Samsung Galaxy S II får Android 4.0 ICS

Permalänk

Denna kom ut till HTC sensation xe förra veckan, inget att klaga på. Stabil och bättre menyer. Tänk på att all musik du har på telefonen försvinner när du uppdaterar till 4.0, men det är bara lägga in den igen.

Permalänk
Medlem

Min SGII hittar inga uppdateringar....

(dåligt tålamod idag)

Permalänk

Har Sweclockers.com blivit en mobilsajt? jag måste ha missat kursändringen.

Visa signatur

NO MAAM

Permalänk

Jag letade i går men då var det väll förtidigt, tar och kollar i helgen. Vore synd om något gick fel när man behöver den.

Visa signatur

Cooler Master HAF 922 / Asus P7P55 WS Supercomputer/ AMD FX8320@4GHz / 4x Kingston PC3-10700 2GB DDR3 1333MHz (8GB)/ Sapphire Tri-X R9 290 4GB / 2x 1TB HDD + Intel 320 120GB SSD
1x ASUS PB278Q 27" 1440p PLS / 2x BenQ G2222HDL 21,5" 1080p TN

Permalänk
Medlem

Yes! Det här ska bli så fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Har Sweclockers.com blivit en mobilsajt? jag måste ha missat kursändringen.

Man börjar undra..

Permalänk
Medlem

Finns det några tillverkare som bara har android och inget sketet overlay, sense och vad det nu heter? Så man kan uppdatera samma dag OS'et släpps och inte ett halvår senare. Så som iOS har.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebrra3:

Hoppas den kommer till Sensation snart då.

Kom för en vecka sedan ;D

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Till min HTC Sensation, vilket ingen info om någon uppdatering verkar ha velat titta fram, blev allting mycket snabbare och med bättre flyt, exempelvis menyer. Inställningsmöjligheter osv är också bättre. Hoppas alla buggar från den gamla versionen har försvunnit...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

På min sensation fick jag ställa fram datumet ett år tillfälligt för att få uppdateringen förra veckan

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av white_rabbit_:

Finns det några tillverkare som bara har android och inget sketet overlay, sense och vad det nu heter? Så man kan uppdatera samma dag OS'et släpps och inte ett halvår senare. Så som iOS har.

Google har så i sina modeller, dvs. alla Nexus-modeller.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Har Sweclockers.com blivit en mobilsajt? jag måste ha missat kursändringen.

Sweclockers har väl ändå alltid haft nyheter om allt möjligt teknikrelaterat så länge jag kan komma ihåg..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Min Note känner sig bortglömd!

Permalänk
Skrivet av Tunnland:

Min SGII hittar inga uppdateringar....

(dåligt tålamod idag)

Samma här...köpte min över nätet. Spelar det någon roll var jag har köpt den? Den är inte operatörsbunden, svenskspråkig och inköpt i Sept -11.

Permalänk
Medlem

nyhet som nyhet, sluta klaga så länge det har med teknik att göra... Personligen tycker jag detta passa mycket bättre än varje rad som skrivs om DH på Sweclockers ^^

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunaspice:

Samma här...köpte min över nätet. Spelar det någon roll var jag har köpt den? Den är inte operatörsbunden, svenskspråkig och inköpt i Sept -11.

Ni vet att det är OTA och inte via samsungs shit program man tankar patchen?

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Installationen gick jättebra och allt flyter på, men... Jag kan längre inte kolla på Flash, tex Youtube säger att min version är för gammal?

Visa signatur

Avdankad quake3-spelare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonymous FTW:

Har Sweclockers.com blivit en mobilsajt? jag måste ha missat kursändringen.

Du har missat de faktum att mobiiler har blivit datorer

Permalänk
Skrivet av GenKaan:

Ni vet att det är OTA och inte via samsungs shit program man tankar patchen?

Japp, och det är via det som den inte hittar några uppdateringar. Har inte testat KIES ännu.

Permalänk
Medlem

En av dem bästa mobiltelefoner jag har haft är grymt nöjd keep it up samsung.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lunaspice:

Japp, och det är via det som den inte hittar några uppdateringar. Har inte testat KIES ännu.

Min transformer måste ha minst 50% batteri för att kunna uppdatera, kanske är något liknande med SGS2

Permalänk
Medlem

Ligger væl touchwiz på denna ICS utgåva o Samsung (ad)ware? Skræp...

Rekommenderar att strunta i den officiella ICS till Galaxy S2 och tanka ned 9.7 remix ICS resurrection istællet. Den ær testat och allt fungerar super+root, inklusive videocodec's, youtube och videoinspelning.

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Jo men du lär behöva göra det "inofficiellt" via custom ROM. (någon som kan detta bättre lär kunna ge en riktig förklaring)

Lär nog också göra det. Synd bara att man inte temporärt kan flytta över apps save filer till MicroSD och sen tillbaka.
Så du formaterade först, sen gjorde en fabriksåterställning och sedan uppdaterade luren?

Jag är lite paranoid för jag har haft lite små buggar med min lur innan. Så jag tömde luren innan uppdateringen. La in ICS. Tömde luren en gång till efter och sedan började jag installera allt som vanligt.

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem

Varför kom det ingen nyhet när HTC Sensation och Sensation XE fick detta?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Varför kom det ingen nyhet när HTC Sensation och Sensation XE fick detta?

Dom skulle väl få det i april? Eller har jag missat om dom fått nytt datum?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av Anonymous FTW:

Har Sweclockers.com blivit en mobilsajt? jag måste ha missat kursändringen.

Det är nog snarare att dom försöker bredda sig så att dom får mer läsare vilket jag tycker är bra Inte direkt så att dom dragit ner på datorrelaterade nyheter för att dom börjat skriva lite om telefoner/surfplattor.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Sötast

Som en icke android användare så undrar jag... Varför kan man inte installera ny mjukvara direkt när den kommer från källan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Dom skulle väl få det i april? Eller har jag missat om dom fått nytt datum?

Det verkar som dom redan har fått det. http://www.swedroid.se/htc-sensation-och-sensation-xe-uppdate...

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Perfekt

Då kanske man ska köpa sig en Galaxy SII istället för en Nexus-lur

Visa signatur

2500k | Asus P8Z68-V Pro/Gen3 | 8GB G.Skill 1600MHz | Asus 560Ti DCII TOP | Samsung 830 128GB | LG W2220P
MSI Wind u100 @ 1.92GHz

Permalänk
Skrivet av Windurn:

Perfekt

Då kanske man ska köpa sig en Galaxy SII istället för en Nexus-lur

Mitt råd är att du borde vänta på Galaxy sIII. För Galaxy SII har för lågupplöst skärm samt så blir skärmen flottig när man använder den. Jag stör mig som tusan på det. Lågupplöst + regnbågsfärger förstör hela upplevelsen med den annars så fina Amoled skärmen.