EVGA storsatsar i Sverige – Captech skriver distributionsavtal

Permalänk
Medlem

Jag gillar också EVGA...men priserna?! Har alltid privat-(pirat)-importerat mina EVGA-kort.
4300 SEK för deras 580 hydrocopper i stora frihetslandet, eller strax över 6000 SEK här i Svedala...

Så varför ska de ha en distributör i Sverige?

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Trevligt, mycket trevligt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Hoppas att det innebär en sänkning av Hydro kortens priser i Sverige

Visa signatur

Custom Built Chassis|CM Silent 1000W Mod|Asus P6X58D-E|i7 930@4.2ghz ht on| 6Gb Corsair Dominator @1604MHz| Evga & Zotac Gtx 470 SLI @ 800,1600,1674 & Asus 8600gt physX dedicated| WD Green 1Tb+1Tb WD Black sata 3 +1Tb extern|Intel SSD 80Gb X25-M G2|Logitech MX518 & G15| H2O|Shure SRH840
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2223280

Permalänk

EVGA har en riktigt bra support, bäst garanti och väldigt bra prissättning av sina produkter. Är lite förbannad på att dem inte tog kraft på svensk mark tidigare.

Visa signatur

...

Permalänk

Detta verkar trevligt. Har alltid rekommenderat evga produkter då jag ansett dem som prisvärda. Sen så har dom väldigt bra garantier också!

Permalänk
Antielefant
Skrivet av ZAIZAI:

Jag gillar också EVGA...men priserna?! Har alltid privat-(pirat)-importerat mina EVGA-kort.
4300 SEK för deras 580 hydrocopper i stora frihetslandet, eller strax över 6000 SEK här i Svedala...

Så varför ska de ha en distributör i Sverige?

Större mängd sålda kort = lägre pris per kort. Kvantitet har alltid lett till prissänkningar.
Sen, inte minst, fördelen att vända sig direkt till dem för garanti.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Ta tillbaka den sköna garantitiden!

Sitter i min andra burk. Går ut 2019 (dock ett felmärkt SC kort, de visade sej vara ett SSC kort).

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Tycker det har känts som att EVGA varit en av det större märkena i Sverige

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZAIZAI:

Jag gillar också EVGA...men priserna?! Har alltid privat-(pirat)-importerat mina EVGA-kort.
4300 SEK för deras 580 hydrocopper i stora frihetslandet, eller strax över 6000 SEK här i Svedala...

Så varför ska de ha en distributör i Sverige?

Klart som korvspad att det blir billigare att importera utan att betala tull och moms någonstans än att köpa av återförsäljare.
Betala moms och tull så ser du hur mycket du skulle kunna spara lagligt.. Inte så många kronor.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Ta tillbaka den sköna garantitiden!

Sitter i min andra burk. Går ut 2019 (dock ett felmärkt SC kort, de visade sej vara ett SSC kort).

http://img.photobucket.com/albums/v673/petta/evgagtx260.jpg

Jag har livstid garanti på mitt EVGA moderkort

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Patan77:

Jag har livstid garanti på mitt EVGA moderkort

Limited Lifetime gäller bara i Nordamerika såvitt jag vet.

Det bör motsvaras av vår 10års garanti här i EU (av EVGA)

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Jag har livstid garanti på mitt EVGA moderkort

Mja Är de verkligen så? Europa har 10 år å US livstidsgaranti. (åtminstone om man läser de finstilta).

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Så jädrans gutt. Bättre kan det ju inte bli för oss sweclockers!

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Medlem

Om du ska bygga en entusiast-rigg och letar efter märke på dina grejer (grafikkort bl.a.) så ska du utan tvekan köpa EVGA. Speciellt deras FTW samt Classified produktlinjer som brukar ha betydligt bättre strömförsörjning o.s.v. än konkurrenterna.

Permalänk
Medlem

LIMITED lifetime warranty. Lycka till att bevisa att det är ett fabrikationsfel efter 5 år.

Permalänk
Medlem

Dessutom betyder väl "livstids garanti" att det gäller produktens livstid, alltså så länge den produceras? Vore ju nice att ha fel på det dock

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Mja Är de verkligen så? Europa har 10 år å US livstidsgaranti. (åtminstone om man läser de finstilta).

Skrivet av SeF.Typh00n:

Limited Lifetime gäller bara i Nordamerika såvitt jag vet.

Det bör motsvaras av vår 10års garanti här i EU (av EVGA)

Är livstids garanti om jag registrerar produkten på deras hemsida inom 3månader efterköp annars är det "bara" 10år, inte för att det spelar så stor roll, jag lär ju ändå inte ha kvar det här moderkortet om 10 år x)

Jag har faktiskt rendan utnyttjat garantin lite och bytt moderkortet 1 gång x)

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Större mängd sålda kort = lägre pris per kort. Kvantitet har alltid lett till prissänkningar.
Sen, inte minst, fördelen att vända sig direkt till dem för garanti.

Men är det inte så att när en produkt säljer bra så kan man prishöja den? eller existerar inte detta i gpu värden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Men är det inte så att när en produkt säljer bra så kan man prishöja den? eller existerar inte detta i gpu värden?

Jo vid högre efterfrågan stiger ju rimligtvis priserna (eller som du skriver, man kan prishöja produkten). Men EVGA är ju inget monopolföretag så de måste ta hänsyn till sina konkurrenters prissättning (ASUS MSI med flera).

Allt annat lika bör ju en bred satsning från EVGA leda till lägre priser på EVGA:s produkter här i Sverige. Och möjligen ett litet tryck nedåt på priserna "over-all" på GPUer (på grund av ökad konkurrens). Men det sistnämnda är kanske enbart marginellt, finns ju rätt många tillverkare redan.

Permalänk
Medlem

Usch vilken hype...

Permalänk
Medlem

Det var på tiden Hoppas det betyder att deras moderkort kommer säljas med lite mer rimliga priser.

Permalänk
Avstängd

"Classified", fan vad löjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

"Classified", fan vad löjligt.

Inte löjligare än "Lightning edition"/"Vortex" eller "Phantom" etc. Grafikkort tenderar till att ha "dumma" namn.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bollebop:

Inte löjligare än "Lightning edition"/"Vortex" eller "Phantom" etc. Grafikkort tenderar till att ha "dumma" namn.

Dom borde göra ett "double rainbow" edition.

Permalänk

EVGA GTX580

Själv har jag ett GTX580 från EVGA i min burk just nu, jag kan inte vara mer nöjd. Trodde faktiskt inte att folk var så "omedvetna" om EVGA, jag har alltid följt deras hårdvara och tycker det är ett självklart val

Visa signatur

Apple Macbook Pro 13" Retina
iPhone 13
Retro PC: Compaq Presario 7000s, Intel P3 800Mhz, 256MB RAM, 18GB IDE HDD, Sound Blaster Audigy, ATI Radeon 9200 PRO 128MB,SONY 15" CRT, WIN98SE.

Permalänk
Hedersmedlem

Drömscenariot hade ju varit ett rejält priskrig mellan Asus och EVGA i de lite högre segmenten, håller tummarna

Har man missat vilka EVGA är så rekommenderar jag en liten sökning via sökfunktionen i forumet. Dem är väldigt välkända för oss som byggt lite mer overkill system ett tag

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patan77:

Är livstids garanti om jag registrerar produkten på deras hemsida inom 3månader efterköp annars är det "bara" 10år, inte för att det spelar så stor roll, jag lär ju ändå inte ha kvar det här moderkortet om 10 år x)

Jag har faktiskt rendan utnyttjat garantin lite och bytt moderkortet 1 gång x)

Registrera oxå mitt kort, men du verkade bara läsa de storstilta ? Livstidsgarantin gäller ENDAST i Nordamerika. Övtigas världen har Limited.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk

Sitter ju på Evga grejer nu och älskar dom, passar ju perfekt nu när man börjar snegla på en uppgradering. Välkommen till Sverige säger jag bara

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Registrera oxå mitt kort, men du verkade bara läsa de storstilta ? Livstidsgarantin gäller ENDAST i Nordamerika. Övtigas världen har Limited.

Kanske är så, har inte läst på kartongen på nått år nu x)

Visa signatur

Ryzen 5950x | RTX 4090 | 64GB 3600Mhz| WD Black sn850 2TB
NAS: Unraid | 8GB 2133Mhz | ASRock C236 WSI | Intel G4600 | 32TB WD RED
YT:youtube.com/patan77xd IG:instagram.com/patan77 Webwww.patan77.com

Permalänk

EVGA, jäkla överhypad dynga. Det enda som de har gjort som är bra är deras SR-2a och efterföljaren SR-X. Allt annat är hypad namngivning för att attrahera glina. Jag har köpt min andel eVGA grafikkort genom åren och de har alltid presterat sämre än konkurrenterna. De brukar tom höja grundspänningen en aning för att kompensera för sina taskiga låg binnade proppar. Spara pengarna och köp något av de andra märkena, ni kan ju alltid måla ditt ett eget fräsigt namn...."Ultra Wow Extreme Super Undercover Killer"...eller nåt.

Observera att jag skiljer på den fysiska produkten och garantier osv...