Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat! Imponerad! Nu läste jag inte all text, men hur lång tid tog bygget?
Hoppas man får se fler kreationer av dig

Visa signatur

Mina projekt: Airvolv | W2AX (Cootek W2)
Social: Facebook | Instagram

Björn showed us what kind of level one can achieve with a keen eye for detail and a sense for style. - SM i PC moddning 2015

Permalänk
Medlem

Riktigt stilrent! Vad var det för CAD-program du använde?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk

Grymt jobbat! Kul att se ett sånt här projekt där chassit verkligen skapas "from scratch"! Jag hoppas att du får ett motsvarande betyg av din handledare eller vem det nu är som betygsätter ditt projekt, som du får av mig! 5/5 inget att diskutera!

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!

Permalänk
Medlem

Ok, jag trodde maskinparken (med CNC fräs m.m.) var från ditt jobb...lite mindre sotis nu då!

Det får bli "lilla" kritiker hammaren;
Hur flyttar du på chassit? Kna inte vara helt lätt att lyfta utan handtag?

Annars 4.9 processorsocklar av fem möjliga, -0,1 avdrag för svartsjukan. ^^

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem

Aldrig har jag blivit så här imponerad av ett bygge. Sjukt smart planerat och minst lika snyggt! Ställ upp i chassi-OS!
Hur mycket kostar material till chassi?

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem

Blir inte imponerat ofta men detta var riktigt snyggt 10/10!

Visa signatur

AMD 955@4.2GHz | Corsair H60 (2x FD@1000rpm) | 460gtx 768mb@864mhz | Corsair 2x2gb 1600mhz | MSI 870A-G54 | Antec Three Hundred | OCZ 600w

Permalänk
Medlem

ett stycke nightshot bilder skulle uppskattas

Permalänk
Medlem

Sjukt hög klass på det här arbetet!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Ett av dem absolut bästa chassina hittills:D

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt, bra jobbat! 5/5

Permalänk
Medlem

Sissådär lagomt snyggt

Permalänk
Medlem

Wow! Vilket hantverk!
Det kommer att gå bra för dig i framtiden!
Mkt imponerad!

Visa signatur

Andreas

Permalänk
Skrivet av Nizr:

Riktigt bra jobbat! Imponerad! Nu läste jag inte all text, men hur lång tid tog bygget?
Hoppas man får se fler kreationer av dig

Tack ska du ha!
Bygget tog ungefär 6 månader från dagen jag började skissa till färdig produkt.

Skrivet av mille666:

Riktigt stilrent! Vad var det för CAD-program du använde?

Skisserna är gjorda i Sketchup. Det var dock min flickvän som hjälpte mig med CAD-ritningarna till fläktgallerna eftersom dessa krävde ett annat filformat. Jag tror programmet hette AutoCAD men är inte helt säker.

Skrivet av AndersonYYY:

Grymt jobbat! Kul att se ett sånt här projekt där chassit verkligen skapas "from scratch"! Jag hoppas att du får ett motsvarande betyg av din handledare eller vem det nu är som betygsätter ditt projekt, som du får av mig! 5/5 inget att diskutera!

Stort tack!

Skrivet av ZAIZAI:

Ok, jag trodde maskinparken (med CNC fräs m.m.) var från ditt jobb...lite mindre sotis nu då!

Det får bli "lilla" kritiker hammaren;
Hur flyttar du på chassit? Kna inte vara helt lätt att lyfta utan handtag?

Annars 4.9 processorsocklar av fem möjliga, -0,1 avdrag för svartsjukan. ^^

Precis som du säger så är det skolans CNC-fräs som jag använt, skall dock tilläggas att jag fick mycket hjälp av min handledare inom detta området eftersom jag inte går industriprogrammet.

Flyttar på chassit gör man helt enkelt genom att ta tag undertill, använda benmusklerna, lyfta och vara glad. Det är ganska otympligt detta chassit men samtidigt är det inte menat som ett chassi som skall flyttas runt på.

Tack ska du ha för det fina betyget!

Skrivet av Kalajfa:

Aldrig har jag blivit så här imponerad av ett bygge. Sjukt smart planerat och minst lika snyggt! Ställ upp i chassi-OS!
Hur mycket kostar material till chassi?

Tackar så mycket!

Materialet kostade på ett ungefär 1000kr sammanlagt, då räknar jag in aluminiumstängerna till stommen, skruvar, dioder och fötterna. Aluminiumplåten hade jag tur nog att bli sponsrad med.

Skrivet av Nanger:

Blir inte imponerat ofta men detta var riktigt snyggt 10/10!

Tack ska du ha!

Skrivet av 1ghz:

ett stycke nightshot bilder skulle uppskattas

Ska försöka ordna detta under helgen.

Skrivet av anemic:

Sjukt hög klass på det här arbetet!

Skrivet av upl8447:

Ett av dem absolut bästa chassina hittills:D

Skrivet av Aiwzor:

Riktigt snyggt, bra jobbat! 5/5

Skrivet av erlands:

Sissådär lagomt snyggt

Skrivet av Neoboll:

Wow! Vilket hantverk!
Det kommer att gå bra för dig i framtiden!
Mkt imponerad!

Tack så mycket för alla trevliga kommentarer!

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat!!

Jag är inte helt såld på den yttre formen, tycker du kunde varit konsekvent med rundade hörn uppe/nere alternativt helt 8-kantigt.

Men med det sagt är jag verkligen imponerad än finishen, insidan och dina smarta lösningar!!
Det blir 5/5 från mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Riktigt snyggt! Vilket program går du på gymnasiet?

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Läckert! Skulle vilja se nått liknade i handeln

Permalänk
Medlem

Det enda jag tycker du skulle ändra är slangen, inte jättesnyggt när den är "dimmig". Svart slang hade nog passat bättre in.

Men allt som allt väldigt snygg design och bra hantverk 5/5!

Visa signatur

|Kraftverket|Mobo: Gigabyte Aurous Elite B550 | Cpu: AMD 5800X |Cpu kylare:Phanteks PH-14| Gpu:Nvidia RTX 2080TI |Nätagg: Corsair AX750|Chassie:Phanteks Enthoo |Minne: 2x8gb Corsair Vengeance 3600|Disk: Samsung 980 PRO 500 gb NVME| Disk: Samsung 1 tb SSD| Disk:Samsung 830 256gb SSD|Bildskärm: Asus Swift PG278Q
|Ljud|HRT Musicstreamer II 2012 ed.|Bottlehead Crack|Sennheiser HD700|
|Nas|Ds413J|2x3tb wd red|2x2tb wd green|

Permalänk
Medlem

Grymt välgjort bygge! Själv skulle jag aldrig ha fönsterruta och lampor i datorn, men det är ju inte min dator
Klart imponerande.

Visa signatur

Den enda riggen som räknas:
Hagström Swede -> pedalbord

Permalänk
Hedersmedlem

Wow, om jag kunde skulle jag rösta 5p för bygget och sen 5p till för Sunnerbogymnasiet, tyckte väl att det såg bekant ut!
Har själv spenderat en hel del tid med de där maskinerna då jag gick teknikprogrammet där, så det är ju extra roligt för mig att se.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Imponerande att du hunnit med detta själv. De flesta kokar sylt och säljer på julmarknaden som UF, och då är de också oftast 4-5 pers.

Snyggt och välgjort blev det också.
5p/5p.

Permalänk
Medlem

5p för galleriet och utförda arbetet, stor cred.
Jag antar att du fick MVG som betyg för projektarbetet?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Medlem

Oerhört fint bygge! Ser mycket välplanerat och gediget ut. Well done! 5 av 5 delicatobollar!

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt asså! Varje detalj känns oerhört välplanerat och genomtänkt! 5/5p från mig!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1, PSU: Corsair SF600, MB: MSI B450I,CPU:AMD Ryzen 5 2600 Six-Core ProcessorGPU: MSI Vega 56, RAM: Corsair 16GB, HDD: 2x Samsung 840 Pro 256GB SSD OS: Win10 Pro, Skärm: AOC Agon 32"
Server: HPE Proliant Microserver Gen8, Intel(R) Xeon(R) CPU E3-1265L V2 @ 2.50GHz ,2x 4TB, 2x 3TB, 16GB RAM

Permalänk
Medlem

will it blend?

Visa signatur

RTX 3070 || Ryzen 5600X || 32GB 3600MHz || PCIe SSD goes BRRRRR

Permalänk
Medlem

Ruskigt bra jobb!

Visa signatur
Permalänk

Riktigt fräscht, bra hantverk.

Enda feedback jag kan ge är att det i mitt tycke är snyggare att använda dubbelsidiga fittings i genomföringar genom plåten.
Tänker på hålet i innergolvet där slangen från tanken går igenom. Där hade du istället kunnat ha en dubbelsidig fitting.
Smaksak kanske men jag tycker det ser proffsigare ut. Nonetheless MVG+ på bygget i övrigt.

Permalänk
Avstängd

Det enda jag kan klaga på är designen, gillar den inte.

4 av 5p

Permalänk
Medlem

Jävlar vad snyggt! Tar du emot beställningar?

Permalänk
Medlem

En M-atx version får gärna dimpa ner i min brevlåda.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Helt grymt snyggt.

Visa signatur

[AMD 1600][GTX 1060][Phanteks eclipse P300][8GB]
Spotify: Rap Reggae

[Citera för svar.]

https://soundcloud.com/ega-production