Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rock_Son:

Ja alltså bläddrar du för kung och fosterland nedåt så blir den svart men den laddar ju inom 2 sekunder igen. Antingen gör den det för att ramet inte räcker till eller så gör den det för att motverka lagg i sirfandet. Har vissa bok app som inte gör den här prylen när man scrollar nedåt. Resultatet blir att phonen laggar.

Vad har du för telefon?

Sen tycker jag att två sekunder är rätt lång tid att vänta när man scrollar upp och ner mellan inlägg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin.telia:

jag försöker att synka min google kalender med min Nokia lumia 800, de går bra!
MEN jag kan inte se alla andra Google kalendrar vi har på firman. Har gått tidigare då jag har kört Android. Har försökt att leta, verkar som att vissa har lyckats. Men frågan är hur?

Tack på förhand!
Robin.

http://windowsteamblog.com/windows_phone/b/windowsphone/archi...

Du kan behöva logga in på engelska google.com (Google.com in English) i webbläsaren för att det ska fungera.

Permalänk
Skrivet av Rock_Son:

Du kan ju synka in ljudböckerna i med Zune? det är ju en mp3 spelare internt för nokian?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, men den stödjer inte så bra att hoppa mellan olika media, t.ex. om man lyssnar på en podcast vet man inte var man är i boken osv. Saknar en del funktioner för ljudbokare.
Men har synkat över några och testat.

Visa signatur

På tok för många datorer för att skriva här

Permalänk
Skrivet av holmberg:

Vad har du för telefon?

Sen tycker jag att två sekunder är rätt lång tid att vänta när man scrollar upp och ner mellan inlägg.

skulle ha ståt micro sekunder >_< jag har 800an

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av robin.telia:

jag försöker att synka min google kalender med min Nokia lumia 800, de går bra!
MEN jag kan inte se alla andra Google kalendrar vi har på firman. Har gått tidigare då jag har kört Android. Har försökt att leta, verkar som att vissa har lyckats. Men frågan är hur?

Tack på förhand!
Robin.

Fick snabbmeddelandet av dig, förstod mig inte riktigt på SweC:s meddelandefunktion så jag svarar här:

Gå till m.google.com/sync på telefonen. Webbläsaren måste vara inställd för att visa mobilversioner av hemsidor. Byt språk till English (US) via länken längst ner. Välj sedan Sync från listan med tjänster. Logga sedan in med ditt Google-konto.

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Mmm. Bläddrar man på liknande sätt på tex Aftonbladet så funkar det bra.

Det är ju en sak att man kan få vänta på att sidan laddas/renderas, I swecs fall känns det ungefär som att sidan glöms bort allteftersom man scrollar ner, då det blir svart även när man scrollar tillbaka.

Tycker det är mycket störande och vore fint att veta vad det beror på.

Skickades från m.sweclockers.com

Testade nu på min flyer (rätt lik hårdvara) med opera mobile där kom inte det fenomenet upp däremet flöt scrollningarna på skitkass jämfört så det är la antingen eller och microsoft har valt flytet

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Testade nu på min flyer (rätt lik hårdvara) med opera mobile där kom inte det fenomenet upp däremet flöt scrollningarna på skitkass jämfört så det är la antingen eller och microsoft har valt flytet

Provade på kollegans lumia 800 och det var en märkbar skillnad, till det bättre

Så vi kan konstatera att det är mer eller mindre hårdvarurelaterat.

Dock upplever jag det som att webbläsaren "glömmer" sådant man scrollat förbi och får "ladda det igen"

Är det något som går att justera i tex html? Eller är det en webbläsarfråga?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Så här kan du göra om du har en Lumia (och en mustang mm).

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk

Nokia Lumia 900 recension på Engadget.

http://www.engadget.com/2012/04/03/nokia-lumia-900-review/

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish Berserk:

Den har även tethering som 800án inte har, saknat av många.

Permalänk
Medlem
Skrivet av stelex:

Den har även tethering som 800án inte har, saknat av många.

Men det är på väg till 800 och 710 bara något i mjukvaran som behövde fixas.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Uppdaterade nyss min lumia 800 och måste säga att ljudkvalitén, främst med hörlurar, ökade markant!

Permalänk
Skrivet av ReMemberMe:

Uppdaterade nyss min lumia 800 och måste säga att ljudkvalitén, främst med hörlurar, ökade markant!

Några nya färdigheter den har fått eller är det mest bugg fixes/tweaks?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Det är 12070 uppdateringen den kommer med de nya lurarna nu.. Dock har dennån bugg att den om du har lågvolym och det ringer går upp på Max 1 sekund och sedan ner.. Stoppades i aussie pga det

Visa signatur

Core i5 3570k, 8GB minne, Geforce GTX 670

EEE PC 1005 som kör ubuntu 12.04

Permalänk
Hedersmedlem

Lite konstigheter, ber om ursäkt om det diskuterats tidigare eller om jag framstår som något obegåvad, har en Lumia 800.

När jag under samtal ska ändra samtalsvolymen så indikerar telefonen att det är ringsignalen som ändras när jag trycker volym upp/ner på de fysiska knapparna. Gör jag fel?

När jag pratar i telefon och får meddelanden så är det vanlig meddelandesignal som låter vilket får min trumhinna att vilja byta öra. Ska den inte dra ner till ett klick eller något liknande under samtal?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Lite konstigheter, ber om ursäkt om det diskuterats tidigare eller om jag framstår som något obegåvad, har en Lumia 800.

När jag under samtal ska ändra samtalsvolymen så indikerar telefonen att det är ringsignalen som ändras när jag trycker volym upp/ner på de fysiska knapparna. Gör jag fel?

När jag pratar i telefon och får meddelanden så är det vanlig meddelandesignal som låter vilket får min trumhinna att vilja byta öra. Ska den inte dra ner till ett klick eller något liknande under samtal?

Jo så är det för mig. Ändrar du volym under samtal ska det vara 0-10 istället för det vanliga 0-30. Och under samtal har jag för mig det klickar till lite (var länge sen jag fick SMS under samtal.)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Hedersmedlem

Det är 0-10 under samtal, jag som sett fel.

Dock är meddelandesignalen alltid detsamma även om jag pratar i telefonen, känns ju konstigt. Även att ansluta laddaren på kvällen är mindre kul, trots lågt ställd ringsignal så spelar den nåt konstigt ljud högt vid anslutning.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Min telefon har börjat ge sig i USB kontakten den fick ex ingen laddning i natt så den är la hyffsat glapp. Någon med lite koll på vad en sådan reparation brukar gå på ? Eller vad själva delen kostar att köpa så man kan löda själv?

ilstallione Låter som du har något fel/bugg på din telefon när jag laddar så kommer signalen men den låter olika beroende på vad jag har för volym på och låter inte alls om jag har den på vibrationsläget.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Det är 0-10 under samtal, jag som sett fel.

Dock är meddelandesignalen alltid detsamma även om jag pratar i telefonen, känns ju konstigt. Även att ansluta laddaren på kvällen är mindre kul, trots lågt ställd ringsignal så spelar den nåt konstigt ljud högt vid anslutning.

Min låter inte heller något när jag har den på ljudlös.

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte testat med ljudet helt av men det borde ju rimligen bli lägre överlag vid lågt ställd ringsignal, alternativt att man kunde ställa dem separat. Som det är nu är varningssignalr alltid på samma styrka oavsett inställd ringsignalsvolym.

Testade lite mer med ringsignalen nu och första signalen som ringer vid inkommande samtal är alltid på max volym, sen går den ner och fortsätter ringa på den volym jag ställt in (1-30). Hur i h-vete ställer jag in så att den _alltid_ ringer med inställd volym? Har en son på 10mån och det här funkar inte så bra när han sover...

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Har inte testat med ljudet helt av men det borde ju rimligen bli lägre överlag vid lågt ställd ringsignal, alternativt att man kunde ställa dem separat. Som det är nu är varningssignalr alltid på samma styrka oavsett inställd ringsignalsvolym.

Testade lite mer med ringsignalen nu och första signalen som ringer vid inkommande samtal är alltid på max volym, sen går den ner och fortsätter ringa på den volym jag ställt in (1-30). Hur i h-vete ställer jag in så att den _alltid_ ringer med inställd volym? Har en son på 10mån och det här funkar inte så bra när han sover...

Just detdär med volyminställningar är lite b på wp7 änsålänge tyvärr men Laddningssignalen låter absolut lägre på min telefon om volymen är 15 istället för 30.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Just detdär med volyminställningar är lite b på wp7 änsålänge tyvärr men Laddningssignalen låter absolut lägre på min telefon om volymen är 15 istället för 30.

På tal om saker som är B, när släpper de listan med förbättringar och funktioner i wp8? Eller finns det redan någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

På tal om saker som är B, när släpper de listan med förbättringar och funktioner i wp8? Eller finns det redan någon?

Skickades från m.sweclockers.com

Hörde något rykte att de tänker hålla det hemligt tills tätt inpå släppet. Tydligen så vill de inte tillåta Apple och Android att implementera deras "unika" funktioner innan de släpper.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Testade lite mer med ringsignalen nu och första signalen som ringer vid inkommande samtal är alltid på max volym, sen går den ner och fortsätter ringa på den volym jag ställt in (1-30). Hur i h-vete ställer jag in så att den _alltid_ ringer med inställd volym? Har en son på 10mån och det här funkar inte så bra när han sover...

Tyvärr är det där en (ö)känd bugg i senaste fw till Lumia 800... :/ Torde vara ganska hög prioritet hos Nokia att fixa till det och få ut en ny uppdatering. Måste vara lite pinsamt att släppa en efterlängtad (fixade batteritiden) uppdatering bara för att konstatera att den sabbar volyminställningen.

Visa signatur

Dator: [FD Define Mini | i7 2600K | Asus Maximus IV Gene-Z | MSI GTX 970 4GB | Seasonic X-560 560W | G.Skill Ripjaws 4x4GB | Intel 730 240GB + Kingston A400 1,92 TB] Server: [HP Microserver Gen8 m. unRaid] Mobil: [Samsung S22 Ultra]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av '[SH:

;12142835']Tyvärr är det där en (ö)känd bugg i senaste fw till Lumia 800... :/ Torde vara ganska hög prioritet hos Nokia att fixa till det och få ut en ny uppdatering. Måste vara lite pinsamt att släppa en efterlängtad (fixade batteritiden) uppdatering bara för att konstatera att den sabbar volyminställningen.

Ja herregud, hur kan man snubbla på en sådan kritisk sak. :/

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ilstallione:

Ja herregud, hur kan man snubbla på en sådan kritisk sak. :/

Ibland undrar man om tillverkarna ens testar mjukvaran innan lansering, Men antar att alla skulle bli arga för uppdateringarna dröjer för länge om dom fick testa fullt ut

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Mitt problem är att volym 1-10 i 1-30 skalan är högre ljudmässigt än 30-30, 11-30 är vad 1-30 var tidigare, vad fan gör nokia, tappar dem sina mobiler över sina datorer eller?? :/

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk

Fick uppdateringen igår, dock upptäckte jag att start menyn buggade till sig, något som aldrig hänt förut. Den typ hackade sig och försökte komma upp till toppen emot mim vilja. Har bara hänt en gång så jag vet ju inte ännu. Någon som märkt liknande?

För övrigt så håller jag med tisigare posts som sakt att ljudet blivit bättre. En markant skillnad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ljudet och batteriet blev bättre, men satan vad de tabbade sig när det gäller ljudnivån. 1/30 är det högsta. Sen hoppar det mellan högre och lägre ljudnivå... Nä, fyfan, hoppas de löser det fort!

Permalänk
Medlem

Tja boys. Kan någon förklara för mig om det är möjligt att få med undertext till filmer/serier man skicka över till telefonen? Får inte ens Zune att acceptera en srt fil