Permalänk
Medlem

Luftflödet i burken

Jag har NZXT 810 chassit och kommer att få hem min vattenkylning i dag och det jag undrar är hur jag ska sätta fläktarna som insug eller utblås?

Jag kommer att ha en 360 radiator i toppen och en 240 i botten, tanken är att köra 360radiatorn med 3st 140mm fläktar som suger ut luften och sen köra 2st 120mm fläktar på 240 radiatorn som suger in luft. Vad tror ni om den lösningen ?

Och går det att köra push&pull med 3st 120mm som push och 3 140mm som pull?

Hoppas ni förstår vad jag menar

Mvh Affe

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur du ska få på 140mm fläktar på en 360rad?:)

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Förstår inte riktigt hur du ska få på 140mm fläktar på en 360rad?:)

Helt rätt men i min burk så kan du ha 3st 140mm fläktar sen så kan man ha en radiator under den

Visa signatur

Atari

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuttle:

Helt rätt men i min burk så kan du ha 3st 140mm fläktar sen så kan man ha en radiator under den

Ah.. special special för 810?^^ Nej men absolut borde ju bli bäst om luftflödet går nerifrån och upp. Har du några andra fläktar som ska in i chassiet?

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem

Man har väl skruvar som går igenom chassit & fläktarna in i radiatorn och om du då har 140 fläktar så kommer skruvarna gå igenom fläktbladen =/

Sen är det väl inte så bra att ha radiator som insug, hela chassit kommer vara fylld med varmluft.

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem

Här diskuteras det redan.

Visa signatur

"The two most important days of your life are the day you were born and the day you realise why you were born."