Permalänk
Medlem

Roliga Spel för Lan

Undrar då om någon skulle kunna tipsa om roliga lan spel, vi är ungefär 4st som brukar lana
Har lagt denna i Shooter eftersom det är väl de vi brukar spela mest men tipsa gärna om andra sorters spel!
gärna gratis eller billiga eftersom det brukar bli så att jag och en köper spelen vi kommer överens om sen köper de andra inte och så kan vi inte lana det :S
_____________________________________________________________________________________________________

Spel vi brukar spela

Team Fortress 2
Warcraft 3
Minecraft
Grand Theft Auto: San Andreas Multiplayer

Har säkert glömt någon

Permalänk
Medlem

Något som vi nästan alltid spelar är Age Of Empires 1/2, klasiker.... Vi lirade Diablo 2 ett lan med, samt har vi lirat Red alert

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

SvenCOOP (för HL)
Left for Dead 1 eller 2
Hearts of Iron
World of Tanks
Killing Floor
Valfritt Serious Sam spel (man klarar ett par timmar sen får man migrän, men fruktansvärt kul)
CoD: World at War
Ghost Recon Advanced Warfighter II
Rainbow Six Vegas

Bara några jag fick upp i huvudet direkt, finns massvis

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Skriv gärna om de kostar eller inte

Permalänk
Medlem

Borderlands!

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk

Felix, det är okej för mig om det kostar. Men man behöver ju inte köpa alla spelen på en gång

Visa signatur

__________________
| Corsair Carbide 400R | i5 3570k@3,4GHz |Intel Stockkylare|
| ASRock Z77 Pro4 | MSI Radeon HD7850 |
| 8Gb Corsair VENGEANCE 1600MHz |
| Seagate Barracuda 500gb | Fractal Design Tesla 650W 80+ |

Permalänk
Medlem

killingfloor ordentligt med kamper i den modden och det är garanterat svårt om man inte spelat det förut (taktik som ingen annan shooter jag testat behöver)
battlfefield 1942 kostar (köp via steam om ni ska ha det fungerande där retailnycklar funkar inte till steam på dem man köper i butik) och sen någon kul mod till det finns massor och välja på ^^
Half-Life kostar (inte source versionen utan originalet för att ha mods) med modden svencoop eller cry of fear och sen kör ni cooperativt 4 spelare max på cry of fear tror jag svencoop är det fler dock ^^ brukar spela svencoop ibland själv faktiskt :3
APB inte riktigt fps men liknande gta's perspektiv det ska vara gratis på steam man gör mest updrag på det istället för att åka runt men det går ju och göra både och
Dead Island kostar lite mkt på steam men det ska gå och leta på i butik ganska billigt ^^ är också kul och spela zombie shooter som är kul och spela endast 4 spelare om jag minns rätt dock...
Arma II vet inte om ni hittar detta i butik men det är ju bara och leta på prisjakt och sen söka efter spelet

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

League of Legends.

CoD serien. (de äldre spelen)

Dota.

Serious sam är grymt kul att lana.

Finns en massa spel, vad lirar ni helst för genre? Du får själv kolla vad de kostar, google är inte grymt bra sökmotor faktiskt.

Permalänk
Medlem

SWAT 4 har vi haft mycket roligt med på lan, både som co-op och mot varandra. Man tröttnar efter ett tag, dock, så spela det i omgångar.

Battlefield: Vietnam var också en klassiker pga sitt co-op.

Warcraft 3 och DOTA, Dawn of War.
Vi brukade också vara fyra pers, men som syns på spelen var det ett tag sedan vi höll på...

Permalänk

Age of Empires 2, dem snabbaste 2 timmarna av era liv.

Magicka, först kommer allt vara jätte lätt tills ni upptäcker att det är lättare att döda varandra än dem monster som attackerar er.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

skriver för att hitta tillbaka.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 32 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: NZXT GOLD C 1000 W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

skriver för att hitta tillbaka.

Du kan bara följa tråden annars?:)

Permalänk
Medlem

APB:Reloaded (finns på steam gratis) är ett spel som vi brukar lira på lan. Det är typ som GTA fast ett MMO GTA.

Visa signatur

Dator: Processor: Intel i7 2600k CPU Kylare:Antec kühler h2o 620 Grafikkort: Asus GTX 970 Strix, Mobo: Asus P8P67-LE SSD Intel 520 120GB HDD: Western Digital Caviar Green 2TB, RAM: Corsair XMS3 8GB DDR3 PC10666 1333MHz, Chassi: Fractal Design Core 3000, PSU: Corsair PowerSupply 700W Gaming series 80 Plus
Skärm: Dell U2312HM Mobil Nexus 5x

Permalänk
Medlem

World in conflict måste jag rekommendera, grymt kul att lana!

Permalänk

Age of Empires serien (2an är nog den bästa av dem, perfekta lan spelet. Lätt att lära sig och sjukt underhållande)
Rise of Nations, liknande AoE fast man kan progressa fram till modern tid med kärnvapen och sånt
Anno 1404 Venice
WC3 custom maps (Warlock är skitgrym)
CoD United Offensive, CoD2
Titan Quest Immortal Throne
Quake serien (Quake Live är gratis)
Unreal Tournament
Soldier of Fortune 2
Left 4 Dead

Gratis spel:
Teeworlds (Finns massor med mods och sånt som laddas hem automatiskt genom klienten. Tror att utvecklaren är en aktiv SweC medlem)
Warsow
LieroX
Soldat
0 A.D.
Wolfenstein: Enemy Territory
Kolla även in http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_open-source_video_games och http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_freeware_first-person_sh... för ännu mer gratis spel

Permalänk

Lost Planet 2 (4player coop)
Borderlands (4player coop)

behöver man nått mer

Permalänk
Medlem

Som Buddychrist skrev tidigare "Magicka". Ruskigt skoj och kostar inte så fasligt mycket. Finns ett fyrapack på Steam för €29,99. Vilket ju borde bli typ 75:- / skalle.

Borderlands är också rätt skoj, dock har det en tendens att ( Iallafall när jag spelade det Coop för länge sen ) nån drar ifrån i levlar osv än dom andra. Vissa grupper bryr sig inte, andra blir irriterade om man inte är i samma levels hela tiden.
IDAG har Steam faktiskt även 75% rabatt på just Borderlands. Där finns flera olika varianter också.
Fyrpack av bas-spelet endast: €14,98.
Game of the Year edition, man får då även samtliga DLC också, det går på 7,49€ /st.
Game of the year fyrpack: 22,48€.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruelirony1:

Felix, det är okej för mig om det kostar. Men man behöver ju inte köpa alla spelen på en gång

Haha, har du hittat dig hit!?
Nej du har ju sagt att du kan tänka dig köpa ett spel om du tycker det också ser kul ut,
men tänker väl mest på Hannes :S

Permalänk
Medlem

Frågan är om du är ute efter spel som ni snabbt kan spela igenom eller spel som varar länge?

Renegade Ops var roligt pga av alla "catch-lines". Killingfloor gilla jag inte men ändå... Terraria måste vara det roligaste liret på länge enligt mig. Men jag är ju en sandbox nörd. Finns sjukt många spel. Bunch of Heroes är säkert några timmar värt. Kostar 1usd...

Personligen spelar jag just nu Diablo II modden MedianXL. Grymt rolig, som livar upp gamla minnen och funkar perfekt som appetitretare inför Diablo III.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Avstängd

warlords är kul

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Borderlands!

ett så grymt spel.

Permalänk
Medlem

Lite spel jag o mina polare brukar lire

Age of empires 2
C&c Generals
Blur (Sjukt kul bilspel, Mariokart i ny grafik typ kanske lite sämre) ^^'
Quake 3 arena <3
Battlefield 1942, Vietnam
Savage 1 Kolla youtube(!) jättekul spel om man har bra commanders
Magicka co op, Arena eller mot varandra
Company of heroes
Wc3
CS 1.5, 1.6, Source
Left 4 dead..

Detta är de spelen jag kommer på..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Rune Halls of Valhalla, klockrent spel att lana!
http://www.youtube.com/watch?v=h1mxlNHvlmA

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Arma 2 och Operation Arrowhead. Sjukt kul och mycket samarbete om man kör COOP

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem

Counter strike, dota age of empires som även andra har nämnt!

Finns många roliga LAN-spel man kan lira!

Permalänk
Skrivet av Buddychrist:

Magicka, först kommer allt vara jätte lätt tills ni upptäcker att det är lättare att döda varandra än dem monster som attackerar er.

Hahahah! El Classico!

OnT: http://www.infernoonline.com/?cat=information&page=spel

( Flatout 2 är ett måste! =D )

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem

* Age of Empires (2an är bäst).
* Red Alert (2 eller 3 brukar jag lira).
* Borderlands.
* Team Fortress 2.
* Counter Strike 1.6 eller Source.
* Quake 3 (CPMA).
* Diablo 2.
* Minecraft.

Det är de jag spelar på LAN!

Visa signatur

WS: 4770k, 16GB, 2x 250GB SSD, 2x 4TB HDD (RAID1), GTX970, W10.
SRV: 2600, 16GB, 500GB (OS), 7x 2TB HDD (RAID6), Intel QUAD NIC, W2012 R2 +VMs.

Permalänk
Medlem

Counter Stike 1.6, Minecraft, TF2 och Battlefield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av scuzzlebutt:

Ah, kommer ihåg Liero! Det var riktigt fint det!

OnT: Crashday är ett grymt bilspel som går att lana i!