Permalänk
Medlem

Vilket fiber?

Hej!

Jag kommer snart få tillgång till fiber och har kollat runt lite på olika leverantörer.
Hade tänkt att ta TV, tele och bredband från samma leverantör för att hålla det så enkelt som möjligt plus att det brukar ju vara billigare att baka ihop abonnemangen så.

De står mellan leverantörerna Bahnhof och Telia.
Initialt tänkte jag att det blev ett enkelt var, Bahnhof, men efter lite granskning så tvivlar jag.
Bahnhofs TV saknar nämligen TV3 och TV6 (Viasat) vilket inte alls är bra, de är ju baskanaler som man gärna vill ha. Samt att jag vill ha Viasat Motor också nu när Formel 1 säsongen börjar igen.

Har kollat runt lite här på forumet och den almänna uppfattningen verkar vara Telia = Felia, är det verkligen så illa?
Vet inte alls hur jag ska göra nu, är väldigt kluven, vad rekommenderar ni?

Permalänk
Medlem

Om Viasat kanalerna är viktiga för dig så är det ju bara att köra Telia.
Personligen skulle jag valt Bahnhof mellan de 2 valen, främst dock eftersom det är internet som är viktigt för min del och inte tele/tv.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Har alltid kört telia och aldrig haft några värre problem.
Har deras fiberlan sen ett par år nu och det har inte strulat en enda gång.
Inte en minuts downtime på flera år.
Vad gäller TV kanaler vet jag inte, kollar inte på TV alls.

Permalänk
Medlem

För min egen del är det internet som är viktigast, men för sambon är det TV/Tele

Permalänk
Medlem

Mina erfarenheter med Telia är att dem levererar bra bandbredd och bäst svarstider av alla leverantörer jag prövat/läst på om. Problemet ligger i deras support, den är verkligen katastrof. De flesta leverantörer har ganska dålig support men Telia tar det verkligen till en ny nivå tycker jag.

Har själv 100/100, TV och telefoni i nåt paket från Telia (FiberLan Söderort) sedan lite mer än två år tillbaka, och det har fungerat överlag bra. När det funkar så är det toppen. När det inte funkar blir det väldigt jobbigt att lösa problemen.

Visa signatur

Define Mini | Maximus V Gene | i5 3570k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 770 SC ACX

Permalänk
Medlem
Skrivet av olger:

Mina erfarenheter med Telia är att dem levererar bra bandbredd och bäst svarstider av alla leverantörer jag prövat/läst på om. Problemet ligger i deras support, den är verkligen katastrof. De flesta leverantörer har ganska dålig support men Telia tar det verkligen till en ny nivå tycker jag.

Har själv 100/100, TV och telefoni i nåt paket från Telia (FiberLan Söderort) sedan lite mer än två år tillbaka, och det har fungerat överlag bra. När det funkar så är det toppen. När det inte funkar blir det väldigt jobbigt att lösa problemen.

Ok, skönt att höra att det fungerat bra för dig.
Kommer antagligen ta Telias paket (100/10), känner inget behov av den högre uploaden och den är ju ändå långt bättre än vad jag har idag (mobilt bredband).
Jo, de få gånger man varit i kontakt med Telia har det alltid slutat med ordentlig huvudvärk, men som tur är händer det inte så ofta.

Nu är det bara att invänta flytten (2a maj)

Permalänk
Medlem

bara för att... ni som tycker som mig, att telias support suger, borde prova ringa Soneras support i finland .. haha

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G