Permalänk
Medlem

iPhone 5.1

Uppdaterade just min jailbreakade iPhone 4S v. 5.0.1 till v. 5.1 utan att tänka. Jag sparade aldrig någon SHSH-fil före jag uppdaterade och nu sitter jag i skiten. Jag har kollat på videor om hur man kan "downgrade" sin iPhone, men man måste ha en SHSH-fil...

Så är det bara för mig att vänta tills dom kommer på ett sätt att jailbreaka v. 5.1 eller finns det ett annat sätt att få tillbaks v. 5.0.1 utan en SHSH-fil?

Tacksam för svar!

//Martin

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem

haha jag gjorde exakt samma misstag

Visa signatur

*Gamingdatorn=Cooler Master Storm Scout|Gigabyte GA-EP45-DS3|Intel Core 2 Quad Q6600 3,7 GHz|4GB DDR 2 800Mhz|EVGA GTX 570 |Windows 7 64-bit Professional|Logitech MX 518|Siberia Steelseries V2| Iphone 3GS |:)
*LaptoppeP=Lenovo Thinkpad|Intel Core i3-2310M 2,1GHz|4GB ram Minne|

Permalänk
Medlem

Men bra att...

Tycker det är bra att dom inte stänger ut en helt, som tex M$ gör med lu box.

Permalänk
Medlem

det fungerar inte att återställa den i itunes? eller stannar den kanske bara kvar på 5.1
annars får du väl försöka klara dig utan jailbreak till 5.1 tills det kommer nått vettigt

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Nej, finns inget sätt att gå tillbaka. Vad jag förstår är det inte säkert att man kan gå tillbaka även om man spara SHSH-filerna om man har iPhone 4.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

det fungerar inte att återställa den i itunes? eller stannar den kanske bara kvar på 5.1
annars får du väl försöka klara dig utan jailbreak till 5.1 tills det kommer nått vettigt

Om man återställer i iTunes så laddar den ner den senaste programvaran och installerar.
Har dock hört nåt snack om att man kan använda en iTunes-version som inte har stöd för den senaste iOS, men det kanske inte går att nedgradera på det sättet, jag vet inte.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Verkar inte vara så många som har koll på detta..

http://www.youtube.com/watch?v=IZnjG6UMxtk&list=UUA9z6LLYcqKu...

Min video
Jag och mina kompisar har använt "metoden" många gånger

Permalänk
Medlem

Så länge Apple signar 5.0.1, så funkar det om du tankar hem en ipsw for 5.0.1 manuellt och väljer att återställa med denna.
När dom väl slutat, så spelar det ingen roll om du sparat dina SHSH's eller inte ...

Vet inte om du testat detta, eller om dom slutat signa 5.0.1 ännu.

Dev-Team

edit: Det verkar som Apple slutat signa 5.0.1
http://www.iphonefaq.org/archives/971821

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

det fungerar inte att återställa den i itunes? eller stannar den kanske bara kvar på 5.1
annars får du väl försöka klara dig utan jailbreak till 5.1 tills det kommer nått vettigt

Nej, själva versionen av din iDevice är fortfarande kvar till det du senast uppdaterade

Skrivet av -rand-:

Verkar inte vara så många som har koll på detta..

http://www.youtube.com/watch?v=IZnjG6UMxtk&list=UUA9z6LLYcqKu...

Min video
Jag och mina kompisar har använt "metoden" många gånger

Denna video är ju från 2010, är du säker på att den fortfarande fungerar?

Och om den gör det, fungerar den till iPhone 4S och iOS 5.1?

Skrivet av aztekk:

Så länge Apple signar 5.0.1, så funkar det om du tankar hem en ipsw for 5.0.1 manuellt och väljer att återställa med denna.
När dom väl slutat, så spelar det ingen roll om du sparat dina SHSH's eller inte ...

Vet inte om du testat detta, eller om dom slutat signa 5.0.1 ännu.

Dev-Team

edit: Det verkar som Apple slutat signa 5.0.1
http://www.iphonefaq.org/archives/971821

Vad menas med att "Apple signar 5.0.1"?

Tack för alla svar! Jag kommer bumpa denna tråd såatt folk som har samma problem kan få hjälp här, och dessutom, om dom hittar en jailbreak som fungerar, att dom postar den här!

//Martin

Skrivet av -rand-:

Verkar inte vara så många som har koll på detta..

http://www.youtube.com/watch?v=IZnjG6UMxtk&list=UUA9z6LLYcqKu...

Min video
Jag och mina kompisar har använt "metoden" många gånger

Jag gjorde det manuellt som du skrev i description, men när den skulle återställa telefonen till 5.0.1 kom det upp Error Message 21.

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Nej, själva versionen av din iDevice är fortfarande kvar till det du senast uppdaterade

Denna video är ju från 2010, är du säker på att den fortfarande fungerar?

Och om den gör det, fungerar den till iPhone 4S och iOS 5.1?

Vad menas med att "Apple signar 5.0.1"?

Tack för alla svar! Jag kommer bumpa denna tråd såatt folk som har samma problem kan få hjälp här, och dessutom, om dom hittar en jailbreak som fungerar, att dom postar den här!

//Martin

Att dom signar betyder kort och gott att dom godkänner återställningen.
Nu har dom som sagt var slutat med att godkänna 5.0.1, så nedgradering är omöjlig tillsvidare...

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

finns tethered jailbreak redan till 5.1, tethered är ju ingen höjdare i sig

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Jag gjorde det manuellt som du skrev i description, men när den skulle återställa telefonen till 5.0.1 kom det upp Error Message 21.

Skumt, men testa använda programmet eller testa en annan verision, tex 4.1 och sen 5.0.1 efter det

Edit : Uppdatera itunes om du inte redan har gjort det

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en kvalificerad gissning om när en jailbreak till 5.1 kan tänkas komma? Jag menar, det tog ett bra tag innan dom hittade ett sätt att jailbreaka 4S när den kom ut, så en liten uppdatering borde väl inte vara ett så stort problem? Eller?

Jag har sett flera nya videos på youtube där det verkar finnas jailbreak till iOS 5.1 från både RedSn0w och Greenpois0n. Jag kan dock inte verifiera detta då man måste göra en (jävla) survey...

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Jag har sett flera nya videos på youtube där det verkar finnas jailbreak till iOS 5.1 från både RedSn0w och Greenpois0n. Jag kan dock inte verifiera detta då man måste göra en (jävla) survey...

JA .. det finns jailbreak till 5.1.
Dock INTE till A5 enheter, dvs iPad2, AppleTV 3G, samt iPhone 4S ...

Allting ang existerande jailbreak, finns att läsa i länken i min tidigare post.
#12049803

Visa signatur

- none -

Permalänk
Inaktiv

Apple införde APticket vilken gör att det inte är möjligt att endast nyttja sparade shsh-filer. Ifaith har använts för att extrahera shsh-filer med passande APticket, men förutsättningen för att det ska fungera är att det finns en bootromexploit. Det där därför det går att downgrade en A4-enhet pga limera1n-bootromexploiten. Det tog ett bra tag för teamen att släppa jailbreak. Just nu är ni körde. Bara avvakta. Är ett hål täppt, så är det täppt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Faan jag får typ abstinens från jailbreak! Allt jag hittar just nu måste göra en jävla survey till! FYFAN

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Faan jag får typ abstinens från jailbreak! Allt jag hittar just nu måste göra en jävla survey till! FYFAN

Trollet trollar ...

Som flera andra skrivit i tråden, så är din 4S inte möjligt att jailbreaka just nu, inte heller kan du downgrada.
Du får snällt vänta, som alla andra med A5 enheter, tills det kommer ett jailbreak.

Tips annars, kan ju vara att följa dessa ...
http://twitter.com/iphone_dev
http://twitter.com/chronicdevteam

PS.
Om du trots allt är så sugen på att göra surveys, så gör det.
Bra tidsfördriv, samt ett bra sätt att se till att öka mängden spam etc, du får ta del utav.

Visa signatur

- none -

Permalänk
Medlem

Slap me and call me Sally, men kan du inte låna någons iTunes med en fungerande fil i och använda den? Eller de kanske låsta till specifika telefoner?

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Du menar att nedgradera mobilen till 5.0.1 igen? Det går tydligen inte, även om du har en gammal SHSH-fil. Men även om det gick, så kan man inte ta någon annans. Varje SHSH-fil är unik till varje telefon.

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk

vilken uppdatering har iphone 4S När man köper den?

Permalänk
Medlem

Du kan ju testa att använda iREB eller Tiny umbrella när du restorar med custom firmware (eller stock 5.0.1). De programmen vet jag har i alla fall kunnat lura iTunes genom att skicka tillbaka ett "fejkat" godkännande från apple. Vet inte om det fungerar, men det blir ju inte sämra av att testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

vilken uppdatering har iphone 4S När man köper den?

Det beror på när du köper den. Nu kommer det fortfarande komma med 5.0.1 men om ett par veckor lär det vara 5.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av AlexTheGamer:

vilken uppdatering har iphone 4S När man köper den?

5.0 har jag för mig.

Visa signatur

Citera för svar!|Fraktfritt hos INET|Min hemsida
Fractal Design Define R3|Corsair AX 850W|Gigabyte Nvidia GeForce GTX 570|Corsair Vengeance 1600MHz 2x4GB|ASRock P67 Extreme4|Intel Core i5 2500K|2x Samsung Spinpoint F3 1TB|Samsung Blu-Ray läsare
Nikon D7000|Nikon 60mm macro|Nikon 18-70|Nikon 55-300|Nikon 10.5 Fisheye

Permalänk
Medlem

Någon som hört nåt mer om jailbreak till iPhone 4S v. 5.1?

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.

Permalänk
Inaktiv

om det finns en jb till 4s 5.1 så kika på dev teams hemsida.

Permalänk

Så, är Jailbreaking tillåtet att diskutera, men inte piratkopiering utav andra program?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | EVGA RTX 3090 | Gigabyte x570 Aourus Master | 32gb G-Skill TridentZ Royal Silver | EVGA T2 850w | WD Black 2TB NVME | 2x Samsung EVO 850 1TB RAID 1 | Lian Li O11 Dynamic | Acer Predator x34
Custom Loop: 2x 360 EK Rad, EK Velocity Full Nickel, EK GPU Fullcover

Permalänk
Inaktiv

Deathtrip2k: Vet du vad jailbreaking innebär? När ska vanliga människor lära sig att jailbreak =! piratkopiering. JB tillåter användaren att köra andra program än de som Apple har godkänd. Sen om du väljer att köra piratkopierade program. Det får stå för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

Jag har sett flera nya videos på youtube där det verkar finnas jailbreak till iOS 5.1 från både RedSn0w och Greenpois0n. Jag kan dock inte verifiera detta då man måste göra en (jävla) survey...

Ett tips på jailbreak sidor som kräver en survey..undvik dessa som pesten, det är bara skräpsidor. Håll dig till de officiella sidorna för t.ex Greenpois0n och RedSn0w.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon2110:

Deathtrip2k: Vet du vad jailbreaking innebär? När ska vanliga människor lära sig att jailbreak =! piratkopiering. JB tillåter användaren att köra andra program än de som Apple har godkänd. Sen om du väljer att köra piratkopierade program. Det får stå för dig.

Nu får du lära dig skilja på äpplen och päron. Jailbreaking handlar inte om piratkopiering. Utan det är bara för att förbättra telefonen. Har du hört talas om t.ex 3G unrestrictor, iFile, SBSettings, Winterboard osv? Dessa appar förbättrar telefonen avsevärt och både 3G unrestrictor och iFile kostar pengar. Dessutom så innehåller Cydia INGA piratkopierade programvaror.

Läs på nästa gång innan du uttalar dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaso:

Ett tips på jailbreak sidor som kräver en survey..undvik dessa som pesten, det är bara skräpsidor. Håll dig till de officiella sidorna för t.ex Greenpois0n och RedSn0w.

Jo, jag vet. Jag har inte gjort någon survey för jag vet att det bara är skit... Om man t.ex. ger dom sitt telefonnummer blir man väl antagligen aldrig av med dom.

Helvete! Såg nyss detta på Redsn0ws hemsida:

"For those of you willing to part with their device`s untethered jailbreak status, this post is for you. And for those who want to keep their jailbreak status or waiting to unlock their device, we can`t stress this enough, but DON`T upgrade to iOS 5.1 since it brings a new baseband which will take several months to find an unlock solution for."

FMFL!!!!!!!!!

Jag funderar på att gå in i en chatt med min operatör och kolla om jag kan lämna in telefonen hos dom så dom kanske kan nedgradera den? Men jag vet inte riktigt vad jag ska säga. I och med att man jailbreakar försvinner ju garantin, så finns det någon anledning att nedgradera telefonen till 5.0.1 från 5.1 än min anledning (att jailbreaka den igen)? T.ex. om man har något speciellt problem eller liknande.

Visa signatur

I hide behind sarcasm because telling you to go fu*k yourself is rude in most social situations.