Permalänk
Medlem

WIN8 + SSD?!

Tänkte se om det är fler som blivit av med sina ssd-blåskärmar tack vare windows 8 consumer preview?
Förut hade jag 0,5 - 2 / dag. Nu har jag inte fått en enda blåskärm på fyra dagar. Ta i trä.
Någon annan som upplever samma sak?

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk

Vad för SSD har du? Jag har aldrig fått en blåskärm pga. min SSD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Vad för SSD har du? Jag har aldrig fått en blåskärm pga. min SSD.

Corsair 120GB GT. Senaste firmware, achi, provat med/utan marvell.. Har inga "bevis" för att det tvunget är den som spökade, men är rätt säker eftersom konfigureringar av den oftast påverkat hur frekventa bsods jag fått.. Aldrig isolerat problemet, men om jag skulle gissa så har det något att göra med cacheing/indexering av filer från min d:/ som är en 5-6 år gammal samsung "spinpoint?" 1tb. (kanske att hdd:s viloläge påverkar filer som i stunden används..)

Visa signatur

Om man bara kunde få katterna att låta bli mina chiliplantor och mina kablar.

Permalänk
Skrivet av Pielso:

Corsair 120GB GT. Senaste firmware, achi, provat med/utan marvell.. Har inga "bevis" för att det tvunget är den som spökade, men är rätt säker eftersom konfigureringar av den oftast påverkat hur frekventa bsods jag fått.. Aldrig isolerat problemet, men om jag skulle gissa så har det något att göra med cacheing/indexering av filer från min d:/ som är en 5-6 år gammal samsung "spinpoint?" 1tb. (kanske att hdd:s viloläge påverkar filer som i stunden används..)

Aah, okej. Låter jävligt drygt att behöva uppleva problem så regelbundet.

Permalänk
Medlem

hur får man 0,5 blåskärmar om dagen

Visa signatur

Dan B ...