Är jag säker med Anonine om jag fyller på idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag använder dock över portar över 1024 Funkar inte ändå.

So, let me get this straight. Du har köpt en tjänst specifikt för att de inte loggar dina aktiviteter på internet, men nu klagar du på att de inte har koll på exakt vilket IP du har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hermaniii:

nja nog kan brandväggen behövas fixas lite med också. Du har ju fått en helt annan uppkoppling så krävs andra regler.
Allmänt med vpn så sitter man mer oskyddat mot internet än om man sitter bakom en router. Så viktigare att ha brandvägg då.

Hade jag bara vetat vad det är jag ska ändra på Allt ser rätt ut. Anonine verkar helt enkelt blockera alla portar. Om man portscannar utifrån så är ingenting öppet. Får väl klara mig utan VPN helt enkelt. Det är för begränsat för mina behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

So, let me get this straight. Du har köpt en tjänst specifikt för att de inte loggar dina aktiviteter på internet, men nu klagar du på att de inte har koll på exakt vilket IP du har?

Jag trodde man fortfarande skulle kunna komma åt sina datorer där hemma men det kan man tydligen inte. VPN är mao inget för mig då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

Säger samma sak, så coolt att min 12åriga syster som är mer kriminell en vad bandidos är enligt "lagen"

Så jävla fjantigt hela skiten.

Det jävliga är att de i hennes fall så är det målman som blir den åtalade om jag inte missminner mig.

Har haft denna diskussionen med min far om min lillebror som är i samma ålder.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lösbonde:

Heh, EU's bidrag/kostnaden är en bråkdel av den reella vinsten av samarbetet, i form av ökad import/export vilket för ett litet land som Sverige är A och O. Hela vår välfärd, hela vår ekonomi bygger på stark utlandshandel.

Utifrån din logik vore exempelvis även reklam helt värdelöst, då det kostar - men drar inte in några direkta intäkter.

Du är dock inte ensam om dina åsikter, det finns en hel bunt av människor som är beredda att r*vkn*lla hela Sverige för att få chansen att få en riksdagslön.. dessa människor är villiga att säga vad som helst i media trots bättre vetande för att få just din röst.

sluta få de att låta som en "liten andel" är emot EU, för de är en extremt stor majoritet som är emot skiten av en bra anledning, endast social hipsters som inte är de.

Permalänk
Skrivet av Granter:

sluta få de att låta som en "liten andel" är emot EU, för de är en extremt stor majoritet som är emot skiten av en bra anledning, endast social hipsters som inte är de.

På vilket sätt är något av de anledningar jag valt fram sammankopplat med "social hipsters"?

Vi som land tjänar massvis med pengar genom EU-sammarbetet, social hipsters är för mig sammankopplat med unga,outbildade, arbetslösa vilket är den kategori som främst röstar på vänstern/miljöpartiet/SD.

Vilket komiskt nog är även de partier som är mest kritiska till EU.

Förövrigt är inte "en extremt stor majoritet" emot EU, ganska löjligt påstående.. då det var en majoritet som folkomröstade att gå med i EU.

Visa signatur

Vill ni ha svar, så citera!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden igen. Det står att dom tar emot VISA och Mastercard, men när man ska betala är det bara PayPal, Telefon och SMS. Har man kunnat betala med Kreditkort förut eller är nå fel just nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Hastigheten påverkas inte. JAg testade själv. Kommer dock inte använda det då jag behöver komma åt min server hemma utifrån och det går inte när en anonine är igång. Kan inte strömma media hemifrån heller.

Gör en virtuell maskin på din server där du ringer upp anonine.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Jag trodde man fortfarande skulle kunna komma åt sina datorer där hemma men det kan man tydligen inte. VPN är mao inget för mig då.

Det går att komma åt datorerna hemma även när man är uppkopplad mot ex. Anonine, det handlar bara om att se till att trafiken routras rätt hemmifrån. Huruvida man kan koppla upp sig mot Anonines adress eller om man måste använda den man får av sin ISP ska jag dock låta vara osagt, har dålig koll på om Anonine blockerar portar för inkommande trafik.

Permalänk
Medlem

I den här tråden kan ni läsa vilket svar jag fick från supporten hos annonine när jag frågade om dom blockerar portar:
http://www.sweclockers.com/forum/14-internet-uppkoppling-och-...

Det var ju ett tag sedan nu, men det verkar som det är samma sak fortfarande.

Permalänk

Min erfarenhet av Anonine är att man blir nedkopplad med jämna mellanrum och när man kopplar upp igen så har man en ny ipadress. Då ipadressen från ISPn är mer konstant och då man själv kan styra vilka portar man vill blockera och inte så skulle jag rekommendera att koppla upp mot den adressen. Då jag förmodar att folk som kopplar upp sig mot hemdatorn gör det krypterat så spelar det ju ingen roll vilken väg man tar och då är det ju dumt att inte ta den lättaste