Familje/speldator ca 6000kr - Inet

Permalänk

Familje/speldator ca 6000kr - Inet

Ska sätta ihop en dator till familjen med en budget på "sikta på 6000", 7000kr max.
Jag har satt ihop en dator som landar på 6400kr, men jag har några frågor till er som är lite mer utbildade på ämnet än vad jag själv är.

Länk till paketet: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1667397/forsok1

Frågor:
- Passar allt tillsammans? Gått igenom det några gånger och vad jag kan se så ser allt bra ut.
- Är moderkortet bra?
- Är Nätagget stort nog?
- Är lådan stort nog för att passa in grafikkortet?
- Hur kommer grafikkortet stå sig dom kommande åren? Ville helst ta med ett 2GB grafikkort men budgeten räckte inte riktigt till. Man kanske kan ta en billigare processor som ger ungefär samma prestanda som i5 2500 för att trycka upp till ett bättre grafikkort?
- Ingen överklocking kommer ske, så jag antar att jag inte behöver någon extra kylning?
- Har jag glömt något? Hade varit fruktansvärt pinsamt om jag glömt en viktig del, men det kan ju ha hänt.

Lite extra info:
- Ljudnivå spelar ingen roll.
- Helst ska den här datorn stå sig i några år iallafall. Inga delar kommer bytas i framtiden då farsan är för lat och snål. Han kommer vänta tills den knappt startar längre och då köpa en ny, som han gjorde med våran nuvarande dator.

Skulle även behöva en mus, ingen spelmus utan en vanlig, billig mus med fungerande scroll. Musen vi sitter med nu går knappt att skrolla uppåt med.

Tack på förhand!

Visa signatur

CPU: i7 6700k | GPU: Zotac GeForce GTX 970 4GB | SSD: Samsung EVO 850
RAM: Corsair Vengeance 16GB | Chassi: Fractal Design Define S

Permalänk
Avstängd

Du måste ha ett chassi som stödjer atx moderkort och köp 2500k istället för 2500

vilka spel kommer att spelas på datorn annars skulle jag köpt en i3 istället

sedan skulle du kunna dra ner på nätdelen

eftersom ni har datorn tills den inte fungerar längre så skulle jag köpt en ssd

Permalänk
Medlem

köp 2500k, fsp 650 80+ guld och Fractal Design Core 3000 Svart
typ http://www.inet.se/kundvagn/visa/1667475/2012-04-07

Permalänk

Tack båda!

Citat:

Du måste ha ett chassi som stödjer atx moderkort och köp 2500k istället för 2500

vilka spel kommer att spelas på datorn annars skulle jag köpt en i3 istället

sedan skulle du kunna dra ner på nätdelen

eftersom ni har datorn tills den inte fungerar längre så skulle jag köpt en ssd

Valde 2500 istället för 2500k då den inte kommer överklockas, men det spelar väl ingen större roll när man tänker efter.

Spel som spelas just nu är väl det senaste Assassin's Creed, Minecraft och lite äldre spel. Datorn vi har nu är flera år gammal (runt 5, närmare 6 nu) och startar inte när man vill, men då och då går den igång.

En SSD pressar upp priset för högt, tyvärr.

Citat:

köp 2500k, fsp 650 80+ guld och Fractal Design Core 3000 Svart
typ http://www.inet.se/kundvagn/visa/1667475/2012-04-07

Ser mycket bättre ut, och för samma pris! Tack!

Visa signatur

CPU: i7 6700k | GPU: Zotac GeForce GTX 970 4GB | SSD: Samsung EVO 850
RAM: Corsair Vengeance 16GB | Chassi: Fractal Design Define S