Permalänk
Medlem

Bitfenix Shinobi XL

Bitfenix Shinobi XL är ännu ett så pass nytt chassi att jag kan tänka mig att ett antal personer här har intresse av att få veta lite mer om chassit. Overclock3D samt några andra har redan recenserat och gett en något sånär halvklar bild om chassit, men jag känner att jag har en hel del att tillägga.

I mitt fall så är tanken att Shinobi XL ska ta över Xigmatek Elysium. Det är ingen lätt uppgift för ett klart mindre chassi, men jag är ganska säker på att jag kommer att få det att fungera. Anledningen för att jag "uppgraderar" är för att jag tycker att Xigmatek Elysium är ful som stryk samt att det är allt för min lilla lägenhet.

Bitfenix Shinobi XL

Permalänk

hmm synd de vart smuts i från fabriken.
i chassit vad jag såg på en bild

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pollisoong:

hmm synd de vart smuts i från fabriken.
i chassit vad jag såg på en bild

Japp, det stämmer. Det är ett rejält dammtäcke just vid hårddiskburen! Inte riktigt det man helst vill se när man inspekterar sitt nya chassi.

Permalänk
Medlem

Känns som ett trevligt chassi faktiskt
Synd bara att flera tillverkare börjar köra med större och större fläktar, tycker det ska vara 120/140mm fläktar så man slipper köpa massa extra om man tex. ska ha radiator osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tunezz:

Känns som ett trevligt chassi faktiskt
Synd bara att flera tillverkare börjar köra med större och större fläktar, tycker det ska vara 120/140mm fläktar så man slipper köpa massa extra om man tex. ska ha radiator osv

Jag har inte kommit till slutklämmen i galleriet, men nog håller jag med om att det verkar vara ett trevligt chassi. Bitfenix har tyvärr glömt bort vissa viktiga detaljer och gjort några rejäla misstag, men för 1300 kr som chassit kostar är det verkligen prisvärt.

Däremot håller jag inte alls med om att det skulle vara dåligt att nya chassin kommer och har stöd för större fläktar. För vanlig luftkylning är 200mm+ en riktigt trevlig storlek för en chassifläkt. Betydligt tystare än en standard 120mm, men flyttar ändå bra med luft.

Permalänk

har en fråga.. om du inte tänkt använda original hårddisk hållarna (eller va de nu heter) vad använder du då ist ?

eller kan man använda såna från fractal design chassin såna i järn eller vad de e xD dom borde la passa?

Visa signatur

amd 960T 4870 osv
laptop: hp pavilion osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av hippsieee:

har en fråga.. om du inte tänkt använda original hårddisk hållarna (eller va de nu heter) vad använder du då ist ?

eller kan man använda såna från fractal design chassin såna i järn eller vad de e xD dom borde la passa?

Jag har tagit bort hela hårddiskburen nu, så det blir inte så enkelt.

Tanken är att jag ska montera en 3,5" hårddisk i en enkel hårddiskkabinett och placera den någonstans i chassit. Tills dess så kör jag med en SSD som inte var några som helst problem att få plats med.

Det kommer att komma ett annat galleri med själva bygget, detta galleriet är ju bara för att visa upp chassit mer eller mindre.