Permalänk
Skrivet av Leestander:

HTC one X pga att den har Tegra 3! och hög upplösning på skärmen!

Oj den hade jag helt missat. Kanske är ett bättre val än S2? Verkar snarare vara konkurrent till kommande S3/iphone5?

Edit: oj, hade visst inte släppts heller.

Skrivet av Tigerhamster:

Tele2s erbjudande (345sek/månad) är inte så illa pinkat heller.
Lumia, Razr eller valfri Galaxy (Ace/SII/Nexus) kan man ju rekommendera.

Nej, verkar ju lika bra. Är dock bunden på tre med ett billigare abonnemang atm, men hoppas på att kunna byta upp mig iom att jag ändå stannar inom företaget.

Skrivet av AlexTheGamer:

I 3total står det 10GB Surf är det per månad eller är det totalt på 24 månader?

Ganska säker på att det är per månad, men det borde jag kanske fråga för säkerhets skull.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Generalkyckling:

Oj den hade jag helt missat. Kanske är ett bättre val än S2? Verkar snarare vara konkurrent till kommande S3/iphone5?

Edit: oj, hade visst inte släppts heller.

Nej, verkar ju lika bra. Är dock bunden på tre med ett billigare abonnemang atm, men hoppas på att kunna byta upp mig iom att jag ändå stannar inom företaget.

Ganska säker på att det är per månad, men det borde jag kanske fråga för säkerhets skull.

One X ett bättre val IMO än SII. Senaste tekniken och högre upplösning. SII är gammal.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara jag som känner att denna månad är lite extra svårt att säga vilken som är den bästa smartphonen? Xperia S har problem med knapparna, och inte bästa SoC'en (Ska nog köpa en ändå) Nexus har dålig batteritid samt SoC och Galaxy SII har lågupplöst skärm samt plastig OneX är ju runt hörnet med jävlar vad dyr den är. Fyller år idag btw

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Jag har inte testat så många android förutom några polares lite då och då. Dom jag provat har inte direkt vart så optimerade och laggar i menyerna. Men nu drar jag inte alla andorids över en kam! Men iPhone har ju några feta fördel jämfört med alla andra smartfones på marknaden och det är.... *trumvirvel*..

APP STORE

Dold text

samt andrahandsvärdet, jailbreak och iMessage.

Jag skulle välja en 4s då jag anser att mina punkter är ganska starka.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Skrivet av LarssoN:

S III kommer ut i april någon gång säger en kompis som jobbar hos android Så nog kan du slå till på den också !

Förväntas vara 2x snabbare än S II och ha quadcore och tegra 3

Förstår inte riktigt vad du menar med "jobbar hos android". Google utvecklar Android, jobbar din vän på Google?
Ingen utom Samsung själva vet speciellt mycket om S III i dagsläget (Finns bokstavligt talat inte en enda specifikation som är bekräftad av samsung än). Den förväntas dock inte använda Tegra 3, utan något av Samsungs egna SoC.

Rykten säger att Samsung avslöjar 2012 lineup på en tillställning den 15:e mars, så om du är intresserad av någon av årets modeller så skulle jag vänta på vad som eventuellt dyker upp om 5 dagar.

Permalänk
Medlem

När ni säger S2 så menar ni S2 LTE eller?

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk

Själv sitter jag med en SII, har haft den i cirkus 7 mån och kunde inte vara nöjdare.
De jag blev mest chockad över var kameran, den är sjuk bra.

men som andra har sagt så kom de ut i maj förra året, så den kanske är lite gammal fast den ligger fortfarande på toppen och fightas med de andra mobilerna som kom ut för nån månad sen.

Tycker du ska vänta på SIII, kan ju nästan lova att tele2,Telenor och 3 osv. kommer göra nåt erbjudande när SIII lanseras.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

I 3total står det 10GB Surf är det per månad eller är det totalt på 24 månader?

Det är varje månad så dom flesta borde ha så det räcker och har blir över. Finns dock undantag såklart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av warmonger:

Förstår inte riktigt vad du menar med "jobbar hos android". Google utvecklar Android, jobbar din vän på Google?
Ingen utom Samsung själva vet speciellt mycket om S III i dagsläget (Finns bokstavligt talat inte en enda specifikation som är bekräftad av samsung än). Den förväntas dock inte använda Tegra 3, utan något av Samsungs egna SoC.

Rykten säger att Samsung avslöjar 2012 lineup på en tillställning den 15:e mars, så om du är intresserad av någon av årets modeller så skulle jag vänta på vad som eventuellt dyker upp om 5 dagar.

Det enda jag vet är att han antingen testar mobiler eller appar. Har bara nöjt mig med det och inte bet om något mer om vad han gör på sitt jobb. Kommer dock inte vad hans sektion heter. (Så inga mer frågor om detta?)

Som sagt, det är vad han har sagt och tror, då han inte får veta allting på hans jobb.

Sen får man tro vad man vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

I 3total står det 10GB Surf är det per månad eller är det totalt på 24 månader?

Om det är en gräns så är det /mån.

Permalänk
Medlem

Förstod inte hur du mena att de inte går o köra iTunes samtidigt med Spotify? Det funkar för mig (Windows 7, PC ofc). Jag skulle säga iPhone stenhårt, aldrig varit nöjd med en telefon tills min iPhone. Har en Android HTC lur via jobbet, hatar skiten! Krånglar, laggar, buggar och är allmänt dryg att använda.. :/ Men det är vad jag tycker! Så no flamewar för min erfarenhet och tycke!

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Förstod inte hur du mena att de inte går o köra iTunes samtidigt med Spotify? Det funkar för mig (Windows 7, PC ofc). Jag skulle säga iPhone stenhårt, aldrig varit nöjd med en telefon tills min iPhone. Har en Android HTC lur via jobbet, hatar skiten! Krånglar, laggar, buggar och är allmänt dryg att använda.. :/ Men det är vad jag tycker! Så no flamewar för min erfarenhet och tycke!

Han hatar itunes.
Han kan inte multitaska spotify samt safari.

I äldre ios så fanns inte någon multitasking alls utan att jailbreaka. (backgrounder + proswitcher gjorde det dock bättre än vad apple lyckades åstakomma med ios4 iaf)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Han hatar itunes.
Han kan inte multitaska spotify samt safari.

I äldre ios så fanns inte någon multitasking alls utan att jailbreaka. (backgrounder + proswitcher gjorde det dock bättre än vad apple lyckades åstakomma med ios4 iaf)

Man kan ju vist multitaska med Spotify och safari.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Man kan ju vist multitaska med Spotify och safari.

testat ios3?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

testat ios3?

"Han kan inte multitaska spotify samt safari."

Det var det citatet jag svara på.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

"Han kan inte multitaska spotify samt safari."

Det var det citatet jag svara på.

Ok

Du skrev att du inte förstod vad han menade..
"Förstod inte hur du mena att de inte går o köra iTunes samtidigt med Spotify? Det funkar för mig (Windows 7, PC ofc)."

Då förklarade jag att han förmodligen har testat någon äldre modell.

Att det nu går att multitaska i ios var avklarat redan i post nr3.
Så det blev nog lite missförstånd från oss båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Han hatar itunes.
Han kan inte multitaska spotify samt safari.

I äldre ios så fanns inte någon multitasking alls utan att jailbreaka. (backgrounder + proswitcher gjorde det dock bättre än vad apple lyckades åstakomma med ios4 iaf)

Jaha, haha, trodde han menade på sin dator..

Skrivet av Boss302:

testat ios3?

Vem sitter fortf kvar frivilligt med ios3? Jag kör ios 4.3.3 på min iPhone 4, ser ingen anledning till och köra högre, har som sagt inga problem. Finns ju väldigt enkla knep att lyckas med och installera 4.3.3 även i dagens läge om man inte skulle vilja ha ios 5

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Ludzee:

Bara jag som känner att denna månad är lite extra svårt att säga vilken som är den bästa smartphonen? Xperia S har problem med knapparna, och inte bästa SoC'en (Ska nog köpa en ändå) Nexus har dålig batteritid samt SoC och Galaxy SII har lågupplöst skärm samt plastig OneX är ju runt hörnet med jävlar vad dyr den är. Fyller år idag btw

Har den fel på knapparna? Min har aldrig haft fel men vad är det som är fel när det väl är fel?

Visa signatur

Intel 2500K @4GHz | 2*4GB Crucial Vengance DDR3 | Asus P8Z68 Pro-V |Sapphire 7950 3Gb | Corsair 750w |
Samsung Spinpoint F3 + Seagate 250Gb | Windows 7 64bit | Logitech z-5400 | Benq 24" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ok

Du skrev att du inte förstod vad han menade..
"Förstod inte hur du mena att de inte går o köra iTunes samtidigt med Spotify? Det funkar för mig (Windows 7, PC ofc)."

Då förklarade jag att han förmodligen har testat någon äldre modell.

Att det nu går att multitaska i ios var avklarat redan i post nr3.
Så det blev nog lite missförstånd från oss båda.

På så vis.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1074844,1021718,1008524,...

Vet inte om de går att länka till jämförelser så här... Men har tagit med alla telefoner med hög upplösning på skärmen i jämförelsen + senaste Iphone i 32 gb modell eftersom många av de andra har 32 gb minne.

Jag hade valt Sony Xperia S på grund av kameran. Ser inte Android 2.3 som en stor nackdel eftersom du ändå får uppdatering om några månader till 4.0. Dessutom är den något mindre än några av de andra... vilket jag tycker är en fördel. "Less is more"... och Tycker man kan se Apples slogan i jämförelsen... "pay more for less"... =). De gör dock bra grejer! Bara lite dyra bra... plus lite av detta "du måste ha itunes" tänktet.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1074844,1021718,1008524,...

Vet inte om de går att länka till jämförelser så här... Men har tagit med alla telefoner med hög upplösning på skärmen i jämförelsen + senaste Iphone i 32 gb modell eftersom många av de andra har 32 gb minne.

Bra gjort, tyvärr så säger det som står på "papper" inte alls mycket med vad det är i verkligheten. Ut och testa själv är fortf det bästa sättet än idag.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Bra gjort, tyvärr så säger det som står på "papper" inte alls mycket med vad det är i verkligheten. Ut och testa själv är fortf det bästa sättet än idag.

Självklart är inte de som står på pappret allt... Men ändå värt att kolla upp. Själv hade jag valt en Xperia som sagt... trots att några av de andra har snabbare processor. Men jag upplever att processorn i min nuvarande telefon räcker till... och alla dessa är snabbare så funkar nog utmärkt oavsett. Men lite 720 upplösning hade varit skönt till filmklipp på tåget.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Självklart är inte de som står på pappret allt... Men ändå värt att kolla upp. Själv hade jag valt en Xperia som sagt... trots att några av de andra har snabbare processor. Men jag upplever att processorn i min nuvarande telefon räcker till... och alla dessa är snabbare så funkar nog utmärkt oavsett. Men lite 720 upplösning hade varit skönt till filmklipp på tåget.

Kan streama 1080p material till både min ihpone 4 och ipad 2 utan problem (bara testat mkv). Sen att skärmen inte har den upplösningen, det vet jag, men bilden blir ändå knivskarp och utan lagg. Höll på o glömma, för detta så är båda jailbreakade och har installerat XBMC på dem.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Inne på dessa tre: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=1074844,1021718,1147924 Väldigt sugen på Xperia S men Noten verkar väldigt cool då den har stor skärm och man kan typ använda den som "surfplatta" och eftersom den har så stor skärm så är det ju en fröjd att kolla filmer på nu under sommaren, i stugan, tåget, bussen etc etc Noten hade också stöd för fler musikfiler samt videofiler (.mkv bla) Men kan nog bli jobbigt i längden (2 år) att ha en sådan stor mobil... Alltid haft Sony Ericsson och testat iPhone från polare några gånger men förstår mig verkligen inte på dem samt att dem känns så nedstängda samt iTunes och allt skit när man bara ska lägga över lite bilder till datorn lixom så håller mig borta från iPhone... En sak som Xperia S har är också dessa små NTF Smart Tags som man tydligen kan lägga en i bilen så startas blåtand samt gps när man sätter sig i bilen! (Går att programmera som man vill) Vart inne på Sony Xperia S ett tag nu och ska nog ta den mobilen ska bara försöka få till en lite bättre deal typ få med något på köpet (på Phonehouse får man med två NTF tags tex)

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Kan streama 1080p material till både min ihpone 4 och ipad 2 utan problem (bara testat mkv). Sen att skärmen inte har den upplösningen, det vet jag, men bilden blir ändå knivskarp och utan lagg. Höll på o glömma, för detta så är båda jailbreakade och har installerat XBMC på dem.

Iphone är bra... man har ganska hög upplösning på skärmen... telefonens största minus är priset.

Xperian och de andra hade 720 upplösning vilket jag ser som ett litet plus mot iphone eftersom man faktiskt kan se 720 film fult ut. Men är vad jag tycker är viktigt.

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

På så vis.

blandade visst ihop er också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Iphone är bra... man har ganska hög upplösning på skärmen... telefonens största minus är priset.

Jag måste säga att att iPhones största fel är dess storlek. Onödigt tung, tjock och liten skärm även fast enheten är så pass stor.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasadu:

Iphone är bra... man har ganska hög upplösning på skärmen... telefonens största minus är priset.

Jo, priset är ju tyvärr nackdelen, därför jag köpte min bättre begagnad!

Skrivet av edda123:

Jag måste säga att att iPhones största fel är dess storlek. Onödigt tung, tjock och liten skärm även fast enheten är så pass stor.

Dess storlek..? Den är varken större/mindre än någon annan. Jämfört med min HTC (Incredible S) som jag har är den mindre faktiskt.. Men det ser ut och vara tvärtom för att HTC är mer rundad än va en iPhone 4 är. Enligt prisjakt så skiljer det 2gram i vikt mellan de, dock känns HTC tyngre.. Så jag förstår inte vad du jämför med tyvärr, berätta gärna det med lite mer "bevis".

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LarssoN:

S III kommer ut i april någon gång säger en kompis som jobbar hos android Så nog kan du slå till på den också !

Förväntas vara 2x snabbare än S II och ha quadcore och tegra 3

Wait what ?

Det tror jag inte en sekund på, Tegra 3 är långt ifrån ett prestanda monster.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Tozzi:

Jo, priset är ju tyvärr nackdelen, därför jag köpte min bättre begagnad!

Dess storlek..? Den är varken större/mindre än någon annan. Jämfört med min HTC (Incredible S) som jag har är den mindre faktiskt.. Men det ser ut och vara tvärtom för att HTC är mer rundad än va en iPhone 4 är. Enligt prisjakt så skiljer det 2gram i vikt mellan de, dock känns HTC tyngre.. Så jag förstår inte vad du jämför med tyvärr, berätta gärna det med lite mer "bevis".

Galaxy S2 är lättare, större och tunnare.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit