Permalänk
Medlem
Skrivet av Lauge:

KAn vara deras system som har nån begränsning på den delen o kan visa max 120 mån

Kan också bero på att vissa länder inte tillåter "livstids garanti", utan har begränsat till max 10 år. Komplett finns ju på fler ställen än Sverige så det kanske är enklare att ha samma. Dessutom är ju inte leverantören skyldig att lämna samma garanti som tillverkaren, dom kan mycket väl lämna ett år och sedan hänvisa direkt till tillverkaren för återstående garantitid. Sådana skulle man väl kanske undvika att handla av, men det är inte helt ovanligt.

Permalänk
Medlem

Idag tror jag att ett av mina två Corsair minnen dog. Skulle ha igång datorn i kväll och bara bluescreens, låsningar etc. Trodde först det var raiden som hade rasat, men det var det inte. Drog ut båda minnena och satte in ett gammalt 1gig minne. Nu funkar datorn åter felfritt (dock slöare än ett medeltida tröskverk), kan inte se någon annan förklaring än att minnena är kassa... (?)

Visa signatur

"If everything seems under control, you aren’t going fast enough "

Permalänk

Finns inget på Inets forum som berättar hur de som har problem hanterat sina minnen. Om du bara visste hur många klåpare jag stött på som pc tekniker i butik (10år snart) Klart att alla tillverkare har en procent av felaktiga produkter. Men de ligger nog rätt nära varandra när det gäller just detta.

Tror faktiskt att de flesta felen beror på den som köper och tror att han/hon vet mer än de vet.

Visa signatur

Laptop Asus K56CB

Permalänk

Har både bra och dåliga erfarenheter av Corsair. Mina Dominator(2x1) DDR2 fungerar felfritt såhär 5 år senare. Nyligen köpte jag två set om 4gb(2x2) XMS DDR2, en sticka i det ena setet lade av efter två veckor, samma sak hände det andra innan två månader hade passerat. Var dock inga problem att få de utbytta.

Visa signatur

AOpen HX08 Asus M3A79-T Phenom2 960T @ 4.0ghz ATI HD6950 Corsair XMS 4x2gb (5-5-5-15 2T) Dell 2209WA m.m

Permalänk
Medlem

Har ni lagt märke till att CDON marknadför dessa minnen som passande för i7, i5 och i2

http://cdon.se/hemelektronik/corsair_core_i7%252fi5%252fi2_4g...

Visa signatur

(Hackintosh) late 2011: Gigabyte H61M-DS2 | i5 3470T | MSI N210 D512D2 | 8 GB XMS3 | Crucial m4 265 GB | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag har haft trasiga minnen från både Corsair och Kingston.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Har också haft doa på ett 2x4gb kit vengeance. Inga problem att få nya fungerande i butik. Även ett par ddr2-minnen (typ 2 år gamla) dog i samma veva. Inga problem att skicka in till corsair och få nya. Mitt förtroende för corsair har sjunkit, men inte tillräckligt för att jag ska sluta rekommendera att köpa dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Jag ska snart bygga en ny dator och jag blir lite bekymrad när jag läser recensionerna på inet om corsairs minnen. Några skriver att ena minnesstickan är trasig etc. Det verkar som folk har problem med corsairs minnen. Kan ni rekommendera något annat märke med bättre kvalitet.

inget fel på minnena, däremot deras force series av ssd är katastrofala...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Värt att tänka på är ju att det bara är de med problem som skriver att de fick dåliga minnen, alla de som fått fungerande minnen de är nöjda med är bara nöjda och skippar att göra en post om det.

Har själv fått ett DOA minne från corsair på ddr2 tiden men var inga problem att få en ny

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

A.Data, Kingston och G.Skill är enligt mig helt underbara. Ta bara inga jävla value-packs, så är det lugnt.

Inga som helst fel på valuepack

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av hjorten66:

Är väl 10år garanti har jag för mig.

Livstid på mina.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Har kört med Corsair sedan ungefär 4 år tillbaka. Har inte haft några som helst problem och brorsan sitter med exakt samma minnen som jag köpte för 4 år sen Alla företag kan ibland råka få ett par måndagsex som lägger av, dock tvekar inte Corsair att sända ett par nya. Generellt så brukar Corsairs minnen hålla väldigt hög kvalite och jag ser ingen orsak att sluta rekommendera dessa.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Kingston verkar vara bäst men jag har bara kört corsair det man ska tänka på är att minnen verkar vara känsliga för esd så bygg med esd band och var försiktig. Jag har inte haft något minne som gått sönder men min brors ena gick sönder

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Inga som helst fel på valuepack

Var inte det jag menade. Menade att de är utan flänsar, och har en tendens att bli väldigt varma under stress.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonoidz:

Var inte det jag menade. Menade att de är utan flänsar, och har en tendens att bli väldigt varma under stress.

Dom blir inte varmare än andra minnen, om än markant. Anledningen är att det är tämligen slöseri med tid och vinst att klocka minnen då det inte ger nån direkt prestandaskjuts, oavsett vilken hastighet dom går i. Det är bara om du ska försöka slå världsrekord med flytande kväve och resten av riggen klockas, minnena kanske upp till en 2700mhz eller nåt som du vinner lite prestanda. Det där med värmen är tyvärr bara rent påhitt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lhe:

Idag tror jag att ett av mina två Corsair minnen dog. Skulle ha igång datorn i kväll och bara bluescreens, låsningar etc. Trodde först det var raiden som hade rasat, men det var det inte. Drog ut båda minnena och satte in ett gammalt 1gig minne. Nu funkar datorn åter felfritt (dock slöare än ett medeltida tröskverk), kan inte se någon annan förklaring än att minnena är kassa... (?)

Uppdatering; Det var inte minnenas fel utan MS-problem. Autoupdate på Vista pluggade in några patcher i fredags som gjorde att datorn fick spelet. Den kunde omöjligen boota med Vista när jag hade 4 gig ram installerat. Fungerade dock med 1 gig. Körde en system restore och applicerade patcherna manuellt. Nu fungerar systemet åter igen; Ingen skugga ska falla över Corsair's minnen

Visa signatur

"If everything seems under control, you aren’t going fast enough "

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Batman:

Dom blir inte varmare än andra minnen, om än markant. Anledningen är att det är tämligen slöseri med tid och vinst att klocka minnen då det inte ger nån direkt prestandaskjuts, oavsett vilken hastighet dom går i. Det är bara om du ska försöka slå världsrekord med flytande kväve och resten av riggen klockas, minnena kanske upp till en 2700mhz eller nåt som du vinner lite prestanda. Det där med värmen är tyvärr bara rent påhitt.

Flänslösa blir väldigt varma för mig och flickan, dock. Även då vi har bra luftflöde, så har de en tendens att bli extremt varma.

Jag påstår inte att du ljuger. Påstår att vi måste ha en otrolig otur - fast det kanske har att göra med faktumet att vi använde oss endast utav 2GB var i Windows7.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Medlem

Jag har kört med Corsair prylar i ca 10år utan problem.
Visst, jag hade ett par ramstickor ett tag som gjorde att datorn fick bluescreen(fick dessa utbytta). Men vilka hårdvaru försäljare har 100% felfria produkter?

Efter att ha varit i kontakt med Corsair's support 3 gånger om olika saker så måste jag säga att dom är bra mycket bättre än andra företag jag varit i kontakt med.
Har inte varit några som helst problem att få saker utbytta/uppkollade.

När min chassis frontpanel gick sönder så skickade dom en helt ny via UPS helt gratis.
och det är det långt långt i från vad andra företag skulle göra.
(var jag som hade sönder frontpanelen av misstag, men dom var schyssta ändå)

Permalänk
Medlem

Citat från Inet "Garanti 1 år, Tillverkaren lämnar livstids garanti"

Sounds good enough for me kör med Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3 i min HTPC och Corsair 8GB (4x2048MB) CL9 1866Mhz DOMINATOR beställda till min gaming rigg

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

Rekommenderar alltid Corsair minnen då jag aldrig haft problem med dessa!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk
Medlem

Corsair har dåliga batchar, jag har haft en 8-9 defekta stickor från corsair i rad, nu kör jag med G.Skill istället för att bryta förbannelsen.

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Corsair har dåliga batchar, jag har haft en 8-9 defekta stickor från corsair i rad, nu kör jag med G.Skill istället för att bryta förbannelsen.

Me too....GSkill is the shit!:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Har haft Corsair i alla mina riggar utom en där jag hade Kingston, men Corsair är riktigt bra.
Aldrig haft problem med varken Corsair eller Kingston.

Rekommenderar annars Kingston Hyper X

Visa signatur

Alienware Aurora R3/intel core i7 3.4ghz/2 amd 6990/16gb ram/1 tb hdd/