Går det att kopiera "Document and Settings" på en XP hårddisk till en System 7 dator?

Permalänk
Skrivet av MichaSWE:

Bara en fråga innan det går att ge ens antyda till vettigt svar har du 1 System 7 (MAC) Eller Windows 7 (PC). Klargör gärna detta först. Snyggade till din rubrik när jag ändå höll på att skriva med enbart stora bokstäver anses som att du skriker när du skriver på forum, alltså mindre trevligt.

Hej.

Det gäller PC och system 7 och att komma åt en XP hårddisk från Sys 7.

Bra att du fixade rubriken. Tack

Har försökt med många tips som jag fått men har inte fått en lösning på det.
Det måste finnas en lösning att kopiera filerna snabbare än att koppla den genom en USB adapter som tar jättelång tid.

Tack för alla tips.
Hoppas nån kan komma med en bra lösning.
Är utan mail och mina filer på min nya dator som är viktigt att få igång.

Trevlig helg

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfdeejay:

Jag provade med take ownership programmet. Men det funkade inte på min XP Hårddisk. Kunde inte komma åt vissa mappar. En del mappar går att kopiera i mappen "dokument and settings". Så nu försöker jag hitta ett som tar över ownership på XP hårddisken.

Vill man lyckas med Take Ownership till 100% måste du starta din dator i felsäkert läge först. Annars är det inte säkert att alla filer/kataloger kan få nya ägare.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av alfdeejay:

Hej.

Det gäller PC och system 7 och att komma åt en XP hårddisk från Sys 7.

Bra att du fixade rubriken. Tack

Har försökt med många tips som jag fått men har inte fått en lösning på det.
Det måste finnas en lösning att kopiera filerna snabbare än att koppla den genom en USB adapter som tar jättelång tid.

Tack för alla tips.
Hoppas nån kan komma med en bra lösning.
Är utan mail och mina filer på min nya dator som är viktigt att få igång.

Trevlig helg

Det här börjar bli roligt..
Kan du berätta vad det är för skum PC du lyckats få igång System 7 på?
System 7 är en version av Apples operativsystem för gamla macintosh med PPC-processor.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zoman:

Det här börjar bli roligt..
Kan du berätta vad det är för skum PC du lyckats få igång System 7 på?
System 7 är en version av Apples operativsystem för gamla macintosh med PPC-processor.

Det var det jag fiskade efter också faktum är att det går att köra det på PC vad jag vet (frågan är dock varför man skulle vilja det).

Däremot har jag (om det faktisk är så det förhåller sig) inga bra förslag på hur man ska kunna lösa TS problem. Jag tror att det är rätt svårt att få det att funka från Mac OS till MS OS även om båda ligger på PC baserade system.

Det hade varit riktigt intressant om någon som verkligen vet hur/om det funkar kunde upplysa om detta

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming