betydligt bättre och behagligare. Gillar inte alls 681 då den har en väldig aggressiv diskant/mellanton som inte passar mig. Finns ju grymt många mods för 681 däribland ett filter som ska jämna ut frekvensgången..... Problemet är just att det kräver grymt mycket arbete att få bra ljud från 681. Basen är, i mitt tycke, lagom i 668b och lite väl påträngande i 681.
Jag passade på att köpa kuddar från AKG till mina 668B och la lite skumgummi emellan kuddarna och höljet. Detta ger lite mer bas och betydligt bättre ergonomi.
#11949323

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

kanske ett par av dom här skulle duga? http://www.ljudia.se/Product/Product.aspx?id=334943

Med tanke på priset så kanske det är bättre med ett par Panasonic RP-HTF600E-S från amazon.uk, runt 340 Kr med FREE Super Saver Delivery )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

668B är betydligt bättre och behagligare. Gillar inte alls 681 då den har en väldig aggressiv diskant/mellanton som inte passar mig. Finns ju grymt många mods för 681 däribland ett filter som ska jämna ut frekvensgången..... Problemet är just att det kräver grymt mycket arbete att få bra ljud från 681. Basen är, i mitt tycke, lagom i 668b och lite väl påträngande i 681.
Jag passade på att köpa kuddar från AKG till mina 668B och la lite skumgummi emellan kuddarna och höljet. Detta ger lite mer bas och betydligt bättre ergonomi.
#11949323

Aha, då drog jag det kortare strået alltså. Fick mina 681 igår och har precis samma uppfattning som dig. Hade inte direkt några förhoppningar då dom kostade under 200 spänn, men i vissa låtar är det så illa att jag måste dra ned på volymen för att klara av den vassa diskanten. Ska dock inte ha dom här för musiklyssnande, utan mest bara för skype osv, så det har egentligen ingen betydelse. Var mest nyfiken på om jag fått ett dåligt ex då jag hört andra prata gott om dessa. Verkar dock inte vara fallet eftersom vi verkar tycka likadant.