Permalänk
Medlem

polis och avlystning

hey, ja undrar lite vad polisen kan avlyssna , tex program osv: steam : orgigin : ingame*
vet att dom kan typ ta filer ifrån datorn (om dom hämtar den) (tex : msn chattloggar osv) fast vem använder msn idag?.

aja det jag undrar är "kan polisen avlyssna program som steam origin" utan att hämta datorn

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

hey, ja undrar lite vad polisen kan avlyssna , tex program osv: steam : orgigin : ingame*
vet att dom kan typ ta filer ifrån datorn (om dom hämtar den) (tex : msn chattloggar osv) fast vem använder msn idag?.

aja det jag undrar är "kan polisen avlyssna program som steam origin" utan att hämta datorn

Tja, de kan (tekniskt sett) avlyssna ALLT du gör om de bestämmer sig för att sätta in stora resurser på en enskild person. ALLT du gör lämnar spår efter sig, det handlar bara om tid och resurser. Men som i ett stort fiskstim är det ju högst osannolikt att just DU skulle bli föremål för någon granskning om du inte är misstänkt för något brott.

Varför skulle de vilja avlyssna en tjänst som Steam eller Origin? Och MSN används fortfarande idag.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Medlem

inte vad jag vet. hur så ? är du övervakad ;)? sälja krydda på internet är inge bra

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk

hehe med tanke på din avatar och så... Ska ni göra business över steamchatten?

Visa signatur

Case Labs M8 | ASUS WS Revolution B3 | i5 2500K | Zotac GTX580 3gb | Corsair AX 850 | Corsair 8gb Vengance CL8 | ASUS Xonar Essence STX | Corsair GT 120gb + 4tb WD black/green | Vattenkylt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

hey, ja undrar lite vad polisen kan avlyssna , tex program osv: steam : orgigin : ingame*
vet att dom kan typ ta filer ifrån datorn (om dom hämtar den) (tex : msn chattloggar osv) fast vem använder msn idag?.

aja det jag undrar är "kan polisen avlyssna program som steam origin" utan att hämta datorn

Jag är inte expert men om polisen tar några filer från ens dator är det inte olaga intrång då?

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem

hehe jo säljer i steam forum.. nä men bara undrar man säger ju ett å annat i chatten som man inte få i ansiktet sen
men i spel då exempel. cs1.6 chatten ingame då ?

Skrivet av Wolfclaw:

Tja, de kan (tekniskt sett) avlyssna ALLT du gör om de bestämmer sig för att sätta in stora resurser på en enskild person. ALLT du gör lämnar spår efter sig, det handlar bara om tid och resurser. Men som i ett stort fiskstim är det ju högst osannolikt att just DU skulle bli föremål för någon granskning om du inte är misstänkt för något brott.

Varför skulle de vilja avlyssna en tjänst som Steam eller Origin? Och MSN används fortfarande idag.

men chatten är väldigt liten chans att bli spårad
det som fick mig att undra är om dom skulle ha exempel ett filter TYP: jag sköt en tant. så går sköt i ett filter som flaggar typ eller va fan som helst <3

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

De KAN väl avlyssna i princip allt, men då ska det röra sig om grövre brott tror jag. Dels för att de ska FÅ göra det och dels krävs det nog en del för att de ska sätta in så stora resurser.

Skrivet av Gimbergsson:

Jag är inte expert men om polisen tar några filer från ens dator är det inte olaga intrång då?

Inte ifall de har husrannsakan eller så?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

men det måste ju vara olaga intråg om de "hackar" datorn och tar filer från den eller?

Permalänk
Medlem

Är polisen intresserad av vad du gör på din dator och misstänker brott så kommer dem gladeligen hem till dig och hämtar din trogna burk

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Inte ifall de har husrannsakan eller så?

Då får dom såklart men tror dom måste fortfarande säga till ägaren att dom har husrannsakan

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whurval:

men det måste ju vara olaga intråg om de "hackar" datorn och tar filer från den eller?

Ja.

Skrivet av Gimbergsson:

Då får dom såklart men tror dom måste fortfarande säga till ägaren att dom har husrannsakan

Jo, men det är ju inte så att dom ringer en dag innan och säger "Hej, polisen här, vi har en husrannsakan att utföra hos dig, så vi kommer imorgon klockan 14:00"

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

men vi har kommit fram till, att det är större brott och liten chans att dom går igenom ens dator , i så fall så tar dom datorn ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

För avlystning så måste dom ha ett underlag som kan stärka det dom ska finna.
Och om dom verkligen har bevis, så kommer dom inte behöva, utan då genomföra en husransakan och ta med sig datorn:)

Utan underlag är avlystning olagligt, ja.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem

så man kan mer eller mindre prata om allt i steam o origin ? mer eller mindre ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

så man kan mer eller mindre prata om allt i steam o origin ? mer eller mindre ?

Yes.

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

så man kan mer eller mindre prata om allt i steam o origin ? mer eller mindre ?

Sen har ju Steam och Origin fullständig koll på och loggar det som pågår i deras chattar men det är ju en helt annan sak.

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede