Samsung Galaxy S II LTE (testpilot)

Permalänk

Samsung Galaxy S II LTE (testpilot)

Hejsan. Jag har fått möjligheten att testa en Samsung Galaxy S II LTE under ungefär en månads tid (läs mer: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=67245 ) En kort presentation av mig och min mobilhistorik kan ni läsa här: http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?p=937685#post9376...

Jag tänkte därför låta er som inte har konto på Swedroid ställa frågor om telefonen här. Allt från batteritid, spelprestanda eller MHL-funktionen till vad som helst, så ska jag försöka svara så gott jag kan. Jag har även tankar att spela in en video, har ni något ni vill ni att jag ska ta med så är det bara att skriva, så försöker jag ta med så mycket som möjligt.
Jag plockar upp telefonen imorgon, därmed har jag inte hunnit testa någonting än. Efter helgen (och dess tentor) så kan jag dock vara tillgänglig.

Permalänk
Medlem

Hej!
Vore ju kul att höra nåt om batteritiden. Jag kör en HTC Desire HD just nu, och det är en jävligt bra telefon, tycker jag. Fast batteritiden är ju urusel, trots att jag har skaffat ett högkapacitetsbatteri.
Hur är det med Den här telefonen?

Permalänk

Vorre kul om man kunde få veta vad som gör den bättre/sämre än galaxy note? beställt hem den och den ska ha bättre skärm, batteritid och annat grafikchip än s2,an

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av Varulfen:

Hej!
Vore ju kul att höra nåt om batteritiden. Jag kör en HTC Desire HD just nu, och det är en jävligt bra telefon, tycker jag. Fast batteritiden är ju urusel, trots att jag har skaffat ett högkapacitetsbatteri.
Hur är det med Den här telefonen?

Hejsan. Jag har inte gjort något ordentligt batteritest, men min uppfattning är att med 4G-nätet igång är batteritiden inte så bra alls. Det känns lite som första generationens 3G-telefoner igen. Men det verkar skilja sig rätt mycket åt, troligtvis beroende på hur bra nätet är. En av de andra testpiloterna får ut runt 16 timmar med 4G aktiverat, ringa några samtal, skicka lite sms, streama en timma spotify. Samma person använde senare telefonen på liknande sätt men med bara 3G-nätet. Han hade då kvar 60% av batteriet efter 16 timmar. Så som en 3G-telefon har den underbar batteritid. (:
Samtidigt förstår jag verkligen att man inte är sugen på att köpa en LTE-telefon och sedan bara köra med GMS/3G.

Skrivet av toxicstone:

Vorre kul om man kunde få veta vad som gör den bättre/sämre än galaxy note? beställt hem den och den ska ha bättre skärm, batteritid och annat grafikchip än s2,an

Jag kan inte jämföra med just en Note, men jag har en Galaxy Nexus som inte ligger allt för långt ifrån när det gäller upplösning på skärmen (vilket jag för övrigt anser är en av S2LTEs största nackdel).
Det märks tydligt i webbläsaren. Tyvärr är det svårt att visa med skärmklipp, men jag länkar till två ändå. Skärmstorleken är ju ungefär densamma för de bägge (GNex har 4,65" och LTE har 4,5"), men upplösningen för den sistnämnda är mycket lägre.
Gnex
SGS2 LTE
Texter blir svårläsliga på utzoomade lägen, vilket också gjort att texter rakt igenom resten av hela OSet är stora för att de ska bli läsliga. Det faller inte mig i smaken alls.
Galaxy Note tycker jag personligen ser otroligt bra ut! Pennan är en så underbar funktion som jag gärna hade kunnat använda! Jag vet dock inte om det är användbart eller mest en gimmick, men det ser otroligt gött ut i vissa avseenden!

Jag har fått uppfattningen av att GPSen i SGS2 LTE är riktigt bra, men har inte hunnit testa den ordentligt än. Ska försöka hinna det i veckan.

Permalänk
Medlem

har en på leverans till mig
Sitter med en Sony ericsson xperia mini pro, sk17i just nu, så nöjd hoppas jag att jag blir xP.
Vad tycker du i allmänhet?

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Skrivet av Semplezz:

har en på leverans till mig
Sitter med en Sony ericsson xperia mini pro, sk17i just nu, så nöjd hoppas jag att jag blir xP.
Vad tycker du i allmänhet?

Jag tror verkligen du kommer bli nöjd, även om jag tycker att Xperia mini pro såg ut att vara schysst om man gillade det mindre formatet. Du kommer troligtvis bli småchockad över storleken först, men vänja dig under dagen.

Min kortfattade, allmänna uppfattning om SGS2LTE är:

  • Riktigt rapp telefon, klarar av allt jag testat (ink. HD-filmklipp).

  • Jag kommer älska dagen 4G har full täckning, hastigheten är löjligt hög.

  • Batteritiden är knapp i telefonen med 4G aktiverat. Det märks att det är första luren som kommer ut.

  • PPIn på skärmen är på gränsen. Man behöver zooma in till relativt stor text i ex. webbläsaren för att det ska vara trevligt att läsa.

Men som sagt, jag tror verkligen du kommer bli nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasErdbeerkuchen:

Jag tror verkligen du kommer bli nöjd, även om jag tycker att Xperia mini pro såg ut att vara schysst om man gillade det mindre formatet. Du kommer troligtvis bli småchockad över storleken först, men vänja dig under dagen.

Min kortfattade, allmänna uppfattning om SGS2LTE är:

  • Riktigt rapp telefon, klarar av allt jag testat (ink. HD-filmklipp).

  • Jag kommer älska dagen 4G har full täckning, hastigheten är löjligt hög.

  • Batteritiden är knapp i telefonen med 4G aktiverat. Det märks att det är första luren som kommer ut.

  • PPIn på skärmen är på gränsen. Man behöver zooma in till relativt stor text i ex. webbläsaren för att det ska vara trevligt att läsa.

Men som sagt, jag tror verkligen du kommer bli nöjd.

jorå, storlektsmässigt så ha rjagv klämt och petat på den, dock var den ju inte igång;/

tack för bra svar!:)

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window