Crytek tillkännager Crysis 3

Permalänk
Medlem

Ta bort alla aliens så kanske de blir bra. De första bitarna av ettan är trots allt bäst hittils.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

BF3 likt gissar jag på!

Hoppas ej det gör det då crysis 2 är det enda spelet som använder "riktigt" tesslation och även utan det så är crysis 2 snyggare än bf3 , kolla bara hur vattnet ser ut i bf3 ,inga vågor eller något ..

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem
Skrivet av medstud:

Varför ska de alltid dra in utomjordingar? Kan man inte bara få ta sig an en armé hyfsat självständigt igen?

Något dom MÅSTE fixa är iaf skadan och hälsan som man ger och som fienden kan ta. Jag pallar inte tömma 1-2 magg på varje jävla fiende man möter, speciellt eftersom att man inte får tillbaka dom skotten genom ammolådor eller liknande utspridda på banan. Samma problem har varit sen 1an då man kunde ttömma ett magg på en korean och det enda dom gör är att huka sig med armarna över huvudet, dock med 1 enda jävla skott i pallet dör dom.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

På något vis så älskar jag när spel har pilbågar, så kul att lira med pilbåge !

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Ursäkta men...dog inte prophet i 2an? jag har för mig att han skjuter huvudet av sig precis i början :S

Eh , spelar du igenom spelet så behöver du inte fråga då svaret på din fråga finns i slutet på spelet

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Har alla andra Crysis spel så varför inte ett till? Bara det inte blir lika tråkigt som Crysis 2 blev.

Tillbaka med koreaner som man kan kasta på stenar!

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Hoppas ej det gör det då crysis 2 är det enda spelet som använder "riktigt" tesslation och även utan det så är crysis 2 snyggare än bf3 , kolla bara hur vattnet ser ut i bf3 ,inga vågor eller något ..

Hur ofta ser du vågor i ett hamnvatten som ligger stilla? bara för att det är vatten måste det inte guppa runt som i ett badkar bara för att se äkta ut. Samma sak tänkte jag med molnen på cryisis 1 och bf3, ser ut som en stor enda molntavla likt counter-strike, sen kollade jag ut i verkligheten, ser precis likadant ut, med enda skillnaden att det blåser ibland så man ser dom röra sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Eh , spelar du igenom spelet så behöver du inte fråga då svaret på din fråga finns i slutet på spelet

Jag spelade igenom spelet, men det vart så enformigt och drygt att jag bara sprang genom parken i slutet och gjorde det jag skulle, jag sprang förbi alla aliens som vägrade dö, ville bara genom lidandet så jag kunde känna mig stolt att även ha klarat 2an. So please, do fill me in (Y)

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk

bara de inte blir en konsollport är jag nöjd

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Woho =D

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Nice, men ska dom göra en ny Timesplitters ? lirade 2:an som en tok men kompisar hemma, så ifall dom gör den rätt så kan multiplayern bli suverän, dock tycker jag deras far cry, crysis multiplayer inte varit min smak direkt!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Köper inte FPS spel för SP och MP kommer säkert va i typisk 'Generic FPS' anda i små utrymmen med fläshigt grafik men svag gameplay, just som i stort sett alla shooter titlar blivit nuförtiden... :/

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Gillade både 1an och 2an (väntade dock till DX11 patchen kom).
Tvåan kändes lite mer "linjär" än ettan som i sin tur var mer linjär än Farcry 1.
Tvåans DX11 boost kändes lite halvdan. Vissa ställen hade de inte gjort något på.

BF3 är snyggare på många sätt men samtidigt fulare på andra. Synd att de har överdrivit så med HDR och lensflares i BF3.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

Kommer det finnas med riktiga vapen också och inte den leksaken som på bilden så blir det ett givet köp för mig iom att ettan och tvåan hade väldigt bra grafik, prestanda och innehåll.

Permalänk
Medlem

Fan va kul. Har alltid tyckt om Crysis. Ska bli kul å få spela

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

yaaaaaaaaaay köp blir det nog.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Inaktiv

Ja stockholms miljö... Så kan man springa omkring och döda apple bogar medans dom försöker dodga med sina iphones... Fjollträsk

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Hur ofta ser du vågor i ett hamnvatten som ligger stilla? bara för att det är vatten måste det inte guppa runt som i ett badkar bara för att se äkta ut. Samma sak tänkte jag med molnen på cryisis 1 och bf3, ser ut som en stor enda molntavla likt counter-strike, sen kollade jag ut i verkligheten, ser precis likadant ut, med enda skillnaden att det blåser ibland så man ser dom röra sig.

Absolut inte , men kolla bara på vatten nivån så ser du bara en rak linje ,detta har dom gjort för att spara in på använda polygoner. Vilket gör att banorna kan bli riktigt stora då vatten med vågor är väldigt krävande, (samma med himlen). Jag spelar skälv bf3 mycket så jag gillar spelet , men kan ej förstå vissa som tycker spelet ser så himla extremt bra ut.

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Jag är mer intresserad av detta spel än jag var med BF3.

Permalänk

Dagens bästa nyhet på Swedclockers. Cheers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Hoppas ej det gör det då crysis 2 är det enda spelet som använder "riktigt" tesslation och även utan det så är crysis 2 snyggare än bf3 , kolla bara hur vattnet ser ut i bf3 ,inga vågor eller något ..

Riktigt tesslation på typ träbänkar och sten.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Absolut inte , men kolla bara på vatten nivån så ser du bara en rak linje ,detta har dom gjort för att spara in på använda polygoner. Vilket gör att banorna kan bli riktigt stora då vatten med vågor är väldigt krävande, (samma med himlen). Jag spelar skälv bf3 mycket så jag gillar spelet , men kan ej förstå vissa som tycker spelet ser så himla extremt bra ut.

Jag förstår, men då vet du också varför dom laggt ner allt krut på stadsmiljöer, man har aldrig någonsin kunnat dyka i bf och vattnet har inte haft särskillt stor betydelse någonsin heller och därav valet kan jag tro :9 men spelet i övrigt är det snyggaste ute nu på maxad grafik det kan jag inte förneka enligt min egen uppfattning dock anse jag att spelar modellerna är fula fortfarande, ögonn kollar mer än sällan rätt utan bara kollar runt som om dom var virriga i huvudet hela tiden

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Hoppas bara det inte blir lika värdelöst som crysis 2.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Riktigt tesslation på typ träbänkar och sten.

Knappast , har du en länk som bekräfta det ?, Nej jag trodde inte det Jag kan länka dig ganska många länkar som visar motsattsen men jag hittade en på forum som hastigast http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2205915 . Jag gillar absolut bf3 men man måste kunna se det för vad det är

Visa signatur

i5 3570K 3.8 Ghz / AGG 650 W / Msi Nvidia GTX 970 / 8 GB DDR3

Permalänk
Medlem

Hade jag varit på sarkastiskt humör hade jag skrivit "Sweet, Origin är så jävla bra! Och Crysis 2 gav ju verkligen mersmak! Och efter ME3 har jag verkligen börjat gilla EA och DLC-köp-ditt-spel-i-bitar! Och om inte DX9c hade varit så jävla bra så hade de inte behållt det i åtta år."

Men istället säjer jag "2013 är flygande grisens år och de gör allt rätt, jippi på riktigt!"

(EDIT: CryEngine 3 verkar dock riktigt najs, som alltid)

Permalänk
Avstängd

Ney.. Bort med stadsmiljön helt, jag vill endast ha djungel!

Permalänk
Medlem

Har aldrig förstått vad som är så bra med Crysis... Det kan se riktigt bra ut, ja. Men vad exakt är bra med gameplayet? Tyckte det var stelt och allmänt tråkigt trots att jag gillar shooters. 2an var mil sämre än 1an men det verkar vara den allmänna uppfattningen så kanske inte så konstigt. Mutliplayer var ett stort skämt. Jaja, kul att det går frammåt med utvecklingen av grafik, synd att gameplay får lida.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Något dom MÅSTE fixa är iaf skadan och hälsan som man ger och som fienden kan ta. Jag pallar inte tömma 1-2 magg på varje jävla fiende man möter, speciellt eftersom att man inte får tillbaka dom skotten genom ammolådor eller liknande utspridda på banan. Samma problem har varit sen 1an då man kunde ttömma ett magg på en korean och det enda dom gör är att huka sig med armarna över huvudet, dock med 1 enda jävla skott i pallet dör dom.

Haha what?! Du suger bara på spelet helt enkelt. Ingen big deal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir.Djs:

Knappast , har du en länk som bekräfta det ?, Nej jag trodde inte det

Citat:

...decision to deploy gratuitous amounts of tessellation in places where it doesn't make sense is frustrating, because they're essentially wasting GPU power—and they're doing so in a high-profile game that we'd hoped would be a killer showcase for the benefits of DirectX 11. Now, don't get me wrong. Crysis 2 still looks great and, in some ways at least, is still something of a showcase for both DX11 and the capabilities of today's high-end PCs. Some parts of the DX11 upgrade, such as higher-res textures and those displacement-mapped brick walls, appreciably improve the game's visuals. But the strange inefficiencies create problems. Why are largely flat surfaces, such as that Jersey barrier, subdivided into so many thousands of polygons, with no apparent visual benefit? Why does tessellated water roil constantly beneath the dry streets of the city, invisible to all?

Länk:

http://techreport.com/articles.x/21404/2
http://techreport.com/articles.x/21404/5
Tack och hej.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Haha what?! Du suger bara på spelet helt enkelt. Ingen big deal.

Jag ser inte att jag någonstans sagt att jag är bra på crysis? att ha 2 i KD på BFBC2 och BF3 är ju en helt annan 5a visserligen. Så jag vet ju hur man pangar FPS, och det jag vet är att jag inte är ensam om att tycka att crysis fiender är smått odödliga

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |