Permalänk
Medlem

Nya delar

Äntligen inhandlat lite nya delar!

Pojkvännen lärde mig även att sleeva, så det fick bli ett blå/vitt tema, vilket passade ganska bra med moderkortet och grafikkortet

Eftersom några har frågat så, ja jag är tjej och har datorer och hårdvara som intresse ^^
Skyll på min pojkvän/sambo ( Tunezz ) ha ha

Datorn just nu;
Chassi - Fractal Design Arc
Moderkort - Gigabyte 970A UD3
Processor - AMD Athlon2 Triplechannel 3.4Ghz
Processorkylare - Antec 620 i PnP
Ram minnen - Vengeance LP 8Gb 1600Mhz
Grafikkort - Gigabyte HD 6850 1Gb
Nätaggregat - Corsair Cx500
Hårddisk - 1000Gb
Fläktar - 4x140mm
Fläktkontroll

Nya delar

Visa signatur

Define Mini / Celeron @ 2,4 Ghz / Hyper Tx3 / Ocz 4Gb 800mhz / NXgt8600 OC / WD 1000Gb
Älskar dig Martin Olsson <3

Permalänk

Bra jobbat >P, kul att det är fler som tar sig tiden att sleeva. Måste dock fråga, vad gillar ni Corsairs CX serie? Känns som en budgetvariant för mig, för de inte en massa oväsen också 0o? Kanske beror på hur kräsen man är..

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikringdahl:

Bra jobbat >P, kul att det är fler som tar sig tiden att sleeva. Måste dock fråga, vad gillar ni Corsairs CX serie? Känns som en budgetvariant för mig, för de inte en massa oväsen också 0o? Kanske beror på hur kräsen man är..

Visst är det ett budgetagg, men dessa har fungerat riktigt bra faktiskt, och inte speciellt högljudda helller
Egentligen gillar jag inte något av corsairs nätaggregat.

Permalänk

5p för att du är en tjej!:D

Permalänk
Medlem

Är det en julgran jag skymtade i bakgrunden på en av bilderna? haha

Solklar femma!

Permalänk

Tjusigt

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Skrivet av Tunezz:

Visst är det ett budgetagg, men dessa har fungerat riktigt bra faktiskt, och inte speciellt högljudda helller
Egentligen gillar jag inte något av corsairs nätaggregat.

Jag har kört mkt på deras nätagg och för några år sedan var alla modeller riktigt tysta. Sen började de bli giriga och leva på sitt rykte bygga med sämre komponenter och medvetet hög ljudnivå på alla utom de lyxigaste modellerna, även fast det inte behövs. Jag har bytt fläkten i alla Corsair agg jag byggt med (säkert ett 10-tal), man tappar visserligen garantin men de brukar hålla ihop rätt bra ändå. Står bara inte ut med vinande fläktar som inte gör annan nytta än att vispa runt en massa damm ^^.

Tar man luften till nätagget från utifrån lådan så behöver man inte ha mer än max 1000rpm i full belastning, det gäller nog de flesta nätagg. Kör mitt HX750 med en Antec True Quiet fläkt som snurrar i 5-600rpm för det mesta, det blir knappt ljummet i full belastning. Tyvärr är ofta fläkten i nätaggen styrd av belastningen snarare än temperaturen. Om de ska klara att vara enda "utblås" i en låda så förstår jag att man måste flåsa på lite. Men tempstyrning hade ju trots allt varit 100 gånger bättre, kanske inte tillräckligt pålitligt, eller för dyrt, vad vet jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CALLEPERFECT:

5p för att du är en tjej!:D

Haha!
Tack

Visa signatur

Define Mini / Celeron @ 2,4 Ghz / Hyper Tx3 / Ocz 4Gb 800mhz / NXgt8600 OC / WD 1000Gb
Älskar dig Martin Olsson <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av berra200:

Är det en julgran jag skymtade i bakgrunden på en av bilderna? haha

Solklar femma!

Ja det är det, det var ett tag sedan bilderna togs haha..
Tack så mycket!

Skrivet av Phantomcf:

Tack!
Detsamma för din dator, älskar ditt chassi..tänkte köpa ett sådant först

Visa signatur

Define Mini / Celeron @ 2,4 Ghz / Hyper Tx3 / Ocz 4Gb 800mhz / NXgt8600 OC / WD 1000Gb
Älskar dig Martin Olsson <3

Permalänk
Medlem

Jävlar vad din sambo byter komponenter och chassi ofta, nya grejer hela tiden

Permalänk

Du borde sätta i SSDn i förstadaton istället

4/5

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

Jävlar vad din sambo byter komponenter och chassi ofta, nya grejer hela tiden

Haha, så det ska vara

Härligt bygge du håller på med nu btw!

/Tunezz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CooltSomFan:

Du borde sätta i SSDn i förstadaton istället

4/5

Har inte känt behov av det faktiskt, men det lär jag göra snart ändå!

Visa signatur

Define Mini / Celeron @ 2,4 Ghz / Hyper Tx3 / Ocz 4Gb 800mhz / NXgt8600 OC / WD 1000Gb
Älskar dig Martin Olsson <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Haha, så det ska vara

Härligt bygge du håller på med nu btw!

/Tunezz

Jovisst, synd att det är så dyrt när man inte får det att gå jämt ut vid byte bara

Tack!

Permalänk
Skrivet av Lynn:

Tack!
Detsamma för din dator, älskar ditt chassi..tänkte köpa ett sådant först

Jo jag gillar phantomchassit skarpt, lär nog dröja innan jag bytar chassi

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem

Arc, dunder chassi

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Har problem med kylningen på det moderkortet på vissa spel. Tror det är bios som drar igång en del pip. Har passiv kylning på allt utom nätagregatet och 1 lådfläkt som går på lägsta fart. Kan vara att det är för lite luft i rörelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cosmos92:

Arc, dunder chassi

Sjukt stort ;o enligt mig som är van med mindre chassin!

Visa signatur

Define Mini / Celeron @ 2,4 Ghz / Hyper Tx3 / Ocz 4Gb 800mhz / NXgt8600 OC / WD 1000Gb
Älskar dig Martin Olsson <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lynn:

Sjukt stort ;o enligt mig som är van med mindre chassin!

haha jag hade ett fulltower innan så känns rätt litet för mig
Dock är det rätt brett, förmodligen för att få de extra biten för kabeldragning

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10