Nokia Lumia 710 eller 800?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _vanilla:

Mikrofånen i telefonen är kass. Jag provade 2st lumia 800 i butik genom att ringa vänner, ingen av dessa hörde mig "bra" och dom sa att det var dålig kvalité på ljudet, detta finns bekräftat på diverse forum.

Bortsett från det, är det en riktigt skön/snygg telefon!

Jag har en Lumia 800, det första jag frågade personen som jag ringde upp för första gången var "hej, låter det bra?". Jag fick en riktigt bra respons. Dessutom har en bekant till mig samma telefon och vi ringer ibland till varandra. Jag har ALDRIG upplevt ljudet som dåligt på min Lumia 800, han har inte nämnt något om det heller.

Jag skulle säga att du inte vet vad du pratar om!

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Skrivet av samus.fl:

Jag har en Lumia 800, det första jag frågade personen som jag ringde upp för första gången var "hej, låter det bra?". Jag fick en riktigt bra respons. Dessutom har en bekant till mig samma telefon och vi ringer ibland till varandra. Jag har ALDRIG upplevt ljudet som dåligt på min Lumia 800, han har inte nämnt något om det heller.

Jag skulle säga att du inte vet vad du pratar om!

Eller så har denna person telefon någon typ av xxModel av steinheiser med klar ljud, brus reducering och guld ersat coppar lina för bästa kvalitet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av samus.fl:

Jag har en Lumia 800, det första jag frågade personen som jag ringde upp för första gången var "hej, låter det bra?". Jag fick en riktigt bra respons. Dessutom har en bekant till mig samma telefon och vi ringer ibland till varandra. Jag har ALDRIG upplevt ljudet som dåligt på min Lumia 800, han har inte nämnt något om det heller.

Jag skulle säga att du inte vet vad du pratar om!

Ljudet på LUMIA800 är kass. Iallafall på vissa batcher (?) Sök upp det själv på google, inte endast jag som har märkt detta problem.

otrevligheter
Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Håll diskussionen saklig och på en trevlig nivå tack.

Permalänk
Skrivet av _vanilla:

Ljudet på LUMIA800 är kass. Iallafall på vissa batcher (?) Sök upp det själv på google, inte endast jag som har märkt detta problem.

Både frun och jag har varsin lumia 800, bättre ljud på 800:an än hennes gamla sgs, och ungefär samma som min gamla n900. våra är iof. köpta vid lanseringen här. (min är svart, hennes är vit)

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HikiSpray:

Både frun och jag har varsin lumia 800, bättre ljud på 800:an än hennes gamla sgs, och ungefär samma som min gamla n900. våra är iof. köpta vid lanseringen här. (min är svart, hennes är vit)

Precis, inga ljudrelaterade problem alls med Lumia 800. Det är nog fler som kan intyga det.

Och för att återgå till TS: Du kan köpa vilken telefon du vill, du kommer bli nöjd. Men jag rekommenderar att du skaffar Lumia 800 före 710 om plånboken tillåter det eftersom 800:an andas kvalitet och har en fantastisk snygg design, om du nu värdesätter sånt.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Oj Det vart många svar på kort tid Får ta och åka till media markt och klämma lite någon dag. Tack för alla svar, vart allt klokare! Sen har jag inte överdrivet mycket appar/spel o.s.v på telefon, så att det inte finns så många till WP än gör mig inget. Tack en gång till för alla svar!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

För övrigt så kostar Nokia Lumia 800 nu endast 2999:- på netonnet.

http://www.windowsphoneapplist.com/en/#!/downloadRank

Visa signatur

AMD 2700X, ASUS x470-F GAMING, 32 GB Ballistix 3000Mhz, Gigabyte RTX 3080 Gaming OC, 1 TB M.2 SSD, 14 TB HDD 7200 rpm
Intel i7-4770K, ASUS z87-PRO, 16 GB-1866 RAM, GeForce 970 Strix 8 GB, 128 GB SSD, 5 TB HDD, LG Bluray-burner
Intel i5-4670K, MSI Z87-G43, 8 GB-1866 RAM, GeForce 550 X2 SLi 120 GB SSD, 3 TB LG V30

Permalänk
Skrivet av Josafo:

Rovio har ändrat sig och sagt att de jobbar på Angry Birds Space till WP7.

Så efter övertalning fick vi ytterligare
ett angry bords. Poängen är när en av de största utvecklarna tvekar hur ska de mindre då våga.

Skrivet av Josafo:

Och på vilket sätt är det bättre att använda t.ex. Googles tjänster? Eller Facebook?

Det är det inte men om man jämför med hur Symbian kunde ha varit är det en tydlig försämring. En av WP största fördelar är att konkurrenterna är sämre, inte att det skulle vara bra i sig.

Skrivet av Josafo:

Och i Sverige får väl staten spana på all trafik som går igenom landet. Hur är vi bättre?

Förutom våldtäcktslagstifning finns det ingen rättslig tvist någon skulle föredra i USA framför Sverige. USA har ett 1500tals system.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrvision:

För övrigt så kostar Nokia Lumia 800 nu endast 2999:- på netonnet.

Det är returprodukter för det fyndpriset. Deras ordinarie pris är 3890:- för en direktimporterad.

Tack för länken: http://www.windowsphoneapplist.com/en/#!/downloadRank

Permalänk

Vänta på Nokia Lumia 900, den kommer att vara bättre på allt samt att den har större skärm.

/P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastorius:

Vänta på Nokia Lumia 900, den kommer att vara bättre på allt samt att den har större skärm.

/P

Allt är ju att ta i. Men vill man ha en större lur är den ju ett alternativ.
Anandtech har en fin recension http://www.anandtech.com/show/5724/nokia-lumia-900-review-sup...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastorius:

Vänta på Nokia Lumia 900, den kommer att vara bättre på allt samt att den har större skärm.

/P

Det är säkert många som inte vill ha större skärm inklusive mig själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastorius:

Vänta på Nokia Lumia 900, den kommer att vara bättre på allt samt att den har större skärm.

/P

Säkert? Utan att ha kännt på en 900 så skulle jag hävda att 800 är snyggare, smidigare och har bättre batteritid.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pastorius:

Vänta på Nokia Lumia 900, den kommer att vara bättre på allt samt att den har större skärm.

/P

=), jag valde faktiskt medvetet Lumia 800 bl.a. för jag ville ha den rundade displayen. Men 900:an är nog grym den med.

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Medlem

Bry er inte om HarmlessWarrior, ett notoriskt troll som skriver i flera forum anti-Microsoft propaganda, har visat sig att han inte ens äger en WP7 Phone utan letar upp negative omdömen på nätet och vill sen få det att låta som hans personliga åsikter, han har till och med fejkat bilder att han äger en WP7 telefon så det är en snubbe som viger sitt liv åt att sprida hat om ett företag, märkligt

Permalänk

Ok, jag kanske tog i en smula, men om JAG fick välja då, så skulle jag ta en 900 före de andra, av några skäl.
Större skärm, bättre batteritid, bättre kamera. Jag har en E6:a nu som är en extremt bra jobbmobil, men en 900
blir nog lite roligare som nöjesmobil. Nokia iaf...bra kvalitet jämfört med annat...krimskrams

/P

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pastorius:

Ok, jag kanske tog i en smula, men om JAG fick välja då, så skulle jag ta en 900 före de andra, av några skäl.
Större skärm, bättre batteritid, bättre kamera. Jag har en E6:a nu som är en extremt bra jobbmobil, men en 900
blir nog lite roligare som nöjesmobil. Nokia iaf...bra kvalitet jämfört med annat...krimskrams

/P

Större skärm? Ja, men det är fortfarande samma upplösning på skärmen
Bättre batteritid? Både ja och nej, Lumia 900 innehåller ett bättre batteri men enligt Nokia själva så får du sämre samtalstid jämfört med Lumia 800
Bättre Kamera? Nej, det är med största sannolikhet samma kamera som sitter i Lumia 800, det ända som skiljer där är att du får en främre kamera vilket Lumia 800 saknar.

Men nog är det en grym mobil alltid.

Allt jag påstår kan du själv läsa här --> http://www.nokia.com/se-sv/produkter/compare/?action=productc...

Visa signatur

En varm och go Haswell @ 4.3 GHz

Permalänk
Skrivet av samus.fl:

Större skärm? Ja, men det är fortfarande samma upplösning på skärmen
Bättre batteritid? Både ja och nej, Lumia 900 innehåller ett bättre batteri men enligt Nokia själva så får du sämre samtalstid jämfört med Lumia 800
Bättre Kamera? Nej, det är med största sannolikhet samma kamera som sitter i Lumia 800, det ända som skiljer där är att du får en främre kamera vilket Lumia 800 saknar.

Men nog är det en grym mobil alltid.

Allt jag påstår kan du själv läsa här --> http://www.nokia.com/se-sv/produkter/compare/?action=productc...

Jag tror faktiskt att det var lite skillnad på 800:ans och 900:ans kamera, var nog inte stor skillnad men till 900:ans fördel. men kommer inte ihåg var jag såg detta, kanske på wpcentral.com ...

Ignorera denna kommentar.

Jag minns fel, sorry. :)
Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarmlessWarrior:

Det verkar som att jag får baka om markeringen. Det gick tydligtvis om man enkelklicka istället för som på alla andra format göra något som känns naturligt.

Ni har dock gjort större misstag själva.

1. Trots att Angry Bird är det bäst säljande spelet på marketplace har Rovio gått ur och sagt att de inte tänker fortsätta utveckla till wp eftersom de inte finner det lönsamt.

De ni kallar stora titlar så som Doodle Jump och fruit ninja var populära för ca två år sedan.

Jag är inte heller en storspelare av mobilspel, då hade jag inte haft något annat än ios men här finns verkligen ingenting.

2. SR har inte gjort en app utan det är privatpersoner. Man kan inte lyssna på arkivet i dem.

3. Enligt P.A.T.R.I.O.T Act får FBI spana på all data traffik som har med amerikanska företag att göra samt all traffik som går i landet

4. Fler problem är att eftersom utvecklingen sker i USA och inte Finland eller Europa skiter de fullständigt om svenskar på ett klassiskt bänkar sätt. Saker som bara finns i USA och så får vi uppdateringar sist

Skickades från m.sweclockers.com

Vilken ren ironi att du talar om uppdateringar och sen predikar om Android, snacka om dubbelmoral.
Vad i hela fridens namn har 3an med ett köp av Lumia och göra? Google, amerikanskt, Apple, amerikanskt, din poäng är?

Vet du vad grabben, om du bara slappnar av så ska du se att du kommer må bättre i framtiden, inte bra och gå och bära hat på materiella saker...

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Har själv en Lumia 800, grymt nöjd med telefonen.
Bytte till denna då min 3GS va helt slut och seg som få.
Gillar verkligen OS:et och allt flyter på väldigt bra. Batteritiden kunde ha varit bättre men vad jag förstår så kommer de ut en uppdatering snart som ska lösa de problemet. Mottagningen är väldigt bra, sällan jag har dålig täckning. Kör med Tele2 Maxi som abonnemang för övrigt

Visa signatur

Dator: MSI GE66 Raider - i7 10850H | 64GB RAM | RTX 2070 | 1TB SSD
Mobil: Apple iPhone 15 Plus | Apple Watch Ultra

Permalänk
Skrivet av MyRus:

Oj Det vart många svar på kort tid Får ta och åka till media markt och klämma lite någon dag. Tack för alla svar, vart allt klokare! Sen har jag inte överdrivet mycket appar/spel o.s.v på telefon, så att det inte finns så många till WP än gör mig inget. Tack en gång till för alla svar!

Du måste återkomma när du petat klart så vi vet hur det gick!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av HarmlessWarrior:

Så efter övertalning fick vi ytterligare
ett angry bords. Poängen är när en av de största utvecklarna tvekar hur ska de mindre då våga.

Det är det inte men om man jämför med hur Symbian kunde ha varit är det en tydlig försämring. En av WP största fördelar är att konkurrenterna är sämre, inte att det skulle vara bra i sig.
Förutom våldtäcktslagstifning finns det ingen rättslig tvist någon skulle föredra i USA framför Sverige. USA har ett 1500tals system.

Skickades från m.sweclockers.com

Du var ju verkligen full av skitsnack. Faktum är att antalet appar ökar betydligt snabbare på marketplace än vad det gjorde under androids första tid. Personligen ser jag det som en liten guldgruva, här finns det pengar att göra, en ny marknad som håller på att explodera!

Om du nu tycker att stenålders-symbian var så bra får du gärna hålla dig till det, men håll din okunskap om Windows Phone borta från oss andra.