SweC BF3 evenemang #1 (Password only)!

Permalänk
Moderator
Moderator

Vi har fått in önskemål om framtida evenemang, en kväll utan BtK kartorna. Några fler? Vi har en lista redan men den är inte offentlig ännu.

Måste lägga in en liten kula, vi gör ju detta för att få fler spelare till servern så tänk till folket. Det blir inte en sniper kväll till exempel...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Tänkte åka inom systemet idag så jag hoppar nog in på servern & mumble efter det att jag blivit lite berusad

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Medlem

Idag blir det game! Blir nice, hoppas man hinner in bara

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

Hämtar ut 6870 och bf3 efter plugget, hoppas man hinner in men chassit är öppet och pci-e sloten väntar på kortet hemmavid hehe! Och hoppas babyn tillåter att jag spelar en stund!

Permalänk
Medlem

Lyckades inte hitta någon inställning som gav bra kvalitet som samtidigt var allt för krävande så det blir att filma allt istället och lägga upp på youtube. Vore grymt kul om någon i en squad med mumble kunde filma så man kan höra vad som sägs.

Permalänk
SpelClockers

Jag har tyvärr fått förhinder, får se om jag kommer åt en dator så jag iallafall kan sitta på mumble.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av blekfet:

Hämtar ut 6870 och bf3 efter plugget, hoppas man hinner in men chassit är öppet och pci-e sloten väntar på kortet hemmavid hehe! Och hoppas babyn tillåter att jag spelar en stund!

Heh, lycka till!

Skrivet av Or0s:

Lyckades inte hitta någon inställning som gav bra kvalitet som samtidigt var allt för krävande så det blir att filma allt istället och lägga upp på youtube. Vore grymt kul om någon i en squad med mumble kunde filma så man kan höra vad som sägs.

Självklart!

Skrivet av Sir Hitman:

Jag har tyvärr fått förhinder, får se om jag kommer åt en dator så jag iallafall kan sitta på mumble.

Skickades från m.sweclockers.com

Trist kompis, du får ta igen det på #2.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Nice! Jag tänker hoppa in. Får se till att fixa till Mumble bara.

Vore kul o lira med lite rutinerade folk som visar var skåpet skall stå och framförallt fokuserar på teamwork.

Känns som hela bf3 blivit som en enda stor TDM (Eller SingleplayerDeathMatch)

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Blir till och installera BF3 igen och hoppas på att det är mindre buggigt med tiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av holmberg:

Nice! Jag tänker hoppa in. Får se till att fixa till Mumble bara.

Vore kul o lira med lite rutinerade folk som visar var skåpet skall stå och framförallt fokuserar på teamwork.

Känns som hela bf3 blivit som en enda stor TDM (Eller SingleplayerDeathMatch)

Mumble handlar om teamwork, lyssna in på vårt samarbete med javelins, sju missiler! Håll utkik efter evenemang #2 som du också bör vara med på. Där är teamwork nödvändigt!

Skrivet av Sagofiguren:

Blir till och installera BF3 igen och hoppas på att det är mindre buggigt med tiden

Något mindre jo.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Har inte spelat på ett tag så idag verkar ju passa bra att börja igen!

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Moderator
Moderator

Bonus om man är på mumble! 18:59 släpper vi lösenordet över Mumble, 19:00 i denna tråden.

Detta gör vi för att uppmuntra VOIP användande, enda rätta sättet att spela battlefield på!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lan:

Bonus om man är på mumble! 18:59 släpper vi lösenordet över Mumble, 19:00 i denna tråden.

Detta gör vi för att uppmuntra VOIP användande, enda rätta sättet att spela battlefield på!

Får känslan av att loading-buggen kommer att drabba mig första kart-bytet bara för att jag tänker vara där i god tid

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Nice! Kommer in efter repet... runt 10... och om PB vill tillåta mig idag

Visa signatur

Gamestation: ASUS P8Z68-v Pro gen3 <> i5 2500k@4.7gHz + Silver Arrow <> Vengeance LP 16GB <> Radeon HD7970@1125/1575 <> Crucial m4 128GB <> P280 + GT 1450 x2 <> Corsair AX750 <> Dell u2412m

Workstation: MacBook Pro 15" 2010 edition

Permalänk

Hur många slots är servern? Lär bli 50+ i kö

Permalänk

Fasen vad awesome, kommer garanterat vara där

Kommer även spela in lite klipp, tror ni att någon kommer ha något emot att jag spelar in rösterna på dom som man spelar med i mumble, eller ska jag stänga av det?

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk

Inte läst hela tråden, men jag antar att detta är då alltså på NORMAL och inte HARDCORE?

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Just idag när det är Champions League

Visa signatur

i7 2600K @ 4.4Ghz :: GTX580 DirectCUII :: Force 3 120Gb :: Define R3 :: AX750

k4L

Permalänk
Skrivet av A_Müller:

Inte läst hela tråden, men jag antar att detta är då alltså på NORMAL och inte HARDCORE?

Tror det är en mix, jag tycker det verkar som den är lite åt hardcore hållet, mindre hp och inget sikte om man inte håller in höger musknapp iaf, men jag kan ha fel.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Farner:

Tänkte åka inom systemet idag så jag hoppar nog in på servern & mumble efter det att jag blivit lite berusad

Boa. Faen där gav du mig en "bra" idé. Särskilt i det här fina vädret, 20° och solsken. Utomhus alltså. Här vid "datorhörnan" ser jag strimmor av solsken sippra in genom persiennerna

Vilka bärs insups ikväll då?

Jag tänkte helt klart joina ikväll. Personligen gillar jag lite av CQB stuket. Är bara rank 12 på PC men har betydligt högre på PS3 så jag är väl inte helt n00b men.

heter falcen på battlelog.

Permalänk
Medlem

En åldersgräns skulle sitta fint. 18+ eller 21+ eller nåt
Jag vet drygt förslag

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Ok, det låter bra.
Ja, en bootcamp tackar jag inte nej till så man slipper bli "poäng feeder" till motståndarlaget

Skulle nog vara en bra idé, men om man är i en squad och sitter med squaden i mumble så brukar det oftast vara någon som är bra på att ta initiativ och ge förslag på vart man ska gå och ta över etc. Annars är det nog bara att fråga i mumble om man kan få lite hjälp av någon i squaden eller av någon annan. Det finns alltid någon trevlig person som vill hjälpa till här på Sweclockers.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem

Låter spännande och kul! Är det något krav att man måste stanna under typ 2 timmar eller kan man dra när man känner för det?

Kommer själv troligen recorda med fraps om jag kommer in.

Permalänk
Medlem

Synda att man måste laga bilen då :/

Visa signatur

Asus gtx1080, i5 3570k@4.2 ghz, 16gb dominator 1600mhz, Gigabyte z77ud5h Mobo, Zalman 850 PSU.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av A_Müller:

Inte läst hela tråden, men jag antar att detta är då alltså på NORMAL och inte HARDCORE?

Skrivet av Raizor1991:

Tror det är en mix, jag tycker det verkar som den är lite åt hardcore hållet, mindre hp och inget sikte om man inte håller in höger musknapp iaf, men jag kan ha fel.

Eftersom jag listat alla inställningar i första posten så, kika gärna igen.

Skrivet av Nixzore:

En åldersgräns skulle sitta fint. 18+ eller 21+ eller nåt
Jag vet drygt förslag

Hur driver man igenom det? Kolla leg i dörren?

Skämt åsido, nej, ingen åldersgräns. Jag förstår lite av tanken, ibland vill man lira med jämngamla. Har funnits förslag på en egen kanal på mumble faktiskt.

Men du är välkommen att be om 21+ i din squad på mumble.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kommer nog mest troligt haka på, men jag är en redig nybörjare :/ Endast spelat 2 matcher men ska försöka hinna med ett par till innan 19 nu då jag slutat tidigt

Får hoppas på mogen och konstruktiv kritik och inga påhopp

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Skrivet av Lan:

Eftersom jag listat alla inställningar i första posten så, kika gärna igen.

åh, ibland är man blind och döv

Visa signatur

AMD Ryzen 3700x 8C 16T | ASUS TURBO GTX 1080TI 11GB |
ASUS STRIX X470-I | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB (2x16GB)
| EVGA SuperNOVA 750 G3 |
| Noctua NH-U14S Slim CPU Cooler | Fractal Design Node 304 Case |

Permalänk
Medlem

göt. Jag är på.

Visa signatur

Stationär dator: Node 202, i5 8400, asus rog strix z370i gaming, corsair 3200mhz cl16 16gb, Asus strix gtx 1080, Samsung 840 500gb, Cryorig C7, 2xNoctua f12
Hörlurar: Philips fidelio x2,Fostex t50rp,Rha t20i,Fiio e9k, dragonfly black, bravo v2
Högtalare: Wharfdale diamond 220 med Nad 326bee och Xtz 99 w12.16

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av 1mike20:

Kommer nog mest troligt haka på, men jag är en redig nybörjare :/ Endast spelat 2 matcher men ska försöka hinna med ett par till innan 19 nu då jag slutat tidigt

Får hoppas på mogen och konstruktiv kritik och inga påhopp

Inga påhopp på mumble, kom bara in så ska vi nog träna upp dig.

Var staff officer i PRT i ett par år, ledde sisådär fyrtio bootcamps och diverse andra träningar i BF2 PR så det kan nog ordnas i BF3 också. Finns fler som vill ta det lite lugnt tidigare i tråden.

Skrivet av Raizor1991:

åh, ibland är man blind och döv

Lugnt, lätt att missa en spoiler.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Några undringar:

Vad är det för game mode?
Hur många slots?
Vilka kartor(specifika/random)?
Är det en aggresiv teambalance(dödar och flyttar spelare mitt under rundans gång) eller snällare variant(flyttar i slutet av rundan)?