Permalänk

Serverbygge

Tjena, byggde ihop denna under en helj.

http://hem.passagen.se/nyman/mini_server/

bra/kasst?

Visa signatur

Nyman

Permalänk
Medlem

Najs!
du kanske ska täta lite mer runt I/O grejset?

Visa signatur

Jag vet att du inte kan, men om du hade kunnat hur hade du gjort då?

Permalänk
Medlem

nejnej! skitsnyggt sådär ju! Nyman.. hmm as in Nyman @ metal.se ? :>

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk

latyrx: jajjamen

Visa signatur

Nyman

Permalänk
Medlem

hmm.. vill bara veta var du har köpt den fina väskan
mycket bra jobb

Permalänk
Medlem

hehe okej fin server du har byggt, men ska du inte (som tidigare nämnt) täta lite runt insticksportarna? :>

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk

Caine: Väskan har jag köpt på clas ohlson i göteborg för 259:-

Vet att jag borde täta runt portarna, men jag testa att sätta dit plåten och det blev väldigt varmt i lådan, luften kom inte ut typ
Men har funderat på ett finmaskigt svart nät som man sätter där så att det ser lite bättre ut samt får luftflöde i burken.

Visa signatur

Nyman

Permalänk
Medlem

låter tjusigt jag funderar på att bygga något liknande, fast i en gammal låda som jag gjorde i slöjden när jag var liten

Visa signatur

kosmonist javisst

Permalänk
Medlem

mm blev ju bra det där

"And a AC97 ljudkort from Crystal" borde karsnke grejja det där dock

Permalänk
Medlem

"I found a Western digital 80gb that i mounted into the hdd cage."

Hittar du en till kan du alltid skicka den til mig ;)..

Tycker det ser fin-fint ut. Dock en sak. Det där Tt gallret är hemskt skaffa ett vanligt det är bra mycket snyggare. Men det är din väska menar server så du gör som du vill..
Ha det..

Visa signatur

I was at another crime scene at that time officer.

Permalänk

Det tycks ju finnas plats för att göra ett par rejäla hål i sidorna. På med det finmaskiga nätet bakom dem istället och sedan på med plåten vid I/O-portarna.

Visa signatur

-: Abit NF7 : AMD Athlon XP 2500+@2200MHz : ATI Radeon 9800 Pro : 2*512GB Corsair DDR SDRAM PC3200 : Hitach Deskstar 7k250 80GB : Seagate Barracuda 160GB : Waterchill L30 Entry : Aqua Computer Airplex EVO 120 : <40*C idle :-

Permalänk

Bra idé där, har funderat lite på det, kanske borde göra upp 2st 60mm på sidan och sätta på portplåten på baksidan.

Visa signatur

Nyman

Permalänk
Medlem

Vad är det för ett tjusigt moderkort med externt nätagg? Den idén gillar jag skarp, det blir ju liksom tyst då...

Visa signatur

http://www.kindredspirits.nu - skön goth utan förbehåll

Permalänk
Medlem

Verkligen kul bygge!!
Blir sugen på att slänga ner p3an min i väska nu!
Taskigt med i/o plåten där bara =(
SKa hem och skissa nu tror jag...
mycket på G nu.
Har redan en stor server låda på vinden som jag inte använder.
Håller på med ritning på plexi låda + väska nu då + 2 andra låder jag har.
har bara 2 datorer med så det blir lite många låder men det e ju bara bra att kunna variera låda när man känner för det.

Visa signatur

.:cpu:. core i7 6700K @ 4.0ghz .:mobo:. asus z170-pro .:ram:. 2x16gb .:gfx:. msi 1070 ventus .:hdd:. samsung m2 evo 1tb .:case:. nzxt .:psu:. silver power 850w
hobby reaperpedals.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [YD]Nyman
Caine: Väskan har jag köpt på clas ohlson i göteborg för 259:-

Vet att jag borde täta runt portarna, men jag testa att sätta dit plåten och det blev väldigt varmt i lådan, luften kom inte ut typ
Men har funderat på ett finmaskigt svart nät som man sätter där så att det ser lite bättre ut samt får luftflöde i burken.

kan du inte sätta dit en fläkt till då?

Visa signatur

Slipknot!

Permalänk

Snuskigt snyggt... lite jobbigt med det externa "nätagget" skulle kanske varit bättre med ett "mini-agg" eller?

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |