Analytiker uppskattar 35 miljoner sålda Iphone i Q1 2012

Permalänk
Medlem

rätt imponerande hur 35 miljoner kan köpa en 3,5" mobil 2012 ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

rätt imponerande hur 35 miljoner kan köpa en 3,5" mobil 2012 ...

Vissa vill inte ha en tegelsten i fickan, och nej jag skulle aldrig köpa en iphone i nuläget men inte är det pga skärmstorleken iaf

Permalänk
Medlem

gillar sånna argument från iphone användare, att de tycker alla andra nya mobiler är för stora, undra vad de kommer säga som ursäkt nu för att det tycker om det när iphone5 kommer med stor skärm (vilket den med all säkerhet kommer göra?)

Permalänk
Skrivet av Daemon85:

gillar sånna argument från iphone användare, att de tycker alla andra nya mobiler är för stora, undra vad de kommer säga som ursäkt nu för att det tycker om det när iphone5 kommer med stor skärm (vilket den med all säkerhet kommer göra?)

Verkligen inte sant, majoriteten tycker att den ska bli större.

http://9to5mac.com/2012/01/25/poll-would-you-like-the-next-ip...

Visa signatur

Asus P8P78 Deluxe / 2500K@4,6 / 16GB / GTX970 / 500GB SSD / 8TB / 750W / Creative X-fi [<- Semipassiv]
Senn HD280 / BenQ BL3200PT / MBA 13" -11 / S7E

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

gillar sånna argument från iphone användare, att de tycker alla andra nya mobiler är för stora, undra vad de kommer säga som ursäkt nu för att det tycker om det när iphone5 kommer med stor skärm (vilket den med all säkerhet kommer göra?)

Det är lite skillnad på stor och stor... En mobil upp till 4" kan jag mycket väl tänka mig men inte större. Att springa runt med en tegelsten på 4,6 till 5" är inget som intresserar mig.

Permalänk
Medlem

sade inte alla jag har dock aldrig hört om en iphoneanvändare som ville ha större

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag sa aldrig att det gör dig cool, utan bara att brist på sex kan göra dig bitter, och det tror jag inte en själ på jorden kan förneka. Det kittlar nog även lite där nere hos dom mest extremreligiösa då och då, och det är då det förklaras krig mot andra religioner

Så sant så, dock har katolska präster sina små pojkar

Edit: Det var formulerat som en fråga till läsare, menade inte på att du sa det.
Ursäkta om du tolkade det så.

Haha, den lite kung

Visa signatur

Citera.

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Imponerande
Synd att många android-fanboys är blinda för att Iphone kanske är bättre trots allt. så många kan ju inte ha fel. Folk klagar på att iphone hela tiden men aldrig ägarna till en, bara på Itunes för pc xD. Sedan säger ju vissa "- Iphone är så långsam, KÖP DEN INTE1!!1!!!" men då tänker de inte heller på att hårdvaran är inte allt, anpassning av appar till ios är också en stor del som gör det snabbt och smidigt som många android appar ofta saknar. Hattar såna haters, som bara tänker halva biten.

Har en htc wildfire och hatar den. laggar, jobbig kamera, massa onödiga funktioner som gör det mer komplicerat, brus från hörlursuttaget, dåligt anpassat market med få appar och många som inte ens funkar till telefonen, batteri för 4 timmar spel mm. Min Ipad är "magisk" såväl iphone också. Iphone är bättre än android enligt min åsikt

som andra säger så jämnför du helt fel mobil så du verkar inte vara en person som är kapabel till att kritisera folk, och det är alltid lika kul när någon säger " den kan inte var så dålig om nu nästan alla har den" eller något i den stilen, det roliga med det är att 97% om jag inte har fel ligger i medel på IQ så det betyder att endast 3% har hjärna nog att fatta logiska beslut, behöver nog inte peka åt vilken grupp du ska gå till....

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk

Kan det vara så enkelt att iphone är en tråkigare lur därav söker de spänning på annat sätt än redan tillfredställda android ägare?

Jag är övertygad att denna snedvridna meningslösa undersökning är inget annat än halvtaskigt TROLLförsök.

Gör om, GÖR RÄTT!

Permalänk
Medlem

Snälla sluta med detta Android vs Apple hat. Om ni ska diskutera skillnader mellan de två så gör det med seriösa diskutioner och inte med hjälp av att klanka ner på andra. Det slutar bara med avstängingar.

On-Topic: iPhones säljs väldigt bra tydligen och det kommer nog inte att sjunka när iPhone 5 släpps. Ska bli intressant att se vad och hur de har uppdaterat den jämfört med 4S.

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem

Är inte så insatt i mobilvärlden, då jag använder billigare modeller och lägger pengar på annan elektronik
Men för det andra tycker jag det är så jävla dyrt med iphone? Vad är det man betalar för, märket?

En sak till är att alla dessa iphone som kommer ut, verkar inte uppgraderas speciellt mycket? Eller jag kanske är helt ute.
Finns inte mycket som kan övertyga mig att köpa en verkar det som iallafall, dom har inget jag saknar

Permalänk
Skrivet av tonix:

säger desamma fattar inte varför alla hatar hela tiden?

iphone är grymt bra telefoner jag förstår mig inte på er som har andriod och ska börja klanka ner varje gång det kommer en nyhet om iphone kan ni bara inse att det är en bra och populär telefon?
såg inget hat i Samsung galaxy nyheten för några dagar sen av dom med iphone? Kan ni bara ge er nån gång ser inte vart det leder?

tror inte många iphones går sönder i sekunden, har haft iphone i 4 år snart och ingen av dom har gått sönder nån gång, inget sprucket glas eller något och inget skal. förstår inte hur ni behandlar telefonerna, använder ni dom som sulor på skorna?

För att Apple är ett svinigt företag med idéer skapade av deras föredetta CEO: den den största skitstöveln någonsin...
Apple är IT-branchens alternativ till diktatur och med deras inflytande så har vi snart inget varierat utbud av hårdvara. Något som denna sajt mer eller mindre lever på där av är många emot Apple inklusive mig.
... men med tanke på Sveriges stora våg av vilsna hipsters som man kan tro föddes med en mac så är det inte så underligt att denna fråga kommer upp rätt ofta.

Permalänk

Apple gör en iphone med aluminiumskal så köper jag. Men plasten kan ni behålla.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Om vi ska prata hat bör iPhone användare kolla bland sina egna.
Sist var det när Instagram kom till android. Alla dom rent ut sagt vidriga kommentarerna på twitter från både kända och okända iPhone användare gör att man förstår hur dum folk kan vara så dom köper en.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Om vi ska prata hat bör iPhone användare kolla bland sina egna.
Sist var det när Instagram kom till android. Alla dom rent ut sagt vidriga kommentarerna på twitter från både kända och okända iPhone användare gör att man förstår hur dum folk kan vara så dom köper en.

Hmmm... Och vi är tillbaka på sandlådenivå igen... "Mamma, mamma!!! Johan slog mig så jag slog tillbaka"

Börjar bli rätt tröttsamt med detta j*vla gnäll varje gång det kommer upp en artikel om Apple på SweC. Det är ingen som tvingar en att läsa nyheterna eller köpa produkterna, och är man totalt intresserad så gör man bäst i att låta bli att kommentera. Är man bara ute efter trolla/flaming så kan man göra mänskligheten en tjänst genom att införskaffa en träplanka och slå sig själv över huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

som andra säger så jämnför du helt fel mobil så du verkar inte vara en person som är kapabel till att kritisera folk, och det är alltid lika kul när någon säger " den kan inte var så dålig om nu nästan alla har den" eller något i den stilen, det roliga med det är att 97% om jag inte har fel ligger i medel på IQ så det betyder att endast 3% har hjärna nog att fatta logiska beslut, behöver nog inte peka åt vilken grupp du ska gå till....

Skön kommentar.... Verkar som att du har full koll. Speciellt kul skulle vara om du utifrån en granskning av din egen text skulle göra en uppfattning om vart just du verkar ligga på denna iq skala? jag har helt ok iq (är bland annat medlem i Mensa) och jag gillar Iphone.

Jag tycker det är trist att alla trådar som handlar om vissa varumärken speciellt Apple ska hamna på sådan sandlådenivå. Telefonerna är hyfsat likvärdiga och har alla sina poänger. Jag uppfattar det som så att iphone är enklare att använda men många uppfattar den som lite begränsad. Dock är det just på sidor som sweclockers man hittar dessa användare. Ute i vardagen är de flesta som köper en iphone eller android mest intresserade av några få huvudfunktioner (Ringa, skicka bild/video, surfa, kalender, lyssna på musik...). Är man bara ute efter dessa funktioner så är nog iphone att föredra då man får en lättanvänd telefon med hög kvalite.

Många användare som lockas av android uppfattar iphone som för låst, jag är dock av en annan uppfattning. OM man jailbreakar (vilket inte är svårt) känns det faktiskt så som att iphone har mindre låsningar än android. Denna uppfattning har jag fått efter att ha haft 3 androider och 4 iphones vilka jag ALLA använt ganska rejält mycket. Men hur begränsade de är vs varandra är iaf inte en stor skillnad och jag för min del kommer nog köpa en one X eller galaxy S3 som nästa telefon. Mest för omväxlingen. Mitt största frågetecken är dock hanteringen av ljudböcker och podcasts då jag lyssnar mycket på dessa i min iphone och hanteringen av sådana har varit ganska tveksam i mina tidigare androider. Även om det är ett strul med konverteringen av ljudböcker till itunes så är det bättre att strula en gång än halvtaskig funktion under hela tiden man lyssnar.

Föresten kom gärna med förslag på vad man kan göra med en Android som man inte kan göra med en jailbreakad iphone.

Permalänk
Medlem

3 av mina kompisar som kört på iPhone har väll tillsammans haft en 15 stycken! Tycker dem är sjukt dåligt gjorda. Med glas runt om och dåliga kanter, inget skydd... Hur lätt som helst att förstöra skärmen på en iPhone!

Men om man är en advokat eller något och vill ha något relativt stilrent (och med stilrent menar jag glaset) och tar hand om telefonen så kan det ju funka. Men om man är en aktiv ungdom och ute och festar och leker runt så är iPhone inte ett bra val... Vet inte hur många bilder jag sett på Facebook om folk som vart ute, råkat tappa den en halv meter och sedan har en stor "blomma" på displayen som gör mobilen obrukbar...

Tycker iPhone är "rätt bra" men gillar inte Apple och iTunes och att mobilen är så ned stängd som den är... Då föredrar jag hellre Android eller Windows phones. Men jag ser inte ner på dem med iPhones, tycker dem har rätt att välja vad dem vill ha för mobil, men jag skulle inte klara av att byta ut mobilen varannan månad...

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salamisallad:

Det verkar vara populärt att prata om "bubblor" på SweC. Vet ni ens vad det är?

Men visst, Apple redovisar sina siffror för att förhindra en "eventuellt sprickande bubbla". Får spader på er, nötter.

Om en person köper mer än 1 iPhone så räknas det naturligtvis. Varför skulle inte det räknas? :S

Köper och tillverkar är inte samma sak då man som säljare inte får betalt för rma.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danne980:

Föresten kom gärna med förslag på vad man kan göra med en Android som man inte kan göra med en jailbreakad iphone.

Se vad som händer på skärmen?

Tycker appar och en del spel är lite för små för 5,3" men det fungerar. Surfa, browsa bilder och kolla serier är också gränsfall, men det fungerar.

På en 3,5" däremot blir det ju löjligt. Fåglarna i angry birds är bara några få pixlar, man måste "pinch to zoom" när man surfar helsidor, använder wordfeud och färgerna upplevs som de har en grå hinna över sig. Frågade polaren varför han skaffade en sån pygménalle när han sett hur bra min är, men det var tydligen en "present" från frun(hon köpte två), så han hade inget val. Det han klagar på mest just nu är batteritiden. Den tål inte att användas och duger mest till sms. Kul att sitta med ett avtal på två år med den...

Tjatet om tegelstenar hör man bara på forum. IRL blir alla impade av Note. Speciellt tjejer som inte har koll och som ser den för första gången... Nån kille har väl kläckt ur sig, "men är den inte för stor" så får man visa hur lätt den glider ner i fickan...

Apple säljer på okunskap. Om alla fick prova en Note och en 4S hemma i en vecka innan de bestämde sig skulle Apples värde gå ner till mera realistiska nivåer.

Med SIII kommer förhoppningsvis hypen runt Samsung öka mera, de har ju släppt de bästa nallarna sen sommaren 2010 nu, så de är förtjänta av lite mera uppmärksamhet än vad de fått...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk

Alltid lika underhållande att läsa kommentarerna till artiklar om Apple

Permalänk

Jag sitter med en galaxy s2 som privat lur å en 4s på jobbet (alla har inte fri jobb mobil) å jag är väl ingen hardcore användare men det är ju ingen jätte skillnad på dem. Förutom att siri är fan så mycket bättre än s2 ditot. Å att jag tycker webläsaren är lättare på s2. Annars är det enligt mig samma skit.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moddat 700D | MSI Mpower |I5 3570k ~4,62Ghz | Corsair Dominator 1600MHz 16GB | XFX 6970 2GB CF | AX 850w | Phobia watercooling

Permalänk
Skrivet av sten1930:

Imponerande
Synd att många android-fanboys är blinda för att Iphone kanske är bättre trots allt. så många kan ju inte ha fel. Folk klagar på att iphone hela tiden men aldrig ägarna till en, bara på Itunes för pc xD. Sedan säger ju vissa "- Iphone är så långsam, KÖP DEN INTE1!!1!!!" men då tänker de inte heller på att hårdvaran är inte allt, anpassning av appar till ios är också en stor del som gör det snabbt och smidigt som många android appar ofta saknar. Hattar såna haters, som bara tänker halva biten.

Har en htc wildfire och hatar den. laggar, jobbig kamera, massa onödiga funktioner som gör det mer komplicerat, brus från hörlursuttaget, dåligt anpassat market med få appar och många som inte ens funkar till telefonen, batteri för 4 timmar spel mm. Min Ipad är "magisk" såväl iphone också. Iphone är bättre än android enligt min åsikt

Dock så gämför du en ett par år gammal telefon som kostar typ 500, och dessutom antagligen den sämsta android-telefonen någonsin, med en annan för 5000. Wildfire s, dvs wildfires storebror, är en sån telefon som man kan få på köpet när man köper en annan för 2,5, dvs hälften av vad en iphone kostar.

Ska du gämföra med en iphone 4 eller 4s, jämför då mot en galaxy s2 med ics.
Som att jämföra en mac pro med dubbla xeons mot en gammal compaq från 1998, och sen säga att mac är bättre.

Och nu jämför jag med den billigaste iphonen med minst minne. De flesta androids har föe övrigt minneskortsplats.

Android market har fler apps än appstore

Stödjer du kony-grejen också? 100milj har sett fiömwn. Så många kan väl inte ha fel? Och muslim måste man ju vara. 1.1 miljarder männiakor kan ju inte ha fel. För att inte tala om kristendomen med 1.9 miljarder. Så många kan ju inte ha fel. Jag har för mig at tsocialdemokraterna har mellan 40 och 50% nu efter att de bytte ledare. De måste ju vara det bästa partiet och ha rätt om allt. Så många kan ju bara inte ha fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Danne980:

Föresten kom gärna med förslag på vad man kan göra med en Android som man inte kan göra med en jailbreakad iphone.

Jag förstår helt serriöst inte poängen med att köpa en iphone och sen jailbreaka den. Eftersom du får likvärdig hårdvara i en andrpid för 2k, så antar jag att man köper en iphone för mjukvaran?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Njä menade inte att addera % så att den tillslut når upp till 100% snarare att det finns 0,001% chans att den går sönder varje sekund, fast min matte är åt helvete haha, försökte få fram någon slags snabb siffra om hur många som möjligtvis kan tänkas för sönder per sekund.

Då räknar vi på andra hållet då istället?

Om det finns 35 miljoner iphone på marknaden och vi antar att hälften (17,5 miljoner) är sönder efter 18månader:

18mån = 540 dagar = 12'960 timmar = 777'600 min = 46'656'000 sekunder.

Då behöver det gå sönder i snitt 0,38 iphones varje sekund.

Så snälla försök inte räkna matte om den nu "är åt helvette", tack!

Nu finns det troligtvis lite mer än 35miljoner på marknaden om de antas sälja så många på ett kvartal (vi får iaf hoppas att de flesta inte byter iphone var 3:e mån!). Men även om det finns 350 miljoner telefoner ute går det "bara" sönder 3,8 per sekund om hälften är trasiga efter 18mån.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag förstår helt serriöst inte poängen med att köpa en iphone och sen jailbreaka den. Eftersom du får likvärdig hårdvara i en andrpid för 2k, så antar jag att man köper en iphone för mjukvaran?

Skickades från m.sweclockers.com

Länka gärna till en telefon med likvärdig hårdvara för 2k. Oj, fans det inte? Oväntat...

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Skrivet av )ExecutoR(:

Länka gärna till en telefon med likvärdig hårdvara för 2k. Oj, fans det inte? Oväntat...

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=795644 kostade 2,1k för någon månad sedan med halebop (ingen delbetalning). Har iphone 4 bättre hårdvara än den? Kan du få en iphone för 2,1, eller om du nu vill 2,5 helt olåst?

Du kan väl inte helst seriöst säga att du köper en iphone för att den har så bra hårdvara i förhållande till priset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

3 av mina kompisar som kört på iPhone har väll tillsammans haft en 15 stycken! Tycker dem är sjukt dåligt gjorda. Med glas runt om och dåliga kanter, inget skydd... Hur lätt som helst att förstöra skärmen på en iPhone!

Men om man är en advokat eller något och vill ha något relativt stilrent (och med stilrent menar jag glaset) och tar hand om telefonen så kan det ju funka. Men om man är en aktiv ungdom och ute och festar och leker runt så är iPhone inte ett bra val... Vet inte hur många bilder jag sett på Facebook om folk som vart ute, råkat tappa den en halv meter och sedan har en stor "blomma" på displayen som gör mobilen obrukbar...

Tycker iPhone är "rätt bra" men gillar inte Apple och iTunes och att mobilen är så ned stängd som den är... Då föredrar jag hellre Android eller Windows phones. Men jag ser inte ner på dem med iPhones, tycker dem har rätt att välja vad dem vill ha för mobil, men jag skulle inte klara av att byta ut mobilen varannan månad...

Skulle vara av intresse att veta hur de behandlar sina telefoner. Jag bör väl i viss mån hamna inom kategorin "aktiv ungdom" med mina 24 år, men den enda skadan jag åsamkat min iPhone är två ytterst små repor på plasten vid on/off-knappen. Och då har jag ändå tappat telefonen ett antal gånger.

Om dina kompisar haft fem iPhones var säger nog det dessvärre mer om deras hantering av telefonen än telefonen som sådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem
Skrivet av sten1930:

Imponerande
Synd att många android-fanboys är blinda för att Iphone kanske är bättre trots allt. så många kan ju inte ha fel. Folk klagar på att iphone hela tiden men aldrig ägarna till en, bara på Itunes för pc xD. Sedan säger ju vissa "- Iphone är så långsam, KÖP DEN INTE1!!1!!!" men då tänker de inte heller på att hårdvaran är inte allt, anpassning av appar till ios är också en stor del som gör det snabbt och smidigt som många android appar ofta saknar. Hattar såna haters, som bara tänker halva biten.

Har en htc wildfire och hatar den. laggar, jobbig kamera, massa onödiga funktioner som gör det mer komplicerat, brus från hörlursuttaget, dåligt anpassat market med få appar och många som inte ens funkar till telefonen, batteri för 4 timmar spel mm. Min Ipad är "magisk" såväl iphone också. Iphone är bättre än android enligt min åsikt

Har svårt att ta dig på allvar när du jämför Wildfire som kostade ca 2000 kr mot Iphone som går loss på 6000 kr. Jämför med med telefon i samma prisklass och du kommer märka att det inte är så stor skillnad.

Vissa funktioner finns i iOS som inte finns i Android och vice versa, det handlar mest om tycke och smak och dessutom framförallt om livsstil. iPhone brukar passa bättre för dem som inte vill pilla så mycket med telefonen medan Android har större möjligheter för att göra telefonen så personlig som möjligt, mer anpassningsbar helt enkelt. Men det är inte alla som vill ha det så.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=795644 kostade 2,1k för någon månad sedan med halebop (ingen delbetalning). Har iphone 4 bättre hårdvara än den? Kan du få en iphone för 2,1, eller om du nu vill 2,5 helt olåst?

Du kan väl inte helst seriöst säga att du köper en iphone för att den har så bra hårdvara i förhållande till priset?

Hårdvarumässigt är Iphone 4s riktigt bra! Just cpu delen är inte den mest kraftfulla men grafikdelen är ju riktigt bra. Och det ser ju faktiskt ut som att trenden går lite åt det hållet (Se nya snapdragon vs tegra3). Resten av hårdvaran då? Kameran är ju bland topptelefonerna helt klart. Ljudet är också riktigt bra, skärmen är också bra även om den kanske inte är bäst längre (beror lite på vad man är ute efter). Att du tror du får liknande hårdvara för 2500:- är bara fånigt, jag tror du får väldigt svårt att få med dig NÅGON på att telefonen du länkade till har ens i närheten av lika bra hårdvara som Iphone 4s.

Skrivet av Fredag:

Se vad som händer på skärmen?

Tycker appar och en del spel är lite för små för 5,3" men det fungerar. Surfa, browsa bilder och kolla serier är också gränsfall, men det fungerar.

På en 3,5" däremot blir det ju löjligt. Fåglarna i angry birds är bara några få pixlar, man måste "pinch to zoom" när man surfar helsidor, använder wordfeud och färgerna upplevs som de har en grå hinna över sig. Frågade polaren varför han skaffade en sån pygménalle när han sett hur bra min är, men det var tydligen en "present" från frun(hon köpte två), så han hade inget val. Det han klagar på mest just nu är batteritiden. Den tål inte att användas och duger mest till sms. Kul att sitta med ett avtal på två år med den...

Tjatet om tegelstenar hör man bara på forum. IRL blir alla impade av Note. Speciellt tjejer som inte har koll och som ser den för första gången... Nån kille har väl kläckt ur sig, "men är den inte för stor" så får man visa hur lätt den glider ner i fickan...

Apple säljer på okunskap. Om alla fick prova en Note och en 4S hemma i en vecka innan de bestämde sig skulle Apples värde gå ner till mera realistiska nivåer.

Med SIII kommer förhoppningsvis hypen runt Samsung öka mera, de har ju släppt de bästa nallarna sen sommaren 2010 nu, så de är förtjänta av lite mera uppmärksamhet än vad de fått...

Det kanske funkar för dig men jag hoppas du är medveten om att majoriteten INTE alls är avundsjuk på din telefon. Man vill inte ha 5,3" på sin telefon, hade det funnits ett större intresse än några få hardcore intressenter hade det funnits fler sådana telefoner. Jag är lite sugen på galaxy s3 men det är just skärmstorleken som är avskräckande. Jag tror 4,3-4,5 är lämpligt storlek för mig, med förutsättningen att det är ganska små kanter runt skärmen. Att säga att Apple säljer på okunskap är nog ett av de dummare saker jag läst i denna Apple vs Android debatten. Att de säljer på image är däremot nog ganska sant.
Att din Note glider ner i fickan säger inte så mycket, jag kunde ha min galaxy tab i fickan. Klart det gick men ville jag det? Knappast.... Men fortsätt du leva i din fantasivärd att just Note skulle kunna påverka ett av världens absolut största företag bara någon fick testa den....

Din sista mening om hur Samsung har tillverkat de bästa telefonerna visar bara så tydligt att du inte förstått marknaden och hur den fungerar. Samsungs smartphones kan mycket väl vara de bästa telefonerna för dig. Men jag har haft en galaxy s och en galaxy tab och för mig var de faktiskt ganska dåliga. De hade båda sina bra sidor så som svärtan på galaxy s. Men för vardagsanvändande med bland annat kraftigt lagg och kass gps gick den bort (plastig känsla var också ett stort minus). Man blev frustrerad när den hela tiden buggade. Tyvärr blir man som iphone användare ganska bortskämd med flytet och då stör man sig mycket på lagget som de flesta androider tycks dras med. Och de här widgetarna som räknas som en av de stora sakerna som de flesta iaf tror att man inte kan ha på sin iphone är ju kul i några minuter ända tills man lyckas ha tre eller fler aktiva och man ser hur seg telefonen helt plötsligt blir.
Iphone passar väldigt många användare, tyvärr verkar inte vissa personer vilja förstå detta bara för att det kanske inte är så för just dem. Jag var faktiskt nyligen och köpte en till 4s till min mor nyligen. För hon vill kunna se på videoklipp och bilder som vi skickar till henne. Samtidigt kan hon surfa, kolla facebook och använda den som stegräknare. Jag skulle inte köpt en android till henne då jag inte vill agera support ett par timmar om dagen. Jag visade henne en del på iphonen innan jag åkte från henne sist men väntade mig ett samtal redan dagen efter om hur något funkade. Hon har inte ringt en gång om det utan tycker det är ganska enkelt. Och det från någon som inte har någon som helst vana av tekniska prylar.

Permalänk

jag hade en iphone3g innan och jag hatade den! bytte då till en htc wildfire, en mycket billigare och långsamare telefon men det fungerade bätte och var enormt mycket smidigare och man kunde fota med den också^^.
för 2-3 veckor sedan fick min far en ipad3, jag har pillat på den nu ett antal timmar och är verkligen inte imponerad. hårdvaran är det absolut inget fel på, upplösningen på skärmen och bildkvaliten är underbar men operativsystemet är så enormt omständigt och drygt att ha och göra med och den är som sagt väldigt begränsad i vad man kan göra.

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M