Permalänk
Medlem
Skrivet av Robbansvenske:

Har den fel på knapparna? Min har aldrig haft fel men vad är det som är fel när det väl är fel?

Har hört att de ska vara svåra att träffa? Men det kanske inte stämmer dock har jag läst det i recensioner

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

S III kommer ut i april någon gång säger en kompis som jobbar hos android Så nog kan du slå till på den också !

Förväntas vara 2x snabbare än S II och ha quadcore och tegra 3

Android är ett operativ, inget man kan "jobba hos". Det är som att säga att min kompis jobbar hos windows, blir lite fel där..
Dessutom verkar samtliga uppgifter fel av vad det har kommit fram i dagsläget.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Jo, priset är ju tyvärr nackdelen, därför jag köpte min bättre begagnad!

Dess storlek..? Den är varken större/mindre än någon annan. Jämfört med min HTC (Incredible S) som jag har är den mindre faktiskt.. Men det ser ut och vara tvärtom för att HTC är mer rundad än va en iPhone 4 är. Enligt prisjakt så skiljer det 2gram i vikt mellan de, dock känns HTC tyngre.. Så jag förstår inte vad du jämför med tyvärr, berätta gärna det med lite mer "bevis".

Ser inte riktigt varför hans personliga åsikt inte är ok. Jag tyckte ditt tidigare "htc var ren skräp mot din iphone, utan att skapa flamewar" var ett riktigt fanboy inlägg.

Smaken är som baken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Ser inte riktigt varför hans personliga åsikt inte är ok. Jag tyckte ditt tidigare "htc var ren skräp mot din iphone, utan att skapa flamewar" var ett riktigt fanboy inlägg.

Smaken är som baken.

Sa aldrig att den inte var okej, men det kändes ogrundat, om han hade berättat vilken modell han jämförde med så hade det legat en grund i vad han sade. Därav att jag drog fram mina två och gjorde en snabb jämförelse, och roligt var det när tjejen sa att min HTC var mycket mindre, fast den inte var de. Och ja, jag skrev vad jag tyckte, inte hur det är, för alla tycker vi olika, så undran är ju om inte du är lite fanboy nu själv som hugger så pass? Helt onödigt imo då det var till edda123 jag riktade min kommentar mot.. :>

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Som jag skrev i ett tidigare så vet jag inte ALLT han jobbar med eller vilken exakta sektion han jobbar med...

Skrivet av MrAdde:

Wait what ?

Det tror jag inte en sekund på, Tegra 3 är långt ifrån ett prestanda monster.

Skrivet av WeeMaan:

Android är ett operativ, inget man kan "jobba hos". Det är som att säga att min kompis jobbar hos windows, blir lite fel där..
Dessutom verkar samtliga uppgifter fel av vad det har kommit fram i dagsläget.

Du jag sa bara android FÖR jag vet inte riktigt hans EXAKTA sektion där han jobbar med android.

Och sen skrev jag också vad han VET och vad han TROR

End of story

Permalänk

Tycker också att det varit lite "små lagg" i Android även vilken telefon man hade..
Dock tycker jag också att det har försvunnit helt nu när Ice Cream Sandwich släpptes till min telefon för 3 dagar sedan.
Någon annan som upplever detsamma?

Jag tycker du ska ha Htc ONE X 4.7 skärm lätt bästa storleken allt annat för litet.
Sitter på 4.3 skärm och tycker den är för liten.
Och 3.5 tum "iphone" storlek känns som en 3310 i storlek på skärmen.
Iphone är säkert skit bra men för liten för mina händer samt ögon, sen det där med itunes tvång tycker jag är tråkigt.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Tycker också att det varit lite "små lagg" i Android även vilken telefon man hade..
Dock tycker jag också att det har försvunnit helt nu när Ice Cream Sandwich släpptes till min telefon för 3 dagar sedan.
Någon annan som upplever detsamma?

Jag tycker du ska ha Htc ONE X 4.7 skärm lätt bästa storleken allt annat för litet.
Sitter på 4.3 skärm och tycker den är för liten.
Och 3.5 tum "iphone" storlek känns som en 3310 i storlek på skärmen.
Iphone är säkert skit bra men för liten för mina händer samt ögon, sen det där med itunes tvång tycker jag är tråkigt.

Jag antar att du har Sensation? Jag har iaf den och jag upplever samma sak. Sen jag fick Android 4.0 till den så är det ytterst lite lagg. Använder mig dock utav Go Launcher då jag gillar interfacet mer. Måste också säga att jag håller med dig om storleken också. Den känns inte för liten, men skulle kunna vara större. Man vänjer sig alltså med storleken väldigt snabbt.

OT: Jag tycker du ska köra på HTC One X, funderar själv på att byta upp mig. Nu för tiden vill jag knappt ta i en iPhone dels pga den lilla skärmen, men också den opersonliga och dåliga layouten i iOS, iTunes-tvånget och designen (känns förjävlig i handen, därför alla köper skal(?)). HTC har enligt mig bättre byggkvalité och känns mycket mer gedigen än t.ex Samsungs telefoner, speciellt SII.

Men såklart så är detta bara mina egna åsikter. Du eller någon annan behöver absolut inte känna samma sak. Du får helt enkelt skaffa dig en egen uppfattning om vad du gillar.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk

Tack för alla svaren!
Jag tycker med att HTC One X verkar jävligt nice så blir nog en sån. Quadcore och lite vassare kamera etc. lät riktigt fräscht, speciellt då jag alltid haft b-telefoner innan och aldrig en smartphone. Nu hoppas jag bara att Tre låter mig byta upp mitt abonnemang så att jag faktiskt kan ta del av erbjudandet, får ringa dit imorgon. Gör de inte det byter jag efter bindningstiden till Tele2 och kör på deras erbjudande istället så bör ju vara i deras intresse att behålla en kund som dessutom skaffar dyrare abonnemang.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Sa aldrig att den inte var okej, men det kändes ogrundat, om han hade berättat vilken modell han jämförde med så hade det legat en grund i vad han sade. Därav att jag drog fram mina två och gjorde en snabb jämförelse, och roligt var det när tjejen sa att min HTC var mycket mindre, fast den inte var de. Och ja, jag skrev vad jag tyckte, inte hur det är, för alla tycker vi olika, så undran är ju om inte du är lite fanboy nu själv som hugger så pass? Helt onödigt imo då det var till edda123 jag riktade min kommentar mot.. :>

Hehe..
Njao, utvecklade ett smärre hat mot apple/ios under tiden jag själv hade iphone.

Men jag håller med om att iphonen inte är stor/tjock. Däremot så kunde de klämt dit lite större skärm o mindre kanter på en så ny lur som 4s.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LarssoN:

Som jag skrev i ett tidigare så vet jag inte ALLT han jobbar med eller vilken exakta sektion han jobbar med...

Du jag sa bara android FÖR jag vet inte riktigt hans EXAKTA sektion där han jobbar med android.

Och sen skrev jag också vad han VET och vad han TROR

End of story

Förstår inte varför du citerade mig, jag snackade ju om Tegra ?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Hehe..
Njao, utvecklade ett smärre hat mot apple/ios under tiden jag själv hade iphone.

Men jag håller med om att iphonen inte är stor/tjock. Däremot så kunde de klämt dit lite större skärm o mindre kanter på en så ny lur som 4s.

Haha ^^ Jag fick höra en del mindre bra i början, bland annat avsaknad av multitasking innan ios 4 kom iPhone 4 är den första jag har av deras telefoner, annars har jag som mest pillats på tjejens 3gs som håller än idag. :>

Jo, de kunde de, men jag är inte förvånad att de gjorde som de gjorde, om man kollar på 3g och 3gs så är det bara innehållet som skiljer, samma sak för 4 och 4s. Jag tror nog detta är något vi kommer att få se av framtida modeller. :>

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

I Tele2s erbjudande kan man ta en Samsung Galaxy S2 LTE med 4g-maxi för 5 kronor mindre i månaden bara ett tips!

Permalänk
Skrivet av edda123:

Jag måste säga att att iPhones största fel är dess storlek. Onödigt tung, tjock och liten skärm även fast enheten är så pass stor.

Tar då en tjockare och tyngre enhet all dagar i veckan om jag samtidigt får bättre batteritid, med andra ord ett större batteri. Tar även hellre en tyngre enhet om det innebär att den känns mer solid och välbyggd. Tunna mobiler med kassa batteritider ger jag inte mycket för.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Tar då en tjockare och tyngre enhet all dagar i veckan om jag samtidigt får bättre batteritid, med andra ord ett större batteri. Tar även hellre en tyngre enhet om det innebär att den känns mer solid och välbyggd. Tunna mobiler med kassa batteritider ger jag inte mycket för.

Det där resonemanget köper jag, men nu pratade ju han om iphonen som samtidigt har mindre batteri än t.ex HTC one X, Galaxy SII med flera.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Som jag skrev i ett tidigare så vet jag inte ALLT han jobbar med eller vilken exakta sektion han jobbar med...

Du jag sa bara android FÖR jag vet inte riktigt hans EXAKTA sektion där han jobbar med android.

Och sen skrev jag också vad han VET och vad han TROR

End of story

Så du vet inte vad han jobbar med? Och endå tror du han skulle ha någon form av insikt i Samsungs framtidsplaner som är under strikt NDA.?
Man måste nog vara lite mera källkritisk än så..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk

samsung note! däremot så måste man byte ut operativet för samsungs är hemskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaghetermicke:

samsung note! däremot så måste man byte ut operativet för samsungs är hemskt

Förtydliga gärna?

Tycker det är bra, bara man byter launcher.. (kör checkrom själv på sgs2)
Vad finns det för alternativ då? Som inte bygger på samsungrom? Hittar inte note bland devices på cyanogenmod.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Så du vet inte vad han jobbar med? Och endå tror du han skulle ha någon form av insikt i Samsungs framtidsplaner som är under strikt NDA.?
Man måste nog vara lite mera källkritisk än så..

JAG SKREV i ett tidigare inlägg att han BLAND ANNAT jobbar med att testa appar, mobiler OCH DET ÄR DET ÄNDA JAG VET och NÅGOT MER har jag inte brytt mig om att veta...

End of Story

Permalänk

Yep, jag kunde byta ut mitt abonnemang inom Tre till detta så om 2 veckor skickas min HTC One X. Ska bli fett kul faktiskt då jag bara haft gamla slitna Nokia med t9 etc innan

Permalänk
Medlem

Xperia S lär väl vara bland det absolut bästa just nu.

Skrivet av Anonymous FTW:

Tar då en tjockare och tyngre enhet all dagar i veckan om jag samtidigt får bättre batteritid, med andra ord ett större batteri. Tar även hellre en tyngre enhet om det innebär att den känns mer solid och välbyggd. Tunna mobiler med kassa batteritider ger jag inte mycket för.

Fast när det kommer till iPhone så har den litet batteri och är väldigt ömtålig, och ömtåligheten gör att man måste ha skal som gör den ännu klumpigare. En bra android som SGS II behöver inget skal och blir därmed mindre och tunnare. Glider mycket smidigare ner i fickan.

Permalänk
Medlem

Jag vågar inte slå till på en Xperia S innan man vart in och klämt på den speciellt som alla recensioner säger det är svårt att träffa rätt på de undre knapparna. Ett annat frågetecken är den något föråldrade processorn med.. en prylb_g som jag hade helst velat ha det allra senaste innanför skalet. Annars verkar S:en riktigt bra faktiskt.

EDIT: Jag är svag.. beställde just en Xperia S från Tele2 heh...

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pixo:

Jag vågar inte slå till på en Xperia S innan man vart in och klämt på den speciellt som alla recensioner säger det är svårt att träffa rätt på de undre knapparna. Ett annat frågetecken är den något föråldrade processorn med.. en prylb_g som jag hade helst velat ha det allra senaste innanför skalet. Annars verkar S:en riktigt bra faktiskt.

EDIT: Jag är svag.. beställde just en Xperia S från Tele2 heh...

Var in o klämde på telefonen igår. En dummy så operativet och knapparna kände jag inte på. Tyckte att den var rätt skön att hålla i och deras lösning på skärmen i 16,9 format tycker jag är bra mycket bättre än Samsungs 16,10. Blir mycket bättre för mig med mindre händer. Får hoppas knapparna håller fan på sig eller att det bara var testvarianterna som hade detta problemet och den färdiga produkten tagit åt sig av kritiken.

Stod själv mellan denna och iPhone 4s för mig men fick bli en iPhone. Har kört Andorid några år nu och tänkte testa något nytt så kanske man får en inblick i vad man skall satsa på i framtiden.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Xperia S lär väl vara bland det absolut bästa just nu.

Fast när det kommer till iphone så har den litet batteri och är väldigt ömtålig, och ömtåligheten gör att man måste ha skal som gör den ännu klumpigare. En bra android som Sgs II behöver inget skal och blir därmed mindre och tunnare. Glider mycket smidigare ner i fickan.

Vad gör Iphonens konstruktion gör den mer ömtålig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Vad gör Iphonens konstruktion gör den mer ömtålig?

De har blottat den svagaste delen av glaset = kanterna, som bonus har de även satt glas på baksidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Vad gör Iphonens konstruktion gör den mer ömtålig?

Skrivet av Boss302:

De har blottat den svagaste delen av glaset = kanterna, som bonus har de även satt glas på baksidan.

Har massor med kompisar som har iPhone 3/4 och en har tatt sönder sin iPhone 4 minst 7ggr genom det där jävla glaset och en kompis har tatt sönder den 3ggr och det är inte mycket som behövs, bara en liten stöt i glaskanten uppe till höger och det knäcktes och försvan en 2*2cm bit så det repar örat när man svarar XD Så om man köper en iPhone så MÅSTE man ha ett skal till den! Visst det är snyggt med glas men väldigt opraktiskt på en mobil som dessutom är konstigt konstruerad (blottat glaset, det sitter lixom inte "inkapslat" och därmed skyddat) Dessutom så raparerar man ju inte sin iPhone utan man får den utbytt och det kan ju vara lite jobbigt i längden att lägga in alla kontakter igen och anteckningar, sms mm dessutom får man väll betala en självrisk på en 1000:-(?) för att få iPhonen utbytt till en ny...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Ärligt, om är man så klantig att man inte bara tappat utan har haft sönder sin telefon minst 7 gånger så låter det snarare som man borde köpa sig någon ordetligt stöttålig telefon istället för ett skal...

Permalänk
Medlem

Vad planerar du att göra på telefonen är det några specifika funktioner du tänker använda och så?

Sociala nätverk, Messenger applikationer (MSN, ICQ,Facetime, Facebook chat), Navigation, Spel, kommunikation i allmänhet?

Vad gör du mest och vad planerar du att göra med telefonen?

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Sitter på en gammal Nokia och om jag kan krångla mig ur abonnemanget är jag jävligt sugen på detta erbjudande:
http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/Fast-pris/?epslanguage=
Som jag har förstått det ingår alltså surf, ringning, mms, sms, mobil och hela skiten. Alltså 349kr/månad fast pris? Om jag inte missat nåt finstilt.
Om jag nu kör på detta erbjudandet, vilken mobil är då "bäst"? Jag gillar iPhones i sig, men hatar iTunes, att man inte kan köra flera program samtidigt (t.ex. spotify + browser etc) och all annan låst skit. Galaxyn ser trevlig ut på bild, men hur är den egentligen?

Själv sitter ja på en galaxy note och är riktigt grym looove the screen 5.3". Men s2an är som typ noten fast mindre och lite annat så ja säger s2an eller iphonen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Avstängd

Jag ville ha noten men tele2 ville ha förhöjd månadsavgift samt pengar kontant, valde istället Galaxy Nexus.

Det jag valde den för: Stor skärm (med 1280x720), Amoled, Dual Core samt att den är en Nexus (Snabba uppdateringar, vanilla look)

Sedan att använda en SE Cedar före de mobiler du räknade upp måste ses som en förolämpning mot dom.

Permalänk
Medlem

Undrar hur batteri tiden är på htc one x ?! Har nyss beställt en iallafall 6 veckors levaranstid ev andra veckan i april med tre total

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual