Windows 8 färdigt till sommaren, ute i oktober

Permalänk
Avstängd

Är Metro ett måste är de "no go" för min del. De enda som kan få mig att uppgradera är om nästa DX version blir Windows 8 exklusivt!

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nej. Jag citerar Microsoft:

Okej, scratch that. Gjorde en ny test.

Bör noteras dock att explorer kan triggas av många hårdvaru komponenter. Det räcker med att trycka på en knapp på min mus eller använda tangentbordets volym knapp för att köra igång 'desktop'

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Jag tänker inte slänga ur mig några spydigheter men skulle du möjligen kunna utveckla varför du vill "uppgradera" till W8?

Till Vista fanns det åtminstonde Direct X X men vilka features gillar du med W8?

Denna tråden som har postats innan tar upp några saker T e x! Finns många fler!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Om man kan välja klassiskt utseende som liknar desktopen i Windows 7. Då blir det köp.

Personligen tror jag Microsoft skjuter sig rejält i foten om dom inte implementerar det. Jag vet ju inte hur fort det tar att lära sig det nya interfacet.

Jag kanske lär mig det efter bara några minuter eller efter några timmar. Och om jag lär mig det, kommer jag att gilla det? Tyvärr kan jag inte prova det. Jag har en dator och jag använder den till arbetet.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Jag har då inte hört NÅGON som hatar Windows 7. Vista däremot har fått en hel del kritik, med rätta eftersom det är det sämsta som MS hasplat ur sig efter Windows ME.

Hata och hata. Man hatar inte en sak, man hatar användarna. Om du ser en fimp på din favorit badstrand så hatar du inte fimpen utan rövhållet till rökare och alla hans jämlikar(skatta de jävlarna till döds btw). Om man fritt skulle kunna välja OS skulle man bara kunna skratta åt Vista men många blev tvingade att använda det genom MS-monopolställning. Vad man dock kan säga är att W7<många konkurrenter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXale:

Okej, scratch that. Gjorde en ny test.

Bör noteras dock att explorer kan triggas av många hårdvaru komponenter. Det räcker med att trycka på en knapp på min mus eller använda tangentbordets volym knapp för att köra igång 'desktop'

Nja fast det motsäger ju i så fall precis det jag skrev i mitt förra inlägg, så det kan inte stämma.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

så det kan inte stämma.

Jag föreslår att du provar. Jag får klara tecken på att desktop aktiveras genom att koppla in mobiltelefonen eller använda vissa tangentbordsknappar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXale:

Jag föreslår att du provar. Jag får klara tecken på att desktop aktiveras genom att koppla in mobiltelefonen eller använda vissa tangentbordsknappar.

Hur testar du det?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Storage Spaces lät förvisso rätt bra. Då har jag ingen koll på alternativen eftersom jag totalt har mycket mindre än 500 GB jag vill lagra på hårdisken men det är säkert kul för de som behöver. Många av punkterna är dock mycket tveksamma argument. De värsta är:

3. Bara en applikation.
23. Baserat på ett forumpost av anonym användare som varken berättar hur det flyter på bättre eller visar bilder på FPS-mätningar.

Jag ser dock inga fördelar som inte andra OS har och endast en bra sak som den genomsnittliga användaren kommer använda sig av och det är molnlagring.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HarmlessWarrior:

Storage Spaces lät förvisso rätt bra. Då har jag ingen koll på alternativen eftersom jag totalt har mycket mindre än 500 GB jag vill lagra på hårdisken men det är säkert kul för de som behöver. Många av punkterna är dock mycket tveksamma argument. De värsta är:

3. Bara en applikation.
23. Baserat på ett forumpost av anonym användare som varken berättar hur det flyter på bättre eller visar bilder på FPS-mätningar.

Jag ser dock inga fördelar som inte andra OS har och endast en bra sak som den genomsnittliga användaren kommer använda sig av och det är molnlagring.

Bara en app?
"At general availability of Windows 8, the Windows Store will enable developers to sell apps in more than 200 markets, with support for local currencies in over 70 markets, and developers can localize their apps in more than 100 languages. We’ve accelerated our investment in globalizing the Store and are expanding geographic support for developers. At general availability of Windows 8, we will support app submission from 41 markets, up from the 27 markets that we originally announced. And our support will continue to increase—more local catalogs, more markets that support developer app submission, more local currency support—as we expand the Store service beyond general availability of Windows 8."

Många har rapporterat att spel flyter bättre i Windows 8 Consumer Preview. Eftersom att jag inte spelar (otroligt konstigt va?) så kan jag inte testa. Du får väl ladda hem och testa, det är gratis. Jag väntar mig en utförlig rapport.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av JonteP0nte:

Jo, för på facebook kan man ju välja att köra den gamla designen.

Självklart ger folk till slut upp och tvingar sig att anpassa sig till något nytt när de inte har något val, det betyder inte att de anser att det nya är bättre. Jag tycker att Facebook var bra mycket trevligare för ett par versioner sedan. I princip det enda bra som tillkommit under de senaste uppdateringarna är liveflödet vid sidan, så inte huvudflödet blir sönderspammat av triviala småsaker.

Men nog om facebook, att köra saker fullscreen på en 16:9 23"-skärm är och har alltid i mina ögon varit totalt vansinnigt då man verkligen inte utnyttjar skärmytan fullt ut, och det är ju i princip detta som metro-UI-et går ut på. Det funkar dock skitbra för surfplattor och telefoner, där skärmen är mindre.

Visst finns det folk som är överdrivet rädda för nya saker, men så finns det även folk som tar det för långt åt det andra hållet. Man ska inte ändra radikalt på en grund som erkänt fungerar helt utan anledning, det är urkorkat på alla sätt och vis.

Fast exakt samma sak upprepas nästa gång det ändras vilket skulle betyda att det alltid blir sämre. Folk gnällde massa på Sweclockers, Bilddagboken och ja, alla forum jag har varit medlem på som ändrat designen. Vissa forum har jag sett över fem generationer phpBB och det låter exakt likadant varje gång.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Hur testar du det?

Genom desktop program som skickar ut något mer förutom bild. Skype's startup ljud till exempel fungerar utmärkt, har du ett logitech tangentbord skickar det ochså information.

Program såsom Outlook eller webläsaren om dessa är instälda på autostart bör redan vara helt färdig laddade när du därefter byter över.

Alla dessa program startas av Explorer.exe - som är vad många skulle kalla 'Desktop'.

Permalänk
Medlem

Bugg?

Jag gillar att efter man har klickat på submit i frågeformuläret, så kan man gå tillbaka en sida och rösta igen, och fortsätta så hur mycket man vill!

Sweclockers fixa!

Visa signatur

MAIN: i9-10980xe | ASUS Prime X299-DELUXE II | Corsair Dominator 128gb | Samsung 1TB nvme

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXale:

Genom desktop program som skickar ut något mer förutom bild. Skype's startup ljud till exempel fungerar utmärkt, har du ett logitech tangentbord skickar det ochså information.

Program såsom Outlook eller webläsaren om dessa är instälda på autostart bör redan vara helt färdig laddade när du därefter byter över.

Alla dessa program startas av Explorer.exe - som är vad många skulle kalla 'Desktop'.
http://i43.tinypic.com/2062clu.png

Det där är ju process explorer du använder, som är en desktopapp. Hur startar du det utan att först starta desktop undrar jag.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Det där är ju process explorer du använder, som är en desktopapp. Hur startar du det utan att först starta desktop undrar jag.

Jag använder den i åvan fall för att vissa heirarkin av hur program laddats.

Samtliga exempel på reaktiva program jag gav kan inte ha startats i förtid utan att "Desktop" delen aktiverats, då som jag sa, det är explorer's job, vilket är 'desktop' att starta dem. Men då dessa har aktiverats utan att jag själv valt att gå till desktop, är det uppenbart att 'Desktop' redan har aktiverats/laddat.

Annars skulle ju faktiskt inte desktop programmen såsom Skype kunna starta, eller hur? Som jag sa, Lcore och Skype ger båda tecken på att vara aktiva utan att jag faktiskt startar 'Desktop' och ännu befinner mig i Metro. Altså är deras processer aktiva, och därför är explorer aktiv. Som jag ochså sa, är Outlook och Opera, som jag har på autostart - redan öppna och fullt färdigladdade när jag faktiskt väl går in i desktop. Det behövs flera sekunder på den här datorn för att starta de båda.

Permalänk
Medlem

Kommer nästa DirectX både komma till Windows 7 och 8?

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

En gissning från min sida är att folk upplever att spel i Windows 8 presterar bättre för att det är nyinstallerat, därmed inget skräp eller eventuell drivrutinskrångel som är i farten

Permalänk
Medlem

Tänker nog faktiskt ge det ett försök, dock inte på huvud maskinen utan på en slaptop. Känns inte för genomtänkt till annat än surfplattor och liknande som många andra säger.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Datavetare

Även om jag inte begriper hur Microsoft överhuvudtaget kan påstå att Metro är ett vettigt för "vanlig" dator med mus och tangentbord så finns det ändå en del uppenbara fördelar med Win8/Metro.

  • Tidigare version av Windows har varit brutalt dålig på att hantera skärmar med hög pixeltäthet. Är nog en stor anledning till att 1366x768 fortfarande är den vanligast upplösningen på PC-laptops. Med Win8 kommer vi få se laptops med betydligt mycket bättre upplösning på skärmarna, att nästa version av Zenbook kommer finnas med 1920x1080 skärm även på 11" hade inte inträffat utan Win8.

  • Även om "power-users" kör många program samtidigt så kör den genomsnittlige användaren ett enda program i maximerat läge. Kör man i maximerat läge så har faktiskt Metro fördelen att man får mer skärmyta till förfogande då, något jag personligen gillar!

  • Har alltid tyckt att touch-platta, likt den som finns på MBP/MPA, fungerat uselt under Windows. Kör just nu Win8 på en MBP (skriver detta i IE10/Metro) och touchplattan fungerar långt mycket bättre än den någonsin gjort på Win7. Det är en stark indikation på att problemet med multitouch-platta är ett OS problem i alla windows innan Win8 och således aldrig kommer kunna fixas med drivrutiner. Win8 kommer därför bli ett klart lyft för ultrabooks

  • Gillar starkt egenskapen att man kan dela skärmen 1/3 + 2/3 i Metro. Det är definitivt något jag saknar i Android och iOS.

Men det finns också en rad nackdelar med Metro.

  • Vem tyckte det var en bra idé att lägga access till "charm-bar" i ena änden av skärmen och access till "start menyn" i andra änden????? Personligen använder jag "cmd" (Windows tangenten på en PC) för "start menyn" och "cmd-C" för att nå "charm-bar", men väldigt många använder nästan uteslutande mus för sådant och då blir det väldigt ineffektivt att ha funktionerna så långt från varandra.

  • Sitter man framför ett stor skärm så är alla animationer och 3D-effekter som Metro har extremt irriterande. De är kanske kul en gång om man kör på en pekplatta på 10", men det känns inte seriöst på ett OS man ska jobba på. Kan också tänka mig att vissa kan bli "sjösjuka" av zoom-out-app#1-zoom-in-app#2 man får när man hoppar mellan program med alt-tab.

  • 1/3 + 2/3 splitt av Metro applikationer är allt annat än smidigt om man kör med mus+tangentbord. Detta är en riktigt bra finess, men en finess som bara hör hemma på pekplattor.

Så personligen tror jag stark på Win8 för pekplattor, framförallt kombinerat med x86-baserade pekplattor då man verkligen kan få en "riktigt" dator vid behov, genom att koppla in mus/tangentbord, då alla gamla program kommer gå att köra på en sådan. ARM-baserade Win8 plattor har jag däremot lite svårt att se poängen med, de är långt mycket klenare än de AMD/Fusion baserade plattorm som visats upp. ARM-baserade plattor drar inte heller inte mindre ström än x86-baserade plattor baserad på Intel Medfield (som dock inte heller är snabbare än ARM-baserade plattor), men Medfield plattor kan i alla fall köra alla x86 baserade Win-program medan ARM-plattorna är låsta till Metro-appar.

För "vanliga" datorer är jag inte alls lika säker att Win8 är någon större hit. Möjligen kan det ge ultrabooks en rejäl knuff då dels touchplattan fungerar så mycket bättre, dels så talas det ju en del om att många ultrabooks kommer touch-skärm. Är dock inte helt säker på att tangentbord, mus + touchskärm är världens mest lyckade kombo, men tänker inte såga det innan jag testat.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Kör just nu Win8 på en MBP (skriver detta i IE10/Metro) och touchplattan fungerar långt mycket bättre än den någonsin gjort på Win7.

Hm, det är nytt. Skulle du kunna expandera?

Skrivet av Yoshman:

Tidigare version av Windows har varit brutalt dålig på att hantera skärmar med hög pixeltäthet. Är nog en stor anledning till att 1366x768 fortfarande är den vanligast upplösningen på PC-laptops. Med Win8 kommer vi få se laptops med betydligt mycket bättre upplösning på skärmarna, att nästa version av Zenbook kommer finnas med 1920x1080 skärm även på 11" hade inte inträffat utan Win8.

Problemen ligger mer i programmen än explicit Windows. Det är väldigt många som ignorerar inställningen helt enkelt, och det finns några som ibland till och med kan få diverse interna problem. Bug i Opera till exempel med ökad DPI är att något webside element påverkas av inställningen, men inget annat gör det = saker hamnar ur plats.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av eXale:

Hm, det är nytt. Skulle du kunna expandera?

Vet inte om det är nytt, har sett andra rapportera precis samma sak. Det är en sådan sak som är svår att förklara, det måste upplevas.

Det visar sig i att när jag kör OSX så är jag otroligt träffsäker med touch-padden, de funktioner som two-finger-scroll, tap-to-grab-tap-to-release fungerar alltid på första försöket.

I Win7 så är det ren lögn att få en funktion som tap-to-grab-tap-to-release att fungera oftare än 50% av fallen. Two-finger-scroll fungerar, men är extremt mycket mindre exakt än under OSX. Two-finger-scroll känns dock lika exakt i Win8 som i OSX.

Skrivet av eXale:

Problemen ligger mer i programmen än explicit Windows. Det är väldigt många som ignorerar inställningen helt enkelt, och det finns några som ibland till och med kan få diverse interna problem. Bug i Opera till exempel med ökad DPI är att något webside element påverkas av inställningen, men inget annat gör det = saker hamnar ur plats.

Det är mer än så, grafiska element flippar ur när man inte kör med "default" DPI. Metro är en nystart som MS behöver för att kunna fixa dessa gamla synder.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshman:

Det är en sådan sak som är svår att förklara, det måste upplevas.

Hm, något underliggande. Vet ej vad det kan vara, men det finns en hel del förändringar som har gjorts som inte raporterats. W8 inkluderar ochså ett ökat antal 'Class Drivers' - som faktiskt skulle kunna hjälpa där om en sådan existerar för touchpads.

Skrivet av Yoshman:

Det är mer än så, grafiska element flippar ur när man inte kör med "default" DPI.

Som? Det finns en del skalnings problem med några ikoner, men inga layout problem som jag kan tänka på.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av eXale:

Som? Det finns en del skalnings problem med några ikoner, men inga layout problem som jag kan tänka på.

Ta en sådan sak som menyer med ikoner i, ribbon, dekorationen runt fönster. Testa att dra upp DPI riktigt högt och kolla hur dessa element ser ut när texten blir riktigt stor, i värsta fall hamnar texten inte ens inom sin "box". Ska vi ha skärmar med pixeltäthet likt iPad3, som är dubbla den pixeltäthet vi har idag, så fungerar helt enkelt inte gamla Windows GUI:t då allt för många gamla Windows program kommer se ut som skit.

Tyvärr är det kanske inte så roligt att ha saker som Visual Studio skrivet i Metro, men om det gör det möjligt att på ett vettigt sätt köra en 14" laptop med 4k skärm: then so be it.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXale:

Jag använder den i åvan fall för att vissa heirarkin av hur program laddats.

Samtliga exempel på reaktiva program jag gav kan inte ha startats i förtid utan att "Desktop" delen aktiverats, då som jag sa, det är explorer's job, vilket är 'desktop' att starta dem. Men då dessa har aktiverats utan att jag själv valt att gå till desktop, är det uppenbart att 'Desktop' redan har aktiverats/laddat.

Annars skulle ju faktiskt inte desktop programmen såsom Skype kunna starta, eller hur? Som jag sa, Lcore och Skype ger båda tecken på att vara aktiva utan att jag faktiskt startar 'Desktop' och ännu befinner mig i Metro. Altså är deras processer aktiva, och därför är explorer aktiv. Som jag ochså sa, är Outlook och Opera, som jag har på autostart - redan öppna och fullt färdigladdade när jag faktiskt väl går in i desktop. Det behövs flera sekunder på den här datorn för att starta de båda.

Kan det inte helt enkelt bero på att Superfetch har blivit bättre?

Jag har sett Microsoft säga vid flera tillfällen att de inte laddar desktopen förrän du klickar på appen i startskärmen. Jag gav dig dessutom länken som beskriver precis detta, tror du att Microsoft ljuger oss rakt upp i ansiktet alltså?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Skrivet av strejf:

Bara en app?
"At general availability of Windows 8, the Windows Store will enable developers to sell apps in more than 200 markets, with support for local currencies in over 70 markets, and developers can localize their apps in more than 100 languages. We’ve accelerated our investment in globalizing the Store and are expanding geographic support for developers. At general availability of Windows 8, we will support app submission from 41 markets, up from the 27 markets that we originally announced. And our support will continue to increase—more local catalogs, more markets that support developer app submission, more local currency support—as we expand the Store service beyond general availability of Windows 8."

Låter som EA Origin, App Store till OSX eller, Gud förbjude, Steam(http://www.memeface.com/heck-no.png. App Store lanseras med Lion men kan köras på Snow Leopard också. Alltså en applikation.

Skrivet av strejf:

Många har rapporterat att spel flyter bättre i Windows 8 Consumer Preview. Eftersom att jag inte spelar (otroligt konstigt va?) så kan jag inte testa. Du får väl ladda hem och testa, det är gratis. Jag väntar mig en utförlig rapport.

Många har sett spöken också. Jag vill ha konkreta fakta. Precis som med allting annat är det upp till den som gör påståendet att bevisa att det är så. Jag skulle kunna dra till med vad för skit som helst, att det fanns en övernaturlig skapare t ex, men jag kan inte förvänta mig att någon ska tro mig förräns jag har skaffat bevis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Kan det inte helt enkelt bero på att Superfetch har blivit bättre?

Superfetch kan inte starta Opera och Outlook på en halv sekund. Laddningstiden är där om jag inte använder/kopplar hårdvaran i metro.

Skrivet av strejf:

Jag har sett Microsoft säga vid flera tillfällen att de inte laddar desktopen förrän du klickar på appen i startskärmen.

Och det stämmer. Men det som de INTE nämnde är att desktop sektionen kan startas utan att man faktiskt behöver explicit trycka på den. Tjänster/hårdvara kan starta desktop(explorer) för att få igång program, och dessas konditioner kan triggas i Metro. När dessa triggas, då drar hela desktop sekvensen igång vilket innebär att mjukvara som inte är relaterat till det som startade sekvensen ochså startas up.

Så länge jag inte använder specifika tangentbords/mus knappar och inte kopplar in telefonen, så startar inte Desktop. Det finns säkert mer, men orkar inte testa efter dessa.

Permalänk
Medlem

Jag tänker i alla fall köra w8 när det släpps och kan man inte ändra startmenyn kommer jag bara vänja mig vid den nya. Borde gå rätt så fort och w8 för så mycket bra med sig att jag inte kommer välja bort allt det mot den gamla startmenyn.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av y0chik:

Den bilden stämmer inte bra alls. Vem satt kvar på 3.11 när Windows 95 kom?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXale:

Superfetch kan inte starta Opera och Outlook på en halv sekund. Laddningstiden är där om jag inte använder/kopplar hårdvaran i metro.

Och det stämmer. Men det som de INTE nämnde är att desktop sektionen kan startas utan att man faktiskt behöver explicit trycka på den. Tjänster/hårdvara kan starta desktop(explorer) för att få igång program, och dessas konditioner kan triggas i Metro. När dessa triggas, då drar hela desktop sekvensen igång vilket innebär att mjukvara som inte är relaterat till det som startade sekvensen ochså startas up.

Så länge jag inte använder specifika tangentbords/mus knappar och inte kopplar in telefonen, så startar inte Desktop. Det finns säkert mer, men orkar inte testa efter dessa.

Självklart kan superfetch starta Opera och Outlook på en halv sekund.

Ok jag tror att vi kan konstatera att vi har olika uppfattningar här, vi lägger ner diskussionen nu tycker jag.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Evil Peter:

Den bilden stämmer inte bra alls. Vem satt kvar på 3.11 när Windows 95 kom?

Väldigt många. De klagade på det nya gränssnittet, känns det igen?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...