Permalänk
Medlem

Behöver lite tips & råd!

Hejsan,
Jag ska köpa en ny dator nu när värmen börja komma i landet så man kan sitta inne ?
Nej men skämtåsido så börjar min gammla ge upp och tänkte därför köpa en ny, Jag är dock inte så duktigt på alla delar och hänger inte riktigt med längre i alla cpu,gpu o moderkort! därför hoppas jag på lite hjälp!

Jag vill ha en dator för 10-14tusen ungefär?
Jag har kommit såhär långt (med hjälp! ) http://www.inet.se/kundvagn/visa/1623435/2012-03-24 men undrar om ni tycker man ska ändra nått? eller byta allt?

1. Nått som ser "dummt" ut?
2. Ska man satsa på två lite billigare grafikkort eller ett bra?
3. tänkte köra hårdiskarna i raid, en bekant sa att det va skillnad, Är det det?
4. Är i7an värd o satsa på?

Jag gör allt från att titta film till att streama tv o vill även kunna spela dom nyare spelen. MYCKET tacksam för lite hjälp.
Mvh Nec.

Edit, Ändrat lite till andra hårddiskar o annat grafikkort.

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk

1. Chassit är väldigt stort. Fractal Design R3 hade funkat bra.
2. Ett bra. Flera grafikkort innebär en risk för microstuttering och andra tråkigheter.
3. Pass.
4. Skillnaden är minimal i gaming.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexanderchr:

1. Chassit är väldigt stort. Fractal Design R3 hade funkat bra.
2. Ett bra. Flera grafikkort innebär en risk för microstuttering och andra tråkigheter.
3. Pass.
4. Skillnaden är minimal i gaming.

Hejsan.
Tack för svaret.
Chassit är nu bytt! tack.
Okej kör ett bra grafikkort (Det jag länkade)

Tack för svaren,
Nån som vet hur det moderkortet är?!

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved

Permalänk

Håller med ovanstående.
3. Som jag har förstått det finns det flera olika RAID-konfigurationer, en utav dessa som jag tror din vän menade är att man låter två identiska diskar skriva varannan bit eller ngt liknande. Då får man en teoretiskt sett dubbel prestanda.

Visa signatur

|En tråkig acer-laptop|

Citera om du vill ha något sagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cybertomten:

Håller med ovanstående.
3. Som jag har förstått det finns det flera olika RAID-konfigurationer, en utav dessa som jag tror din vän menade är att man låter två identiska diskar skriva varannan bit eller ngt liknande. Då får man en teoretiskt sett dubbel prestanda.

Okej, Jag provar! det är ju inte så mycket pengar det blir extra, men moderkortet tror ni funkar ? Isåfall beställer jag nu.

Visa signatur

Intel i7-8700 ---- ASUS ROG strix b360-F Gaming (s-1151) ---- Ballistix SPORT ddr4 16gb ---- Gainward RTX 2070 Dual fan ---- Samsung SSD 256GB M.2 ---- Corsair TX550M 550W

Logitech tangetbord-G910 Mus-G402 Hörluar-G35

Skärm MSI 27" Optix Curved