Permalänk
Medlem

Luftkylning ver 2.0 Tornkylning

Fick tag på ett trasigt men ganska högeffektivt AC-aggregat.
Fläktarna var helt körda, men kyl aggregatet var intakt.

Strippade ner hela paketet till dess beståndsdelar och började om.

Har varit en idé ett tag och var mest tänkt som en kul grej, sen om det fungerar gör ju saken lite bättre. Inte meningen att det skall vara snyggt byggt utan ytterligare en "fulmodd"

Hur som helst, tornet skall kyla:

1090T @ 4.2ghz
2st 6950 @ 6970
8 Gb corsair DDR 3
850 TX PSU

Bilder.

Luftkylning ver 2.0 Tornkylning

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

brutalt!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Försök att hitta en till sidopanel och skär ut den med ett håll efter fläktar så du skiljer helt på den varma och kalla sidan, du kan nog då riktigt grymma temps.

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Tänker bara lite spontant nu, klockan är mycket så vet inte om jag tänker rätt.
Men borde du inte kunna ersätta den kalla sidan med vattenblock istället för luft som det är nu? Då isolerar du ju all kyla direkt på komponenterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Tack

Skrivet av Skogsmulletrance:

Försök att hitta en till sidopanel och skär ut den med ett håll efter fläktar så du skiljer helt på den varma och kalla sidan, du kan nog då riktigt grymma temps.

Har en liten plan på att "klä" in det och leda varmluften åt sidan, tack för tips

Skrivet av huttala:

Tänker bara lite spontant nu, klockan är mycket så vet inte om jag tänker rätt.
Men borde du inte kunna ersätta den kalla sidan med vattenblock istället för luft som det är nu? Då isolerar du ju all kyla direkt på komponenterna.

Borde faktiskt fungera alldeles utmärkt, test kanske kommer

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Medlem

Stress testa lite längre än 2min i prime95 var iaf det man såg på er bild.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |