Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

LG

Jag undrar var platsen för RAM minnet finns på min LG e200?
Kan jag uppgradera minnet och i så fall hur mycket?
Kan jag använda mig av RAM minnet som har suttit i en annan dator tidigare?

Tack på förhand. Anki

Permalänk
Hedersmedlem

Länk till burken? Annars om det är en laptop brukar det finnas under en borttagbar lucka undertill.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt fel märke. Den jag har heter Acer Aspire5520 den är bärbar. Problemet är att jag inte kan hitta rätt lucka för minnet, vill helst inte chansa och börja skruva ut skruvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anki2007:

Ber om ursäkt fel märke. Den jag har heter Acer Aspire5520 den är bärbar. Problemet är att jag inte kan hitta rätt lucka för minnet, vill helst inte chansa och börja skruva ut skruvar.

Titta här så ser du vilken lucka det är och vad som finns under. http://www.insidemylaptop.com/take-apart-acer-aspire-5520-laptop/

Sen om du inte är så haj på det hela är det bara att ställa fler frågor. Angående om minnen från en annan fungerar beror på modell. Sen om det ger något beror lite på om båda minnesplatserna är upptagna eller ej. Är en ledig kan du ta det gamla men annars bör du nog köpa stickor med mer minne på.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av anki2007:

Ber om ursäkt fel märke. Den jag har heter Acer Aspire5520 den är bärbar. Problemet är att jag inte kan hitta rätt lucka för minnet, vill helst inte chansa och börja skruva ut skruvar.

Bara skruva av den stora luckan, så kommer du hitta minnet. (

Ecer hemsida säger detta för 5200 serien
Up to 2 GB of DDR2 667 MHz memory, upgradeable to
4 GB using two soDIMM modules (dual-channel support)
så 2 st 2gb soDimm kan vara bra att stoppa.

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Titta här så ser du vilken lucka det är och vad som finns under. http://www.insidemylaptop.com/take-apart-acer-aspire-5520-laptop/

Sen om du inte är så haj på det hela är det bara att ställa fler frågor. Angående om minnen från en annan fungerar beror på modell. Sen om det ger något beror lite på om båda minnesplatserna är upptagna eller ej. Är en ledig kan du ta det gamla men annars bör du nog köpa stickor med mer minne på.

Super Bra! Tack snälla för hjälpen.