Battlelog - Lämna meddelanden? (Felaktigt Bannad)

Permalänk

Battlelog - Lämna meddelanden? (Felaktigt Bannad)

Tjena!
Jag är ganska nybliven BF:are, började förra lördagen men är en rutinerad FPS:are!
Igår efter jobbet loggade jag in och spelade, det gick bra men inte märkvärdigt i mitt tycke. det tog kanske 20 minuter så hängde sig spelet med meddelande att något oväntat inträffat.. Det har hänt förut så jag provade logga in igen. Då fick jag till svar att jag var Bannad för Cheating/Hacking.
Jag blev väldigt förvånad och tänkte att jag skickar ett meddelande till moderatorn på Servern eftersom att jag nästan uteslutande spelat på samma server.
Jag blev väldigt förvånad och lite stött också, jag har aldrig i hela mitt liv fuskat i ett spel och verkligen inte nu heller, dessutom vill jag fortsätta spela på den servern som jag börjat spela på, jag trivs med reglerna där och med spelarna! Jag vill nog påstå att jag är för gammal för att fuska dessutom...

Så min fråga är om man inte kan lämna ett meddelande till moderatorn för servern på själva Battlelog interfacet (alltså där man ansluter till servers och kan överblicka sin profil etc). Jag hittade inget sätt att skicka meddelanden?

Hoppas någon av er kan hjälpa mig!

Visa signatur

FD Define R3 (White) - Asus P8Z68 Pro Gen 3 - Corsair AX 750 - 12 GB Corsair Vengance LP - 128 GB Samsung 830 SSD - i5 2500K @ 4,2 GHZ - Be Quiet DarkRock Advanced C1 - 3 120 mm Nexus - 2 FD Stock fans - Asus HD7970 DCUII Top

Permalänk
99:e percentilen

Om servens ägare har en hemsida kan du kolla där om det går att kontakta dem.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Du har alltså inte moddat/ändrat något utan bara installerat vanilla BF3 och spelat helt normalt? Är det bara den servern du inte kommer in på eller kan du inte spela BF3 alls?

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Om servens ägare har en hemsida kan du kolla där om det går att kontakta dem.

Jag kollade deras hemsida men den var inte heller optimal för kontakt (Man måste ansöka om medlemskap för att kunna kontakta övriga medlemmar, vilket jag gjort så vi får väl se).

Skrivet av Frux:

Du har alltså inte moddat/ändrat något utan bara installerat vanilla BF3 och spelat helt normalt? Är det bara den servern du inte kommer in på eller kan du inte spela BF3 alls?

Nej jag har inte ändrat något alls (Inte ens grafikinställningar), bara min mouse-sens.. Jag är endast Bannad där, så jag antar att en adm/moderator på servern bannat mitt ID?

Visa signatur

FD Define R3 (White) - Asus P8Z68 Pro Gen 3 - Corsair AX 750 - 12 GB Corsair Vengance LP - 128 GB Samsung 830 SSD - i5 2500K @ 4,2 GHZ - Be Quiet DarkRock Advanced C1 - 3 120 mm Nexus - 2 FD Stock fans - Asus HD7970 DCUII Top

Permalänk

Tyvärr är detta något du kommer att få vänja dig med om du är en duktig spelare. Många admins inom bf3, såväl som andra spel, tål inte att någon är mycket bättre än dem själva och bannar därför. Själv har jag inte en aning om hur många bans/kicks jag har fått men det blir ett läskigt stort antal.

Finns ju också servrar som har autokick vid en viss k/d, dessa servrar ska du väl också passa dig för

Leta upp en ny server och lycka till!

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASRock z68 Extreme4 gen3 | Intel Core i5 2500K | 8GB Vengeance | 2x Gigabyte Radeon HD6950 | OCZ Vertex 3 120gb | Samsung Spinpoint F3 1tb | Antec Kühler 620

Permalänk

Ja det är ju såklart en lösning om än inte den jag ville
Men går det att lämna meddelande till någon på battlelog? eller är det en funktion som inte finns?

Visa signatur

FD Define R3 (White) - Asus P8Z68 Pro Gen 3 - Corsair AX 750 - 12 GB Corsair Vengance LP - 128 GB Samsung 830 SSD - i5 2500K @ 4,2 GHZ - Be Quiet DarkRock Advanced C1 - 3 120 mm Nexus - 2 FD Stock fans - Asus HD7970 DCUII Top

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Turboinside:

Ja det är ju såklart en lösning om än inte den jag ville
Men går det att lämna meddelande till någon på battlelog? eller är det en funktion som inte finns?

Du måste tyvärr bli vän med personen först för att skriva till honom över battlelog, annars får du helt enkelt ta reda på om dom har en hemsida eller forum där du kan överklaga.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Jag stog i princip hela rundan i bussen utanför ingången som recon.. kan de ha ansetts vara "map Abuse" eller dylikt? tyckte jag hade ett ganska fördelaktigt läge där.. men jag fick ju inte ens en varning..

Visa signatur

FD Define R3 (White) - Asus P8Z68 Pro Gen 3 - Corsair AX 750 - 12 GB Corsair Vengance LP - 128 GB Samsung 830 SSD - i5 2500K @ 4,2 GHZ - Be Quiet DarkRock Advanced C1 - 3 120 mm Nexus - 2 FD Stock fans - Asus HD7970 DCUII Top

Permalänk
Skrivet av Turboinside:

Jag stog i princip hela rundan i bussen utanför ingången som recon.. kan de ha ansetts vara "map Abuse" eller dylikt? tyckte jag hade ett ganska fördelaktigt läge där.. men jag fick ju inte ens en varning..

Var det på metro? Borde inte vara något problem där.

Off topic: Blev bannad för baserape då jag dödade en admin som låg och sköt (recon) från bakom deras landningsbana på Operation Firestorm. Jag fick iaf tagit hans dog tags genom att hoppa ut ur jet.

Finns vissa personer som helt enkelt inte accepterar att man är bättre än dem. Har alltid skött mig och gett flera varningar när jag varit admin på cs servrar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Turboinside:

Jag stog i princip hela rundan i bussen utanför ingången som recon.. kan de ha ansetts vara "map Abuse" eller dylikt? tyckte jag hade ett ganska fördelaktigt läge där.. men jag fick ju inte ens en varning..

Det låter helt enkelt som en admin som inte tål att förlora eller tycker att alla som lyckas ha en bra runda någon gång fuskar. Om du nu lyckas få den upphävd så kan det lika gärna hända igen, så jag föreslår att hitta en annan liknande server om det går.

Visa signatur

Meow