Permalänk
Skrivet av fidde66:

Undrar hur batteri tiden är på htc one x ?! Har nyss beställt en iallafall 6 veckors levaranstid ev andra veckan i april med tre total

HTCs tradition är kass batteritid.. Men förhoppningsvis är den ju bättre nu

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Medlem

Förstår inte hur folk lyckats fått sina iphones skadade.. Tjejen har tappat sin iphone 3gs med skärmen ner mot asfalten x-antal gånger, inte en skråma (inge skärmskydd heller). Och ett nytt skal till iPhone 4 på ebay kostar 100kr med frakt. Köpte själv ett aluminiumskal till baksidan; och vips, inget fult och klumpigt skal/skydd behövs.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Skrivet av racefactory:

Själv sitter ja på en galaxy note och är riktigt grym looove the screen 5.3". Men s2an är som typ noten fast mindre och lite annat så ja säger s2an eller iphonen!

Skickades från m.sweclockers.com

Har som sagt redan bestämt mig för och beställt en HTC One X. Kändes modernast + dyrast (vilket är nice när det inte kostar extra) :P. Så jag hoppas jag blir nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Förstår inte hur folk lyckats fått sina iphones skadade.. Tjejen har tappat sin iphone 3gs med skärmen ner mot asfalten x-antal gånger, inte en skråma (inge skärmskydd heller). Och ett nytt skal till iPhone 4 på ebay kostar 100kr med frakt. Köpte själv ett aluminiumskal till baksidan; och vips, inget fult och klumpigt skal/skydd behövs.

3Gs är väl inte alls lika blottad och dumt konstruerad som 4an. Det som gör 4an så mycket mer ömtålig är ju att glaset går ut på kanterna och tar stötarna därifrån. Finns heller inte någon sarg runt glaset som håller ihop det och skyddar det vid smällar och stötar. Så mer ömtålig än dom flesta mobiler är den självklart.
Finns dock som du säger rätt så bra extremt tunna skal till den som gör baksidan till en "normal" mobil och av denna anledning beställde också jag en 4S nu från tre med deras nya 3Total erbjudande.

Visa signatur

1* MSI GT780DXR | I7-2670QM | Nvidia GTX 570M 1.5GB GDDR5 | 8GB DDR3 | 2x750GB 7200RPM Raid 0 |
2* HP DV6-1240 | T6500 | 4Gb DDR 3 | ATI 4650 1gb | 500GB HDD |

Permalänk
Medlem

Tänkte bara tipsa om att Tele2 har samma erbjudande.. fast lite billigare

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Generalkyckling:

Sitter på en gammal Nokia och om jag kan krångla mig ur abonnemanget är jag jävligt sugen på detta erbjudande:
http://www.tre.se/Privat/Erbjudande/Fast-pris/?epslanguage=
Som jag har förstått det ingår alltså surf, ringning, mms, sms, mobil och hela skiten. Alltså 349kr/månad fast pris? Om jag inte missat nåt finstilt.
Om jag nu kör på detta erbjudandet, vilken mobil är då "bäst"? Jag gillar iPhones i sig, men hatar iTunes, att man inte kan köra flera program samtidigt (t.ex. spotify + browser etc) och all annan låst skit. Galaxyn ser trevlig ut på bild, men hur är den egentligen?

Jag tog det erbjudandet o det heter 3 total o mitt val av mob blev HTC one X. Har haft iphone några år men det är dags o gå vidare till bättre teknik o roligare mob. mobilen finns undet 3provkör där klickar man vidare så den går att få till bra pris. Min kommer om ca 2 veckor.
Det är en riktig prestanda mob o många tjänster som jag använder synkas till datorn, mob o plattan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

S III kommer ut i april någon gång säger en kompis som jobbar hos android

Jaha, jobbar hos Android.
Vart jobbar man då?

Permalänk
Skrivet av chopperstop:

Jag tog det erbjudandet o det heter 3 total o mitt val av mob blev HTC one X. Har haft iphone några år men det är dags o gå vidare till bättre teknik o roligare mob. mobilen finns undet 3provkör där klickar man vidare så den går att få till bra pris. Min kommer om ca 2 veckor.
Det är en riktig prestanda mob o många tjänster som jag använder synkas till datorn, mob o plattan.

Tack för svaret, men om du hade läst tråden hade du sett att jag bestämde mig för en HTC One X för ganska längesen.

Skrivet av kaimor:

Jaha, jobbar hos Android.
Vart jobbar man då?

Låg nog inte så mycket tanke bakom det inlägget, men folk har hackat på killen tillräckligt nu tror jag.

Permalänk
Skrivet av Dava:

Det lär komma nya erbjudande.

Har du inte listat ut vilket operativsystem som Galaxy-mobilerna kör så ska du nog satsa på ett OS där det inte kräver en massa moddande för att få det att fungera perfekt. Jag har själv en Galaxy-telefon som jag inte använder eftersom jag inte anser att telefonfunktionerna fungerar tillräckligt bra..

Jag är inte något Iphone-fan (har aldrig ägt en iPhone, använder en klassisk Ericssonlur just nu). Men det känns som att både microsoft och Apple lägger ner mer pengar, tid och kraft bakom sina operativsystem än google!

Har du överhuvud taget koll på dagens teknik? "vad då krävs en massa moddande" Ärligt så verkar du inte ha koll på saker. Själv så har jag väntat med android för att det ska få växa till sig. Så det är dags o överge mac världen o gå över till os som ger mig den frihet jag vill ha som användare.

Mob, dator, platta o tv synkas utan problem o uppdaterar alla gizmos utan strul. Så det är nog så att du inte har koll på hur saker enklast kan fungera.

Permalänk

[QUOTE="Generalkyckling;12074893"]Tack för svaret, men om du hade läst tråden hade du sett att jag bestämde mig för en HTC One X för ganska längesen.

OK sorry har bara läst de 2 första sidorna men jag tror du gör ett bra val om du gillar smartmob.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaimor:

Jaha, jobbar hos Android.
Vart jobbar man då?

Läs tidigare inlägg ... Orka inte skriva samma sak...

Permalänk
Skrivet av kalleidol:

HTCs tradition är kass batteritid.. Men förhoppningsvis är den ju bättre nu

Alla mob batterier är ganska dåliga egentligen. Men det går o lära sig o vara ekonomisk med batterier med "rätt inställningar på mob" o inte ladda sönder dem. O själv så skulle jag vilja se minnes fria batterier i mob så man kan ladda ofta om behov utan att sabba batteritiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LarssoN:

Läs tidigare inlägg ... Orka inte skriva samma sak...

Man misstänker att din polare driver rätt friskt med dig, Mer info om SIII releasedatum finns här dock: http://www.nordichardware.se/nyheter/442-smartphones/45506-ny...

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |