Fast med blinkande markör efter installation av Win7/Boot Camp

Permalänk

Fast med blinkande markör efter installation av Win7/Boot Camp

Nu blir jag snart knäpp! Har försökt installera Win7 pro 64 på min MBP late 2011 ett antal gånger men det vill sig inte alls, se rubrik.
Jag har en original win7 skiva

Jag har satt i en SSD som systemdisk, originaldisken sitter i en optibay som jag formaterat som en egen windowspartition, även låtit boot camp göra jobbet men samma problem uppstår.

Jag läste nånstans att det skulle vara ett grafikproblem? Isåfall, hur löser jag detta?
Eller är det något annat jag behöver göra?

Jag ska inte göra något annat i windows än att flyga simulator.

tacksam för hjälp!

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Hmm rättelse, detta med markören händer alltså när datorn startar om efter jag tryckt på Installera i Bootcamp! Den startar alltså inte upp win installeraren

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk

Problemet löst:

Det går tydligen inte att installera windows med en Optibay installerat utan det det får bara vara systemdisken, i mitt fall SSD'n.
Nu rullar det på fint

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |