Permalänk
Medlem

Tråden för iPhone Teman

Tänkte att vi alla kunde skicka snygga teman till iPhone här istället för att alla ska starta egna trådar om teman.
du kan också skicka sånt som går att ladda ner på cydia som tillexempel gör att man får väder prognos på lås skärmen alltså ändringar som gör det snyggare eller bättre eller både och osv.

Exempel: (DroidClockWeather)

FAQ & Stuff

Q: Teman? Det går ju inte att ha teman på iPhone? utan man kan bara byta bakgrund och lås skärmen?
A: Ja, Men om du jailbreakar din iPhone så kan du ladda ner appen "Winterboard"
som i sin tur gör att du kan ladda ner massa teman från cydia ha massa teman osv.

Q: Jailbreak? är inte det olagligt?
A: Nej, Själva Jailbreaken i sig är inte olaglig.

Q: Vad är Cydia?
A: Det är precis som appstore fast med sådana saker som man inte kan få tag i utan att jailbreaka, Cydia får du automatiskt när du jailbreakar.

_______________________________________________
Mall (Använd dig helst utav denna)

Namn på Temat

Bild[er]

Länk:

Permalänk
Medlem

Börjar så folk får en idé hur det ska se ut!

Namn: Asymmetric Lockscreen

Bild:

Länk: http://dl.dropbox.com/u/10478729/AsymmetricHD%20Lockscreen.zi...

Permalänk

Laggar inte winterboard för dig? Jag kör utan funkar bra;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Failbygge:

Laggar inte winterboard för dig? Jag kör utan funkar bra;)

nope

Permalänk

Jailbreak är inget jag skulle överväga,men alla gör ju som dom vill..Hoppas ni vet att jailbreakad iphone är öppen för virus.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Körde själv en del olika teman osv, men inget kändes riktigt komplett alternativt så kändes de riktade mot "P12". Att den sen hackade en hel del var inte heller speciellt trevligt.

Det enda som är icke-standard på min är att jag kör Infinifolders, Infinidock och Cascade:

På lockscreen kör jag iReminder för att kunna påminna mig själv(tyvärr har ju inte springboard något ordentligt widgetstöd, annars hade jag haft en widget istället):

EDIT: Sen har jag givetvis en del andra praktiska saker, såsom Sparrow Push

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Black UPS Darkness HD körde jag ett bra tag innan jag gick över till 14K HD
http://modmyi.com/forums/iphone-4-new-skins-themes-launches/7...

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Tänkte väcka denna tråden då den verkar jättebra

Hur gör man om man vill ha någons tema, men inte orkar leta själv?

Såg att Felix-97 länkade till Dropbox, går det använda?

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Jailbreak är inget jag skulle överväga,men alla gör ju som dom vill..Hoppas ni vet att jailbreakad iphone är öppen för virus.

Hur menar du då? Standard root password på alla iphones är alpine om du inte jailbreakar.
Att de går att jailbreaka betyder att det finns säkerhetshål. Apple täpper ett o de nyttjar ett annat.

Men visst, det ger dig själv möjlighet att lägga in skräp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Tänkte väcka denna tråden då den verkar jättebra

Hur gör man om man vill ha någons tema, men inte orkar leta själv?

Såg att Felix-97 länkade till Dropbox, går det använda?

Om du googlar på "winterboard & fråga" borde du få svar på allt.

Permalänk
Medlem

http://db.tt/0joV1Nmv

Redigerar när jag kommer hem, vad alla Tweaks hetter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Kan tipsa om Dreamboard, jag använder inte min iTouch 4g så mycket längre, men jag tyckte att bl.a Wp/Metro och Android var riktigt najs på den, många klasskompisar som blev lite trollade av det också

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Jailbreak är inget jag skulle överväga,men alla gör ju som dom vill..Hoppas ni vet att jailbreakad iphone är öppen för virus.

Va trött ja blir på nojjiga människor:p... ZzzZz. Hoppas du vet att du kan bli påkörd av en bil om du går utanför dörren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Jailbreak är inget jag skulle överväga,men alla gör ju som dom vill..Hoppas ni vet att jailbreakad iphone är öppen för virus.

Hahahah suck!
Bra sagt där!
Kanske ska läsa på lite om Jailbreak innan du skriver?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X