Roligaste ni gjort i WoW ?

Permalänk
Skrivet av Casgar:

Random 25-manna Crossroadsraid med karaktärer på levlarna 12-35 var skitkul, även fast vi fick storspö när det kom några level 60 efter ett tag!

En gång när min guild körde ZG i vanilla så gjorde vi ett försök på en optional boss som var olik varje vecka. Just denna gång fick vi ett melee-troll som gjorde skitont om man kom för nära. När bossen är på ca 5-10% var alla döda utom våran resto druid, och han hade ont om mana. På något sätt så lycakde han ändå kita runt bossen och slänga in en moonfire lite då och då för att tillslut lyckas döda han! Nerdscreamet var ungefär likadant som när Ragnaros föll för första gången några veckor efteråt!

Har säkert dussintals world-pvp-historier som gör mig nostalgisk, och ungefär 90% av dem utspelar sig i vanilla eller i TBC tyvärr. Hade man haft likasinnade kompisar att spela med så hade jag nog fortfarande spelat.

Du menar inte 40-manna raid då?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Du menar inte 40-manna raid då?

Med random menar jag personer som vi träffade på på vägarna under en timmes tid och som var sugna att ge igen på hordes efter att de hade kampat vägarna i Ashenvale ett bra tag.

Med 25-manna menar jag att vi totalt aldrig blev fler än rund 25-30 pers under den timme som vi gick omkring i Ashenvale innan vi bestämde oss för att raida Crossroads. Från början var vi bara 3 tror jag, som gjorde ett party för att ha en större chans mot hordes. Sen blev vi 5, sen 15 och till sist 25-30.

Fun times!

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Det roligaste jag har gjort i wow är nog att inte spela det över huvud taget, warcraft 2 är kul däremot ;p

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Skrivet av Holypalaswe:

Relentless Gladiator push sista dagen före season-slut.
http://imgur.com/a/hhJ5x

Ändrar nog mitt svar till detta

Permalänk
Medlem

Hjälpte en polare att farma efter en väldigt rare pattern.
Och efter några dagar konstant hittade han den.

Dröjde inte länge innan blizzard tog bort rare stämplen på den.
Har fan inte garvat så mycket på länge när jag såg hans min när han ficknreda på det.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Vanilla!

öppnade Vaelstrasz fighten (som MT) i zerkerstance,loosa aggro och skönk som en sten....

öppnade Ragnaros (som MT) utan fire resistance, igen..skönk som en sten..

Glömde debuffs på Chromaggus, blev en demon och mördade hela raiden....

som MT får man tillträde till att göra episka tabbar

Visa signatur

Fractal design Arc<>Asus p6x58d-e<>i7 950<>3x2gb Dominator 1600<>Xonar Essence STX<>Asus GTX 470<>Corsair HX 750<>EK-watercooling

Permalänk
Medlem

Använde lite smygmodifierade wowskivor som kaststjärnor i gymnasiet, var skitkul tills en kille började blöda...

Permalänk
Inaktiv

PvP, en polare som står decoy vid flaggan i...ehh...BG där man ska försöka hålla 4 punkter och transportera en flagga. Hur som helst, själv är man druid, stealth och när tillräckligt många av motsatt lag ger sig på flaggan....Typhoon! Skitskul!

Eller när vi skulle fiska i Ironforge (achievement), en raid på närma 30 rogues, enbart - ingen rörde oss. Sen roa sig med att sappa halva Ironforge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Roligaste jag gjort I wow .. Hmm .. avinstallerat det!

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Roligaste jag gjort I wow .. Hmm .. avinstallerat det!

Det där är off topic då detta inte utförs i WoW (som tråden heter) utan görs via operativsystemets interface.

Något av det knasigaste jag var med om var när jag kämpade vid Argent tournament för att kunna köpa Silvermoon tabard som jag tyckte var snygg. Ganska kort därefter kom patchen som tillät att tabards från alla de olika raserna plötsligt kunde köpas. Kändes snopet då, men komiskt i efterhand.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem

Detta var något som kanske inte var spec roligt men så jävla minnesvärt...

Jag var runt lvl 20 (tror jag) eftersom jag levlade i Redridge Mountains med min hunter. En irl polare som endast spenderade sin WoW tid på yra runt och hitta på en massa roligt levlade sin paladin som nyss hade dingat 50 eller 51. Han såg att jag var i Redridge och bad mig springa längre upp i kartan till Blackrock Mountains. Det visade sig att han hade försökt att döda Volcane(?), den stora lavagubben som spawnade där med jämna mellanrum. Jag aggrade ju allt och alla så fort jag sprang in genom dörrarna till BRM så han fick spendera ett par minuter med att rensa alla mobs runt om. Sen ville han att jag skulle kita den stora eliten vilket jag protesterade mot eftersom jag inte någon aning om hur fan man skulle göra xD...Sagt å gjort efter lite prövande på vanliga mobs bestämde vi oss för att aggra eliten. Jag dog första gången då mobsen vid dörrarna till redridge hade respawnat, andra gången lyckades jag med att få honom ända bort till bron i Redridge innan han släppte aggro och försvann. Detta hände två gånger till när vi sedan fick hjälp av en passerande horde(!) warrior med nästan full Valor gear haha.

Sedan hade jag något liknande äventyr, även det som låg lvl när jag fick kita draken i The Blasted Lands...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av valiant:

Det där är off topic då detta inte utförs i WoW (som tråden heter) utan görs via operativsystemets interface.

Något av det knasigaste jag var med om var när jag kämpade vid Argent tournament för att kunna köpa Silvermoon tabard som jag tyckte var snygg. Ganska kort därefter kom patchen som tillät att tabards från alla de olika raserna plötsligt kunde köpas. Kändes snopet då, men komiskt i efterhand.

Minns att jag gjorde likadant och blev sen lite sur eftersom man hade lagt ned rätt mycket tid på att skaffa tabards ^^
Ett skrev slag från Blizzard xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azerpmi:

Älskade de 10+ timmar långa AV som hunter när man kunde stå och mata killshots från kullarna vid Stormpike GY. En gång kom jag in i ett game som varat 17 timmar, jag spelade några timmar sen orkade jag inte mer. XD Antar att det fortsatte ett tag till. Jäkla massa honor där. Detta var ju på Vanilla tiden med Ranks också. Saknar det lite, har kvar några av mina chars med typ Knight-Lutenant och Grunt och sånt. Det är fint nu med alla titlar eftersom de inte går att få längre.

Synd bara att killshot inte fanns i vanilla

Visa signatur

Intel i7 930 4Ghz | GIGABYTE RADEON HD7970 3G | ASUS P6T Deluxe V2 | CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE 1600MHZ, 6x4BG | Corsair HX 1000W PSU | 6 tb S-ata, Kingston SSD | Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk

Det roligaste i wow var när min wowtid tog slut och jag inte köpte mer tid igen. xD

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Medlem

Kommer inte på något speciellt just nu, men både vanilla och TBC var epix. sen blev wow skit : ).

Permalänk

Progressade på i ICC 10 HC och lirade Festergut, med Timbermaw Hold's epic trinket :3 Hade en söt björn som healade mig lite extra !

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Medlem

Fanns ju mycket som var kul men bland det roligaste jag minns var att förstöra för kinesfarmare ute i Azshara på classic tiden , som präst köra mindcontrol och kasta bottarna utför stupen eller dränka dem var hur kul som helst , särskilt då man fick arga whispers från kineserna som hanterade bottarna då de upptäckte att de hakat upp sig

Minns en gång då de tröttnade och lackade ur för att försöka ta ner mig med sina konton , hade en 4-5 som försökte ta ned mig vilket inte gick då de hade minimal gear och min präst var fullsmetad med epics , garvade gott den kvällen.

Ett annat kärt minne var då jag och en kompis som på den tiden spelade nästan dygnet runt för att få warlord titeln , nu lyckades han aldrig då det var rätt sjuka timmar man fick lägga ner och han jobbade trots allt , han hade dock 2a eller om det var 3 högsta titeln man kunde ha i PVP grinding.
Själv var jag helt värdelös på PVP och kunde 0 men han hade en warlock och jag backade upp som präst.

Iallafall vi 2 var ute i STV för att fula oss på en natt en helg , minns att han var totalt bakom lyset efter druckit massor av whiskey men trots detta spöade han upp alla i massor av fighter där vi 2 var i underläge mot både 4-5 motståndare , jag dog såklart som en fluga medan han garvade med sluddrig röst på ventrilo då alla fick spö.
Jag fick berätta för honom varför hans gubbe hade heartstone satt nere i STV dagen efter då han hade minnesluckor

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

När jag och min helsvenska nersupna casualguild gjorde Karazhan i TBC.
Vi lyckas ta ner Aran efter många försök. Går upp och gör chess på en gång, diskuterar om vi ska försöka prince malchezzar - kollektiv suck går igenom TS när vi läser igenom hans abilities och tactics.
Bestämmer oss för att försöka - får ner han till 20% på första försöket. 2 Försök till så är han nere.
Går ut efter raiden och det är en underbar försommar kväll.

Bästa WoW-minnet jag har.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Det måste ha varit på den tiden när det fanns ett gäng outdoor drakar att döda. Jag (hunter) och en annan hunter begav sig till Ashenvale till outdoor draken där. Vi kitade 2-3 elite packs ner till orgrimmar. Vi såg att folk började skjuta på dom - Feigh Death!!!

Drakarna mosade fan halva Orgrimmar innan ett gäng välgearade raiders styrde upp en raid för att få ner drakarna.

Det var förbannat kul till en GM skrev till mig att dom fått in klagomål på mig och min polare. Enligt GM så hade vi inte gjort något fel då folk helt enkelt kunde undvika att få aggro genom att ge fan i att skjuta på mobsen. Sagt och gjort, vi fick ingen BAN och återvände till Ashenvale flera gånger den veckan

Lite bus har man haft för sig

Over and out

Visa signatur

Processor: Intel® Core™ i7 920 @ 4Ghz | Grafikkort: XFX Radeon 6970 2048Mb (Crossfire]| CPU-kylare: Corsair H50 | Ram-minne: Corsair Dominator™ DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Nätaggregat: Corsair AX 850W | Chassi: Fractal Design Arc | Moderkort: Asus P6T Deluxe V2 | SSD-Hårddisk: Corsair F60 (Raid-0] |

Permalänk
Medlem

Roligaste var nog i vanilla WoW med oldschool AV battleground med BWL, MC gear som mage när ZHC, ToP trinkets stackade med en arcanepower specc. Det var skitkul att oneshotta folk och sen köra en massiv AoE med guilden med healers och allt . Sen var det en rätt rolig bugg med proccen på netherwindsetet och Presence of Mind, som gjorde alla spells instant.

Rent raidmässigt var det roligaste när man dödade Ragnaros, Nefarian, Onyxia, cthun första gången.

Roligaste Guild PVP-minnet var när vi precis migrerat hela guilden till en ny server och skulle köra bwl och råkade springa på en firebuffad allianceguild som stod och väntade på att köra sin raid då vi plöjde ner den och sprang vidare. Det blev ett jäkla liv om det det fanns någon typ av överenskommelse att inte ha nån pvp i blackrock, om man märkte att man var "kill on sight" när man var ute och farmade med sin char med guildtaggen. Stod i blackrock med min altpriest och mindcontrollade, buffade upp dom och sprang utför stupet hehe.

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk
Medlem

Det roligaste var nog när jag stängde av det

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Roligaste måste vara när man fick gladiator första gången , eller när man fick servers first 25mana lich king efter ett sånt satans slit .

Även ( detta kommer låta illa ) när jag ninjat saker heh

Visa signatur

Svart-röd dator med på och av knapp , har massa usb intag och andra saker. går fint fint

Permalänk
Medlem

Kael'Thas Sunstrider first kill efter månaders nötande. Roligaste (och svåraste) bossfighten som jag någonsin tagit mig an. Var också typ enda gången man verkligen var behövd i en fight eftersom jag var enda Warlocken som klarade av att tanka i guilden.
Så underbart när slitet ger utdelning.

Sedan har man haft några moments i arena där man har överlistat mkt bättre gearade & bättre kombos i arena vilket har varit otroligt skönt.

Sedan var det rätt humor när jag lyckades summona Doomguard i Kael'Thas fighten, det var på den tiden då man var tvungen att döda moben men spellen för att ha en chans att spawna doom guardian. Det var ett av vapnena som blev den lyckliga bäraren, blev dock lite jobbigt när Doomguard lossnade och började attackera min healar.. så blev tvungen att chain banisha samtidigt som jag tankade. Blev inte så lyckat.
Snacka om satans otur.

EDIT: Doomguard hette han ju då...

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.