Tappade iphone 3gs i toaletten

Permalänk
Avstängd

Tappade iphone 3gs i toaletten

Hej. Jag befinner mig utomlands och rakade haromdagen tappa min iphone 3gs i toalettstolen. Jag tog genast ut den, oppnade upp den och lat den torka i en bunke med ris i 3 dagar.

Jag har nu forsokt att starta den, till en borjan kom jag in pa startmenyn och allt fungerade som det skulle. Batteriet laddade ur pa ca 25 minuter. Darefter nar jag forsokte upptakte telefonen att laddaren satt i men den laddas inte. Itunes kan inte heller hitta telefonen.

Kan nagon vanligen hjalpa mig?
Tack pa forhand!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Michaelscott:

Hej. Jag befinner mig utomlands och rakade haromdagen tappa min iphone 3gs i toalettstolen. Jag tog genast ut den, oppnade upp den och lat den torka i en bunke med ris i 3 dagar.

Jag har nu forsokt att starta den, till en borjan kom jag in pa startmenyn och allt fungerade som det skulle. Batteriet laddade ur pa ca 25 minuter. Darefter nar jag forsokte upptakte telefonen att laddaren satt i men den laddas inte. Itunes kan inte heller hitta telefonen.

Kan nagon vanligen hjalpa mig?
Tack pa forhand!

Helt enkelt batteriet som kortslöts? Beroende på vilket land du är i, så borde det finnas ett nytt batteri att köpa.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Synd att du inte har en Android eller motsvarande, då hade du kunnat köpa ett likvärdigt eller bättre kinabatteri för 50kr-100kr och bett glassbarens händige servitör att byta batteriet mot en mindre summa dricks.

Men nu måste du nog lämna in telefonen på service, vilket gör att serviceteknikerna ser på fuktgivarna att den blivit utsatt för fukt, vilket i sin tur gör att du kan se i stjärnorna efter ett garanti\batteribyte utan att det kostar skjortan.

Tough brake.. :/ Men se det såhär, om 2 år hade du ändå blivit tvungen att lämna in telefonen för en rejäl summa pengar, då alla inkapslade\inbyggda iPhonebatterier sinom tid liks blir värdelösa , genial affärsidé i det korta perspektivet, förödande på lång sikt då ingen kommer vilja röra Apple med tång om 2-3 år..

Visa signatur

__________________
| ASUS Z99 | 4790K | 8GB DDR3 | Noctua DH-14 | Chieftec Dragon Miditower (15 år gammalt!) | Samsung 250 GB SSD Evo | MSI GTX 980 Gaming | Zalman ZM1000-HP |

Permalänk
Medlem

spillde redbull på min iphone i sommras, då fick jag exakt samma problem, det är laddnings"enheten" och inte batteriet, kostar fortfarande 500kr att byta på en iphone 4. så kanske inte värt på 3gs

Permalänk

Har en kompis som beställde ett batteri från ebay eller liknande och bytade själv, inte så svårt faktisikt. Har själv tappat min 3GS i vatten ett antal gånger. Och har en annan kompis som fick spillt cider på sin och rengjorde laddarchippet med T-röd och sen funkade den.

Visa signatur

Main: Antec P280 - Gigabyte Z68X-UD3H-B3 - Intel Core i7 2600k - ASUS Direct CU II GTX 560ti SLI - 8GB Corsair Vengeance CL9 1600 mhz - Antec H2O 620 - Corsair Force F120 - Corsair TX650
Mobil: Samsung Galaxy S III
Laptop: HP Probook 4320s

Permalänk

Jag har inget bra svar på din fråga, det låter som att batteriet är kaputt... Jag har gjort precis likadant med min, fast ner i en kopp med varm o´boy... Den vaknade aldrig till liv igen :/

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Ja dyrt blir det nog!
För mig skulle det kosta 800kr hos telenor för att byta batteriet. Jag hade 3gs:n i fickan när min kusin drog ner mig i poolen, utan vetskap av telefonen.
Tråkigt att sånt ska behöva hända. Men du har inte applecare på den?

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/

Permalänk
Medlem

Applecare gäller inte när du själv orsakat skadan.

Permalänk
Medlem

drygt när sånt händer..tappa min 4:a i hundens vattenskål de som strula var att ljudet försvan titt som tätt för sms singnal och tangentbords knappljud i någon vecka..men nu är den helt återställd funkar prima igen

Visa signatur

Fractal Design Define S | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | i7 7700k @ 4.8GHz | Noctua NH-D15 | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | OCZ SSD Vertex3 120GB | Intel 330 120GB | Seagate Desktop 3TB | EVGA Supernova G2 750W | Acer Predator XB271HUBMIPRZ | Optoma Uhd60 + Kingpin 90" | Denon Avr-X3600H | Dali Zensor 5 x2 | Dali Oberon on-wall x2 | Dali Zensor Vokal | Aragon Alto4wall x4| XTZ 99 W12.16 |

Permalänk

Dra kostnaden för en helt ny genom försäkringsbolaget? Säg att du ramlade ner i vatten eller något.
Inte direkt ofult, men det kan fungera...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Dra kostnaden för en helt ny genom försäkringsbolaget? Säg att du ramlade ner i vatten eller något.
Inte direkt ofult, men det kan fungera...

brukar inet olycksfalls självrisken ligga på 1500+ ?

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk

Har du mobilförsäkring? i så fall kostar det ~600kr att få den utbytt.
Annars kommer det kosta 2000+kr för utbytesenhet på auktoriserad verkstad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tedeman1998:

Ja dyrt blir det nog!
För mig skulle det kosta 800kr hos telenor för att byta batteriet. Jag hade 3gs:n i fickan när min kusin drog ner mig i poolen, utan vetskap av telefonen.
Tråkigt att sånt ska behöva hända. Men du har inte applecare på den?

Jäklars mobiltelefoner! idag går det inte och knuffa ner någon i en pool utan att de ska ha något värdefult som tar skada! Tacka vettja den gamla goda tiden!

Till trådskaparen: Som några sagt tidigare, kolla ebay och köp ett kinabatteri? Lär inte kosta mycket.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av walp:

Synd att du inte har en Android eller motsvarande, då hade du kunnat köpa ett likvärdigt eller bättre kinabatteri för 50kr-100kr och bett glassbarens händige servitör att byta batteriet mot en mindre summa dricks.

Men nu måste du nog lämna in telefonen på service, vilket gör att serviceteknikerna ser på fuktgivarna att den blivit utsatt för fukt, vilket i sin tur gör att du kan se i stjärnorna efter ett garanti\batteribyte utan att det kostar skjortan.

Tough brake.. :/ Men se det såhär, om 2 år hade du ändå blivit tvungen att lämna in telefonen för en rejäl summa pengar, då alla inkapslade\inbyggda iPhonebatterier sinom tid liks blir värdelösa , genial affärsidé i det korta perspektivet, förödande på lång sikt då ingen kommer vilja röra Apple med tång om 2-3 år..

Du låter som min farmor som inte vet hur man använder en skruvmejsel... Principen är densamma bara att iphonen har skruvar istället för snabbfästen.

Permalänk
Medlem

Troligtvis inte bara batteriet som tagit skada, det kan ta allt mellan en dag till ett år innan skumma fuktskador visar sig. Kan bli fukt som stannar kvar under kretsar och går ner i banorna och sakta ärgar dem tills de inte funkar längre.

Jobbade med att reparera telefoner ett tag för några år sedan och det är försäkring som gäller om inte du vill köpa en helt ny. Hemförsäkring eller liknande kanske gäller beroende på vad det står i villkoren, då åker man dock fortfarande på 1000-1500kr självrisk oftast.

Personligen hade jag inte litat på en telefon som kan ha blivit fuktskadad, eftersom jag värderar innehållet på den, så jag skulle skaffat en ny, hur surt det än var med att lägga ut pengarna.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX